Schrijven met iemand uit het buitenland?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:33

Ik heb aan het begin gewoon een flinke stapel kaarten gekocht en bij iedere nieuwe kandidaat ga ik de stapel door welke ik van toepassing vind voor diegene.
Vind het nogal wat om telkens terug te moeten naar de winkel ervoor. :')

Kan je ook uitvinken naar welk land je niet wil versturen eigenlijk?

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:40

Hoe zit het nou precies met postzegels? Kan ik beter wereldzegels en europazegels kopen of is het makkelijker met gewone postzegels?

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:16

Zo doe ik het ook Stacey, het was nogal lastig om kaarten te vinden bij ons. Uiteindelijk heb ik twee boxen van 100 kaarten gekocht (een van Beatrix Potter, die zijn echt leuk). Op het vliegveld en treinstation heb ik dat aangevuld met kaarten van Manchester. Dan heb ik er nog een stel van de telescoop waar ik werk, die zijn ook vaak goed. Dus nu koop ik voorlopig niks meer bij.

Volgens mij kan je niks uitsluiten. Dat zou leuk worden, dan wil ik alleen nog naar eilandjes in de grote oceaan sturen ;)

Eslixapie, ik weet niet hoe het in NL werkt qua tarieven, maar in Engeland hoeft er op een enkele ansichtkaart (minder dan 10g) minder postzegels dan de standaard Europa zegels. Is wel handig om even uit te zoeken. Standaard zegels hebben dan weer standaard een "priority" blauw label erop, dat is wel handig.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:20

Ik heb het hier opgezocht, maar het werd me alsnog niet helemaal duidelijk. Ik ga er straks nog even naar kijken, en anders vraag ik het wel bij het postkantoor :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:26

gemske schreef:
Je kunt in je profiel iets aanvinken, dan krijg je geen dubbele landen tegelijk.
Dus dan gaan alle kaarten die tegelijk onderweg zijn naar een verschillend land.
edit - je moet het vakje met "repeated countries" uitzetten.

Btw Magrathea, stuur jij alle kaarten in een envelop? Want daar zijn mensen meestal niet blij mee :)

Ik sta nu op 14/16 met nog 6 onderweg. Echt super leuk, ik heb ook heel veel lol in het versturen, meer dan dat ik verwacht had eigenlijk!

Nja als er expliciet staat dat ze dat niet willen doe ik het niet :+ En anders zoek ik gewoon een kaart, ongeacht of het in envelop is of niet. Prioriteit is dat het een kaart is die past bij de wensen van die persoon :)

Woeoe vandaag een kaartje uit Frankrijk gekregen :D In het Frans, en kon het gewoon bijna allemaal lezen, op een paar woordjes na.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:35

Steentje schreef:
Ik meld me hier ook.

Ik ben nu bezig met mijn eerste twee brieven te schrijven naar een twee meisjes uit Amerika.
Ik heb ze leren kennen via Interpals.

Ik heb net bij het postkantoor wereldpostzegels gekocht, een collegeblok + enveloppen.
Dus ik heb alles op voorraad, alleen nu nog beginnen te schrijven. :=

Ik vraag me af hoelang het ongeveer duurt voordat zo'n brief bij de ontvanger terecht komt..

Lijkt mij ook leuk! Maar is dat niet meer via internet, chatten enzo?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:27

Ik twijfel om ook weer met postcrossing te starten

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:19

Ik heb net mijn eerste email naar een gevangene gestuurd. :)
Ben benieuwd wat er van komt!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:47

Muurp schreef:
Ik heb net mijn eerste email naar een gevangene gestuurd. :)
Ben benieuwd wat er van komt!

Ik moet zeggen dat brieven meestal sneller verlopen :j

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:02

De brieven worden morgen afgeleverd. (toevallig!)
Is maar 2x in de maand inderdaad, dat is toevallig onder andere de 20e.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:04

Muurp schreef:
De brieven worden morgen afgeleverd. (toevallig!)
Is maar 2x in de maand inderdaad, dat is toevallig onder andere de 20e.

O dan heb je geluk inderdaad :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:24

Haha inderdaad Muurp :P

Ik heb ook contact gehad met een gevangene, heb haar ook weer een brief teruggestuurd vlak voor de kerst. Ben benieuwd of ik nog iets terug krijg, die andere deed er ongeveer 3 weken over eer ik iets terug had, daar zitten we nu al overheen :=

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:26

Ik ben erg aan het twijfelen of ik ook een gevangene zal schrijven. Het lijkt me erg interessant om dit te doen, maar ook een beetje eng aan de andere kant.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:27

eslixapie schreef:
Ik ben erg aan het twijfelen of ik ook een gevangene zal schrijven. Het lijkt me erg interessant om dit te doen, maar ook een beetje eng aan de andere kant.

