Drugsgebruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:29

Veseosunce schreef:
Joolien, je kan we zeggen dat het gevaarlijk is maar die mensen die het gebruiken weten dat zelf ook donders goed. Maar ze maken zelf de keuze het toch te gebruiken, wat wil je er dan aan doen?

Daar wil ik misschien niks aan doen, maar mijn ervaring is dat het vaak wordt goedgepraat en DAT snap ik niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:29

Ik denk dat je mij, ons, onderschat door te denken dat we de risico's niet kennen. Maar de ene persoon hecht daar meer waarde aan dan de ander, en dat is prima. Degenen die hier vertellen over hun ervaringen zijn over het algemeen allemaal volwassenen met een gezond verstand en een leven dat op de rit zit. Die zijn de fase dat ze opgevoed moeten worden wel voorbij.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:30

Ik zou niets iets wat niet gecontroleerd is op kwaliteit en veiligheid en wat gemaakt is door criminelen die vooral veel en snel geld willen verdienen durven gebruiken.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:30

Depende schreef:
Qua drugs ben ik een beetje een mietje (geworden). In de pubertijd heb ik redelijk wat wiet gerookt, een enkele keer wel wat minder leuk gehad maar over het algemeen prima. 1x heb ik coke gehad en dat was een te goede ervaring. Aangezien ik van mijzelf weet dat ik vrij verslavinggevoelig ben heb ik sinds deze ervaring geen drugs meer gebruikt, alleen sporadisch een drankje.

@ Suikermeisje, mijn docent Nederlands op de middelbareschool kon erg goed verhalen vertellen, over zijn jeugd en wat hij daar allemaal had meegemaakt. En dus ook over de drugs die hij had gebruikt, niet alle verhalen waren even leuk (sommige daarentegen waren erg grappig en kan ik nog zo navertellen). Voor sommigen een echte eye-opener. Maar niemand respecteerde hem minder omdat hij in het verleden, sporadisch drugs had gebruikt en hier eerlijk over praatte.

O ja ik zat niet op vrije school, op een 'gewone' regionale scholen gemeenschap.

Wij moeten dit eerste jaar al stage gaan lopen, als je dan iemand in de klas hebt met rode ogen etc... Ik geloof niet dat die kinderen uit de eerste het allemaal zo op prijs stellen. Bij een leraar die ouder is, die zijn ervaringen verteld vind ik het een ander verhaal...
Weet ook niet wat een vrij school ermee heeft te maken? Is ook maar gewoon een school hoor, heb er zelf een jaar op gezeten, mijn buurkinderen hun hele schoolleven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:31

MarcoBorsato schreef:
Ik denk dat je mij, ons, onderschat door te denken dat we de risico's niet kennen. Maar de ene persoon hecht daar meer waarde aan dan de ander, en dat is prima. Degenen die hier vertellen over hun ervaringen zijn over het algemeen allemaal volwassenen met een gezond verstand en een leven dat op de rit zit. Die zijn de fase dat ze opgevoed moeten worden wel voorbij.

Nou dat is dan prima en daarin heb je gelijk, maar toch snap ik niet dat men er zo makkelijk over denkt.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:31

MarcoBorsato schreef:
Ik word niet roekeloos van drugs, ik denk dat dat voor de meeste meiden hier geldt.

Mijn ervaring tot nu toe is, dat ik alleen van alcohol soms ietjes roekelozer kan worden. In de zin van...toch gaan fietsen terwijl je niet meer op een been kan staan. That's it.

Joolien schreef:
Ik heb een keer ghb in mn drankje gehad, daardoor ben ik compleet van de wereld geweest waardoor ik niks van de nacht mee heb gekregen. Nou leuk hoor, niks kunnen herinneren.

Drugs ongewild en zonder dat je het weet toegediend krijgen, is nooit leuk. Kan me voorstellen dat dat een nare ervaring is geweest. Drugs is juist iets waar je verstandig mee moet omspringen en sommige drugs vergt dan ook wat voorbereiding, zeker als je nog onervaren bent.

