Winter 2011/2012 extreem koud en veel sneeuw?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:20

Joepie, weer een najaar waarin het lekker gaat met rijden, en weer een winter die dat allemaal weer verpest. Het zal een keer niet. -O-

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:32

Laat ik nou net verhuisd zijn van stal met binnenbak naar stal met alleen een allweather bak := het voordeel is nu wel dat het maar een paar huizen verderop is en dat ik dan niet uitglij met m'n fiets :+

MissAnnemijn

Re: Winter 2011/2012 extreem koud en veel sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:34

Heerlijk, ik hou wel van een strenge winter :D Moet alleen elke dag met OV heen en weer naar Utrecht, dat zal vast problematisch gaan worden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:41

Jakkes ik wil geen strenge winter... Weer elke dag met (warm) water slepen, weer afvriezende tenen in de rijlaarzen, weer glibberdeglijen naar de manege of naar de wei, beetje kou mag best maar a.u.b. niet weer die verhipte rotsneeuw van de afgelopen winters ! Pleasepleaseplease.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:44

Dat wordt thermokleding aanschaffen :)
Eerst zien dan geloven...... hoop echt van harte van niet, ik heb genoeg sneeuw gezien de afgelopen winters. Hoop dat het net zoiets is als 't/m augustus enorme droogte' dat viel uiteindelijk ook (achteraf VIES) tegen :))

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:47

Ik hoop echt op een slappe winter.... althans, vorst mag maar geen sneeuw! Ach, dit weekend wordt het heerlijk warm... dat is ook wel vreemd voor de tijd van het jaar toch?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:48

Het zou ook de warmste zomer aller tijden worden,nou het was de natste!

Maar ik mag hopen dat het niet door gaat,ben er goed klaar mee met die sneeuw.
Kost me klauwen met geld en kan niet trainen.
Maar vorig jaar was ik al goed voorbereid met neopreen chaps en thermohandschoenen en deze x doe ik er nog een stapje bovenop.
Mij hebben ze niet meer!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:54

neeeeeeeeeeee, afgelopen winters waren ook al redelijk erg, ik wil niet slepen met water en glibberen over de weg met mijn auto, geen zin in!

Gewoon vorst is tot daar aan toe, maar niet die pakken witte troep alsjeblieft.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:09

Ah joh, die winters van tegenwoordig stellen toch ook niets meer voor?
Vroegah toen ik nog een klein meiske was, moest ik op de fiets naar school in -15 en dan werd er op het nieuws gezegd dat de gevoelstemperatuur -25 of -30 was :j
Met 50 lagen kleding aan en dikke wanten ging het dan nog wel :+ Heerlijk vond ik het!

Je kon elk jaar schaatsen, ook op de grote meren + koek&zoopie standje op de schaatsbaan. Ik mis het echt. :)

Ambow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 00:23

Nooooooo....

Ik heb het helemaal gehad met die kou, dat geglij op de weg, het naar huis moeten lopen vanaf stal omdat fietsen niet te doen is en mijn moeder me niet durft op te halen, bevroren drinkbakken en pas uit school zijn als het donker is. Jakkes. :(

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:20

Anne. schreef:
Dus het is niet droog en warm geweest? :n

Euhm.. als je de lente bedoelt wel..

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:32

Nou mensen, als je dit leest wordt je toch nog helemaal vrolijk ;)
Bron: De Telegraaf.nl

Kans op nazomerrecord Van onze weerman
SOEST - Er bestaat een kans dat de periode van fraai nazomers weer die vandaag aanbreekt, de recordboeken in kan. De nieuwste vooruitzichten op een periode van stabiel en zonnig hogedrukweer wijzen dat vrijdag uit.

De komende tien dagen wordt het droog en zonnig weer met temperaturen tussen 20 en 25 graden. Alleen op maandag of dinsdag zorgt een doortrekkend frontje voor wat meer bewolking en mogelijk een lokale bui maar het weer herstelt zich razendsnel.

Morgen is het overwegend zonnig en 21 graden. Zondag is het met volop zon en weinig wind tussen 21 en 23 graden. Ook is het die dag prachtig strandweer. In de nachten en vroege ochtend is er kans op mist en lage wolken die snel oplossen.

Volgende week is het hogedrukgebied zo sterk dat van een blokkade van depressies kan worden gesproken. Via het zuiden draait de wind bij naar het oosten. De temperaturen liggen eerst rond 21 graden, later rond de 24.