Tja, hij kom je echt niet opzoeken hoor :D (Of zij)

Edit: nee even zonder gekkigheid, wat ik heb begrepen (en ook van mijn mevrouw :o ) is dat die gevangenen altijd onwijs dankbaar zijn voor de brieven, zeker degenen die lang zitten. Velen hebben geen familie of vrienden meer die naar ze omkijken, probeer het je zelf maar eens voor te stellen, dat iemand gewoon omdat ie het leuk vind jou wil schrijven :)

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:48

Magrathea schreef:
eslixapie schreef:

Tja, hij kom je echt niet opzoeken hoor :D (Of zij)

Edit: nee even zonder gekkigheid, wat ik heb begrepen (en ook van mijn mevrouw :o ) is dat die gevangenen altijd onwijs dankbaar zijn voor de brieven, zeker degenen die lang zitten. Velen hebben geen familie of vrienden meer die naar ze omkijken, probeer het je zelf maar eens voor te stellen, dat iemand gewoon omdat ie het leuk vind jou wil schrijven :)

Ik ben ook niet bang dat hij of zij me op komt zoeken hoor. Ik kan ook niet zo goed uit leggen waar ik dan wel bang voor ben. Ik denk omdat ik weet dat ze daar niet voor niets zitten. Het voelt dan gewoon een beetje raar.
Maar aan de andere kant, wat jij ook zegt, als ik me voorstel hoe het moet zijn in de gevangenis, dan zou ik ook blij zijn met een random iemand die mij een leuke brief schrijft. Ik ga er nog even over nadenken :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:55

Je hebt ook mensen die er voor vrij 'milde' dingen zitten hoor. Aan de andere kant, die zitten maar een jaar ofzo.. Da's nou ook niet een wereldtijd..
Mijn mevrouw zit nog 23 jaar, in een slaapzaal met 40 vrouwen op 2 toiletten en 3 douches :n Dan hebben ze me het toch luxe hier..

Lees trouwens ook even dit door, even zoeken..
http://writeaprisoner.com/point-of-contact.aspx
En hier is de FAQ:
http://writeaprisoner.com/faq.aspx

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:02

Ik weet dat ze ook voor milde dingen kunnen zitten daar, maar ik denk dat iemand die langer zit er juist meer aan heeft.
Bedankt voor de links, die had ik nog niet gelezen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:42

eslixapie schreef:
Ik weet dat ze ook voor milde dingen kunnen zitten daar, maar ik denk dat iemand die langer zit er juist meer aan heeft.
Bedankt voor de links, die had ik nog niet gelezen :)

Zo denk ik er dus ook over :j
Er staat echt heel veel daar, ik heb het ook niet allemaal gelezen maar die eerste is wel even handig :j Staan ook tips in over hoe je briefwisseling te beginnen en wat je wel en niet moet zeggen enzo.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:21

Ik was eerst ook wel een beetje bang, maar mijn gevangene blijkt echt een heel gewoon mens te zijn hoor :D Leuke (woord)grapjes, interesses, en bewondering voor de natuur.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:16

De eerst drempel over is ontzettend eng, ik ben nu met me 3e gevangene bezig(de vorige 2 zijn vrij) en deze zit tot 2017, dus daar heb ik nog een lange tijd mee te gaan.

Me eerste gevangene ging helaas na 8 maanden al vrij(hartstikke blij voor haar natuurlijk).
Me tweede heb ik zeker 2.5 jr mee geschreven :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:34

Ik had vandaag weer een brief van m'n inmate. Zo leuk! Een kaartje, en kerstfoto's en een puzzel (omdat ik haar die de vorige keer ook had gestuurd). Werd er gewoon helemaal blij van!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:42

Een puzzel? Zelf gemaakt ofzo :oo Wel leuk :D

Vind je avatar trouwens heel grappig Mavelle :=

Ik moet voor postcrossing mijn vierde kaart sturen naar de USA.. ach die zijn ook heel groot := Maar ik geloof dat hij in Thailand zit op het moment, maar moet hem dus wel naar Amerika sturen. Hoop maar dat ie dan registreert voor de kaarten verlopen :')

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:42

carineken schreef:
wat misschien wel leuk is voor je is http://www.postcrossing.com dat is postkaartjes naar ergens ter wereld sturen en jij krijgt dan van iemand anders een postkaartje terug, ik persoonlijk vind dit erg leuk.
Ook schrijf ik met 2 Amerikaanse gevangenen ik weet niet of dat iets voor je is, je kan bij die gevangenen ale de site die ik gebruik toch op voorhand zien waarvoor ze in de gevangenis zitten, zo kan je ook specifiek zoeken naar mensen die levenslang zitten of op death row zitten, dit laatste doe ik via http://www.writeaprisoner.com

En die prisoners hebben dan je adres an all? Lijkt me nogal ehh.. Niet zon fijn idee.. Wel intressant.. Al zou ik echt niet weten wat je dan tegen zo iemand moet zeggen...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:44

Ja, hoe moeten ze je anders schrijven? :')

Het is al eens gezegd in dit topic.. Zo'n gevangene heeft als ie vrijkomt echt wel wat anders aan zijn hoofd dat een één of andere penpal op te zoeken in Nederland.
In de links die ik eerder heb gepost kan je veel tips vinden :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:47

Margarathea (ofzo?): Dank je! Hoor het wel vaker, hihi. Maar nee, had gewoon een blaadje uit m'n puzzelboek gescheurd :)
@Elma: Ten eerste zullen die mensen als ze vrijkomen echt geen geld hebben om naar Nederland te komen. Hebben ze dat geld wel, dan kan ik me niet voorstellen dat ze daar een vage penvriendin komen lastig vallen. Mag hopen dat je wel wat leukers weet als je vrij komt :+ En ten tweede zijn het gewoon mensen, geen monsters.