Voor hun ben ik gevoelloos..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:04

Charaz schreef:
Wat onzettend vernederend als je klasgenoten zo tegen je doen, dan ga inderdaad zeker niet meer met plezier naar school.
Ik heb net je profiel bekeken en zo (eigenlijk tot mijn verbazing) een hele leuke vlotte meid!

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 16:05

ik ga vanavond alles vertellen aan mn moeder. ik vind het dan wel eng.
maar ik heb een goeder vriend van mij hij is mede-baas van de scum.
een jeugdhuis.. Hij is dan wel 28 jaar. Maar ik kom vaak bij hem langs.
Nee hij is niet zo vies ventje. Maar, ik vertel hem ook alles en hij helpt
me echt 10000 %. Ik voel me daarna echt prettig. En dat is niet omdat
ik hem leuk vind of wat anders. Maar gewoon vanwege zijn hulp.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:06

"This is who i'am!"
Afbeelding

Heb schijt aan ze, dit ben jij en probeer boven ze te staan!

helpen de gesprekken bij de psycholoog? Misschien kun je een gesprek aan gaan met "de pesters" ?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:07

Net zoals iedereen wordt ik VERSCHRIKKELIJK PISSIG van dat soort mensen.

Ben zelf op de basisschool gepest, op de middelbare kwam ik met zo'n agressieve houding aan dat iedereen het wel uit z'n hoofd liet :+

Als ik iets over kon doen aan de basisschool dan was het m'n bek open trekken geweest.

Wat het beste werkt is dat jij laat zien dat je sterker bent dan zij. Mentaal. Door gewoon recht op ze af te lopen in de ogen aan te kijken en iets te zeggen van: "Moet jouw ego opgekrikt worden ofzo dat je de mijne naar beneden probeert te halen? Mis je iets? Vertel het maar hoor, wil je er best mee helpen. Lijkt me stukken constructiever dan dit achterlijke gedrag van je."

Op die manier ga je niet in op wát ze zei, geef je aan dat jouw ego er niet kleiner van wordt, én je geeft aan dat haar gedrag meer over haar zegt dan over jou. Plus dat je verder nog niet eens agressief overkomt omdat je ook nog aanbied om te helpen ;)

Maar om dat zomaar te kunnen lijkt het me inderdaad een goed idee om een assertiviteitscursus te doen. Of verdiep je in grondwerken met paarden, kunnen de paarden je er ook nog mee helpen!
Met grondwerk leer je namelijk lichaamstaal te observeren, zelf de goeie lichaamstaal uit te stralen en je leert een leider te zijn.

Zou je het pikken als een paard met z'n oren in z'n nek op jou af komt gerend? Denk het niet. Nou van zo'n tuthola hoef je dat dus al helemáál niet te pikken!

Helaas heeft het naar mijn idee niet veel zin om leraren, ouders of wat dan ook er bij te halen. Ze zien in jou een makkelijk doelwit, het enige wat helpt is om je dus niet meer als een doelwit te gedragen.

Als je het in dierenland wilt zien zijn zij de roofdieren en jij hun prooi. Roofdieren jagen iha echter niet op andere roofdieren. Als jij je dus als roofdier gedraagt zullen zij ophouden met jagen.

Hoe moeilijk dat misschien te geloven is, de oplossing zit in JOU!

Ik hoop dat je naar een andere school kan en daar overnieuw kan beginnen. Je zult als nieuweling altijd even in de schijnwerpers staan, dus zorg er voor dat je dan wat minder kwetsbaar overkomt! (Als mensen iets zeggen en jij reageert alsof het je niets doet, heeft het voor hun geen zin om door te gaan)

Heel veel sterkte gewenst meis! En ik hoop dat dit topic je al wat meer van je kracht terug heeft gegeven =) (Die kracht heb je namelijk al, jij hebt er alleen nog geen contact mee;) )

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:10

Ik denk niet dat het hele hyves-gebeuren hier ook maar enige zin heeft eigenlijk.

TS, ik zou het zeker proberen aan te kaarten bij je mentor, decaan, vertrouwenspersoon of een docent die je vertrouwt. Probeer eens of je daarmee (eventueel met de pesters erbij) een gesprek kunt hebben, want zo te lezen loopt dit echt de spuigaten uit.

