Anya schreef:als voorbeeld. Twente is een prachtige omgeving met relatief veel pensionstallen en relatief veel ruiters met eigen paard.
Waar het echt aan ontbreekt is één bepaald type pensionstal.
- echt ruime stallen
- echt goede verzorging (bijvoorbeeld eerst brok en dan hooi voeren, altijd water in de wei)
- het hele jaar door weidegang in passende groepjes en als er geen gras is hooi in de wei
- een redelijke binnenbak (of op stapafstand)
- redelijke uitrijmogelijkheden
- een wasplaats met warm water
- fatsoenlijke kastruimte i.p.v. zo'n hoekje
- weide die vrij gehouden wordt van JKK
- JKK vrij hooi
- verschillende ruiters door elkaar (recreatief, dressuur, springen, western)
- geen rijvereniging op de stal
- plek voor je trailer
- liefst geen kantine (levert alleen gezeik op)
Ik heb in Twente (bijna) zo'n stal (voldoet niet geheel aan mijn wensen want er is te weinig gras bv) maar ik moet er 30 kilometer voor rijden. Dat geldt ook voor een aantal mensen bij mij op stal.
Precies en dat is er dus niet, ik woon precies op de grens van Twente / Salland, maar kan gewoon geen goeie, fijne pensionstal vinden.
Er zijn hier wel wat stallen (veel al particulier dan), en wat pensionstallen (grotere, met binnenbak) maar er is altijd wel genoeg mis. Of geen weidegang, of slechte verzorging, of rommeltje op het erf, of geen uitrijmogelijkheden, of in verhouding veel te duur.. (Wil best betalen voor een goede, fijne pensionstal maar ik ga geen 300 tot 350 euro neer leggen voor amper wat weidegang bv.) 
Ik zou hier graag een pensionstal zien die een binnenbak heeft, mooie ruime stallen (geen kleine donkere hokjes), GOEDE verzorging, veel weidegang, en alles gewoon netjes onderhouden. Als er eens een strotje ligt geen probleem, maar de weilanden gewoon sowieso netjes en vrij van onkruid.