Hoe snel woonde jij samen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happy2014

Re: Hoe snel woonde jij samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:22

de eerste keer na 3 maanden samen een huis gekocht! waren toen 21 en woonden alletwee nog thuis. Geen moment spijt van gehad! beste beslissing ooit! Met mijn huidige man ben ik na 2 jaar samen gaan wonen, althans, toen trok hij bij mij in. Ik wilde wel sneller maar hij vond het toen best een stap. Inmiddels ook alweer 8 jaar samen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:24

Denk dat het voor mij en m'n vriend wel heel handig zal zijn, we wonen ver waardoor we op vrijdag avond, zaterdag, zondag en maandagochtend samen zijn. Dan zitten we alleen of bij zijn ouders of bij de mijne en omdat je elkaar alleen in het weekend ziet wil je wel het hele weekend samen zijn. Alleen omdat we de rest van de week werken/studeren blijft er dan weinig tijd over voor vrienden en andere hobbys, we passen het wel zo goed mogelijk aan hoor maar je wilt elkaar ook niet twee weken missen. Als je samen woont kan je toch allebei je ding doen en eventueel wedstrijden in de weekenden.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 20-12-11 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:26

Ik woon nu een jaar samen en zijn na 4/5 maand gaan samenwonen. Ik was toen 20 jaar, en mijn vriend had al een eigen huurhuisje. Heb het nog steeds elke dag samen naar mijn zin.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:28

waarom toch zo snel eig? Als je nog lekker op jezelf kan wonen

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:29

Hij is blijven slapen en nooit meer weggegaan, vanaf de eerste dag wonen we dus samen!!
Na een maand heeft hij zn eigen huurhuis opgezegd, en woonden we officieel samen :+:
We zijn in de twee jaar samen (op een korte vakantie die ik al geboekt had voor ons samenzijn) nooit meer een nacht apart van elkaar geweest, en ondertussen ben ik ook zwanger!!

Voor normale begrippen gaan we snel, het geeft soms zn moeilijkheden, maar ons tempo is bovenal ons tempo en dat bevalt ons goed!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:32

pinuts schreef:

Waarom niet? Als je het nou leuker vindt met zijn tweeën?

Wij zijn getrouwd op de dag dat we 1 jaar samen waren en toen zijn we dus ook officieel samen gaan wonen, hoewel ik al maanden meer bij hem was dan thuis.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:36

ik ben eigenlijk ook meer bij hem dan thuis, hij huurt een huis samen met een vriend.. Ik woon thuis, het punt is alleen dat ik zodra ik uit huis ga ik ook niet meer terug naar huis mag. daar zijn mijn ouders nogal duidelijk in zegmaar, dus dan is het nog net een iets grotere stap

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:37

Ik heb helemaal geen behoefte om op mezelf te wonen.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:39

Sommige wonen toch best snel samen zeg! Mijn vriend en ik zijn bijna 5 jaar samen, hij is 22 en ik over 3 weken 19. Ik heb absoluut geen behoefte om het huis uit te gaan, het bevalt me heerlijk zo :D Helemaal met m'n paard waar toch vrij veel geld heen gaat is het van mijn kant geeneens haalbaar. Mijn vriend kan gemakkelijk het huis uit en zich dan redden, maar gemak dient de mens!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:58

Ik kende mijn man 4 dagen toen hij me uitnodigde voor een vakantie in Spanje. 3 Dagen later zijn we vertrokken en toen we terug kwamen ben ik meteen bij hem ingetrokken. Inmiddels zijn we bijna 13 jaar samen, waarvan 9 jaar getrouwd en papa en mama van een heerlijke zoon van 2,5 jaar. Geen dag spijt gehad! :+:

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:03

Wij gaan in de zomer na mijn examens samenwonen :D Ik ga naar hem toe, bij nijmegen. Hij is dan klaar met z'n studie en heeft dus een fulltime baan, hij mag dan bij het bedrijf blijven werken waar hij nu ook al werkt. Ik ben van 19 en hij is 20 en we zijn dan 2 jaar bij elkaar. Het is best vlot, maar hij woont bij Nijmegen en ik bij Utrecht, we zien elkaar alleen in het weekend en als we heel erg pech hebben 2 weken niet. Ik begin dan met mijn studie en wil in Nijmegen gaan studeren, al snel kwam het plan om dan maar meteen samen te gaan wonen :D

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:18

@ EllaBellaah: Weet je zeker dat je niet eerst n jaar echt op jezelf wil wonen? Ff je eigen ding doen, geen gezeur van ouders en vriendjelief enzo...
Maar verder, super leuk natuurlijk dat je gaat samenwonen!

Ik heb geen vriend en dus ook geen samenwoonplannen, maar wel leuk om al jullie verhalen zo te lezen!!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:21

Hmm nee... Bij hem is juist het enige dat ik even rustig tot mezelf kan komen, ik kijk er ook echt al enorm naar uit! Ik baal er zo van dat ik op momenten dat ik hem even nodig heb niet op m'n fiets kan springen en naar hem toe kan gaan. Ik zie hem gewoon echt alleen in het weekend en misschien een paar dagen extra in de vakantie. Soms ben ik ook echt jaloers op meiden die hun vriend meerdere keren in de week zien wanneer zij willen, dat kan bij mij niet. Maar als we gaan samen wonen kan ik hem lekker zien wanneer ik wil! We hebben allebei ons eigen ding, hij werken en auto hobby, ik heb m'n studie en paardenhobby :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:48

pinuts schreef:

