cinn87 schreef:@ Focussed: dat bedoel ik
Dat bedoelde ik inderdaad ook

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Barbabientje schreef:Mette schreef:
Zo he, de UGGs dragers worden hier wel lekker afgeschilderd als dom en egoistisch! Zoals sommigen al zeggen: als ze hadden geweten dat het zo was, hadden ze het misschien niet gekocht. Natuurlijk heb jij je eigen mening, maar dan hoef je de UGGs dragers niet zó belachelijk neer te zetten.
![]()
Ik vind het zelf persoonlijk heel erg dat het zo gebeurt, en als ik had geweten dat het zo ging, had ik ook geen UGGs gekocht. Maar ze staan nu eenmaal in mijn kast. Moet ik dan maar 250 euro in de prullenbak gaan gooien? Of krijg ik die cadeau van de dierenactivisten? Het klinkt heel cru, maar mijn schoenen staan er al. Als ik ze nu niet meer draag, komt dat schaap toch niet meer tot leven?
Prima dat jij je eigen mening hebt, ik ben het ook deels met je eens, maar je hoeft mij écht absoluut niet uit te gaan maken voor dom en egoïstisch. Of ik dom en egoïstisch ben, dat bepaal ik zelf wel.
Mijne staan er nu ook eenmaal, en tja of ik ze nou in een winkel koop of iemand anders, schaapje wordt niet levend meer...
Sidera schreef:Barbabientje schreef:
Mijne staan er nu ook eenmaal, en tja of ik ze nou in een winkel koop of iemand anders, schaapje wordt niet levend meer...
Ik vind dat toch zo'n zwak argument: schaapje wordt niet meer levend. Dat je ze niet weg gooit snap ik nog wel (al zou het nog beter zijn geweest als je er van te voren over had gedacht, maar enfin gebeurd is gebeurd) Maar het dan goedpraten met: hij is toch al dood.
Als alle vegetariërs dat ook zouden denken krijg je toch echt een veel grotere wereldwijde vraag, en ik denk dat je de logica van vraag en aanbod wel snapt..
lifaya schreef:idddus als ik vanuit het perspectief van de boer kijk begrijp ik het wel. De schaap moet even pijn leiden inderdaad, maar dit zal dan wel er voor zorgen dat die niet van binnen opgevreten word. Het is een snelle en goedkope manier van het probleem "oplossen"... Die wond zal bij de meeste gevallen gewoon dichtgroeien en littekenweefsel krijgen, tis niet dat ze non stop pijn zullen hebben, liever dit eigenlijk dan dat ze dood gaan aan manen in hun kont...
BertBaley schreef:Ai ai dan ben ik wel een hele grote egoïst !
Ik vind ze leuk en mooi en lekker warm! Maar hier staan gewoon 20 paar in de kast en dan heeft mijn zusje ook nog wel 10 paar!
Uggs zullen heus niet de enige slechte dingen zijn waarmee dieren pijn? worden gedaan!
Marijuhhhhh schreef:Blijheid schreef:@Marijuhhh: Maar dat er mensen met en bontonderlegger rijden en niet weten waar dat vandaan komt betekend toch niet dat TS niet mag nadenken over haar schoenen? Als iedereen maar dier en milieuvriendelijke kleding koopt, zelfs als ze bij paardenspullen niet opletten, dan is het nog een stap vooruit
Zeker niet. Vind het heel goed dat de TS hier over nadenkt! Ik denk alleen dat als je eenmaal begint te denken, je bezig blijft. Schoenen, tassen, zadels, hoofdstellen, etc, etc...
terlygert schreef:lifaya schreef:idddus als ik vanuit het perspectief van de boer kijk begrijp ik het wel. De schaap moet even pijn leiden inderdaad, maar dit zal dan wel er voor zorgen dat die niet van binnen opgevreten word. Het is een snelle en goedkope manier van het probleem "oplossen"... Die wond zal bij de meeste gevallen gewoon dichtgroeien en littekenweefsel krijgen, tis niet dat ze non stop pijn zullen hebben, liever dit eigenlijk dan dat ze dood gaan aan manen in hun kont...
Maar dit is niet het enige moment waarop die dieren pijn lijden.Er zit geen 'do it for the sheep' mentaliteit achter hoor. In het filmpje is te zien dat het vervoer en slachtproces ook niet bepaald fijn zijn.
Schapen zijn gewoon bij bewustzijn tijdens de slacht, hun keel wordt doorgesneden, maar ze zijn zeker niet direct dood. Poten worden afgesneden en ze worden gevild, terwijl ze nog leven.
H_Nalanta schreef:BertBaley schreef:Uggs zullen heus niet de enige slechte dingen zijn waarmee dieren pijn? worden gedaan!
Dus omdat het niet het enigste is is het ineens zo erg niet meer?