naar de kroeg met de vrienden van je nieuwe vriend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 13:28

hij gaf ook toe wat laks te zijn met dat soort dingen.. mijn reactie was: dan zal ik je wel eens even netjes opvoeden! (plagerig lachje erbij) Ik heb er niet zo heel veel moeite mee dat hij er niet uit zichzelf begonnen is, ook vooral omdat hij het meteen opgelost heeft. Er werd eerst in de portomonee gekeken of daar contant inzat.. nee dus.. dan maar overmaken, no problemo. Het is denk ik ook een beetje een kwestie van elkaars handleiding lezen zodat je er rekening mee kunt houden (en die van ons zijn misschien iets dikker dan normaal:P )

ik zal het wél onthouden voor de volgende keer...als hij weer zoiets doet dan krijgt hij dat ook zeker te horen want leuk is het niet.

Zeggen wat je doet en doen wat je zegt heb ik hem op zijn hart gedrukt.. want ik vind het erg vervelend als mensen hun afspraken niet nakomen!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:33

Goedzo wilde slaapster Wiebke! :D

Geen halszaak van maken nu, geniet van de momenten en zie maar waar het schip strandt, het is nog zo kort!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:38

Zo, ik vind het wel erg aso zeg! Maar goed, ik snap: liefde maakt blind en misschien vind je het niet heel erg dat 'ie wat leent. Wél moet je meteen duidelijk maken (op een subtiele manier) dat je het toch echt terug wil hebben. Straks krijg je daar later nog problemen mee.

Ik heb dit een keer gehad met een goede vriendin van mij. We waren een middag wezen winkelen, en zij had ontzettend veel gekocht. Prima, ik had alleen een paar oorbellen gekocht en een armband. We zijn beide student en hebben dus allebei niet zoveel te besteden. Die avond zouden we samen naar een feest gaan. Na afloop van het winkelen stond er -€990 op haar bankrekening (ze vertelde dat ze stiekem een lening van 1000 euro had aangevraagd bij de bank). Alleen nu had ze geen geld meer voor het feest, entree en drankjes. Ik had haar toegangskaart al voorgeschoten. Nu vroeg ze of ze ook 40 euro kon lenen voor die avond. Eh, oke dan. 40 euro is voor mij ook veel geld, helemaal voor één avond, maar goed: asjeblieft. Helaas heb ik heel vaak en heel lang moeten vragen. Ze verzon elke keer smoesjes en pas na 3 maanden heb ik m'n geld teruggehad. Best heel vervelend, ik heb haar wel eerlijk verteld wat ik er van vond. We hebben het goed uit kunnen praten gelukkig. :)

Ik vind dat jij wel er écht iets van moet zeggen: opnieuw. Jij hoeft je niet te schamen daarvoor, HIJ zou zich moeten schamen!

Jojoju

Re: naar de kroeg met de vrienden van je nieuwe vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 14:13

Picassox.. ik heb toch niet eeuwen op mijn geld hoeven wachten? Het is meteen opgelost (overgemaakt) en heb duidelijk gezegd dat ik wil dat hij zijn afspraken nakomt. Wel kan ik bij de volgende keer stappen melden dat we éérst iets moeten regelen omdat ik me een beetje ongemakkelijk voelde bij hoe het vorige keer is gebeurd..

nu moet ik zeggen dat ik ook nog geen kans heb gehad om mijn rekening te checken.. eens kijken of hij de beloofde 25 euro heeft overgemaakt of 20... want als hij er maar 20 over heeft gemaakt zou dat wéér iets zijn van ´niet doen wat je zegt´

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:13

Boras schreef:
Ayasha niemand heeft mijn vertrouwen beschaamd. Wel ben ik alert en niet het type dat zich knollen voor citroenen laat verkopen.
Geen complotheorieën, wel een jongen die aan het begin van een relatie anders reageert dan ik zou verwachten.
Wat kan het voor kwaad om voorzichtig te zijn?
Het kan daarentegen wel kwaad om onvoorzichtig te zijn.
Ik weet niet zeker dat hij niet deugt, jij weet niet zeker dat hij wel deugt.
Zo liggen volgens mij de feiten. Voor de rest is het aan ts.

Edit: dat deugen kan ook worden vervangen door of hij wel of niet qua karakter bij ts past. En dat is wederom aan ts.

Ik ben opgevoed met "onschuldig tot het tegendeel bewezen is". Misschien ligt het daar aan, mensen krijgen bij mij altijd het voordeel van de twijfel.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:17

Ayasha schreef:
Boras schreef:
Ayasha niemand heeft mijn vertrouwen beschaamd. Wel ben ik alert en niet het type dat zich knollen voor citroenen laat verkopen.
Geen complotheorieën, wel een jongen die aan het begin van een relatie anders reageert dan ik zou verwachten.
Wat kan het voor kwaad om voorzichtig te zijn?
Het kan daarentegen wel kwaad om onvoorzichtig te zijn.
Ik weet niet zeker dat hij niet deugt, jij weet niet zeker dat hij wel deugt.
Zo liggen volgens mij de feiten. Voor de rest is het aan ts.

