Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:54

:') _O-
geniaal <3

FlyAway

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:05

Wij hadden laatst een oudere winterdeken van de paarden te koop staan op marktplaats. Zat al een scheurtje in de binnekant, maar was nog waterdicht. Kregen een telefoontje van een mevrouw uit de buurt, die hadden een koe die ziek was en buiten in de weide lag, maar niet meer kon lopen. Het zou gaan regenen dus die mevrouw zocht een deken om de koe toe te dekken voor die nacht. We hebben de deken nog niet voor de helft van wat we vroegen aangeboden. We zijn watjes wat dat betreft, we zagen die zielige koe al helemaal liggen in de weide, rillend van de koude en de regen :o

Ook vervelende verhalen, tenminste, irritant. Ik heb al meer dan een maand een oude iPod nano op marktplaats staan. Ding hoeft de wereld niet te kosten, en al een paar keer een bod gehad dat ik acceptabel vond, dan reageer je dat het akkoord is en of ze hem komen halen of dat ik hem op moet sturen en dan hoor je dus niks meer. De laatste was heel erg, bood twee keer zoveel als ik wilde hebben, moest het ding wel naar belgie gestuurd. Prima geen punt, nog aangeboden de verzendkosten te delen. vond de koper geweldig. Bankrekening gegeven, nooit meer wat gehoord. Zo vaag dat soort dingen :(

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:10

Dat is inderdaad heel vervelend, je weet nooit of het nu echt verkocht is of dat je zit te wachten voor niks.

Heb het nou andersom, bod gedaan op iets wat ikgraag wil hebben, netjes dag erna mailtje gehad dat het akkoord is. Vroegen ze het adres voor het reserveren, netjes gegeven maar geen betaalgegevens gehad. Dus ik mailen voor de betaald gegevens, kreeg ik een mailtje terug met het totaalbedrag en 'ik had toch al gezegd wat het kost'.
Na nog een mailtje eindelijk de gegevens gekregen maar wel in heel gebrekkig nederlands het laatste mailtje.

Twijfel nu of ik er goed aan doe of niet en of ik het wel of niet moet overmaken.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:26

LADPR schreef:
Dat is inderdaad heel vervelend, je weet nooit of het nu echt verkocht is of dat je zit te wachten voor niks.

Heb het nou andersom, bod gedaan op iets wat ikgraag wil hebben, netjes dag erna mailtje gehad dat het akkoord is. Vroegen ze het adres voor het reserveren, netjes gegeven maar geen betaalgegevens gehad. Dus ik mailen voor de betaald gegevens, kreeg ik een mailtje terug met het totaalbedrag en 'ik had toch al gezegd wat het kost'.
Na nog een mailtje eindelijk de gegevens gekregen maar wel in heel gebrekkig nederlands het laatste mailtje.

Twijfel nu of ik er goed aan doe of niet en of ik het wel of niet moet overmaken.

Ik zou dan al snel zoiets hebben van, dan toch niet. Als mensen al geïrriteerd gaan reageren is het voor mij al klaar. Of ik nou wat koop of verkoop.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:38

Rinske schreef:
Hihihi :') .
Ik zet sowieso mijn telefoonnummer er niet bij, heb wel eens mensen gehad die om kwart over elf 's avonds (!!!) belden! Idioten...

:Y) ik ben een paar keer toen in mij tomos erop had staan om 2 uur snachts gebeld !!! :')
en dat 3 nachten achter elkaar :')
wat ben ik blij dat ik mijn tel snachts benden heb liggen :7

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:42

wat een verhalen haha
ik heb ook al heel wat verkocht, en ook gekocht op marktplaats. kan zo 1 2 3 even niet ergens opkomen maar dat komt vast vanavond wel. want ook ik heb wel eens met open mond mn MP-reacties zitten lezen haha..

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:56

Wat een verhalen, wat zijn er gekke mensen op de wereld! En wat een lef af en toe!

