Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 17:08

Blue_Eyes schreef:
Mjah. Maar is het de keuze om geen kinderen te krijgen die hier verdedigd wordt, of de woordkeus die ermee gepaard gaat? ;)

De keuze om geen kinderen te krijgen staat ter discussie en hoe daar door sommige mensen mee omgegaan wordt.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:09

Ja, dat is best, dat had ik ook begrepen. Maar het 'no offence' sloeg in deze post volgens mij toch echt op de woordkeus.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:14

Wat niet zou moeten, want de woordkeus is prima in orde. Blue Eyes, je kunt niet met alles rekening houden, als je gewone woorden gebruikt zonder te schelden. Als ik zeg "ik heb een prachtige friese merrie", dan zijn mensen die er ook al jaren eentje willen maar het niet kunnen betalen niet blij met mijn uitspraak. Ik vind niet dat iemand, omdat het over kinderen gaat, op die manier "op haar woorden moet letten". Slaat nergens op. Dan kun je niets meer zeggen, want het kan zijn dat iemand zich beledigd voelt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:15

Goh ja, voor mij is het ook altijd een droom geweest om een moeder de hebben die zegt: "Eigenlijk hadden we helemaal geen zin om je te maken, maarja je bent nu eenmaal een onmisbare accessoire in het huishouden!" :D .

Je kan iemand dwingen om een kind te krijgen en voor een kind te zorgen. Maar je kan iemand niet dwingen om van het kind te houden en het de liefde te geven die het verdient. Als iemand er niets voor voelt om kinderen te krijgen, laat diegene dan maar ver uit de buurt van zwangerschapskledij blijven. De meeste mensen hebben nog altijd een kinderwens dus door dat groepje van mensen dat bewust kinderloos blijft zal de mensheid wel niet uitsterven, en heeft de rest van het menselijk ras dus geen zaken met hun doen en laten :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:15

Daar heb je een punt mee GamblesCup

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:16

@GamblersCup; Het verschil is wel dat het niet kunnen krijgen van kinderen echt een héél groot verdriet in iemands leven kan zijn, en ik vind het daarom ook netjes van LotteEnRypke dat ze dat beseft en het 'no offence' erbij zet. Dat heeft niets te maken met het moeten verantwoorden van je keuze, maar met rekening houden met elkaars gevoelens. Daar is nog nooit iemand slechter van geworden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 17:18

Blue_Eyes schreef:
Ja, dat is best, dat had ik ook begrepen. Maar het 'no offence' sloeg in deze post volgens mij toch echt op de woordkeus.

Dat was niet mijn post!!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:19

Nee, die was van LotteEnRypke, en daar had ik het over ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:19

Blue_Eyes schreef:
GamblersCup schreef:
"Gezegend kindervrij" staat gelijk aan de keuze van geen kinderen. Voor de woordkeus zou geen excuses gemaakt moeten worden. Is toch prima? Ik ben ook zó on-ge-lo-fe-lijk blij dat ik geen kinderen opgedwongen krijg!

Ja, dat zal best. Toch kan je met die woordkeus mensen die geen keuze hébben ongelooflijk voor het hoofd stoten.

En wie zijn probleem is dat? Ik heb ook niet helemaal een keus hierin.
Ik heb persoonlijk meer moeite met mensen die het wel kunnen, en er vervolgens beroerd voor zorgen, en ze een sleutel om de nek hangen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:23

Ik heb met niemand moeite, althans niet als het gaat over of je kinderen wilt of niet. Dat interesseert me echt helemaal niks. Wie wil, mag van mij, wie niet wil, ook best. Dat begrijp ik prima en ik zal er niemand om veroordelen.
Ik vind het wél vreemd dat als ik aangeef wel te begrijpen waarom een bepaalde poster 'no offence' zegt, ik dat moet gaan uitleggen (en ik daar feitelijk op word aangevallen), terwijl het eigenlijk heel logisch is. Nogmaals: wat is er mis met een beetje rekening houden met elkaar?