Joolien schreef:
Ok daar kan ik inkomen. Zelf heb ik geen behoefte om te trippen, waarschijnlijk gaat dat voor mij toch fout door mijn psychische gesteldheid. Maar goed dat is mijn mening, feitelijk is bewezen dat het ongezond is en gevaarljk kan zijn.

Als je psychisch niet stabiel bent, is het idd zeer onverstandig om daar aan te beginnen. Net als wanneer er veel psychische problemen in je familie voorkomen, want drugs triggert.

Dat het ongezond en gevaarlijk kan zijn, dat zal ik niet ontkennen. Tuurlijk zit er een risico aan en tuurlijk is een appel eten gezonder, maar een van de belangrijkste dingen in het leven is imo plezier hebben. Iedereen heeft op een andere manier plezier en voor sommige mensen hoort drugsgebruik daar dus bij. Imo staat het in verhouding met zoveel andere risico's die we ook dagelijks nemen om een plezierig leven te hebben.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:33

Boras schreef:
Ik zou niets iets wat niet gecontroleerd is op kwaliteit en veiligheid en wat gemaakt is door criminelen die vooral veel en snel geld willen verdienen durven gebruiken.

De problemen met kwaliteit veiligheid zijn pas gekomen toen de overheid het echt ging verbieden.. jaren terug (ken het ook alleen door verhalen) werd er geen tot weinig aandacht aanbesteed en was het 'beter geregeld' voor zo ver dat kan met drugs.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:34

Joolien schreef:
Veseosunce schreef:
Joolien, je kan we zeggen dat het gevaarlijk is maar die mensen die het gebruiken weten dat zelf ook donders goed. Maar ze maken zelf de keuze het toch te gebruiken, wat wil je er dan aan doen?

Daar wil ik misschien niks aan doen, maar mijn ervaring is dat het vaak wordt goedgepraat en DAT snap ik niet.

Ik denk dat dat niet iets is wat je gaat begrijpen..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:34

Joolien schreef:
MarcoBorsato schreef:

Nou dat is dan prima en daarin heb je gelijk, maar toch snap ik niet dat men er zo makkelijk over denkt.

Iedereen is anders. Jij doet ook dingen die ik niet begrijp.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:36

MarcoBorsato schreef:

vraag me af of dat dan werkelijk wel zo gezond is ;)

En idd, ik snap ook echt niet waarom mensen die rommel gebruiken, gemaakt uit allerlei troep....
en over 20 jaar zielig zijn als ze op hun sterfbed liggen, heb dan nooit zo'n medelijden met mensen. Net als mensen die longontsteking krijgen maar nog wel kunnen roken, nou van mij krijg je geen begrip, daarin ben ik gewoon een lompe boer :D

Veseosunce

Re: Drugsgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:38

Ze functioneert toch nog gewoon normaal? Lijkt me verder dat ze nog wel gezond is dan. ;)

Kom op zeg van recreatief gebruik ga je echt niet dood...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:39

Joolien schreef:
MarcoBorsato schreef:

Helemaal eens me lieveli. Ik denk dat de meerderheid van de mensen er juist niet zo makkelijk over denken en dat vaak uit angst en onwetendheid.

suikermeisje schreef:
Depende schreef:
Qua drugs ben ik een beetje een mietje (geworden). In de pubertijd heb ik redelijk wat wiet gerookt, een enkele keer wel wat minder leuk gehad maar over het algemeen prima. 1x heb ik coke gehad en dat was een te goede ervaring. Aangezien ik van mijzelf weet dat ik vrij verslavinggevoelig ben heb ik sinds deze ervaring geen drugs meer gebruikt, alleen sporadisch een drankje.

