Help: Ik kan er niet tegen als mijn vriend dronken is!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Re: Help: Ik kan er niet tegen als mijn vriend dronken is!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:33

Nou ownwise, succes! Ben benieuwd hoe hij reageert. Is dit een planning die jullie normaliter op een standaard zaterdag (zonder feestje vooraf) ook zouden aanhouden?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:59

Ts, dus jij gaat je nu al druk lopen maken om een gala op 10 feb???
Laat die jongen toch lekker.
Je mag best zeggen wat je vind maar door steeds zo lopen te hameren jaag je hem juist weg of is het alleen maar leuker om het toch te doen.
Jullie zijn beide nog jong ga ik vanuit, ieder geniet daar op zijn manier van.
Hij is met zijn vrienden en drinken wat (teveel)
Maar je maakt je al druk als ie dronken is, nu moet je je ook nog boos maken als die afspraak niet nagekomen is.
Probeer het toch van je af te zetten en laat je vriend plezier hebben.
Als hij iedere week stomdronken is vind ik dat ook een ander verhaal.
maar voor eens een keer op een feestje dus echt niet.
Of ben je ergens bang voor?
Je weet zelf waar je fout zit dus door zo boos te worden, probeer er wat aan te doen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:13

Ik heb er ook een hekel aan als mijn vriend te veel drinkt... Daarom heb ik hem voor een poosje terug gewoon op straat laten liggen toen hij over zijn nek ging van de drank....

Hij maakte daarvoor een niet erg gewaardeerde opmerking, dus ik was al lichtelijk pissig op hem...
En dit was de druppel... jammer dan hoor... ik ben daar heel hard in..

Hij weet hoe ik erover denk, en als hij het dan toch zover laat komen, stap ik in de auto ga ik naar huis, en hij ziet maar hoe hij thuis komt...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:15

Pascal, maar wat is TEveel drinken voor jou?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:22

Te veel drinken??? Dat je niet meer normaal kunt lopen, normaal kan gedragen... en je dus de hele straat onderkotst...

Mijn vriend is niet dronken na 15 biertjes, hooguit aangeschoten... En eerlijk is eerlijk dat vind ik meer dan genoeg....

Hij weet dan ik er niet van hou, dat hij kotst door de drank, dat hij in mijn kast staat te pissen van de drank.. dat hij de volgende morgen niets meer weet van de drank...

Dus nee biertje drinken prima... shotjes wil ik niet hebben... dat is gelijk een enkeltje slapen op de bank...

Gewoon gezellig een biertje drinken vind ik echt prima... ik drink ook wel eens een drankje, maar echt dronken ben ik nooit.. ook nog nooit geweest trouwens...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:31

Pascal schreef:
Te veel drinken??? Dat je niet meer normaal kunt lopen, normaal kan gedragen... en je dus de hele straat onderkotst...

Mijn vriend is niet dronken na 15 biertjes, hooguit aangeschoten... En eerlijk is eerlijk dat vind ik meer dan genoeg....

Hij weet dan ik er niet van hou, dat hij kotst door de drank, dat hij in mijn kast staat te pissen van de drank.. dat hij de volgende morgen niets meer weet van de drank...

Dus nee biertje drinken prima... shotjes wil ik niet hebben... dat is gelijk een enkeltje slapen op de bank...

Gewoon gezellig een biertje drinken vind ik echt prima... ik drink ook wel eens een drankje, maar echt dronken ben ik nooit.. ook nog nooit geweest trouwens...

Tja, de grens ligt natuurlijk voor iedereen anders. Overigens wil het natuurlijk niet zeggen dat omdat jij nooit echt dronken wordt, een ander dat ook niet kan/mag zijn ;) maar dat zul je ook niet insinueren met je post?

Als mijn vriend niet meer recht kan lopen, wat luidruchtiger/hangeriger, vrolijker of wat dan ook wordt van de drank kan dat me echt niet boeien. Dat kotsen hoeft van mij echter ook niet zo :r . Dat komt gelukkig niet zo vaak voor. Als hij misselijk is van de drank, valt hij vaak vanzelf in slaap op de bank, héérlijk het bed voor mij alleen :D.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:49

Nee dat bedoel ik ook helemaal niet hoor... Ik vind het vervelend als ik continue achetr mijn vriend aan moet hobbelen als een politie agente omdat hij weer eens met zijn leuter tussen mijn sokken zit, in de veronderstelling dat dat de wc is..

Mijn vriend wordt zo gek als een deur als hij gedronken heeft (ook zonder drank is hij dat al hoor, maar de drank maak het nog een stapje erger)
En ik kan er ook ontzettend om lachen dat hij achter een bar een theedoek pikt, om vervolgens als een piraat door de kroeg te rennen....

Maar soms gaat hij iets te ver ;)
En dan moet ik de touwtjes weer even aantrekken ;)

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:20

Sees schreef:
Nou ownwise, succes! Ben benieuwd hoe hij reageert. Is dit een planning die jullie normaliter op een standaard zaterdag (zonder feestje vooraf) ook zouden aanhouden?