En nu piept mijn oven dat de lasagna klaar is. Ik zal dus mijn addergebroed maar eens gaan voeden :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:24

Weet je wat het is, ik word hier echt een beetje hels van... iemand die überhaupt géén interesse heeft in kinderen, die daar niets bij voelt, ze niet schattig vind, dus erover praat alsof het de nieuwe auto van de buren is (wat dus prima is, want iemand met kinderen vind mijn hobbies niet leuk, om het er nog even extra bij te zeggen), die iemand moet dus na gaan denken en haar normale woorden op een weegschaaltje afwegen omdat het kan zijn dat sommige mensen overgevoelig zijn wat betreft dit onderwerp.... dat kán gewoon niet, dat KAN niet verwacht worden.

Kinderen wat het leven, de liefde, het ultieme betekend voor de één, is een waardeloos, niet-interessant thema voor een ander. En dat moeten beide kanten accepteren en respecteren. Dat gebeurt van 1 kant al (iemand die geen kinderen wil, zal niet zo snel zeggen "ha, wat belachelijk, jij hebt kinderen, triest!") maar die andere kant nog niet helemaal. Zie de ervaringen wat boksters hier in dit topic schrijven, maar het ergste is: zie bepaalde opmerkingen in dit topic van mensen die tóch die verkeerde kant op neigen... niks op je woorden letten, als je het woord "kinderen" vervangt en het woord "hond" in de plaats zet, dan zou ik dit soort opmerkingen niet toegeworpen hebben gekregen (je bent hard, woordkeus niet goed etc.).

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:26

ik vind niet dat het erbij hoort... doe je een opleiding, moet je na een paar jaar weer gaan werken omdat je kinderen hebt, en ze niet naar een creche wilt dumpen.. dan wordt je huismoeder.. al die jaren voor niets naar school geweest..

ik wil later ook geen kinderen.. dat geschreeuw de hele tijd.. moet er niet aan denken.. een keer oppassen bij de buren is leuk, maar daar blijft het bij..

*\o/*

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 17:27

Ik vind dat Gamblerscup toch wel een punt heeft, alleen is het niet mijn ding om respectloos over te komen.
Ik probeer altijs me in te leven en het positief te bekijken.
Voor hun zal het wel leuk zijn dus ben ik blij dat zij er blij en gelukkig mee zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:28

Ook dan zou ik vinden dat je een beetje rekening mag houden met elkaars gevoelens. Ik snap echt niet wat daar mis mee is, en ook niet wat daar zo moeilijk aan is. Een beetje respect voor elkaars mening doet niemand kwaad. Nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:31

Dat ben ik wel met je eens, maar het is toch raar dat iemand niet mag zeggen dat zij ze niet wil omdat een ander ze wèl wil?
Ik vind zeggen dat je blij bent dat je geen kinderen hebt, niet respectloos.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:31

Blue-Eyes, als het andersom ook was, prima.
Het gaat er ook niet om dat iemand expres respectloos over wil komen. Het gaat er om dat iemand het niet respectloos bedoeld, iets opschrijft en daar op aangesproken wordt. Of zelf al, met een héél normale toon geschreven, voelt dat er commentaar gaat komen. Terwijl ze iets heel normaals schreef! Dat kan in mijn ogen niet. Dat zou niet nodig moeten zijn. Leven en laten leven, ieder z'n mening en eigen gevoelens. Wat betreft ALLES. En niet gaan zitten zeuren dat het "om kinderen gaat, dus moet je rekening houden". Alsjeblieft, dan kan ik ook wel wat dingetjes opnoemen waar ik bedroefd van wordt, en waar iedereen even rekening mee moet gaan houden als ze hier op een openbaar forum schrijven ;)

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:37

Ik heb respect voor degene die bewust geen kinderen willen.

Ik zelf ben nu 27 en heb 3 meisjes (18de kreeg ik de eerste) en toen ik zwanger was van de 3de zeiden er heel veel mensen ben je gek geworden. Maar nu vraagt iedereen wanneer komt er een jongen??
Er word altijd wel gezeikt.