Had begin van het jaar een vaatwasser te koop staan i.v.m. verhuizing. Had ze er al op tijd opgezet, pas na 3 weken mocht hij weg. Belde er iemand uit Breda, die vaatwasser móést hij hebben. Oke, prima! Prijs en dag afgesproken en voor hem gereserveerd. Afgesproken dag: geen mail, geen belletje, zelf 10 keer proberen te bellen.. Nou dan toch lekker niet!
Vervolgens verkocht aan een turkse mevrouw, moest uit Amersfoort weg komen (1,5 uur rijden vanaf mij). Vervolgens komen ze met 5!! man in een auto en daar moest de vaatwasser nog bij! Maar het is ze gelukt en ik had mijn geld! :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:42

hihi nouja met al die mensen erbij beschadigt hij in elk geval niet, ligt hij lekker zacht :+

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:49

ik verkoop ook regelmatig wat op mp,
maak me niet meer druk, heb al genoeg meegemaakt.
laatst nog iemand die iets wilde hebben,ze mailde terug: het geld was overgemaakt.
teruggemaild dat het geld na 5 dagen nog niet op mijn rekening stond...nooit meer wat gehoord.
dan niet...kan me er niet druk om maken

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:53

Twee keer iets gekocht op MP en netjes betaald, helaas nooit ontvangen!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:55

Wat een verhalen hier! Ik heb zelf nog niet echt iets geks meegemaakt... maar (ver)koop dan ook eigenlijk nooit iets via MP. Heb laatst iets gekocht, dat ging prima, ben het op komen halen en het waren hele aardige mensen.
Wilde laatst ook iets kopen dus netjes een mailtje gestuurd, kreeg ik niks terug, paar dagen gewacht en toch nog wat gestuurd. Kreeg ik een mailtje terug ('sorry voor het late bericht') dus netjes wat teruggestuurd en nooit meer wat van gehoord... Waarom verkoop je dan iets vraag ik me af (waren bidsprinkhanen dus er waren er meerdere van)?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:55

tita schreef:
lifaya schreef:
Als ik eenmaal een bod heb uitgebracht, houd ik me er ook aan :')

Ik heb op ongeveer 10 benches op MP gereageerd, niet ÉÉN die even terug reageerde :') ze willen ze schijnbaar niet kwijt

Ligt eraan mijn rambo staat ook op internet en daar komen biedingen op van 10-25 euro daar reageer ik niet eens op en ik wil hem echt wel kwijt hoor.

ik wou de vraagprijs bieden :+ en toch geen reacties

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:00

Haha, ik heb een keer bijna een paard gekocht waar de vraagprijs €8500 van was ( M dressuur 12 jaar en luchtzuiger) te veel dus! terug gemaild dat ik dat écht te veel vond. Mailde zij mij weer terug dat ik de trailer ( die ze ook te koop hadden voor 3000) er dan wel bij kreeg/ ( was een nette trailer) Njha vond €5000 voor een luchtzuiger M dressuur met niet zo'n boeiend papier nog vrij prijzig maar goed. Ik in de auto gestapt maar is gaan kijken ( ruim 200 km) kom ik daar, zegt ze dat van die trailer dat was een grapje: ik: maar de vraagprijs is nu dan dus wel 5000? euhm nee... Sta je dan...

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:03

@ WhySoWhite
Dat is echt een rotstreek..
Wat heb je toen gedaan?

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:14

Ik heb trouwens afgelopen week gemaild over 2 paar bruidsbadeentjes, ik vond ze helemaal geweldig! hij zijn rekeningnummer gegeven, ik mijn adres, maar mijnn moeders was een weekend op vakantie dus maandagavond zou het geld overgemaakt worden. dat was ik dus even vergeten door te geven aan mama, en toen had hij de eendjes wel al opgestuurd! Dus gister zijn ze binnengekomen, zonder dat we al betaald hadden!
Maar we zijn eerlijke mensen dus het geld is gisteravond natuurlijk wel overgemaakt! Maar dit is neit slim van die man natuurlijk!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:19

Wat een verhalen hier allemaal.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:27

Rena100 schreef:
Het is wel een paar jaar geleden, maar ik had ooit eens van die goedkope, rubberen paardrijlaarzen te koop staan op marktplaats. Kreeg ik een reactie dat hij er wel 100 euro voor wilde betalen, maar dan moest ik ze wel opeten!!

HAHAHAHA

_O-

Ik zou teruggemaild hebben:
'Ja hoor, prima! Als het geld overgemaakt is ga ik over tot actie! Verdient gegrild of gewokt de voorkeur?'

_O-

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:37

Ik heb een Bates Innova op m.p staan (en nog wel meer) voor 995 euro.
Ik heb hem al een paar keer in prijs verlaagd maar dit is echt mijn minimum.
Krijg ik allemaal vragen van een meid/vrouw. Netjes beantwoord.... Krijg ik een mail terug: Ik bied ja 500 euro.
Ja, daaaaaag.... Daar ga ik niet op in hoor. Dan zou je er toch van uitgaan dat ze begrijpen dat je dat niet serieus neemt?
Nou kreeg ik een week of 3 a 4 later van diezelfde meid/vrouw weer een mail: Ik bied je 500 euro voor je Bates.
Nou dikke amahoela. Daar waag ik niet eens een mail heen. Sommige mensen :n

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:38

Flint05 schreef:
Twee keer iets gekocht op MP en netjes betaald, helaas nooit ontvangen!!

