bontkraag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:24

Inky_devil schreef:
Prima als jij graag een bontkraag wil moet je misschien ook eens naar een fokkerij in europa gaan en er 1 uitzoeken die je graag dood om je nek heen wilt hangen en kijken hoe die gedood wordt en verwekt tot velletje omdat wij er als mensen mooi uit willen zien.

Een goed leven in europa, goh als jij dat wil geloven.

Kijk eens naar dit filmpje http://youtu.be/-x9ch2bMkXA dit is europa.

Hier nog meer informatie over de o zo diervriendelijke europese bontindustrie http://www.respectvoordieren.nl/undercover-onderzoek-onthult-dierenmishandeling-op-fokkerij-voorzitter-van-europese-bontfokkersvereniging-efba.html

Bij deze wil ik het hierbij laten want dit is niet waar dit topic voor bedoeld is.

Haha denk je echt dat ze zulke beeste gebruiken? Gaten en wonden komt er echt niet bij te pas. Dan is de pels niet goed en wordt ie ook niet gebruikt. Verdiep je er in, ga eens bij een open dag van een nertsenboer langs zou ik zeggen.

Hinata

Re: bontkraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:25

En kijk eens op www.nfe.nl, daar staat alles over de Nederlandse wetgeving. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:31

Bah.
En dat soort mensen noemen zichzelf vaak dierenvrienden. Mensen met bont zijn egoïstisch.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:41

Niet allemaal :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 01:24

Een bontkraag.... lekker dushiiiiii :P

Gewoon boycotten die hap toch, waarom niet gewoon voor nepbont gaan dat is toch net zo mooi?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:36

Zinia schreef:
Een bontkraag.... lekker dushiiiiii :P

Gewoon boycotten die hap toch, waarom niet gewoon voor nepbont gaan dat is toch net zo mooi?

Net zo mooi? Bont en nepbont is niet te vergelijken. Dat is hetzelfde als leer en vilt vergelijken,...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:33

Er is echt wel nepbont dat heel erg lijkt op echt bont.

Kost alleen wel duurder maar dat hebben de egoïstische mensen er natuurlijk niet voor over.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:51

En weet je wat er in nepbont wat heel erg op echt bont lijkt zit? O.a. katten en hondenbont uit Azie. Dus of dat nou echt lekker diervriendelijk is... Dan heb ik liever een beest met een min of meer "netjes" leven uit Europa op m'n jas dan een nepbontkraag met een alsnog doodgeknuppelde hond op m'n jas.

En egoïstische mensen... wat een bekrompenheid zeg :=..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:56

Mensen willen bont of nepbont (waar blijkbaar dus ook bont in zit) omdat ze dat mooi vinden, niet denkend aan de diertjes. Dat is egoïstisch in alle opzichten.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:00

En hoe weet jij dat ze niet aande dieren denken? Voor 'tzelfde geld kopen ze wrl gewoon netjes bont met een keurmerk etc.
Ik vind het een beetje erg kort om te zeggen dat alle mensen die bont kopen egoïstisch zijn..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:04

Als je goed aan de dieren denkt, koop je gewoon géén bont ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:05

Geryon schreef:
Mensen willen bont of nepbont (waar blijkbaar dus ook bont in zit) omdat ze dat mooi vinden, niet denkend aan de diertjes. Dat is egoïstisch in alle opzichten.

Joh en we eten vlees omdat we dat lekker vinden en dragen leer om dat we dat ook mooi vinden, dan is dat ook egoistisch. En de vegetariers onder ons eten misschien wel weer producten zoals soja waarvoor weer het regenwoud gekapt moet worden en waardoor veel dieren daar weer uitsterven en steeds minder leefgebied krijgen. Ook weer egoistisch dus, want of je nou het een of het ander doet, altijd is er wel weer een dier de dupe.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:06

Geryon schreef:

Kost alleen wel duurder maar dat hebben de egoïstische mensen er natuurlijk niet voor over.

Zo dat is lekker kort door de bocht. Hoe weet jij dat nou?

Geryon schreef:

Ook weer lekker kort door de bocht. Als je een jas met nep bont in een beetje bekende winkel hier in Nederland haalt is het gewoon 100% synthetisch. Daar is niets zieligs aan wat betreft de dieren. Veel mensen kopen juist een jas met nep bont, omdat ze het bont mooi vinden maar geen echt bont willen i.v.m. het dierenleed.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:43

annepaardoes schreef:
Geryon schreef:

Zo dat is lekker kort door de bocht. Hoe weet jij dat nou?

Geryon schreef:

Ook weer lekker kort door de bocht. Als je een jas met nep bont in een beetje bekende winkel hier in Nederland haalt is het gewoon 100% synthetisch. Daar is niets zieligs aan wat betreft de dieren. Veel mensen kopen juist een jas met nep bont, omdat ze het bont mooi vinden maar geen echt bont willen i.v.m. het dierenleed.

Met nepbont heb ik ook geen moeite mee hoor, maar alleen als het 100% synthetisch is. Maar in de reactie op mij stond dat er vaak ook echt bont in zit, en dat vind ik dan weer niet kunnen. Mensen die echt bont kopen, of nep bont waar bont in zit, vind ik egoïstisch. Kort door de bocht, maar wel mijn mening.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:44

Maar hoe kijk je dan tegen mensen aan die vlees eten, leer gebruiken of andere dierlijke producten (eieren, melk) of vegetarische dingen zoals soja eten, waardoor duizenden danwel niet miljoenen dieren gedupeerd worden. Zijn die dan niet egoistisch?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:48

Zelf eet ik ook vlees, gebruik leer etc. maar dat vind ik dan weer iets anders. Bont is om er mooi uit te zien. De rest is gewoon omdat het gezond is, vaak nodig is om gezond te kunnen leven. En, wat ik gelezen heb en een goed argument vond, leer is een restproduct. Dieren worden er niet om vermoord, voor bont wel.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:51

Geryon schreef:
Zelf eet ik ook vlees, gebruik leer etc. maar dat vind ik dan weer iets anders. Bont is om er mooi uit te zien. De rest is gewoon omdat het gezond is, vaak nodig is om gezond te kunnen leven. En, wat ik gelezen heb en een goed argument vond, leer is een restproduct. Dieren worden er niet om vermoord, voor bont wel.