@ Suikermeisje, mijn docent Nederlands op de middelbareschool kon erg goed verhalen vertellen, over zijn jeugd en wat hij daar allemaal had meegemaakt. En dus ook over de drugs die hij had gebruikt, niet alle verhalen waren even leuk (sommige daarentegen waren erg grappig en kan ik nog zo navertellen). Voor sommigen een echte eye-opener. Maar niemand respecteerde hem minder omdat hij in het verleden, sporadisch drugs had gebruikt en hier eerlijk over praatte.

O ja ik zat niet op vrije school, op een 'gewone' regionale scholen gemeenschap.

Wij moeten dit eerste jaar al stage gaan lopen, als je dan iemand in de klas hebt met rode ogen etc... Ik geloof niet dat die kinderen uit de eerste het allemaal zo op prijs stellen. Bij een leraar die ouder is, die zijn ervaringen verteld vind ik het een ander verhaal...

Ja duh, je moet ook niet onder invloed voor de klas gaan staan :+ Het gaat erom dat leerlingen je wel degelijk kunnen respecteren ook al gebruik je ook zelf. Sterker nog, ik denk dat je mening serieuzer genomen wordt door leerlingen die er zelf ook interesse in hebben als je er zelf ervaring mee hebt.
Zoals ik eerder al reageerde:
Knoffer schreef:
suikermeisje schreef:
je zult toch het goede voorbeeld moeten geven aan je klas vind ik dan heel persoonlijk. wat jij vindt is weer anders maar goed, ik vind het niet kunnen dat er een of andere dagelijkste gebruiker voor de klas staat, maar dat zal wel aan mij liggen :)

Dan keur jij drugsgebruik dus in z'n geheel af? Want autorijden mogen leerlingen ook nog niet doen, maar dat doe je als docent ook. Imo is het juist goed als je als docent wat ervaring hebt, dan snap je de leerlingen die (willen) gebruiken beter en kun je ze beter adviseren. Of het afraden omdat ze nog te jong zijn, maar ook dan zullen ze meer respect voor jouw mening hebben en je mening serieuzer nemen, als je er zelf ervaring mee hebt en het niet bij voorbaat helemaal afkeurt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:40

suikermeisje schreef:
MarcoBorsato schreef:

En idd, ik snap ook echt niet waarom mensen die rommel gebruiken, gemaakt uit allerlei troep....
en over 20 jaar zielig zijn als ze op hun sterfbed liggen, heb dan nooit zo'n medelijden met mensen. Net als mensen die longontsteking krijgen maar nog wel kunnen roken, nou van mij krijg je geen begrip, daarin ben ik gewoon een lompe boer :D

Kun je wel een dikke knipoog geven kind, maar we doen een gelijke opleiding, wat zegt dat dan over jou? Ik functioneer inderdaad prima, dankje Jets :')

Je bent inderdaad een lompe boer, zelfkennis ten top _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 02-09-11 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:41

suikermeisje schreef:
MarcoBorsato schreef:

Wat kunnen mensen overdrijven zeg :+

Dus als je een keer wat dingen geprobeerd hebt, heb je dus geen gezond verstand??

Dus omdat iemand toen hij/zij 17 was xtc heeft geprobeerd (ik roep maar wat), en over 20 jaar op zijn/haar sterfbed ligt door (bijvoorbeeld) kanker, dan heb jij geen medelijden met zo iemand?
Even simpel geredeneerd maar zo zet jij het wel neer.
Laatst bijgewerkt door DeadxStar op 02-09-11 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:42

loveidefix schreef:
Ier_ schreef:
Ik snap eerlijk waar niet waarom mensen zulke rommel gebruiken. Het maakt meer kapot dan je lief is... Ik heb nog nooit iets gebruikt en ben ook niet van plan dit ooit te gaan doen.. :=

gewoon uitproberen he ;) bij mij heeft het verder niets kapot gemaakt, maar nu is wiet ook niet erg verslavend natuurlijk...
gebruik je wel drank? of gebruik je helemaal geen verdovende middelen?