Zulke dingen vind ik altijd zo jammer..
Heb het zelf een keer gehad met een meisje waarmee ik zou ruilen.
Toen ik een jaar of 15 was wilde ik heel erg graag een gameboy color met pokémonspel, die kon ik toen het in was nooit betalen..
Omdat ik aardig wat paardenspullen had waar ik niks mee kon had ik op marktplaats een ruiladvertentie gezet (spullen stonden ook te koop).
Daar kreeg ik dus meerdere reactie's op, de meeste wilde het kopen maar 1 meisje van mijn leeftijd wilde het ruilen tegen haar Gameboy en het spel pokémon Yellow.
De rest heb ik dus gemaild dat het helaas al verkocht was, want zou dus met het meisje gaan ruilen.

We hadden dus een dag afgesproken en ik heb me er toen ook netjes aangehouden.
Kreeg ik die avond een email dat ze eerst mijn spullen wilde binnen krijgen en dat ze het dan pas op de post zou doen.
Tja het was niet de afspraak maar had de spullen toch al op de post gedaan dus kon er vrij weinig aan veranderen.
Daarna hoorde ik niets meer van haar en ik kreeg ook niets binnen dus heb ik haar een email gestuurd.
Kreeg ik opeens een vage email dat ze het toch niet wilde ruilen en dat ze mijn pakket teruggestuurd had naar het postkantoor in het dorp :?
Ben toen zelfs nog naar het postkantoor gegaan, maar heb nooit meer iets gezien van die spullen..

Sindsdien koop ik bijna alleen nog maar dingen die ik kan ophalen.
Soms zie ik weleens iets wat ik graag wil maar wat toch verzonden moet worden.
Maar als het mailcontact in mijn ogen al niet fijn gaat haak ik toch af..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:39

upendo schreef:
Rena100 schreef:
Het is wel een paar jaar geleden, maar ik had ooit eens van die goedkope, rubberen paardrijlaarzen te koop staan op marktplaats. Kreeg ik een reactie dat hij er wel 100 euro voor wilde betalen, maar dan moest ik ze wel opeten!!

HAHAHAHA

_O-

Ik zou teruggemaild hebben:
'Ja hoor, prima! Als het geld overgemaakt is ga ik over tot actie! Verdient gegrild of gewokt de voorkeur?'

_O-

en dan gewoon een foto opsturen met de 'laars in je mond :') _O-

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:40

Ik heb een dvd van marktplaats gekocht, keurig binnen een paar dagen gekregen, kaartje voor een concert, hetzelfde. En ik heb eens 2 kaartjes voor symphonica in rosso gekocht voor 100 euro. Dat vond ik wat teveel om gewoon te storten, dus dat heb ik persoonlijk gebracht en de kaartjes meteen meegekregen. En het mooiste wat ik er vandaan heb is mijn kat. Die heb ik ook zelf opgehaald :D Nooit last gehad met marktplaats..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:40

M_D_H schreef:
en dan gewoon een foto opsturen met de 'laars in je mond :') _O-

Ja.. :')

Of een stuk rubberlaars op een bord met een klodder mayo erop. No problem hoor :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:41

pecies :))
tsjah als dat alles is wat je voor 100 euro moet doen dan fake ik de boel wel een beetje hoor... :') _O-

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:42

M_D_H schreef:
pecies :))
tsjah als dat alles is wat je voor 100 euro moet doen dan fake ik de boel wel een beetje hoor... :') _O-

Echt hé?!

Voor die rubberen laarzen van 10 euro, daar mol ik ze wel voor hoor _O-

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:43

Ik heb een Philips Lumea te koop staan die maar een paar keer gebruikt is. Het idee is dat je jezelf scheert en dan dat apparaat gebruikt. Vervolgens remt het de haargroei. Krijg ik een wat laag uitgevallen bod dus stuur een heel uitgebreide en nette e-mail met een hoger bedrag inclusief verzenden, dat het bij ophalen dus goedkoper is en verzekerd verzenden nog wat duurder. Krijg ik terug dat ik dat ding met haren eraan zelf maar moet houden. 8)7

Overigens is de rest van de bieders nog te beroerd om te reageren op mijn e-mail. Blijkbaar willen ze nu ineens niet meer iets kopen ofzo. Erg jammer.
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 10-11-11 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt