Uit huis, waar blijft de hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Re: Uit huis, waar blijft de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:08

Ten eerste ts wat sta jij voor een moeilijke keuze. Kies je voor je hond dan raak je je ouders misschien kwijt, kies je voor je ouders dan ben je je vrijheid/hond voorgoed kwijt.

Persoonlijk denk ik niet dat je de hond nog meekrijgt als je hem eerst daar achter laat :n Zoals je je ouders beschrijft zullen dit stugge volhardende mensen zijn, die niet willen meewerken om jou je vrijheid te geven. Misschien uit angst, misschien uit pure egoïsme omdat ze niet zonder je willen (want kunnen is echt wel mogelijk, dit doen namelijk 1000-en ouders per jaar :D )
Blijf wel met je ouders praten, ook over deze moeilijke situatie en dan niet jij tegen je ouders maar laat je vriend er ook aan deelnemen, hij hoort bij jou en jij bij hem, en daar zullen ze maar aan moeten wennen.
Op die manier wordt het een gesprek van 2 op/tegen 2 en dat is toch makkelijker om te doen.

Ik heb hier 2 konijnen thuis, 1 is van mijzelf die heb ik gekregen van mensen, en de ander is van mn zusje en mij. Toch gaan beide konijnen mee als ik uit huis ga ookal is mn zusje het er niet mee eens. Waarom? heel simpel mijn zusje kijkt er niet naar om, doet er niks mee en interesseerd zich er niet voor. Krijg ik daar dan ruzie over dan is dat jammer ze gaan toch echt mee :j

Ik wens je veel succes en hoop dat je er uit komt samen met je vriend en ouders.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:21

Dat je ouders zich aan het voorbereiden zijn op de fulltime zorg voor de hond is op zich wel positief. De kans dat de hond ooit nog bij jou en je vriend komt te wonen wordt daarmee wel kleiner, maar zou dat zo heel erg zijn? Zo te horen komt de hond waar dan ook niets te kort.

Als de hond inderdaad bij je ouders blijft wonen is jouw kans op onafhankelijkheid groter. Zeker als jouw ouders er alles aan doen om zelf de hond te kunnen verzorgen.

Wat je zeker niet wilt is blijven hangen in een situatie zoals Charlot die beschrijft: niet meer graag naar je ouders willen. Overigens vind ik die geschetste situatie wel schrijnend: een paard laten verkommeren en een dochter die niet graag meer thuis komt. Dat die ouders in die drie jaar ook niets hebben bijgeleerd, erg bijzonder. Overigens zou mijn advies aan Charlot dan ook zijn: pak je paard op en wandel (als je de mogelijkheid hebt). De band met je ouders is toch al verpest.

TS, nogmaals, je bent goed bezig!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 20:06

@ Anoli en Maflinger_S: bedankt voor jullie reacties!

Inmiddels zijn de eerste concrete plannen al door mijn moeder gemaakt en we hebben het er verder niet meer over gehad. Het lijkt er dus op dat 'iedereen' vrede heeft met het besluit. Op dit moment verzorg ik de hond uiteraard nog gewoon, dus ik verwacht dat ik wel in een gat zal vallen zodra de verhuizing een feit is. Mijn vriend steunt me in ieder geval in mijn beslissing en ik voel me goed met mijn 'verworven' vrijheid (m.a.w. het feit dat ik straks niet gedwongen elke dag naar mijn ouders hoef).

Overigens ben ik op het idee gekomen een paar uurtjes per week te gaan helpen als vrijwilliger bij het dierenasiel hier in de beurt. Op die manier kan ik toch in contact blijven met honden en lekker wandelingen blijven maken. De eerste weken zullen we wel druk zijn met het vinden van een ritme, maar zodra het thuis allemaal een beetje loopt, ga ik naar een informatieavond. Dit plan is al een hele oppepper voor me, moet ik toegeven :j