En overweeg anders inderdaad zoals Youngster zegt een andere school, van wat ik uit dit topic opmaak heeft de school waar je nu op zit dus niet zo'n beste naam als het om anti-pestbeleid gaat. Wat hier gaande is, is echt een no-no en een school zou daar heel hard tegen moeten optreden!
Laatst bijgewerkt door Elanor op 07-06-11 16:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:12

Goed dat je alles gaat vertellen aan je moeder.
Pesters weten niet wat ze iemand aandoen.
Ze hebben over het algemeen niet door (of willen het niet doorhebben) dat hun gedrag helemaal nergens op slaat.

Als ze gekke dingen tegen je zeggen, recht je rug, kijk die avond in de spiegel en zeg tegen je spiegelbeeld: "Je bent een mooie meid" En geloof vooral in jezelf.
Jij bent niet raar. Zij zijn dat!

Helaas weinig tips hoe je eraf kan komen.
Ben bang dat als je school niets doet, je beter kan kijken of je naar een andere school kan.

Sterkte meid.

(Ben zelf vreoger jaren lang gepest omdat ik liever naar de paarden ging als op het winkelcentrum rond hing en ik liever mijn geld uitgaf aan kleding die ik leuk vond en betaalbaar was, dan aan merkkleding)

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:15

meisje meisje jij een hond ? echt niet hoor..
zou je anders die jongen er niet bij kunnen vragen vanavond dat hij jou kan helpen met erover praten, dat kan denk ik heel veel steun geven hoor..
en over dat hyves gedoe ik denk niet dat dat echt in het voordeel helpt, als alle mensjes zijn geblokkeerd op hyves weten ze echtwel direct wie hier achter zit..
heel veel sterkte meid. :(:)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:21

Jeetje, ik kijk op je profiel en hyves, en had dit echt niet verwacht! Goed van je dat je met je moeder gaat praten, zet m op! +:)+

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:22

Hm kinderen kunnen erg gemeen zijn... Ze creëren een ''wij tegen zij'' gevoel. Zo staan zij sterker binnen hun groepje. En aangezien jij opvalt door je kledingstijl ben jij het pispaaltje, de ''zij''.

Je kunt er docenten e.d. bij halen maar het blijkt veelvoudig dat dat geen zin heeft. Het is ook gebleken dat kinderen die op de ene school gepest worden dat 9 van de 10 keer ook op de andere school worden. Het ligt dus in zekere zin aan de manier waarop je jezelf profileert/waarop je reageert. Het enige wat verschil maakt is dat jij verandert of dat zij veranderen.
Zij zullen voorlopig niet veranderen, neem dat maar van mij aan, maar jij kunt wel veranderen!

Op dit moment laat jij je op je kop zitten, je bent voor hen dus de perfecte persoon om hun eigen positie mee te versterken. Ze kunnen je lekker treiteren maar hebben geen last van je; ideaal pestmateriaal. Dit is gewoon hoe je bent; een lief meisje die niet zo van zich afbijt en de schuld bij zichzelf zoekt. Maar bedenk wel dat je met alleen maar lief doen niet veel bereikt. Je mag er zijn meid, net zoals ieder ander, laat maar eens weten dat je er bent en dat er best wat pit in dat lieve meisje zit. (Maar pas op dat je niet hapt door te gaan huilen/schreeuwen: daar lachen ze om. Maar pak ze gewoon eens flink terug met wat wijze woorden; loop recht op diegene af en daag hem maar uit met je intelligentie.)

Even voor de goede orde: Het is niet jouw schuld, absoluut niet. Het overkomt je. Maar er zijn wel dingen die jij er zelf aan kunt doen. (En daarvan zul je lessen leren die je de rest van je leven kunt gebruiken.)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:24

Als de schoolleiding zo laks met hun pestbeleid omgaat, zou ik ze hier toch eens mee om hun oren slaan (samen met je ouders):

Citaat:
Elk mens telt!

