verhaal achter UGG's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:31

cinn87 schreef:
@ Focussed: dat bedoel ik _/-\o_

Dat bedoelde ik inderdaad ook :)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:50

Barbabientje schreef:
Mette schreef:

Zo he, de UGGs dragers worden hier wel lekker afgeschilderd als dom en egoistisch! Zoals sommigen al zeggen: als ze hadden geweten dat het zo was, hadden ze het misschien niet gekocht. Natuurlijk heb jij je eigen mening ;) , maar dan hoef je de UGGs dragers niet zó belachelijk neer te zetten. :\
Ik vind het zelf persoonlijk heel erg dat het zo gebeurt, en als ik had geweten dat het zo ging, had ik ook geen UGGs gekocht. Maar ze staan nu eenmaal in mijn kast. Moet ik dan maar 250 euro in de prullenbak gaan gooien? Of krijg ik die cadeau van de dierenactivisten? Het klinkt heel cru, maar mijn schoenen staan er al. Als ik ze nu niet meer draag, komt dat schaap toch niet meer tot leven?

Prima dat jij je eigen mening hebt, ik ben het ook deels met je eens, maar je hoeft mij écht absoluut niet uit te gaan maken voor dom en egoïstisch. Of ik dom en egoïstisch ben, dat bepaal ik zelf wel.

_/-\o_ Mijne staan er nu ook eenmaal, en tja of ik ze nou in een winkel koop of iemand anders, schaapje wordt niet levend meer...

Ik vind dat toch zo'n zwak argument: schaapje wordt niet meer levend. Dat je ze niet weg gooit snap ik nog wel (al zou het nog beter zijn geweest als je er van te voren over had gedacht, maar enfin gebeurd is gebeurd) Maar het dan goedpraten met: hij is toch al dood.
Goed dat je ze niet meer koopt hierna, maar ik zou je mening meer respecteren als je het niet op zo'n gekke manier goedpraat :P

Als alle vegetariërs dat ook zouden denken krijg je toch echt een veel grotere wereldwijde vraag, en ik denk dat je de logica van vraag en aanbod wel snapt.. p.s. Ben niet hypocriet, heb niks van echte wol, ben vegetarier, rijd zonder bontje onder zadel. Heb wel leren producten, maar zeer minimalistisch ;)
Laatst bijgewerkt door Sidera op 20-09-11 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:55

Sidera schreef:
Barbabientje schreef:

_/-\o_ Mijne staan er nu ook eenmaal, en tja of ik ze nou in een winkel koop of iemand anders, schaapje wordt niet levend meer...

Ik vind dat toch zo'n zwak argument: schaapje wordt niet meer levend. Dat je ze niet weg gooit snap ik nog wel (al zou het nog beter zijn geweest als je er van te voren over had gedacht, maar enfin gebeurd is gebeurd) Maar het dan goedpraten met: hij is toch al dood.

Als alle vegetariërs dat ook zouden denken krijg je toch echt een veel grotere wereldwijde vraag, en ik denk dat je de logica van vraag en aanbod wel snapt..

Heb de mijne ook niet gekocht, maar gekregen van mijn ouders toen ze in Amerika op vakantie zijn geweest...

Maar wat kan ik doen aan het feit dat ze er staan? Oh heb zeker ook economie gehad met vraag en aanbod inderdaad, maar goed het zijn nu eenmaal schoenen waar vraag naar blijft, vooral als je naar de oorsprong kijkt.. maar goed aangezien niet iedereen het de moeite vind om alles door te lezen voor ze reageren ga ik deze gezellige discussie maar eens verlaten :wave:

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:57

Volgens mij klopt dat dat uggs schapen bond is had het idd ook een keer gelezen
Zelf draag ik geen uggs vind ze niet zo
Laatst bijgewerkt door Ludique96 op 20-09-11 22:08, in het totaal 3 keer bewerkt

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:58

Ik heb mijn post anders heel netjes gehouden, zelfs met een compliment ingevoegd.. Dus waarom je vertrekt zie ik niet bepaald in. Ik spreek toch ook geen kwaad over het feit dat je ze hebt staan?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:58

Ludique96 schreef:
Klopt uggs is echt schapen bond en die schapen worden levend gevilt

Meid waar haal jij je info vandaan :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:59

Huh oke dit wist ik helemaal niet! Ik wilde ze eigenlijk volgende week gaan kopen, maar daar zie ik nu wel vanaf. Maar als ik ze al had gekocht, dan had ik ze denk ik wel gewoon gedragen tot ze 'op' waren..