September eindigt daarmee briljant en niets wijst voorlopig meer op een doorbraak van storingen vanaf de Oceaan, zoals dat de afgelopen weken het geval was door restanten van orkanen. Ook in midden-Europa, waar het begin deze week nog sneeuwde, is het weer danig opgeklaard. Bij veel zon wordt het in de dalen rond de 20 graden. In Zuid-Europa blijft het onverminderd zomers. Spanje, Portugal, Italië, Griekenland en Turkije halen dit weekeinde met gemak de 30 graden.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:35

Word inderdaad glibberend naar paard fietsen, vorig jaar woonde ik er nog 5 minuutjes vanaf dus dan ging lopen ook nog wel op de plekker waar ik niet kon fietsen. Maar nu woon ik een kwartier weg dus dat word moeilijker. Gelukkig wel over een grote weg dus daar strooien ze wel veel.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:36

26 graden staat er hier op de planning voor het weekeinde.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:45

Nou zie je 't, daar heb je het al:

Toch nog 10 dagen zomer :)

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:09

*\o/*

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:38

Volgens mijn iphone is het maandag & dinsdag regen, 22 graden is het warmste hier. Dat noem ik geen zomer :')

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:37

yeah zomer :D laat ik nu net vakantie hebben!! hehe!!!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:37

Ben ik even blij dat ik net een auto heb aangeschaft :D

Ik vond de winter van vorig jaar al verschrikkelijk. :\

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:41

Gister zei de weerman nog: zonnig weer in september, strenge winter in december ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:43

Mag ik bedanken?? Van mij hoeft het niet. Twee weken sneeuw met kerst en o&n en dan vind ik het wel genoeg. :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:15

Ben ik dan de enige die wist dat deze zomer bagger zou worden :D?

En ben ik dan de enige die het een cadeautje vind dat ik de aankomende winter áls er veel sneeuw valt weinig met de paarden kan doen en dus behalve een beetje keutelen heerlijk en eindelijk meer tijd krijgt voor mezelf, vriendje, vrienden en familie?

Laat de winter maar komen, niets zo sfeervol als een wit landschap. Gewoon voorzichtig rijden en de skikleding aan :D.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik erg ;( word als het een natte kwakkelwinter wordt. Dan is het alleen maar koud en nat en donker en kun je nóg niet rijden. Daar kan mijn humeur echt veeeeeel minder goed tegen dan een échte winter met kou en sneeuw.

Weer lekker snert -en olibollenritten organiseren, gezellige lichtjes overal, kerstontbijt op stal en <3-ritjes met vriendje maken:
Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:35

phormicola schreef:
Ah joh, die winters van tegenwoordig stellen toch ook niets meer voor?
Vroegah toen ik nog een klein meiske was, moest ik op de fiets naar school in -15 en dan werd er op het nieuws gezegd dat de gevoelstemperatuur -25 of -30 was :j
Met 50 lagen kleding aan en dikke wanten ging het dan nog wel :+ Heerlijk vond ik het!

Je kon elk jaar schaatsen, ook op de grote meren + koek&zoopie standje op de schaatsbaan. Ik mis het echt. :)

Hoe oud ben jij dan wel? Ik ben halverwege de 50 en herinner me dit echt niet hoor!

De laatste 2 winters waren echt hel voor mij: het pad waar mijn weiland aan ligt, wordt niet gestrooid en wordt levensgevaarlijk glad, sloot ernaast dus onbereikbaar per auto en trekker, hoe krijg ik voordroog: per trekker, dus probleem! Bij dooi bracht de boer zoveel mogelijk pakken, zodat ik even vooruit kon.

Ik heb vanwege de 2 walgelijke winters een 4 x 4 aangeschaft, zodat ik tenminste in de buurt van mijn paarden kan komen.
Je snapt het al ik HAAT winters (en herfst en lente.... geen zomer gezien dit jaar, dus ik ben erg ongelukkig)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:50

Sees schreef:
Ben ik dan de enige die wist dat deze zomer bagger zou worden :D?

En ben ik dan de enige die het een cadeautje vind dat ik de aankomende winter áls er veel sneeuw valt weinig met de paarden kan doen en dus behalve een beetje keutelen heerlijk en eindelijk meer tijd krijgt voor mezelf, vriendje, vrienden en familie?

Laat de winter maar komen, niets zo sfeervol als een wit landschap. Gewoon voorzichtig rijden en de skikleding aan :D.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik erg ;( word als het een natte kwakkelwinter wordt. Dan is het alleen maar koud en nat en donker en kun je nóg niet rijden. Daar kan mijn humeur echt veeeeeel minder goed tegen dan een échte winter met kou en sneeuw.

Ben het met je eens :D!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:03

Miranda40 schreef:
Gister zei de weerman nog: zonnig weer in september, strenge winter in december ;)

Zo ken ik er nog 1: als het sneeuwt in november, valt de Kerst in december :Y)