Edit: dat deugen kan ook worden vervangen door of hij wel of niet qua karakter bij ts past. En dat is wederom aan ts.

Ik ben opgevoed met "onschuldig tot het tegendeel bewezen is". Misschien ligt het daar aan, mensen krijgen bij mij altijd het voordeel van de twijfel.

Je maakt het veel te zwaar met "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" en door opvoeding erbij te halen. Bij mij krijgen mensen ook het voordeel van de twijfel. Maar dat wil niet zeggen dat als het je hart en je gevoel aangaat, je dan niet de even de kat uit de boom kunt kijken als zoiets voorvalt. Gewoon uit zelfbescherming jezelf de kans geven om de ander te leren kennen.
Laatst bijgewerkt door Boras op 29-12-11 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:18

Kat uit de boom kijken en voorzichtig zijn doe ik ook :j Maar wel op een heel andere manier blijkbaar.

En die onschuldig tot.. moet je ook helemaal niet zo zwaar op nemen. ;)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:30

Ben het helemaal met Boras eens,echt niet netjes van hem om er niet zelf mee te komen en niet eens zijn excuus ervoor aanbieden maar afdoen met,och meisje wist niet dat je er zo mee zat.
Ik vind dat hij wel eens wat beter zijn best mag doen voor je.

En dan zijn moeder die "vergeten"is om even kennis te komen maken terwijl jij al zit te bedenken wat de overeenkomsten/gezamelijke interesses zijn en je best doet door een boek uit te zoeken voor haar!

Ik hoop voor jou dat het in de toekomst allemaal verbetert en je niet al te veel teleurgesteld wordt omdat je op mij een indruk maakt een gezellige meid te zijn die er iets leuks van wilt maken,maar dat moet wel van twee kanten komen!Ik vind hem maar een gemakzuchtige krent,maarja zit ook niet op die roze wolk van jou! ;)

Ben benieuwd wie het avondje bowlen betaald zou hebben,jammer dat je die avond afgeslagen hebt,dan had je weer wat meer geweten.
Kan hij trouwens geen avondje uit zonder zijn vrienden bedenken maar met jou alleen een keer misschien of is hij gewend dat andere voor hem alles uitdenken en organiseren en hij alleen maar mee hoeft te gaan met de flow?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 16:41

Paddenpad schreef:
Ben het helemaal met Boras eens,echt niet netjes van hem om er niet zelf mee te komen en niet eens zijn excuus ervoor aanbieden maar afdoen met,och meisje wist niet dat je er zo mee zat.
Ik vind dat hij wel eens wat beter zijn best mag doen voor je.

En dan zijn moeder die "vergeten"is om even kennis te komen maken terwijl jij al zit te bedenken wat de overeenkomsten/gezamelijke interesses zijn en je best doet door een boek uit te zoeken voor haar!

Ik hoop voor jou dat het in de toekomst allemaal verbetert en je niet al te veel teleurgesteld wordt omdat je op mij een indruk maakt een gezellige meid te zijn die er iets leuks van wilt maken,maar dat moet wel van twee kanten komen!Ik vind hem maar een gemakzuchtige krent,maarja zit ook niet op die roze wolk van jou! ;)

Ben benieuwd wie het avondje bowlen betaald zou hebben,jammer dat je die avond afgeslagen hebt,dan had je weer wat meer geweten.
Kan hij trouwens geen avondje uit zonder zijn vrienden bedenken maar met jou alleen een keer misschien of is hij gewend dat andere voor hem alles uitdenken en organiseren en hij alleen maar mee hoeft te gaan met de flow?

Dattie zijn best moet doen ben ik met je eens... maar wat houdt dat dan precies in? Vind dat moeilijk hoor... betekend het dat hij bloemetjes moet meenemen? Me een avond mee uit moet nemen? Mijn voetjes moet masseren? Romantisch kaarsjes aandoen? (wat hij al doet trouwens)

en die roze wolk valt best mee, ben denk ik goed in staat om er op een nuchtere manier naar te kijken..en jullie horen natuurlijk ook alleen maar de minder leuke kant :)

of hij zichzelf ook alleen kan vermaken en ook initiatief neemt weet ik niet eigenlijk..... hij heeft wel goede ideeen ( biosje, uit eten, naar de dierentuin) maar of hij ze ook gaat uitvoeren weet ik niet. En ik ben ook een beetje lomp, want voor bijvoorbeeld morgenavond trek ik mijn ´eigen´ plannetje ,ik wil een schilderij maken. Daar betrek ik hem weer in omdat hij schilderen ook leuk vind en vraag of hij meedoet. Jaa leuk is dan het antwoord met de vraag of hij nog iets moet kopen / meenemen... en wat zeg ik? Naah hoeft niet.. ik moet toch nog naar de winkel, neem ik meteen wel ff 2 doeken mee.

kortom: ik ben te lief en maak het hem te makkelijk! maja.. zo zit ik ook wel een beetje in elkaar.. met als gevolg dat mensen snel profiteren.

