Meisje bijna doodgeslagen in Amerikaanse McDonalds

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:42

Er staan daar zoveel stoelen, waarom heeft niemand het lef daarmee één v/d
aanvallers daarmee de McDonalds uit te meppen? :n
Achjee, arm kind..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:42

Marjoow schreef:
Wat ik uit het filmpje begrijp, bestaat de regel niet? Ik snap het even niet meer.
Filmpje op pag. 2 vertelt nl dat de filmende werknemer is ontslagen, en dat er sancties komen voor de andere werknemers ;)

Oh goed zo. Dan zullen ze een volgende keer wel iets doen, als niets doen zulke gevolgen heeft.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:43

Jessicajoann schreef:
lenaatje1996 schreef:
Echt vreselijk dit...

die meiden moeten echt ziek zijn in hun hoofd, word hier spontaan racistisch van..
en het is toch echt niet normaal da die medewerkers alleen aan zichzelf denken, al zou ik er in mijn eentje ook niet op afstappen als ik eerlijk ben. maar doe er gewoon met zn allen wat aan.

Ja precies wat de schrijver wilt bereiken als je het mij vraagt.
Afkomst doet er hier helemaal niet toe? Maar toch moet het er weer bij staan.
Als het gewoon blanke waren geweest stond het er niet.

Ik vind het ook wel erg bot...

ZusJacobs

Krijg er moordneigingen van..

franka75

geloof me ik voelde de kwaadheid al opkomen ik had een stoel gepakt en boven op een van die wijven dr kop geslagen, ik ben niet agressief helemaal niet, maar ik kan niet tegen onrecht.

knaasje

dit is echt ziek, ik heb wat beelden gezien maar heb echt geen trek om het helemaal te zien, ik zou ze de mac uit meppen, maakt niet uit waarmee maar dat moet wel lukken..

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:44

Marjoow schreef:
Yamcha schreef:
Dan gaat het ze ook iets kosten als ze niets doen....... als morele plicht blijkbaar niets betekent, voel het dan maar in je portemonnee. Dan leren ze het wel....

Denk je echt dat de Mac hier verlies op draait? Ik weet wel zeker van niet.

Ik ook ;)

Juangi

Re: Meisje bijna doodgeslagen in Amerikaanse McDonalds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:46

Ik denk overigens dat het helemaal niet te maken heeft met 'dan worden wij ontslagen'. Het (zou) hier om een transexueel gaan, Amerika staat zeker nog niet zo open voor dit soort dingen (ook niet voor homo's).....

Anoniem

Jullie onderschatten de macht van de consument. Als niemand daar meer iets haalt, omdat ze zoiets toelaten, hebben ze heel wat minder omzet, en dat vinden ze niet leuk denk ik.

Christiene

door het filmpje ziet wel iedereen wat er gebeurd is.

maar om gewoon lekker door te filmen..zonder iets te doen?

ik vind het gestoord wat die 2 dames doen.

waarom staat er in de titel 21 jarige blanke meisje.. plus het woord negerinnen??

ah het is toch eerder, 14 en 18 jarige meiden slaan transeksueel in elkaar ofzo?

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:47

Yamcha schreef:
Jullie onderschatten de macht van de consument. Als niemand daar meer iets haalt, omdat ze zoiets toelaten, hebben ze heel wat minder omzet, en dat vinden ze niet leuk denk ik.

Dat snap ik, maar hoeveel mensen zouden nou echt de MCDonalds gaan boycotten? Ik denk dat heel veel mensen niet eens weten dat dit gebeurd is. MCDonalds is zo groot, dan moeten er écht veel mensen niks meer halen daar willen zij het merken.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:48

Yamcha schreef:

Ik geloof niet dat ze dit in Nederland toelaten hoor :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:48

Yamcha schreef:

En hoeveel mensen denk je dat de Mac nu gaan boycotten? Doe eens een ruwe gok?
Vergeet niet dat de Mac een wereldwijde business is. De klap word wel opgevangen in andere landen. Ook de Amerikanen zelf zullen echt niet stoppen met Mac hoor ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:52

carolalisa schreef:
wat een kromme situatie zeg! echt belachelijk. hier snap ik er ook niks van als niemand ingrijpt bij geweld. ik snap echt wel dat niet iedereen ertussen durft te springen maar vaak is het toch zo dat als 1 zijn bek open trekt de rest vanzelf volgt.

En wat als die ene persoon die zijn bek opentrekt ook de grond in wordt gemept? Dan denk ik niet dat iemand anders nog iets gaat doen.

Verschrikkelijke situatie dit en een afschuwelijk filmpje. Maar ik vind het wel erg makkelijk gezegd om te zeggen "ik was er zeker tussen gesprongen, hoor!". Die meiden in dat filmpje lijken helemaal door het lint te gaan en daarnaast lijken ze ook behoorlijk sterk. Als iemand zo hard zou staan krijsen en iemand zó hard de grond in mept, zou ik ook wel 2 keren goed nadenken of ik daar wel tussen durf te komen. Zeker als ze met z'n tweeën zijn. Ongeacht of m'n baan er nou van af hangt of niet (want ik wou net hetzelfde gaan typen als Vjestagirl hier over de Mac-baantjes in Amerika, maar zie dat zij het al goed heeft uitgelegd).

