Blue_Eyes schreef:Mjah. Maar is het de keuze om geen kinderen te krijgen die hier verdedigd wordt, of de woordkeus die ermee gepaard gaat?
De keuze om geen kinderen te krijgen staat ter discussie en hoe daar door sommige mensen mee omgegaan wordt.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
.
Blue_Eyes schreef:GamblersCup schreef:"Gezegend kindervrij" staat gelijk aan de keuze van geen kinderen. Voor de woordkeus zou geen excuses gemaakt moeten worden. Is toch prima? Ik ben ook zó on-ge-lo-fe-lijk blij dat ik geen kinderen opgedwongen krijg!
Ja, dat zal best. Toch kan je met die woordkeus mensen die geen keuze hébben ongelooflijk voor het hoofd stoten.
GamblersCup schreef:Voor mij: een dikke nee. En dat zal echt een reden zijn om te breken/niets te beginnen. Ik ga niet aan de kinderen voor een vent. Wat zou ik ongelukkig worden...
GamblersCup schreef:Voor mij hetzelfde als spinnen: ik vind ze smerig, ben er bang voor. Dat wil echt NIET zeggen dat dat veranderd als "mijn prins op zijn zwarte parel" (om even in mijn straatje te blijven) vogelspinnen voor hobby houdt
GamblersCup schreef:Blue-Eyes, als het andersom ook was, prima.
Het gaat er ook niet om dat iemand expres respectloos over wil komen. Het gaat er om dat iemand het niet respectloos bedoeld, iets opschrijft en daar op aangesproken wordt. Of zelf al, met een héél normale toon geschreven, voelt dat er commentaar gaat komen. Terwijl ze iets heel normaals schreef! Dat kan in mijn ogen niet. Dat zou niet nodig moeten zijn. Leven en laten leven, ieder z'n mening en eigen gevoelens. Wat betreft ALLES. En niet gaan zitten zeuren dat het "om kinderen gaat, dus moet je rekening houden". Alsjeblieft, dan kan ik ook wel wat dingetjes opnoemen waar ik bedroefd van wordt, en waar iedereen even rekening mee moet gaan houden als ze hier op een openbaar forum schrijven
. En ik weet, moest ik hem niet kennen dan zou ik nog steeds niks voelen. Bij mijn exen heb ik nooit ook maar de minste kinderwens gehad. Maar sinds ik hem ken voelt het gewoon als iets wat alles ooit nog eens compleet gaat maken
.