Surfende bokkers (niet op internet)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:13

Airborn, zou je zonder surfpak nog wel kunnen surfen? Ik weet niet hoe koud de zee daar is, maar anders zou je misschien een springsuit kunnen proberen? Die komen tot boven de knie.

Hier nog een foto van mijn nieuwe board: <3
Afbeelding

Airborn

Re: Surfende bokkers (niet op internet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:42

kan voorlopig helemaal niet surfen :( Idd overbelasting, door veeeeeel te gespannen kuit spieren. Dus komende 2 week helemaal neit belasten en dagelijks stretchen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:49

Balen zeg ... is het net lekker zomer en dan mag je het water niet in. -O- Hopelijk is het over 2 weken weer helemaal beter!!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:54

nou, dat verwacht ik eignelijk niet :S hopelijk mag ik over 2 week weer heeeeeel rustig gaan opbouwen, maar surfen word hem deze zomer niet meer denk ik :(

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:57

Nice boardje :D

Ik duik zo de zee weer even in :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:31

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:40

Jaja ook mijn plank is weer afgestoft! Eindelijk wat wind en zon, kan niet missen!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 00:09

Ik kom hier even binnenvallen met een vraagje als het mag. Misschien een beetje rare vraag maar ik heb zelf het idee dat je voor windsurfen soms wel aardig wat armspieren nodig hebt, is het inderdaad zwaar voor je armen?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:58

Zeker in het begin vraagt het best wel wat van je arm en rug spieren idd. Als je echter wat beter word en met trapeze gaat varen word dat minder. Hoewel het ook dan nog best veel van je armen en rug vraagt. Je hoeft er echter niet echt sterk voor te zijn hoor, dat valt dan wel weer mee.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:01

oh je rug ook, hmm. Ik wil namelijk graag leren surfen, heb 3x golfsurfen gedaan in hoek van holland, ook wel een beetje pech met de golven, maar t was me niet één keer gelukt te gaan staan :+ Jammer genoeg ga ik ook niet ergens op vakantie waar betere golven zijn, maar daar doen ze wel windsurfen. Ik hoorde alleen van iemand (kitesurfer maar dat vinden mn ouders veel te gevaarlijk :') ) dat kitesurfen niet zoveel kracht kost in je armen, maar dat windsurfen wel heel veel armkracht kost. Ik heb dus echt kippenkracht in mn armen en niet zulke sterke rug spieren.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:21

Kiten is ook heel gevaarlijk, en vraagt ook wel kracht in je armen volgens mij.
En, kracht in je armen en rug kun je ook krijgen he. Gewoon vaak doen. De eerste paar keer heb je zowiezo nog een klein zeil, zodat het minder zwaar is, en zul je ook varen met weinig wind over het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:23

Windsurfen is voor jou denk ik leuker want dat is makkelijk te leren, kiten duurt even en is moeilijker.

Ik heb gister met een vriendin oldskool gebodyboard, echt zo vet haha!

Ps. Ik zit de hele week op het strand van Wijk aan zee ;)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:27

ok, ja het is ook wel waar dat je die spieren traint natuurlijk. Misschien moet ik het gewoon eens proberen :)
Moet dat golfsurfen denk ik maar uit mn hoofd zetten, dat leek me zo tof en windsurfen leek me eerst dus eigenlijk niks :+ maar tot nu toe bak ik er echt niks van en je moet ook elke keer weer naar de zee.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:28

Kitesurfen is fysiek echt nog een heel stuk zwaarder dan windsurfeb :) In het begin is het gewoon goed oefenen, zeil ophijsen zit ook techniek achter en aangezien je begint met weinig wind hoef je ook neit absurd veel kracht te zetten om het zeil vaat te houden.

Wél is evenwicht bij windsurfen ook heel belangrijk, dus als je bij bodysurfen vaak van een plank afdonderd kan dat bij windsurfen in het begin ook wel eens gaan gebeuren :+

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:30

Ik denk dat kitesurfen best wel wordt onderschat qua kracht. Ik heb het nog nooit gedaan maar ik denk dat het zoveel zwaarder is dan dat het lijkt..