Een iets rustigere planning, normaal moet hij ook een aantal uurtjes werken op zaterdag en heb ik het huishouden verder niet meegenomen. Ik ben ook benieuwd hoe hij reageert, ik hoop dat het een compromis is waar we ons allebei in kunnen vinden (hij lol vrijdag avond, ik gewoon een gezellige vent op de zaterdag) en dat het er toe lijd dat hij uiteindelijk minder vaak gaat drinken. Ik zal even laten weten hoe het verliep!

Verder ben ik benieuwd Sees, hoe jij tegenover Alcohol en teveel alcohol staat? Uit je posts maak ik een beetje op dat jij er niet zo snel een probleem in ziet. Wanneer zou voor jou het punt bereikt zijn dat je het wel als onprettig ervaart? Wat moet er dan gebeuren? En hoe komt het dat je (tot die grens) zo makkelijk er mee om kan gaan? Ligt dit volgens jou in opvoeding, karakter of iets anders?
Puur nieuwsgierig hoor, omdat ik het ook zo graag zou willen!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:05

Quoten lukt even niet, nieuwe poging

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:06

ownwise schreef:
Een iets rustigere planning, normaal moet hij ook een aantal uurtjes werken op zaterdag en heb ik het huishouden verder niet meegenomen. Ik ben ook benieuwd hoe hij reageert, ik hoop dat het een compromis is waar we ons allebei in kunnen vinden (hij lol vrijdag avond, ik gewoon een gezellige vent op de zaterdag) en dat het er toe lijd dat hij uiteindelijk minder vaak gaat drinken. Ik zal even laten weten hoe het verliep!

Verder ben ik benieuwd Sees, hoe jij tegenover Alcohol en teveel alcohol staat? Uit je posts maak ik een beetje op dat jij er niet zo snel een probleem in ziet. Wanneer zou voor jou het punt bereikt zijn dat je het wel als onprettig ervaart? Wat moet er dan gebeuren? En hoe komt het dat je (tot die grens) zo makkelijk er mee om kan gaan? Ligt dit volgens jou in opvoeding, karakter of iets anders?
Puur nieuwsgierig hoor, omdat ik het ook zo graag zou willen!

Nou ja, of iig zijn gedrag aanpast áls hij wel teveel drinkt. Ik ben érg benieuwd en hoop oprecht voor jou dat hij het in gaat zien.

Mja, die grens ligt voor iedereen ergens anders. Ik moet zeggen dat mijn grens tov het dronkenschap van anderen aardig wordt opgerekt als ik zelf wat gedronken heb ;).

MIJN grens ligt bij kotsen, vanaf dat moment vind ik het oprecht niet leuk meer maar dat komt omdat ik (in 'lichte' mate) last heb van een emetofobie :o .
Uiteraard zijn er ook andere dingen te bedenken (vreemdgaan, roekeloos gedrag of agressie) maar gelukkig heb ik daar nog nooit echt mee te maken gehad en iig niet door drank.

Ik denk dat mijn grenzen o.a. anders zijn doordat ik in een periode van zelfreflectie zit (het wordt wel héél psychisch en persoonlijk ;)) en dus probeer een leuker/beter mens te worden. En in MIJN geval heeft dat er met name mee te maken dat ik toleranter wil worden tov mijn medemens.

Daarnaast ben ik opgegroeid met gezellig drankgebruik (klinkt erger dan dat het is ;)). Mijn ouders dronken wel eens een wijntje of Belgisch biertje, ik ben Francofiel en Frankrijk staat natuurlijk bekend om de wijn. En ik ben pas begonnen met af een toe en alcoholische versnapering te drinken toen ik al ruim 21 was, geen jonge-meisjes-dronken-escapades hier dus :D.

Dus met andere woorden, ik denk een combi van al het bovengenoemde ;).

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:15

Ik kan er vaak ook niet tegen als mijn vriend dronken is. Dan zegt tie zelf vaak dat tie niet dronken is, maar ik merk gewoon aan alles dat tie dat wel is.
En dan wordt tie echt vervelend af en toe. Hij bedoelt het lief, maar ik wil vaak dat hij me met rust laat als hij drank op heeft :+

Ik heb helaas geen tips voor je, sorry

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 07:31

Pascal schreef:
Nee dat bedoel ik ook helemaal niet hoor... Ik vind het vervelend als ik continue achetr mijn vriend aan moet hobbelen als een politie agente omdat hij weer eens met zijn leuter tussen mijn sokken zit, in de veronderstelling dat dat de wc is..

Mijn vriend wordt zo gek als een deur als hij gedronken heeft (ook zonder drank is hij dat al hoor, maar de drank maak het nog een stapje erger)
En ik kan er ook ontzettend om lachen dat hij achter een bar een theedoek pikt, om vervolgens als een piraat door de kroeg te rennen....