Vooralsnog krijgt hij de voordeel van de tweifel :) maar ik houd het wel scherp in de gaten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:45

Dat zijn moeder het vergeet kan hij toch niks aan doen? :? Of heb ik dat nu zo mis gelezen?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 16:49

nee lees je goed :) maar apart is het wel.... van zijn moeder dan he

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:49

Mwah die van mij zou daar ook prima toe in staat zijn vrees ik. :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:53

Nee, maar het is meer de optelsom die wat argwaan kan opwekken.
Terecht of onterecht, dat zal moeten blijken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:54

Hij had kunnen bellen waar ze bleef maar nee, verder kan hij daar niets aan doen en misschien was het niet eens een vaste afspraak met z'n moeder? Meer iets van, je ontmoet haar snel en weet ik wat?

Leuk dat jullie die schilderhobbie delen!
Laat hem evtueel het volgende plannen. De één is daar natuurlijk wel wat beter in dan de ander.
Je kan toch ook zeggen, zullen we 'dan en dan' naar de dierentuin gaan? Zijn idee is leuk, zorg jij ervoor dat de datum vastligt! Zie ik het probleem niet zo van in. Denk dat veel mannen daar wat makkelijker in zijn hoor!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:58

Hij kan ook zeggen,dat doek schilderen kan wel een andere keer,maar morgenavond neem ik je mee en heb ik iets leuks voor je in petto,(bijvoorbeeld),maar nee hij gaat weer mee in jouw flow want dat is lekker makkelijk en alles wordt weer geregeld voor hem.

Dat jij zelf iets aanbied is niks mis mee zolang het maar niet door een ander opgedrongen is zoals laatst dat hij zei dat jij voor twee betaalde zonder er zelf iets tegenin te brengen,dan is het wel profiteren.

Snap dat je hem het voordeel van de twijfel geeft,je komt er gauw genoeg achter hoe iemand is,maar soms is een spontane actie van de ander ook weleens leuk,zeker in het prille begin.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:02

Nah, hij heeft toch ook al een keer voor haar gekookt?

Niet teveel nadenken TS maar genieten, als je alles zo op een weegschaaltje legt is het spontane er gauw af denk ik ! :)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:08

Ja misschien dat er door de openingspost nu wel een hele negatieve gedachtengang rondom hem hangt dus misschien kun je wat leuke spontane actie's van hem neerzetten zodat wij ook weer wat met die gedachtengang in balans kunnen komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:10

Paddenpad schreef:
Ja misschien dat er door de openingspost nu wel een hele negatieve gedachtengang rondom hem hangt dus misschien kun je wat leuke spontane actie's van hem neerzetten zodat wij ook weer wat met die gedachtengang in balans kunnen komen.

Waarom zou ze, wij moeten niet met hem leven, als zij maar gelukkig is met 'm.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:10

Ik zie hem niet als negatief hoor! :)
Alleen wat onhandig met dat geld maar oke, kan gebeuren, als het maar niet steeds zo is!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 17:16

hahahaa jaa hij heeft ook positieve dingen hoor :D

* voor me koken
* kaarsjes aandoen
* voelt het goed aan als het wat minder gaat en geeft dan heeele dikke knuffels
* we kunnen over alles praten..en dan ook écht alles! (en ja , dit heb ik al getest:P )
* we hebben dezelfde humor, iets wat echt zeldzaam is .. kom niet veel mensen tegen die op dezelfde ´pagina´ zitten. Veel mensen vinden me maar een rare volgens mij :P
* geeft me veel complimentjes ( ok.. het koosnaampje Kontie vond ik iets minder aangezien ik echt dikke billen heb)
* is lief voor me.. zorgt voor me.. vraagt of ik iets nodig heb, of ik iets wil drinken, of hij iets voor me kan doen (dat kan ie binnenkort: een zak kattenbakkorrels naar boven sjouwen :P )
* hij laat me mezelf mooi en sexy voelen.. ook niet onbelangrijk!
* is gevoelig maar géén watje

Aardig lijstje dacht ik zo :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:18

Hij klinkt leuheuk!! :D
En duidelijk gek op jouw kontie! :D

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:32

Haha kontie,tja mannen houden van rondingen hea dus ook van konties :=
Nou dat klinkt in iedergeval gezellig en leuk komt hij alweer heel anders over,dus "the money"kwestie zou dan een bijschaving zijn.

Gewoon even afwachten hoe het verder gaat en hij zal de boodschap nu wel begrepen hebben dan na je actie van gisteren,zal voor hem ook wennen zijn om zijn gewoontes aan te passen op een tweede persoon.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:42

En Wiebke? Hoe was oud en nieuw? :D
Nog een gelukkig nieuwjaar trouwens! :D

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 16:55

ja was wel ok... hij viel in de smaak bij familie dus tja.. maar er zijn wat andere ontwikkelingen waarbij ik denk van: hm. maybe not..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:58

Oh? Tja, het is de tijd van elkaar leren kennen natuurlijk.
Mag ik vragen wat? Of zet je dat liever niet hier neer? Ben toch wel een beetje nieuwsgierig!