Volgens mij weet je niet waar je het over hebt..
Mijn ex was verslaafd aan wiet en is er ook eens voor opgenomen. De THC is tegenwoordig zo sterk dat wiet eigenlijk niet meer onder softdrugs geplaatst kan worden! Ik heb voldoende mee gemaakt met mijn ex mbt drugs gebruik. Begin er niet aan! Voor vragen e.d. kan je mij via PB benaderen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:42

Nog nooit iets geprobeerd, en ook nooit de behoefte gehad eigenlijk. :) Maar goed, ik drink ook niet en heb nog nooit een sigaret geprobeerd dus dat zegt misschien ook wel wat. Ben gewoon niet zo'n experimenteel persoon denk ik. T zijn allemaal schadelijke dingen, dus waarom zou ik het dan uit proberen denk ik dan.. :+

Veseosunce

Re: Drugsgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:44

Maar Rianne, alles wat je eet is tegenwoordig bijna schadelijk voor je lichaam dat probeer je toch ook uit? Niet dat ik je nu aanstoot om je te laten gebruiken...

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:46

Rianne_ schreef:
Nog nooit iets geprobeerd, en ook nooit de behoefte gehad eigenlijk. :) Maar goed, ik drink ook niet en heb nog nooit een sigaret geprobeerd dus dat zegt misschien ook wel wat. Ben gewoon niet zo'n experimenteel persoon denk ik. T zijn allemaal schadelijke dingen, dus waarom zou ik het dan uit proberen denk ik dan.. :+

Kijk, hier heb ik wel respect voor :)

Iemand die nog nooit zoiets heeft gebruikt, maar er verder ook niet over oordeelt :)

+:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:47

Veseosunce schreef:
Ze functioneert toch nog gewoon normaal? Lijkt me verder dat ze nog wel gezond is dan. ;)

Kom op zeg van recreatief gebruik ga je echt niet dood...

Jij bent wel heel positief ingesteld. Hoe vaak hoor je niet dat iemand onwel wordt van drugs door een keertje uitproberen. Ik zou maar voorzichting zijn met je woorden.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:47

Blijkbaar is het voor mensen die er niets mee te maken hebben heel moeilijk te begrijpen dat er ook soort van recreatief gebruik is en dit kun je nog verdelen en veel gradaties.

Onlangs is aangetoond dat het regelmatig eten van ham en salami de kans k anker vergroot. Stoppen we nu met eten van ham??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:50

Iloonie schreef:
Blijkbaar is het voor mensen die er niets mee te maken hebben heel moeilijk te begrijpen dat er ook soort van recreatief gebruik is en dit kun je nog verdelen en veel gradaties.

Onlangs is aangetoond dat het regelmatig eten van ham en salami de kans k anker vergroot. Stoppen we nu met eten van ham??

8)7 Dit is dus weer echt goedpraten, dat vind ik wel heel apart hoor. Blijf realistisch en volwassen discussieren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:51

Joolien schreef:
Iloonie schreef:

8)7 Dit is dus weer echt goedpraten, dat vind ik wel heel apart hoor. Blijf realistisch en volwassen discussieren.

Practise what you preach denk?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:52

bepaald voedsel is net zo goed drugs. Al die vetten waar velen verslaafd aan zijn.. wat voor ziektes je daar wel niet van kan krijgen.. Je moet alles wat je doet gewoon met verstand doen, doe je dat niet.. ja eigen probleem. Als er geen drugs is verzinnen we wel weer wat anders.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:53

ik weet niet of ik dit wel zo'n goed topic vind voor bokt :n. Er word bijna aangeraden om het maar eens te proberen. En dat terwijl hier ook jonge gebruikers op zitten. Als je dit leest lijkt het net alsof je het over een of ander snoepje hebt. Nee, ik vind dit geen fijn topic voor op dit forum. Het laat drugs te onschuldig over komen imo.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:53

Is geven van een voorbeeld.

Heb ik hier verteld dat ik gebruik....of heb gebruik.