Relatie over de grens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:28

Nimber schreef:
jammer dat ze al iemand hadden Willemijn! Ik ben dara op gesprek geweest en het was echt erg leuk. Maar goed na 15 mnd heen en weer reizen is die van mij naar NL gekomen en hoefde ik gelukkig niet alles op te zeggen,

wil je bijrijdster Mel niet overnemen?

Tamara is echt nog te jong om voor Melya te kunnen zorgen.
Ik ga eerst nog maar eens afwachten :) Misschien hoef ik haar niet te verkopen /3

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:35

Oe het is al even geleden de laatste post.
Maar ik wou er een topic over openen toen ik zag dat er al een was!
Ik heb een Frans vriendje en wij hebben ong. 4 maanden een lange afstands relatie gehad.
Elkaar ontmoet toen we allebei stage liepen in Malta.
Na dat ik terug was in Nederland hem niet uit mijn hoofd kunnen zetten.
Terug gegaan naar Malta voor een week en toen was ik om.
We zijn nu iets meer dan een jaar samen.
Tijdens dat jaar ben ik nog 2 maanden naar Malta geweest, heeft hij 4 maanden in Nederland gewoond en werk ik nu in Parijs voor de komende 6 maanden. Was ook mijn voorwoorden toen ik aan deze relatie begon.
Ben nog maar 19 (toen was ik 18) en vond het wel belangrijk om mijn vriend te zien en elkaar op een ''normale'' manier te leren kennen.
En ben nog steeds erg blij dat we dit besloten hebben! We hebben het super samen.

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 14:47

Wat een leuk verhaal zeg!
Ik ga ein-de-lijk over 2 weekjes weer naar Berlijn :D

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:49

Wij woonde ruim 200 km bij elkaar vandaan. We woonde dan ook binnen een jaar samen, want 2x per week heen en weer rijden was ook een dure en tijdrovende hobby :')

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:02

Ik lees ook even mee vind het wel interessant :j

shilady schreef:
Ayasha schreef:
Hebben jullie eigenlijk al samen geslapen enz?

OMG vind dat niet zo netjes om te vragen
en daarnaast bestaat een relatie niet alleen uit met elkaar slapen :P

Ik snap haar reactie wel , hoeft niet meteen over seks te gaan ..
Ik ben nog maar 16 , en langer dan een jaar samen met mijn vriend..

Als je samen slaapt , kan je meer hebben .. dan zit je echt 24/7 op elkaar lip ,
en daardoor kom je ook sneller te weten hoe het echt gaat.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:26

Als ik zo al die verhalen lees , wat ben ik blij dat mijn vriend 15 km verder op woont !

& Dat vond ik soms al ver !
Nu kom ik er toch achter dat ik best geluk heb ..

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:40

Gamblex17 schreef:
Als ik zo al die verhalen lees , wat ben ik blij dat mijn vriend 15 km verder op woont !

ja-ja, smeer t er maar in.. tis dat ik van m hou, maar anders... :P

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:03

Mijn 'over de grens' relatie is vanaf komende zaterdag geen 'over de grens' relatie meer :D
Hij komt vanuit Kreta terug naar NL en blijft! We hebben per 1 mei een heel gaaf huisje met een grote tuin erbij, en hij gaat hier werk zoeken. En dan maar hopen dat hij Kreta niet te erg gaat missen!

<3

amillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:06

Liejn schreef:
Gamblex17 schreef:

hahahaha lol.. ik vind 15 km ook te ver woont die van mij ook :P
dan heb ik geen zin om heen te gaan dan komt hij maar naar mij *D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:26

Ah wat fijn wwilemijn! (dat rijmt <<) )
Ik ga volgend jaar op uitwisseling een half jaar, dus dan ben ik ook een half jaartje samen met mijn vriend. *D Ik moet nog trouwens wel aangenomen worden, ik ben al wel geselecteerd. :D

En voor de mensen met een 15km/200km relatie, ik zou er een moord voor doen. :')

paix: Hoe oud is jou vriend eigenlijk? Ik was ook 18 toen ik mijn langeafstandsrelatievriend leerde kennen. Best wel jong voor zo'n ingewikkelde relatie eigenlijk als ik er over nadenk.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:29

@wwillemijn , gaaf! :D echt heel leuk ..

