Ik heb het vorig jaar gedaan. 30 cm in een vlecht nu is het weer helemaal aangegroeid, maar ik zou het zo weer doen! Dus doen je krijgt er geen spijt van
Ankie2011
Geplaatst: 09-12-11 20:27
Ik heb begin dit jaar 30 centimeter af laten knippen en opgestuurd naar de stichting. Vind het wel jammer dat je geen foto kunt krijgen van de uiteindelijke pruik
Mijn haar is nu al 2x zo lang als in juni,nog een cm of 15-20 en dan laat ik het er af halen.
Eefske
Geplaatst: 09-12-11 20:31
Ankie2011 schreef:
Ik heb begin dit jaar 30 centimeter af laten knippen en opgestuurd naar de stichting. Vind het wel jammer dat je geen foto kunt krijgen van de uiteindelijke pruik
Dat zou inderdaad leuk zijn als dat zou kunnen
Neej
Geplaatst: 09-12-11 20:32
mijn haar groeit echt niet zo snel helaas, ben ook bang dat er nog een stuk af moet aan de punten.. ik wilde gister mijn mams mn haar even op laten meten maar we zijn het een beetje vergeten
skyline
Geplaatst: 09-12-11 20:33
Vorig jaar heb ik het ook afgeknipt 40 cm is er toen afgegaan .
Dieltje
Geplaatst: 09-12-11 20:35
Ik heb het er deze zomer al allemaal afgeknipt.. ik vrees dat me haar nu dan ook niet lang genoeg is, maar ik zeg: Gewoon doen Het is voor een goed doel en het groeit toch vanzelf weer aan, en laten we even eerlijk zijn het is dan ook weer een keer wat anders!!
diesel_
Geplaatst: 10-12-11 21:25
ik heb mijn haar ook gedoneerd, hartstikke goed gevoel over en kort haar is ook superleuk!
Ik heb bijna 3 jaar geleden voor het eerst 30cm eraf geknipt en opgestuurd, ben bijna toe aan de volgende vlecht die eraf kan Wil alleen iets meer overhouden dan de vorige keer, toen was het toch wel erg kort dus ik denk dat het er in februari af gaat.
shilady
Geplaatst: 16-12-11 22:28
Ik ga er ook maar aan mee doen
Mijn haar heeft veel krullen en vollume dus denk ik wel een goede kandidaat
Morrie
Geplaatst: 16-12-11 22:33
ik laat mijn haar al 3 jaar groeien met als doel een vlecht op te kunnen sturen. Helaas groeit het langzaam en ben ik er nog steeds niet..... maar ooit zal het zo ver zijn!
Ik heb nog een vlecht liggen van vroeger, toen ik nog jong was, maar die ligt er al zeker 45 jaar..... zal es meten hoe lang die is
Ik schrok trouwens wel van die kale kindjes op de site maar het gaf me wel gelijk het zetje om zeker weten te gaan doneren hier word nooit meer haar weggegooit !!
Ik heb nog een vlecht liggen, zou ik al een tijdje geleden willen opsturen. Maar toch blijft die liggen. Misschien dat het eens tijd word om op te sturen...
flamon
Geplaatst: 21-12-11 11:55
Ik heb zelf een ongeneeselijke haarziekte. Ik sinds mei dit jaar een haarwerk op. Ik heb zelf altijd lang haar gehad dus ik was ontzettend blij dat iemand met lang haar, haar had afgeknipt. Ook al heb ik zelf een haarziekte zelfs ik zou het dan doen als ik over 5 of 6 jaar weer lang haar heb. Weet namelijk hoe belangrijk het kan zijn. Vind het stier als mensen haar doneren. Maar respecteer het ook als mensen dit niet willen doen.
Magrathea
Geplaatst: 21-12-11 12:00
Als ik 25 cm afknip ben ik kaal
Maar verder gaaf dat jullie dit willen doen!
Fem
Geplaatst: 21-12-11 16:45
Ik heb dit vorig jaar gedaan.. Althans, niet voor deze stichting, wel voor een bekende van mij. Die maakt ook pruiken..
Van:
Naar: (Voor degene die denken de man te herkennen op de foto.. dat kan.. Remko Harms uit Los Angeles The Voices )
Ik vind dit dus ook echt een prachtige kerstgedachte!
Wauw Femke,dat is echt een heel eind eraf! Respect,heel goed!
Fem
Geplaatst: 21-12-11 20:06
Ik geloof dat het 40 cm was ongeveer... Nu komt het trouwens al weer over mijn schouder.. al had ik gehoopt dat het harder zou groeien (maar ik mag niet klagen.. het groeit nogsteeds erg hard... ) .. Dit was vorig jaar november.
Neej
Geplaatst: 21-12-11 20:46
Oliver schreef:
Zou ik echt nooit doen.
Mag ik vragen waarom niet? Ik bedoel dit echt niet aanvallend hoor, ik ben oprecht benieuwd
Fem
Geplaatst: 21-12-11 21:07
Neej schreef:
Oliver schreef:
Zou ik echt nooit doen.
Mag ik vragen waarom niet? Ik bedoel dit echt niet aanvallend hoor, ik ben oprecht benieuwd
Ik kan het mij wel indenken.. Maar voor mij is haar maar haar... Ik heb altijd geroepen dat ik het écht nooit zou doen.. maar uiteindelijk heb ik het toch ook gedaan..
Haar is voor mij maar haar.. al was het voor mij vroeger wel een soort van "statussymbool".. Maar voor iemand anders kan haar iets heel anders betekenen.. Iemand die zijn of haar haar kwijt raakt, die voelt zich naar, niet compleet... Voor zo iemand doneer ik mijn haar..
Nog even een vraagje, misschien heeft het hier al gestaan, maar moet het los minimaal 25 cm zijn of moet de vlecht minimaal 25 cm zijn? Ik hoor namelijk beide antwoorden en aangezien hier veel mij al zijn voorgeweest, zal hier iemand het vast wel weten