Maar een vraagje voor de mensen die vrijgezel zijn en geen kinderen willen. Stel je komt je prins op het witte paard tegen en het gaat super goed tussen jullie, en jullie willen in de toekomst gaan trouwen/samenwonen. En op een dag komt hij thuis en zegt ik wil kinderen (hahahah beetje overdreven) Zouden jullie dan nog niet willen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:38

Voor mij: een dikke nee. En dat zal echt een reden zijn om te breken/niets te beginnen. Ik ga niet aan de kinderen voor een vent. Wat zou ik ongelukkig worden...

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:44

GamblersCup schreef:
Voor mij: een dikke nee. En dat zal echt een reden zijn om te breken/niets te beginnen. Ik ga niet aan de kinderen voor een vent. Wat zou ik ongelukkig worden...

hahah duidelijk, ik vind ook niet dat je een kind voor een man moet nemen maar misschien veranderd je houding tegenover kinderen wel wanneer je de ware heb gevonden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:46

Nee, die ervaring heb ik al. Die twee dingen hebben niets met elkaar te maken. ;)

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:48

GamblersCup schreef:
Nee, die ervaring heb ik al. Die twee dingen hebben niets met elkaar te maken. ;)

Oke thanks voor je reatie

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:51

Voor mij hetzelfde als spinnen: ik vind ze smerig, ben er bang voor. Dat wil echt NIET zeggen dat dat veranderd als "mijn prins op zijn zwarte parel" (om even in mijn straatje te blijven ;) ) vogelspinnen voor hobby houdt :+

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:57

GamblersCup schreef:
Voor mij hetzelfde als spinnen: ik vind ze smerig, ben er bang voor. Dat wil echt NIET zeggen dat dat veranderd als "mijn prins op zijn zwarte parel" (om even in mijn straatje te blijven ;) ) vogelspinnen voor hobby houdt :+

Hahahahah je bent erg duidelijk (beter dan dat schijnheilige gedoe)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:10

GamblersCup schreef:
Blue-Eyes, als het andersom ook was, prima.
Het gaat er ook niet om dat iemand expres respectloos over wil komen. Het gaat er om dat iemand het niet respectloos bedoeld, iets opschrijft en daar op aangesproken wordt. Of zelf al, met een héél normale toon geschreven, voelt dat er commentaar gaat komen. Terwijl ze iets heel normaals schreef! Dat kan in mijn ogen niet. Dat zou niet nodig moeten zijn. Leven en laten leven, ieder z'n mening en eigen gevoelens. Wat betreft ALLES. En niet gaan zitten zeuren dat het "om kinderen gaat, dus moet je rekening houden". Alsjeblieft, dan kan ik ook wel wat dingetjes opnoemen waar ik bedroefd van wordt, en waar iedereen even rekening mee moet gaan houden als ze hier op een openbaar forum schrijven ;)

Leven en laten leven - ja, prima. Maar houdt dat in dat je dan maar alles mag zeggen, ongeacht wat een ander daarvan vindt? Dat vind ik persoonlijk niet getuigen van 'laten leven'. Ieder zijn eigen mening en gevoelens. Dat is inderdaad zo, en daar mag je dus best een beetje rekening mee houden, ongeacht op welk gebied. Maar het is wel zo dat het hebben of juist niet hebben van kinderen héél diep ingraaft in je gevoel. Dat blijkt alleen al uit het feit dat dit minstens het 10e topic is over hetzelfde onderwerp.
Dit is overigens wel off topic, dus houd ik er verder over op. Mijn punt is wel duidelijk.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:26

Tsja, ik riep ook altijd heel hard dat ik geen kinderen wilde maar ik ben intussen ook mijn ware tegengekomen :') . En ik weet, moest ik hem niet kennen dan zou ik nog steeds niks voelen. Bij mijn exen heb ik nooit ook maar de minste kinderwens gehad. Maar sinds ik hem ken voelt het gewoon als iets wat alles ooit nog eens compleet gaat maken :-) .

Maar ik ken verschillende koppels die uit elkaar zijn gegaan vanwege een verschillende kinderwens. Is ook iets heel logisch, het is een hele levensweg die je kiest en hoe graag je je partner ook ziet, het kan later voor een gigantische spijt of gemis zorgen.