Ik he helaas een Gooi's accent

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Skygirl schreef:AngeliqueB schreef:In Limburg is het auto, geen ooto.. Wat wel ergerlijk is, als 'Hollanders' de klemtoon verkeerd leggen bij de uitspraak van Kerkrade, het is KERKrade, niet KerkRAde!
Waarom noemen Limburgers mensen uit de rest van Nederland altijd Hollanders?
Skygirl schreef:AngeliqueB schreef:In Limburg is het auto, geen ooto.. Wat wel ergerlijk is, als 'Hollanders' de klemtoon verkeerd leggen bij de uitspraak van Kerkrade, het is KERKrade, niet KerkRAde!
JunkDeLuxe schreef:Skygirl schreef:
Mwa, ik woon in Antwerpen, en ik zeg ook Hollander hoor.. Iedereen eigenlijk die ik ken..
En daar bedoelen we (ik in ieder geval) niks mis mee.. Da's gewoon dialect. Zoals dat wij Belgisch spreken; ipv Nederlands![]()
En sorry ik moet het gewoon vragen. Hoe in godsnaam spreek ik dan Leeuwaarden correct uit?! Ik zou het gewoon zeggen zoals het er staat..
JunkDeLuxe schreef:Mwa, ik woon in Antwerpen, en ik zeg ook Hollander hoor.. Iedereen eigenlijk die ik ken..
En daar bedoelen we (ik in ieder geval) niks mis mee.. Da's gewoon dialect. Zoals dat wij Belgisch spreken; ipv Nederlands![]()
En sorry ik moet het gewoon vragen. Hoe in godsnaam spreek ik dan Leeuwaarden correct uit?! Ik zou het gewoon zeggen zoals het er staat..
daffodil schreef:Ik zal auto en alles wat daarop lijkt echt altijd als ooto uitspreken, ik vind het echt zwaar ordinair klinken als je dat als AUto doet, het beeld wordt dan echt compleet als ik iemand luidkeels kauwgom zie smakken en het over zijn/haar AUto heeft........nee, doe mij de "nette" versie maar