[ENQ]Waar is er nou echt vraag naar een pensionstal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:50

Randstad paarden houden is nou eenmaal net wat duurder.

Maar dan verwacht ik wel een nette opgestooide stal(dus niet ow ik heb nog drie plakken over dat verdeel ik over zes stallen wat dat scheelt heen en weer lopen)
Dat mijn paard netjes zijn voer krijgt.
Dat hij meer dan 2 handjes kuil krijgt :+

Dus ja ik reis dan liever wat langer en speel dan mischien gelijk kwa stalling maar me paard staat dan wel goed.
En er komen geen rare belachelijk extra service kosten bij zoals gebruik van stapmolen binnenbak of paadock boven op de 350 euro stalling

APPELFLAPP

Re: Waar is er nou echt vraag naar een pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:52

Nou hier bij ons!!!! Alles staat altijd vol!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:27

Het is maar net welke doelgroep je kiest.
Je kunt niet iedere klant even tevreden stellen ook al doe je nog zo je best
er zit zoveel verschil in mensen en wat ze met hun paard of pony willen.

De primitieve levensbehoeftes zijn allemaal hetzelfde maar wat doet de eigenaar er mee,is het een recreatieruiter die 1 of 2 maal per week een buitenritje gaat maken en genoegen neemt met een kilootje brok en wat gras en drinkwater......of krijg je prestatieruiters/amazones over de vloer die iedere week op wedstrijd willen,niet graag in de regen rijden,hun paard met warm water willen kunnen wassen,graag een solarium hebben,prestatiebrok ipv basisbrok,soorten muesli's en sublementen die ze gegeven willen hebben.
Meerdere malen voerbeurten willen,en het paard mag niet naar buiten ivm blessure enz enz

Ook zit er tussen deze twee uiterste in het midden nog vele varianten.

Neem aan dat je een bedrijfsplan voor jezelf opgezet hebt waarbij je een of meerdere doelgroepen wilt benaderen in je onderneming,daarna moet je nog een marktonderzoek instellen en zien wat de mogelijkheden bij een gemeente is gezien de vergunningen.

Ook zit je met de afvoer van je mest en de inkoop voor stalbedeksel.
Hoeveel hectare land heb je nodig,wat moet er veranderd worden om je doelgroep te benaderen,wat is het onderhoud ect ect.
Waar haal je je kuil/hooi/voordroog/zaagsel/stro vandaan?
Wil je het grootschalig of juist klein ect ect.

HetGangelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:50

Heyy,

Zouden jullie even de tijd willen nemen om mijn enquete in te vullen?
Het gaat hier ook over pensionstalling.
Ik doe een marktonderzoek voor mijn ondernemingsplan.
Nu is het wel zo dat ik een pensionstal wil beginnen in België, vlakbij Lier.

Maar natuurlijk mogen de mensen vanuit Nederland deze enquete ook invullen! Ik denk niet dat hun wensen heel veel zullen verschillen van de Belgen.
De enquete is te vinden op volgende link: http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=81831

Alvast bedankt voor jullie tijd! *\o/*

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:04

VSW-->STW

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:30

Anya schreef:
als voorbeeld. Twente is een prachtige omgeving met relatief veel pensionstallen en relatief veel ruiters met eigen paard.

Waar het echt aan ontbreekt is één bepaald type pensionstal.

- echt ruime stallen
- echt goede verzorging (bijvoorbeeld eerst brok en dan hooi voeren, altijd water in de wei)
- het hele jaar door weidegang in passende groepjes en als er geen gras is hooi in de wei
- een redelijke binnenbak (of op stapafstand)
- redelijke uitrijmogelijkheden
- een wasplaats met warm water
- fatsoenlijke kastruimte i.p.v. zo'n hoekje
- weide die vrij gehouden wordt van JKK
- JKK vrij hooi
- verschillende ruiters door elkaar (recreatief, dressuur, springen, western)
- geen rijvereniging op de stal
- plek voor je trailer
- liefst geen kantine (levert alleen gezeik op)

Ik heb in Twente (bijna) zo'n stal (voldoet niet geheel aan mijn wensen want er is te weinig gras bv) maar ik moet er 30 kilometer voor rijden. Dat geldt ook voor een aantal mensen bij mij op stal.

Precies en dat is er dus niet, ik woon precies op de grens van Twente / Salland, maar kan gewoon geen goeie, fijne pensionstal vinden.
Er zijn hier wel wat stallen (veel al particulier dan), en wat pensionstallen (grotere, met binnenbak) maar er is altijd wel genoeg mis. Of geen weidegang, of slechte verzorging, of rommeltje op het erf, of geen uitrijmogelijkheden, of in verhouding veel te duur.. (Wil best betalen voor een goede, fijne pensionstal maar ik ga geen 300 tot 350 euro neer leggen voor amper wat weidegang bv.) ;)

Ik zou hier graag een pensionstal zien die een binnenbak heeft, mooie ruime stallen (geen kleine donkere hokjes), GOEDE verzorging, veel weidegang, en alles gewoon netjes onderhouden. Als er eens een strotje ligt geen probleem, maar de weilanden gewoon sowieso netjes en vrij van onkruid.