Ik heb wel iets langer dan een jaar alleen gewoond voordat ik ging samenwonen, maar ik vind het samenwonen zoveel prettiger! Ik ervaar net zoveel vrijheid als op mijn eentje, alleen ik voel me veel meer geborgen dan toen ik alleen woonde. Ik vind het gewoon ontzettend fijn om no matter what happens during the day, toch altijd samen in slaap te vallen 's avonds. Ik heb een erg druk leven en het is gewoon fijn dat je elkaar dan toch nog ff ziet, tegen elkaar aan in slaap kan vallen, na een lange dag vol met je eigen bezigheden. :) En ik vind persoonlijk ook niets fijner dan samen op een doordeweekse avond lekker te koken en daarna op de bank te kruipen en een filmpje te kijken. En dan zitten er ook nog praktische voordelen aan; financieel is het bijvoorbeeld aantrekkelijker om samen te wonen, want de lasten worden nu door twee gedeeld. En omdat we met zijn tweeën zijn (met verschillende dagschema's) is het mogelijk om een hond te hebben, dat zou alleen niet gaan.

Ik ervaar eigenlijk alleen maar voordelen :) Ik heb me nog geen moment beperkt gevoeld in mijn vrijheid ofzo. Ik spreek gewoon af met vrienden, ook bij mij thuis, en mijn vriend hoeft daar niet altijd bij te zitten ofzo. We gunnen elkaar gewoon heel erg ons eigen ding. Het scheelt wel dat wij goed klikken :') haast nooit ruzie.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:53

Ik ga aankomend jaar samenwonen :) in februari zijn we 4 jaar samen :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:57

pinuts schreef:

Tja, niet iedereen heeft daar behoefte aan. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om alleen te wonen, vind het gewoon veel fijner om met iemand samen te zijn. :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:58

ik kan niet zo goed tegen echt alleen zijn, vind het heerlijk om na het werk iemand te hebben waar ik mn ei bij kwijt kan enzo :)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:01

Wij zijn na 6 jaar samen gaan wonen. Als ik niet nog lang had doorgestudeerd was het waarschijnlijk eerder gebeurd, maar we hebben gewacht tot we allebei een (vaste) baan hadden. Ik zou nu ook niet anders meer willen <3

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:06

Echt veel hier wonen snel samen zeg.. Wij zijn nu ruim 3 jaar samen. en hebben gisteren de sleutel van ons huurhuisje gekregen dus volgende week woon ik ook samen. Wij hadden er gewoon geen geld voor om zoveel eerder te gaan ivm met school e.d. maar nu hebben we samen een lekker inkomen, ik zit nog wel op school maar nu is het financieel goed haalbaar :D

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:07

na 3 kwart jaar zijn wij samen gaan wonen. Officieel dan, want hij woonde eigenlijk al eerder bij mij in!

Inmiddels is dit al zo'n 8,5 jaar geleden en wonen we nog steeds samen!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:07

wij waren 15 maanden samen toen we een huis kochten
ik was 17 mijn vriend was toen 22 :D
na 3 jaar samenwonen zijn we getrouwd
nu zijn we 17,5 jaar getrouwd en hebben 2 mooie dochters van 14 en 16

ps: wij woonde alle twee nog thuis dus we gingen beide voor het eerst op ons zelf wonen
op dat moment was mijn vriend kottervisser (visserman)
dus ik woonde van zondagnacht tot vrijdagmiddag alleen
nu is hij 2 weken weg 2 weken thuis
Laatst bijgewerkt door tinkert_tje op 21-12-11 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:12

Na 1 dag :+ Ik woonde wel al 2 jaar op mezelf.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 01:39

Ik ben met mijn ex na twee weken gaan samenwonen, ging drie jaar goed. Nu woon ik met een hele groep vrienden en ik ben eigenlijk van mening dat ik de verkeerde volgorde heb aangehouden :=

In principe kun je je hele leven nog samenzijn, dus geniet van de tijd dat je 'in je eentje' woont, het is zo anders dan samenwonen vind ik..

Ik heb 'eentje' natuurlijk tussen haakjes omdat ik echt niet alleen zou kunnen wonen maar wel in groepsverband.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 08:39

Ik woonde al 3 jaar op mezelf, was er gewoon aan toe dat ik mijn leven met iemand ging delen.
Om me heen gingen ooks steeds meer mensen samenwonen/trouwen/kindjes krijgen. Ging steeds meer kriebelen, maar was nog vrijgezel. En toen kwam hij op mijn pad en was het echt gelijk raak.
We waren elk weekend samen en ik ging altijd op woensdag naar hem toe. Tis toch 80 km wat we elke keer moesten afleggen, qua werk maakte het voor mij niet uit, heb precies dezelfde afstand nu als voorheen (werk precies op de helft) Mijn paard komt ook in een veel betere omgeving te staan.
Keus was niet zo moeilijk, we wilden gewoon meer bij elkaar zijn en toen gewoon deze keus gemaakt.
Zo lekker als dan om 6 uur de wekker gaat, nog even 5 minuten snoozen en dan nog even lekker lepeltje/lepeltje tegen elkaar aan kruipen voor we eruit moeten.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:50

Martine123 schreef:
ik ben eigenlijk ook meer bij hem dan thuis, hij huurt een huis samen met een vriend.. Ik woon thuis, het punt is alleen dat ik zodra ik uit huis ga ik ook niet meer terug naar huis mag. daar zijn mijn ouders nogal duidelijk in zegmaar, dus dan is het nog net een iets grotere stap

Maar wat nu als je geestelijk of lichamelijk mishandeld wordt? Ik schrik daar wel een beetje van, mijn moeder heeft altijd gezegd als er wat mis is in ee relatie kom je maar terug. Ik woon alleen en heb geen partner, dus voor de rest kan ik niet oordelen, maar van jou opmerking schrik ik echt.