Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Citaat:wat mij nog erger stoort is, dat ouder zomaar ouderverlof kunnen krijgen en bij een baas alles kunnen maken en breken omdat ze kids hebben
Mensen die geen kids hebben, kunnen dat allemaal niet en krijgen vaak te horen, ach kan jij wel doen, je hebt toch geen kids
Citaat:ik heb jarenlang voor mijn demente moeder gezorgd, van 40 uur naar een 30 urige werkweek.
Verlof omdat mijn moeder een keer ziek was of iets dergelijks was er niet bij
geral schreef:ja maar Gijsenkim, moet je me toch eens iets uit leggen
ik heb jarenlang voor mijn demente moeder gezorgd, van 40 uur naar een 30 urige werkweek.
Verlof omdat mijn moeder een keer ziek was of iets dergelijks was er niet bij
Begrip was er ook niet bij, zeker niet toen moeder heel slecht lag, waar ligt dat dat aan, ik zie het verschil kind/demente bejaarde niet zo scherp, kan aan mij liggen
als die regeltjes nou eens soupeler worden en ook als je bv een paard/ander huisdier hebt wat ziek wordt, dan zou het er allemaal een stuk leuker op worden.
Krijg je ook geen anti ouder/kind meningen, iedereen gelijk toch
Eind van mijn liedje is dus, burn out, rsi, baan kwijt en op een leeftijd dat het vinden van een nieuwe baan in deze tijd niet zo gemakkelijk is.
Mijn moeder zit gelukkig in een prima verzorgingstehuis, dus daar hoef ik me geen zorgen meer om te maken
Wat Desiree dus net ook schrijft, ik was altijd de pineut en deed het ook nog voor de werkgever, alles om mijn baan maar te behouden en zadelde mijn buren op met het moeder probleem.
Als ik dan klaar was met mijn werk, vloog ik naar huis om te kijken of daar alles goed was, kon dan gaan proberen te genieten van mijn paardjes, een 80 urige werkweek was geen uitzondering
geral schreef:Wanneer mensen bewust voor kinderen kiezen, denk ik dat ze er beter voor zorgen, dat is nl. een weloverwogen keuze
geral schreef:mijn toenmalige baas (tot 1/7) dit jaar, had dit niet opgenomen, vrije beroepen nl. dus kun je je nergens op beroepen
Is een wettelijk recht, je werkgever had het je niet mogen weigeren. Ook heb je recht op arbeidstijdverkorting, Je kan dus aanvragen om tijdelijk of permanent korter te werken.
Er was wel begrip voor ouders met kinderen, dat was wel in de regelementen opgenomen.
dus nogmaals voor ouders en kinderen is bijna alles goed geregeld, maar voor de rest rammelt onze samenleving wel degelijk
mobick schreef:zes pagina's heb ik gelezen, en per pagina gaan mijn tenen krommer staan, maar dat zal wel aan mij liggen. Vinden jullie het zelf niet een beetje gebrek aan belevenisarmoede om een uitkering als de kinderbijslag onder vuur te nemen? Als we het over overbodige uitkeringen hebben, al danniet het rechtmatig verkrijgen van uitkeringen zijn er ongetwijfeld veel meer veel interessantere uitkeringen te kiezen om te bediscussieren.
En over de voordelen die de eventuele ouders onder ons hebben.....ik spreek degene met de uitgesproken meningen wel als ze zelf ooit eens een kind in leven zullen krijgen.
Citaat:Ik heb de indruk dat er wel meer mensen nogal eenzijdig lezen
organisator schreef:er is 1 groot voordeel
en let wel zoals ik al eerder heb geschreven is dat ik niet voor of afschaffen ben
wel als het om gezinnen gaat die op of onder het bestaansminimum zitten
dan ben ik tegen
maar in mijn situatie sta ik er neutraal tegenover
maar dan het grote voordeel van kinderen
dat is de liefde van ze die je terugkrijgt
de onbevangenheid
de gezellige leuke uren
ja zelf de zorg en het moederkloeken neem je voor lief
en daar weegt geen geld tegenop