Het Andreas College ziet het als haar opdracht om jonge mensen een opleidingsomgeving te bieden die een kansrijke basis biedt voor hun toekomstige professionele en persoonlijke ontwikkeling. Een ontwikkeling, die bij hun mogelijkheden past en hen in staat stelt te functioneren in een pluriforme wereld.
De school wil ook een veilige leefgemeenschap zijn voor al haar bewoners.
Voor alle mensen die betrokken zijn bij het Andreas geldt dat zij zich gedragen als verantwoordelijke mensen, die willen omzien naar elkaar en naar hun omgeving.
Een goede samenwerking tussen school, ouders en leerlingen is daarbij onmisbaar.
In die zin zijn ze partners van elkaar en moeten ze op elkaar kunnen rekenen.
Het Andreas College vraagt daarom het beste van ouders, leerlingen en medewerkers omdat elk mens telt!

Citaat:
Speciale vormen van begeleiding

De specifieke begeleiding kan bestaan uit:
*faalangsttraining eerste leerjaar
*remediale hulp
*dyslexie en taalproblematiek
*weerbaarheidstraining.

Citaat:
GEDRAGSCODE
Help elkaar, blijf van elkaars spullen af, praat ruzies uit, stop het pesten en neem het voor elkaar op.

Dit haal ik allemaal van de site van jouw school, lijkt me dat ze al deze mooie woorden dan ook moeten nakomen (of het in ieder geval moeten proberen!)!

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 16:25

GVD RAAD EENS WIE DR AAN MN DUUR STONDE NET!!!!!!
DIE 2 MEISJES EN WEETJE WAT ZE VROEGEN
HEB JIJ ONZE HYVES GEHACKT!
IK BEN HELEMAAL PIST OFF!!!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:26

en dat had ik al aan zien komen :(:)
Laatst bijgewerkt door Daks op 07-06-11 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:26

Hmm wat heb je gezegd? Ben je op hun net zo boos geworden als je nu hier laat merken?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:27

pniekepnak schreef:
Hmm wat heb je gezegd? Ben je op hun net zo boos geworden als je nu hier laat merken?
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:28

Ik wou net zeggen.. je hebt toch wel even gezegd dat ze op moeten flikkeren.. op rotten waar halen ze het lef vandaan zeg ..

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 16:28

ik zei ;
Rot op dat heb ik niet gedaan tief nou maar op, met je grote praatjes .

best dapper van mezelf!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:29

Maaikee43 schreef:
ik zei ;
Rot op dat heb ik niet gedaan tief nou maar op, met je grote praatjes .

best dapper van mezelf!

Goed zo .. zo hoort het :)
Bijt gewoon van je af.. en ook al had je het wel gedaan.. dan moeten ze maar niet van die belachelijke dingen tegen mensen zeggen

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:29

Goed zo!! Ik ben trots op je. :) Maak je er maar niet meer druk om: zij hebben een deur op hun neus gehad, en mogen nu lekker in hun eigen sop gaarkoken.

Go girl :D

olivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:30

En dat is de reden dat een jongen hier uit het dorp, een vreselijk lieve, rustige jongen, iemand heeft neergestoken op school..
Hij werd al jaren gepest, en op een gegeven is het op.

pniekepnak

En toen de deur dicht geknald?

Goed hoor, niet over je heen laten lopen of, nog erger, aardig reageren in de hoop dat ze je dan aardig gaan vinden!

Anoniem

Goedzo! Dapper van je dat je tegen ze in gaat :D

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:31

olivia schreef:
En dat is de reden dat een jongen hier uit het dorp, een vreselijk lieve, rustige jongen, iemand heeft neergestoken op school..
Hij werd al jaren gepest, en op een gegeven is het op.

Als vind ik dat nog geen reden om iemand van het leven te beroven.. niet om diegene zelf maar meer voor de familie.. maar aan de andere kant kan ik het wel begrijpen.. je bent dan zo depressief en wanhopig en het zo ZAT

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 16:31

Ja nou en weet je wat ze gaan doen.
Naar de politie. Want dat ene meisje was "Goldmember".

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:32

Goed zo maaik :j
nu niet in een hoekje zitten he en trots zijn op jezelf. Niet denken aan morgen vandaag is nog niet voorbij ;)
was je alleen thuis?

edit: prima toch laat ze maar naar de politie gaan want ze kunnen aan de hand van een IP adres wel iets achter halen en jij hebt het niet gedaan dus niks te vrezen.
Als ze ook tegen je zeggen we gaan naar de politie heel nonchalant op reageren zo van prima jo moet je lekker doen misschien krijgen ze hem wel te pakken
Laatst bijgewerkt door _Jessie op 07-06-11 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:32

goedzo meis _/-\o_