Rennie89

ik heb 4 paar ugg waarvan 1 paar slippers (zonder wol dus ;) ) en ik moet zeggen, toen in de tijd dat ik ze kocht dacht ik juist dat de schapen een goed leven buiten hadden gehad.

de post van Karuna (zeg ik het goed? ) vond ik ijzersterk. Hoge bomen vangen veel wind, nu is UGG het slachtoffer. Ik denk dat het beste wat je kan doen is UGG een mail sturen met de vraag hoe hun schapen hebben geleefd en of ze ook zonder verdoving (wat ik aan de ene kant, financieel gezien, wel kan begrijpen gezien ze een gigantische kudde hebben en je niet die kudde kan blijven controleren als het om 600 schapen gaat en ook niet 600 x verdoven... Boeren zijn helaas ook niet rijk) worden ontveld aan hun achterste... Alleen zo weet je het met 100% zekerheid, nu is het natuurlijk gissen...

Barbabientje

Sidera schreef:
Ik heb mijn post anders heel netjes gehouden, zelfs met een compliment ingevoegd.. Dus waarom je vertrekt zie ik niet bepaald in. Ik spreek toch ook geen kwaad over het feit dat je ze hebt staan?

Ik had je edit niet gezien, sorry :oo

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:01

Kon jij verder ook niets aan doen natuurlijk, de edit was net iets na ik mijn post had geplaatst. Je had hem gewoon
'te vroeg' gelezen ;)

arans

Re: verhaal achter UGG's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:26

ugg verdient hier hardstikke goed aan. Niet de boer. Dus wat nou als ugg de boer wat meer betaald zodat de boer wat beter voor zijn dier kan gaan zorgen?

oh wacht zo denkt ugg natuurlijk niet.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:29

Oh he wacht, zo denken weinig commerciele bedrijven.. Ja fairtrade :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:49

idd :') dus als ik vanuit het perspectief van de boer kijk begrijp ik het wel. De schaap moet even pijn leiden inderdaad, maar dit zal dan wel er voor zorgen dat die niet van binnen opgevreten word. Het is een snelle en goedkope manier van het probleem "oplossen"... Die wond zal bij de meeste gevallen gewoon dichtgroeien en littekenweefsel krijgen, tis niet dat ze non stop pijn zullen hebben, liever dit eigenlijk dan dat ze dood gaan aan manen in hun kont...

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:52

Ai ai dan ben ik wel een hele grote egoïst !
Ik vind ze leuk en mooi en lekker warm! Maar hier staan gewoon 20 paar in de kast en dan heeft mijn zusje ook nog wel 10 paar!

Uggs zullen heus niet de enige slechte dingen zijn waarmee dieren pijn? worden gedaan!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 06:50

BertBaley schreef:
Uggs zullen heus niet de enige slechte dingen zijn waarmee dieren pijn? worden gedaan!

Dus omdat het niet het enigste is is het ineens zo erg niet meer?

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:42

lifaya schreef:
idd :') dus als ik vanuit het perspectief van de boer kijk begrijp ik het wel. De schaap moet even pijn leiden inderdaad, maar dit zal dan wel er voor zorgen dat die niet van binnen opgevreten word. Het is een snelle en goedkope manier van het probleem "oplossen"... Die wond zal bij de meeste gevallen gewoon dichtgroeien en littekenweefsel krijgen, tis niet dat ze non stop pijn zullen hebben, liever dit eigenlijk dan dat ze dood gaan aan manen in hun kont...

Maar dit is niet het enige moment waarop die dieren pijn lijden.Er zit geen 'do it for the sheep' mentaliteit achter hoor. In het filmpje is te zien dat het vervoer en slachtproces ook niet bepaald fijn zijn.
Schapen zijn gewoon bij bewustzijn tijdens de slacht, hun keel wordt doorgesneden, maar ze zijn zeker niet direct dood. Poten worden afgesneden en ze worden gevild, terwijl ze nog leven.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:13

BertBaley schreef:
Ai ai dan ben ik wel een hele grote egoïst !
Ik vind ze leuk en mooi en lekker warm! Maar hier staan gewoon 20 paar in de kast en dan heeft mijn zusje ook nog wel 10 paar!