Gisterochtend liep zwaar teleurgesteld naar m'n werk, gewoon 0 golven. 's Avonds trok het getij terug en kwamen er zowaar wat leuk golfjes dus toen ik klaar was met werken gelijk board gepakt en het zeetje ingesprongen. Was wel even leuk :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:30

Pfff ik ben zo jaloers op je, dat klinkt heerlijk :P

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:31

Hehe, nouja, windsurfen zul je waarschijnlijk ook vaak genoeg in het water liggen hoor. Uiteindelijk moet je dat ook gewoon niet erg vinden denk ik.

Qua op de plank komen trouwens een tip: gebruik het optrekkoord van het zeil als balans om je aan op te trekken. Kan heel erg helpen om op je board te komen en om je balans te houden als je dr op staat. (als je eenmaal staat niet té hard trekken tenzij je je zeil uit het water wil trekken natuurlijk :P )

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:34

Hoe relaxed is het als je gewoon vanuit je werk even kan gaan surfen? :D
Voor degene die het vroeg: Kiten is ook wel zwaar voor je armen. Als je wil depoweren moet je de bar van je af houden, reken maar dat je op een gegeven moment lamme armen krijg :+

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:34

Overigens: Zijn er hier ook mensen die een balance board hebben? Dat heeft mij best wel geholpen met mijn evenwicht!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:35

Naja ik ben nog niet echt heel vaak staand van een surfboard af gevallen omdat ik het gewoon niet voor elkaar kreeg om te staan :') . Denk ook dat ik die "opdrukken en ga staan" techniek niet goed voor elkaar kreeg omdat ik niet sterk genoeg ben in mn armen :o

Maar vind het absoluut niet erg hoor om in het water te vallen. Kan ook goed zwemmen. Maar ben nou 3x een hele middag zo'n beetje gaan golfsurfen, en was me niet 1x gelukt te gaan staan, dan vrees ik niet dat het echt een succes gaat worden :') .

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:37

Plus dat je zeker in het begin tig keer door het water achter je kite aan gesleept zult worden, zeer vermoeiend en zeer frustrerend :') Bij het varen en het uit het water omhoogkomen moet je je eigen lichaam recht houden wat ook spierkracht kost. Om maar niet te vergeten dat je hele stukken upwind aan je kite over het strand heen zult moeten lopen, dat vind ik nog het zwaartse _O-

Windsurfen is ook echt wel tof hoor trouwens, en het leuke is dat je al vrij snel stukjes zult kunnen varen :j

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:54

Simone heb je wel eens les genomen? Ik heb na jaren zelf aanmodderen een keer een les genomen en dat hielp echt enorm! Ik vind het jammer dat ik daar zo lang mee gewacht heb omdat ik nu veel "bad habits" heb die moeilijk te veranderen zijn.

Sowieso is een hele middag surfen natuurlijk erg lang als je het niet gewend bent. Je hebt dan aan het eind natuurlijk geen spieren meer over, dus dan gaat het aan het eind al snel slechter dan aan het begin. Waar ik normaal altijd surf viel me dat niet eens zo op omdat ik dan na het surfen van een golf in plaats van de terug naar de line-up te paddelen stiekem gewoon over de bodem liep ... pas toen ik in Hawaii was waar je imv het koraal niet op bodem mag staan en dus de hele les moest paddelen merkte ik hoe je spieren aan het eind net spaghetti zijn. :')

Edit: had nog nooit van een balance board gehoord, maar dat ziet er leuk uit zeg! Denk dat ik er ook maar eentje aanschaf 8-)
Laatst bijgewerkt door Guinevere op 04-07-12 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:02

Ja ik had toen met golfsurfen meteen les genomen, geloof 1x vrij lang les, 2e keer eerst even les en toen zelf aangeklooid en 3e keer ook zelf gegaan. Oh en ik liep ook over de bodem hoor :+ Nou waren de golven niet elke keer even best, maar andere mensen hebben toch vaak zat gestaan en ik niet dus het lag toch echt aan mij :P

Maar denk dat ik eens ga kijken voor windsurfen dan :j

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:46

Golfsurfen is ook wel een kwestie van kracht heb ik me laten vertellen (woon met 3 andere surfers in huis :D )
Ik heb het nu 3 middagjes gedaan en kan ook alleen in het begin opstaan (om dan direct weer om te vallen) dus misschien is nog even doorzetten geen gek idee!

Een balance board kan je heel makkelijk zelf maken Guinevere :j Heb ik ook gedaan

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:21

Hoe heb je dat gemaakt dan? Foto?