Quellian schreef:Ik vind dingen als 'je kind droppen', 'je kind afkopen', 'de hemel danken dat je kinderen niet naar het kinderdagverblijf hoeven', 'kinderen die op straat de boel zieken', 'andere kinderen moeten veel laten', etc. nogal kleinerend, verwijtend en totaal nergens voor nodig. Ook een totaal verkeerd beeld van de realiteit.
Mijn moeder was grotendeels wel thuis, maar op de dagen dat zij vrijwilligerswerk deed (zij zat in de bijstand na de scheiding) moest ik toch echt gewoon op school overblijven en kreeg ik een sleutel mee zodat ik na school mezelf een uurtje kon vermaken. Ik heb dit nooit als rot gezien, echt niet.
En inderdaad die afhankelijkheid, no way. Ik heb altijd heel hard gewerkt om mijn eigen boontjes te doppen en ik vind het zéér prettig dat mijn inbreng ook in het huis, de rekeningen, de boodschappen, mijn kind, mijn paarden etc. zit, ook míjn geld, waar ík voor werk. Ik hoef niet mijn hand op te houden als ik nieuwe dekens voor mijn paarden wil halen, want ik breng dezelfde hoeveelheid (al dan niet meer) geld binnen als mijn vriend. Of mijn kind er slechter van wordt? Neuh... het is een heerlijk sociaal jochie die gek is op papa, mama, andere kindjes (overigens érg goed in delen en spelen) en dieren. Niets mis mee, dus de kans dat hij ontspoort en moordenaar wordt is net zo groot als bij een kindje waarvan mama thuis is.
Ik zal die eerste alinea van jou ook nooit in mijn mond nemen.
Over denigrerend gesproken... Je laatste alinea vind ik dan ook een sneer naar thuismoeders toe.