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:30

Liejn schreef:
Gamblex17 schreef:

ach haha sorry :')

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:48

Ik ben 26 jaar geleden, na 1 1/2 jaar pendelen in de weekeinden, voor mijn toenmalige partner (NL) vanuit Duitsland naar NL verhuisd. Wij zijn 11 jaar bij elkaar geweest. Ben toen in NL blijven wonen en heb nu sinds 4 1/2 jaar weer een nieuwe partner. Die woonde 100 km bij mij vandaan en kleine 3 jaar geleden ben ik bij hem gaan wonen.
Waar ik benieuwd naar ben: zijn jullie partners in het buitenland (of andersom) Nederlanders of 'buitenlanders'.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:52

Loose schreef:
Ah wat fijn wwilemijn! (dat rijmt <<) )
Ik ga volgend jaar op uitwisseling een half jaar, dus dan ben ik ook een half jaartje samen met mijn vriend. *D Ik moet nog trouwens wel aangenomen worden, ik ben al wel geselecteerd. :D

En voor de mensen met een 15km/200km relatie, ik zou er een moord voor doen. :')

paix: Hoe oud is jou vriend eigenlijk? Ik was ook 18 toen ik mijn langeafstandsrelatievriend leerde kennen. Best wel jong voor zo'n ingewikkelde relatie eigenlijk als ik er over nadenk.

23 hij is 4 jaar ouder dan mij.
Het is inderdaad erg jong voor een ingewikkelde relatie.
Maar ach, ik had het ook niet willen missen :)

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 07:48

Willemijn wat super zeg!! *\o/*
Lekker genieten van elkaar!

@ Tina. Mijn vriend is een echte Berliner :D

Marije87

Re: Relatie over de grens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:52

Wat goed Willemijn! :D

Ik ben inmiddels verhuisd naar Australië. Niet alleen voor mijn vriend, maar eerlijk is eerlijk, door hem ging het me wel wat gemakkelijker af! :)

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 14:55

Super zeg! Een vriendin van mij die een vriend heeft in Nederland is weer teruggegaan naar Melbourne.
En een andere vriendin zit nu voor 3 maanden in Australie voor haar grote liefde hihi.
Hoelang woon je daar nu? Lijkt me zo lekker daar!

Even spammen hoor
*knip* :D :o
Laatst bijgewerkt door Nadia op 29-03-12 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vragen om stemmen mag niet in een topic, dat mag alleen in een onderschrift

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:03

Dank iedereen :)

Mijn vriend is een Nederlander, woont al wel 8 jaar op Kreta. Tot aankomende zaterdag dus :)

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 11:33

Leuk hoor!

Ik vertrek overmorgen weer naar Berlijn voor 5 dagen.. zooo'n zin in!
We hebben helaas door ziekte en verhuizing elkaar 2 maanden niet kunnen zien.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:08

Veel plezier!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:14

EDIT: sorry dat ik zomaar kom binnenvallen hoor :P heb alleen de openingspost gelezen. Maar wel leuk voor jullie allemaal dat de relatie wel werkt! Buitenlandse mannen zijn over het algemeen veel interessanter dan Nederlandse mannen natuurlijk.

Ik HAD een relatie over de grens.