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:09

Fijn dat je toch een beetje vrede met de situatie lijkt te hebben :) En wie weet geven je ouders ooit nog wel toe als ze zien dat jij verantwoordelijk op jezelf woont. Dat zul je nooit weten maar misschien zal de tijd het leren! Ik wil je veel sterkte wensen komende tijd! En natuurlijk heel veel succes met de verhuizing.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:23

toen ik ging was mijn dier al bejaard hij is bij mijn ouders gebleven,ik heb hem nog 5 jaar gezien als ik langskwam.
(45 minuten auto rijden van ouderlijkhuis af woonde ik)

dus je ging bij je ouders in de straat een huis kopen/huren voor de hond.. en nu doen ze zo moeilijk?
was het niet eerder besproken voor je dat definitief had geregeld?

dan had je beter verder weg kunnen gaan wonen,.. nu heb je kans dat je oudrs je nog niet loslaten.. zomaar weer op de stoep staan voor kopje koffie,, vragen waarom om 3 uur het licht nog brande.. waarom je niet thuis was zaterdag..

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:52

En misschien komen ze er nog wel op terug, als ze merken wat het inhoud als ze fulltime voor de hond moeten zorgen.

Mijn hond kreeg ik als pup van mijn ouders en deze heeft ook het eerste jaar daar gewoond, (zat toen op kamers) en sinds ik meer ruimte had, is hij in de weekende bij mij, doordeweeks bij mijn ouders en op dagen dat het lastig uit komt, of vakanties wordt er altijd overlegd.
Mijn schoonzusje is ook gek op hem dus wil hem ook altijd graag een weekend claimen :D
Hij krijgt aandacht in overvloed :+:
Hond gaat bij mij altijd overal mee naar toe, is gewend om te reizen en ik ben pas verhuisd, hij lijkt zich meteen op zijn plek te voelen.
Net als met mensen scheelt het per hond ook heel erg of ze zo huisgebonden zijn ;)

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:12

Fijn TS dat je er een soort van 'vrede' mee hebt. Tof idee om in een asiel te helpen!

Ik vrees allen dat je straks je ouders over je heen gaat krijgen, omdat je 'geen interesse meer hebt voor je hond'... Ik denk dat het ook belangrijk is om met je ouders te praten en dit gaat uitleggen voordat er andere problemen ontstaan. ;) Beste lijkt mij om gewoon recht voor z'n raap te vertellen wat je in dit topic hebt verteld. Pap, mam: Laat mij los en gebruik de hond niet om mij vast te houden.

Succes er nog mee!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 15:22

@ Nienke: bedankt!

@ paardenfreak: er was besproken dat we aan co-ouderschap zouden gaan doen en ik kwam er inderdaad te laat achter dat mijn ouders daar iets heel anders mee bedoelen dan ik. Overigens is mijn hond niet de enige reden dat ik zo dichtbij wilde blijven wonen, mijn paard staat nu namelijk 10 minuten fietsen bij me vandaan en dat wilde ik graag (ongeveer) zo houden. Daarbij is het vinden van woonruimte hier echt niet makkelijk, dus we hebben deze kans gegrepen zonder er verder lang over na te denken. Als mijn ouders me straks vragen verantwoording af te leggen over waar ik was etc., kan ik natuurlijk netjes zeggen dat ik daar niet zo'n trek in heb. Al geef ik toe dat het best lastig kan gaan worden, ja.

@ Ethelate: fijn dat jij zo'n ideale regeling hebt kunnen treffen met je familie! Ik denk inderdaad niet dat elke hond zich standaard hecht aan een bepaalde woonomgeving. Zo ben ik van mening dat mijn hond het waarschijnlijk prima had kunnen hebben in ons huisje, zijn vertrouwde park etc. zouden namelijk niet verder weg zijn dan eerst.

@ Samir: dat zou heel goed kunnen ja, maar tegen die tijd zal ik ze met alle liefde nogmaals uitleggen waarom ik deze keuze heb gemaakt. Op dit moment wil ik het onderwerp liever niet meer ter sprake brengen. Daar wacht ik liever even mee tot ik over een week een eigen plekje heb, waar ik de deur dicht kan doen als het me te veel wordt. Nu zit ik nog middenin de situatie en dan lijkt het allemaal wat dreigender dan het in werkelijkheid misschien is. Daarbij zullen ze nooit toegeven dat ze de hond gebruiken als controlemiddel, anders zouden ze zich wel behoorlijk in de kaart laten kijken.