Nou, en voor de mooi en lekker warm is alles toegestaan toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:22

Marijuhhhhh schreef:
Blijheid schreef:
@Marijuhhh: Maar dat er mensen met en bontonderlegger rijden en niet weten waar dat vandaan komt betekend toch niet dat TS niet mag nadenken over haar schoenen? Als iedereen maar dier en milieuvriendelijke kleding koopt, zelfs als ze bij paardenspullen niet opletten, dan is het nog een stap vooruit :)

Zeker niet. Vind het heel goed dat de TS hier over nadenkt! Ik denk alleen dat als je eenmaal begint te denken, je bezig blijft. Schoenen, tassen, zadels, hoofdstellen, etc, etc...

klopt :j
Gelukkig is er al heel veel eco/diervriendelijke kleding/schoenen/tassen etc te vinden. In de paarden is het helaas een stuk moeilijker, ik ben op zoek naar rijlaarzen, maar kan nog nergens vinden waar het leer vandaan komt. Maar ook in de paarden vind je al rijkleding van duurzaam materiaal (Anky met name) en een aantal merken komen volgend jaar met een duurzame kledinglijn :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:30

In plaats van allemaal miepen is iemand bereid om UGGS een mailtje te sturen met de vraag hoe alles gedaan wordt?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:57

Ik wou ze heel graag hebben want had erg mooie gezien. Maar nu ik dit allemaal lees en zie wil ik het absoluut niet meer. Ik wil niet meedragen aan dit dierenleed.

Edit:
Als je op google uggs intypt krijg je al groot SHEEPSKIN BOOTS op de eerste regel, de site van uggs.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:24

terlygert schreef:
lifaya schreef:

Maar dit is niet het enige moment waarop die dieren pijn lijden.Er zit geen 'do it for the sheep' mentaliteit achter hoor. In het filmpje is te zien dat het vervoer en slachtproces ook niet bepaald fijn zijn.
Schapen zijn gewoon bij bewustzijn tijdens de slacht, hun keel wordt doorgesneden, maar ze zijn zeker niet direct dood. Poten worden afgesneden en ze worden gevild, terwijl ze nog leven.

kan me niet voorstellen dat dit bij alle marino schapen gebeurd, en ook niet specefiek voor uggs. Mensen willen altijd zo veel mogelijk shockeren en er zal misschien wel 1 schapenfarm zijn die zo met zijn beesten omgaat, of 2 of 3, maar dit gebeurt echt niet bij allemaal :n op dat filmpje, weet ook niet of dit Marino schapen waren?

iig denk ik dat een mailtje het meest op zijn plaats is ipv een merk zwart te maken zonder met 100% zekerheid te zeggen dat die schapen ook voor UGG's worden gebruikt

_AAASCHAAA_ wat is er zo erg aan sheepsskin? De meeste mensen dragen koeienhuid, is dat niet erg dan?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:00

Waar is dat filmpje? Even checken of het Merino's zijn. ;)

Overigens is 'even' pijn lijden wel heel zacht uitgedrukt als het gaat om het vel van een levend dier afsnijden := daar hebben ze zeker nog een flinke tijd last van.

H_Nalanta schreef:
BertBaley schreef:

Dus omdat het niet het enigste is is het ineens zo erg niet meer?

Ik zat al te wachten tot dit argument op zou duiken, het meest trieste dat er is :') 'er is vast wat ergers in de wereld, dus het maakt niet uit!'

Het is moeilijk om van al je producten te achterhalen waar het vandaan komt en hoe het gemaakt is. Maar alle kleine beetjes helpen toch? :) Bij twijfel niet kopen, dat zou ik doen dan.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:25

Ik zal Ugg eens mailen :).

Edit: krijg constant foutmeldingen -:(-

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 20:49

Jeetje wat een reactie's, dit is echt precies het dilemma dat ik ook had. Ugg is dan misschien niet het enige merk dat hun schapen zo behandelt, maar wordt het daar minder erg op? Ik vond het in elk geval de moeite waard om na te kijken.

@ 2005: is het al gelukt?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:54

Gaat een bedrijf dat ooit zeggen, ja we doen aan dierenleed :=
Geen idee wat de waarheid is, ken er overigens veel te weinig van