Maar soms gaat hij iets te ver ;)
En dan moet ik de touwtjes weer even aantrekken ;)

Oh die zou echt op de stoep slapen bij mij :o :x

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:05

Nou, vrijdag dus meegegaan naar de kroeg, zelf ook voorgesteld om te gaan 's middags... we waren er rond half 6 en hij wilde zelf ( :oo) rond half 9 naar huis. Ik was helemaal blij verrast!! Hij had wel een aantal drankjes op, ik denk zo'n 7 of 8, maar ik reed dus op zich geen probleem!
Hij was ook niet (vervelend) dronken... dus eigenlijk ben ik erg blij, heb dan ook zaterdag de dag laten lopen zoals ie liep... wel om 7 uur zijn bed uitgetrommeld maar verder niet te veel gezeurd, hij was gewoon gezellig en heeft netjes alles gedaan wat we moesten doen, 's avonds kwam mijn zus met haar man op visite en ook toen heeft hij het met alcohol netjes gehouden, terwijl we niet eens hoefden te rijden... Wel heeft ie zaterdag middag even een uurtje op bed gelegen, maar als dat nou alles is, spring ik een gat in de lucht!! Ben benieuwd hoe het de komende tijd, ook met de feestdagen, blijft gaan!

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:41

Sorry... Maar ik snap niet zo goed waar jij jezelf zo ontzettend druk om maakt?

Mijn vriend en ik zijn beide 21 jaar, en we hebben 1 regel wanneer er word gereden geen druppel alcohol!
En voor de rest als ik rijd mag hij best een keer genieten van een aantal biertjes, en als hij dan een beetje dronken is dan is dat maar zo. Echter heb ik wel tegen hem gezegt dat hij zich wel moet blijven gedragen.
Ik hou er niet van als mensen 'vervelend' dronken zijn, en dan spreek ik hem daar ook op aan. Maar voor de rest heb ik er echt geen probleem mee hoor...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:23

Ownwise, wat fijn :j !! Hopelijk was dit de eerste fijne zaterdag van velen!

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:50

0mandy0 schreef:
Sorry... Maar ik snap niet zo goed waar jij jezelf zo ontzettend druk om maakt?

Tja, dat is wel wat hard om te zeggen... natuurlijk heel fijn dat jij er zo goed mee om kunt gaan, maar voor andere kan het dus wel een probleem vormen.
Als dat knopje "druk maken" zo makkelijk uit was te zetten, was de wereld toch zo makkelijk geweest ;)

Sees schreef:
Ownwise, wat fijn :j !! Hopelijk was dit de eerste fijne zaterdag van velen!

Ik hoop het ook! Maar het zal vast nog wel eens anders lopen dan ik gehoopt had, ik ga in ieder geval mijn best blijven doen en zal hier nog wel mijn verhaal komen doen af en toe :)

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 08:44

Allereerst gelukkig nieuwjaar iedereen!!

Hier ging het wat alcohol betreft heel goed sinds mijn laatste post, mijn nieuwe aanpak werkte echt :j
Tot oud&nieuw.... :\
We hebben de traditie om bij mijn oude werk altijd naar de borrel te gaan van 5 tot 8, daarna zouden we bij zijn broer oliebollen eten en een drankje doen om vervolgens rond een uur of half 10/10 uur lekker naar huis te gaan, dochter nog even op bed en dan 12 uur vuurwerk kijken!

Dat liep dus anders... dochterlief was met mijn moeder bij ons thuis, wij naar die borrels.
We begonnen dus bij mijn oude werk, maar in de tijd dat ik 2 drankjes op had, had hij er een stuk of 7 op :oo en dat tussen 5 en 6 uur al!! Dus ik zei dat ie rustig aan moest doen, 00.00 uur duurde nog wel even... "ja, ja" :+

Om half 7 al naar zijn broer, het was niet veel bijzonders, maar daar ging manlief net zo hard door, het was pas 8 uur en hij praatte al dubbel en dom :(

Om de rest kort te houden, om 9 uur begon het kotsen, het schreeuwen en een lange fietsrit naar huis. Hij is wel 5 keer gevallen en gestopt om te kotsen... Heb niks gezegd, elke keer opgetild en weer op zn fiets gegooid en thuis op bed gegooid, niet wakker gemaakt om 12 uur en lekker met dochter en oma gevierd.

Gisteren gezegd dat dit de grens is, als hij niks aan zijn alcoholprobleem wil doen, neem ik mijn dochter mee en vertrek ik. Enough is enough...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 10:29

Het is geen makkelijke beslissing maar ik denk dat je daar voor jezelf en je dochter goed aan doen.
Hopelijk komt het niet zo ver maar anders is het een hele verstandige keus.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:22

Ownwise, wat verstandig van je om niet die avond zelf te flippen (weet ik niet of ik het je had nagedaan :o). Sterkte meid, hopelijk opent dit zijn ogen!

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:27

Bij mij ligt het eraan. Als hij zo dronken is dat ie steeds valt en zich zo poedersuiker voelt, kan ik er alleen maar op lachen. IK BENNIEUWDE DRNOINKUH zegt ie dan. HAHA nou blijf jij maar lekker in de waan, veel plezier ik vermaak mezelf wel. Hij is gelukkig niet irritant dronken. als hij zover is dat ie gaat lopen kotsen mag die wel uit buurt blijven, maar ach ik drink zelf ook wel eens een wijntje teveel, dus achja