Ik woonde namelijk in Argentinië, en daar had ik 'de liefde van mijn leven' ontmoet (dacht ik). We hadden al een langeafstandsrelatie daar, we woonden namelijk zo'n 12 uur met de bus uit elkaar vandaan. We zagen elkaar één weekend in de twee weken, soms één weekend in de drie weken. Op de dag dat we precies 6 maanden samen waren ging ik terug naar Nederland, we hadden wel afgesproken dat we het zouden proberen maar ik had het gevoel dat hij eigenlijk een zin had in een nóg langere afstandsrelatie (met die 12 uur was het al moeilijk, en in Nederland zouden we elkaar maar eens per jaar kunnen zien, áls daar al geld voor was). Gedoemd om te mislukken dus. Na anderhalve week heb ik het zelf uitgemaakt omdat ik ontzettend onzeker werd van hem, en hij was het er ook mee eens dat het niet zou gaan werken. Jammer, als ik daar was blijven wonen (of hij mee naar NL) dan waren we nog steeds samen geweest want het was écht de perfecte jongen voor me. Maar helaas. Echter geloof ik niet dat er maar één ware bestaat, dus ik maak mij geen zorgen over de toekomst :) Wel vind ik het heel erg pijnlijk om foto's van hem te zien en op bijvoorbeeld zijn facebookpagina kijk ik nooit, want dan breek ik. Het is in juli uit gegaan, dus we zijn alweer driekwart jaar verder. Op zich ben ik er wel overheen, maar het zal altijd blijven steken. Ik heb overigens ook helemaal geen zin in een relatie dus ik vind het niet erg om alleen te zijn. Heb genoeg andere dingen te doen en ik ben nog jong! Wie weet wat de toekomst brengt.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:47

En toch blijft het lastig een een vriend uit het buitenland. Ik woon nu dan wel in het land van mijn vriend + dat ik de taal leer. Maar het blijft nog steeds lastig. Ik ben niet ''thuis'' en heb niet mijn eigen vrienden en familie in de buurt. En zodra hij bij mij is dan is dat andersom. Je leeft dan een beetje elkaars leven en niet meer je eigen. Ook blijft de taal soms lastig. Je kan je zelf toch niet helemaal zo uitdrukken als je kan in je eigen taal. Het is het voor mij dubbel en dwars waard daar niet van. Maar als het uit gaat met mijn vriend dan zal ik nooit meer opnieuw beginnen aan een relatie zoals deze.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:49

Ja maar paix, heb je bewust gekozen voor deze relatie dan?
Je zegt: Ik zal nooit meer beginnen aan een relatie zoals deze.

Nu zit ik nog steeds illegaal in dit topic, als ik 10 km verder op woonde dan was ik wel legaal hier maar toch. :P
Wij wonen 320 km van elkaar vandaan, hij Friesland, ik zuidelijkste puntje van Limburg. Hij spreekt Fries (wat een officiële taal is) en ik Limburgs, dus het was even passen en meten allemaal in het begin.
Wat jij hierboven zeg, herken ik wel.

Maar ik heb zoiets van 'liefde overkomt je, dat zoek je niet uit', vandaar mijn bovenstaande vraag.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:51

Ik heb er ook een hoor, een Canadees. Hij is een professionele basketballer en speelt vaak om het seizoen voor een ander land, nu Roemenie. Echter is zijn laatste seizoen in Europa klaar en gaat hij weer terug naar Canada. Ik vetrek volgend jaar na mijn studie naar Canada, dus wie weet of het dan ook echt wat serieus wordt. Dat is op dit moment best ingewikkeld, hij is 13 jaar ouder en vanwege de afstand is de situatie nu dus niet ideaal. Ben blij dat ik volgend jaar naar Canada ga en wie weet wat het wordt..

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:15

Roosch: Uiteindelijk heb ik er wel zelf voor gekozen. Maar of je op dat moment kan over zien waar je aan begint? Natuurlijk werd ik eerst verliefd. Maar ik ben een verstandige meid en maak niet zomaar mijn keuzes. Er is veel gepraat en overlegd en daarna hebben we besloten er samen voor te gaan. Dit vooral omdat onze relatie maar 4 maanden een lange afstand relatie hoefden te zijn. En nu na meer dan 1 jaar samen zien we pas dat het toch wel veel lastiger is dan je van te voren denkt. Het is niet alleen de afstand en de taal er komt uiteindelijk nog zo veel meer bij kijken.