1. Bont is er om mooi uit te zien
Leer niet dan? Lekker hypocriet
2. Vlees is nodig om gezond te kunnen leven
Niet waar, vlees is een luxe product. Er zijn zeer veel vleesvervangers waardoor vlees eten totaal overbodig is geworden in deze maatschappij
3. Leer is een restproduct
Fout, er zijn genoeg koeien die worden gefokt en geslacht om het leer en niet om het vlees. Daarnaast maakt het voor het beest niet uit dat jij dat leren jasje koopt omdat het zogenaamd restproduct is, want hij moest er toch voor sterven.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:01

Het enige leer dat ik draag, zijn mijn leren laarzen, voor goede kwaliteit en voor mijn voeten. Rubberen laarzen geven mijn voeten te weinig steun. (even kort gezegt, operatie mis gegaan en nu moet ik gewoon afwachten tot ik niet meer kan lopen van de pijn)

Vlees heb ik wél nodig. Ik heb best vaak geprobeert zonder vlees te eten. Helaas lust ik geen vervangers, en als ik het toch eet kots ik het weer uit. Ik val veel af, zie heel wit en het gaat dan gewoon echt niet goed met me. Ik mag van mijn ouders dan ook niet meer proberen geen vlees meer te eten.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:06

Je kunt vlees ook vervangen met kaas, noten en andere eiwitten, ook kun je je lijf ondersteunen met supplementen, daarvoor hoef je niet perse een vleesvervanger als Valess bijv. Maar dat is een andere discussie, want waar een wil is is imo wel een weg. En als je anderen beticht van egoistisch zijn vind ik persoonlijk dat je zelf dan ook tot het uiterste moet gaan, anders ben je in mijn ogen ook egoistisch.

Verder draag je dus ook geen leren riemen, UGGs oid, dingen met suede, jassen met een vulling van dons, dekbed met vulling van dons, pumps met een leren voetbed of buitenkant van leer of suede etc etc etc?
Drink je ook geen melk, eet je nooit eieren, eet je nooit boter etc.?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:10

Ik hoef mijzelf echt niet te bewijzen hoor. Je mag mij egoïstisch vinden wat je wil, waarschijnlijk ben ik dat zelfs ook. Kaas en noten lust ik trouwens niet. Ik slik nu ook gewoon vitaminepillen enz.

Ik draag geen leren riemen, ook geen uggs, suede geloof ik ook niet, dons geen idee, dekbed in ieder geval niet. Pumps draag ik ook niet. ;)

Melk en eieren enz. ben ik verplicht te eten :)

De reden dat ik het niet draag is trouwens niet eens om de reden dat ik aan de dieren denk ;)

Ik ben gewoon tegen bont. Vind ik egoïstisch omdat het puur is omdat je er mooi uit wilt zien, niet omdat je gezond wilt zijn. Niemand kan mij die mening afpakken.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 11-09-11 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:14

Nee je hoeft jezelf niet te bewijzen, ik probeer alleen wat duidelijk te maken.

Jij vindt mensen die bont dragen egoistisch want er moeten dieren voor dood. Maar je eet zelf wel vlees, draagt leer, gebruikt melk, eieren enz.
Daar moeten ook beesten voor dood. Dus wat het verschil is tussen jou en een bontdrager valt weg. Voor allebei moeten beesten dood, maar kan het ook anders. (Nepleer, ander dieet, soja melk etc.)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:15

Mooi willen zijn vind ik iets heel anders dan gezond willen zijn. Het is ook veel makkelijk geen bont te dragen dan geen vlees te eten enz. Ik vind die vergelijking dus eigelijk helemaal niet goed.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:17

Geryon schreef:
Mooi willen zijn vind ik iets heel anders dan gezond willen zijn. Het is ook veel makkelijk geen bont te dragen dan geen vlees te eten enz. Ik vind die vergelijking dus eigelijk helemaal niet goed.

Laat ik het dan eens zo stellen (aangezien je zelf zegt verder nooit leer te dragen, nooit suede, nooit dons etc ;) ).
Iemand die een leren jas draagt (van koeienleer) is diegene dan even egoistisch als iemand die een jas met bont draagt?

Enneh voor het dier maakt het niet uit hoor, dat iemand het eet omdat het gezonder is. Dood is dood.

Easy_Pelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:18

Jezus, lekkere dierenvrienden hier :(
Leer kan je niet vergelijken met bont.
Het beestje wordt alleen maar voor het vachtje geslacht en leer van een koe bijv. is afval.
Zijn vlees wordt toch opgegeten dus dan kan je het leer ook gebruiken.
Niet dat ik slachten voor het vlees wel goed vind, ben zelf vegatarier, maargoed..
Ik vind dat echt onzin dat bontgedoe, koop het gewoon niet en er zullen ook geen nertsen/honden/katten/wasbeerhonden zomaar geslacht worden voor hun vacht.
Laatst bijgewerkt door Easy_Pelle op 11-09-11 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:27

Wat zijn sommige meiden fanatiek :')