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:52

Ik werk bij de Mc en wij hebben ook wel eens mee gemaakt dat er gasten ruzie kregen..
Wij hebben de beveiliging en politie ingeschakeld
Waren 20 man die begonnen te vechten, dus er tussen komen was voor ons niet veilig meer..

Ons is altijd gezegt dat we waar nodig is gasten in nood moeten helpen, zonder ons zelf in gevaar te brengen.
Maar miss dat de regels in amerika anders zijn

Marjo

Re: Meisje bijna doodgeslagen in Amerikaanse McDonalds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:55

Idd, zonder jezelf in gevaar te brengen.
Maar zodra je ertussen springt, breng je jezelf al in gevaar ;) Waar trek je de lijn? Wat kan nog, en wat kan niet?
In je eentje ergens tussen gaan staan, is echt niet te doen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:57

ja ik snap het maar als ik kwaad word moet ik mezelf zeer zeker inhouden om niet een van die krengen onderuit te slaan ik word dan zo kwaad

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:59

Ik zal zelf niets doen. Ik zou wel proberen om álles onthouden aan de dader waar de politie iets aan zou kúnnen hebben.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:00

Marjoow schreef:
Idd, zonder jezelf in gevaar te brengen.
Maar zodra je ertussen springt, breng je jezelf al in gevaar ;) Waar trek je de lijn? Wat kan nog, en wat kan niet?
In je eentje ergens tussen gaan staan, is echt niet te doen.

Inderdaad, kijk maar naar die vrouw die probeert tussen te komen en die al meteen een mep in haar gezicht krijgt. Als iemand zo door het lint gaat, zou ik er toch niet zomaar meteen tussen springen :n

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:01

Met een paar collega's die meiden aanspreken!
Alleen er tussen springen is indd geen goed idee..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:02

Peerke_ schreef:

Ik vrees alleen dat er niet veel aan te spreken is. Zoals je in het filmpje kunt zijn, gaan de meiden finaal door het lint. Daar kun je niets tegenin brengen op zo'n moment.

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:03

Vjestagirl schreef:
manonlalala schreef:
... En die meiden kunnen ook gewoon 3 keer teruglopen en nog een keer schoppen : O.
Niet te geloven, wat een achterlijke regeling dat personeel niet mag helpen, noem eens één rede waarom dat beter zou zijn, zeker weer 'eigen veiligheid'. En waar gaat het om, baantje bij de mac. Ik heb nu makkelijk praten zo vanachter de computer, maar ik had zit zeker niet zo aangezien en niks gedaan. En ik zou nu een aantal heel lelijke woorden willen typen maar ik hou me in :)

Eigen veiligheid, waarschijnlijk ook dat het bedrijf niet aangeklaagd wil worden.

Een baantje bij de Mac kan het verschil maken tussen wel en niet je huur kunnen betalen, wel of niet eten kunnen kopen... Voor ons is een baantje bij de Mac suf, maar wij kunnen ons ook niet voorstellen dat je geen pensioen krijgt, of dat je op je 70ste als greeter bij een supermarkt gaat staan... Andere cultuur.

Ja dat besef ik ook, dat het zeker niet voor iedereen zo makkelijk is, en dat sommigen echt hun baan nodig hebben bij de Mac Donalds, maar voor mij komt het vreselijk egoïstisch over, en dan niet eens per se van de medewerkers die daar bij de vechtpartij aanwezig waren, maar de hele regeling dat het personeel dus niks mag doen. En dat het bedrijf niet aangeklaagd wil worden, ook logisch, maar dit is ook niet bepaald goed voor het veiligheidsgevoel van de klant. Stel ik word ik elkaar geslagen daar, nou no way dat ook maar iemand me dan helpt, want dat mag niet van het bedrijf en ze verliezen hun baan.
Dat het twee sterke dames zijn die het meisje in elkaar slaan geloof ik best, en in je eentje ertegenin gaan is misschien ook niet heel zinvol als ze jou ook in elkaar slaan. Maar er werken toch meer mensen..
Maar dit is een eindeloze (maar wel interessante) discussie over wat mensen (zouden) moeten doen in situaties waarin geweld voorkomt, zowel bij jezelf als bij anderen. Heb daar tijdens een voorlichting psychologie een uur over gepraat met anderen, het hele bord stond vol met mogelijkheden, dus tja.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:05

c_alsemgeest schreef:
Mac kan het wel zo leuk in je contract zetten, maar ze hebben geen poot om op te staan.

En waar baseer je dat op?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:07

Marjoow schreef:
Peerke_ schreef:

Ik vrees alleen dat er niet veel aan te spreken is. Zoals je in het filmpje kunt zijn, gaan de meiden finaal door het lint. Daar kun je niets tegenin brengen op zo'n moment.

je ziet dat die man er al wat van zet in begin.. en die oudere dame krijgt een klap in haar gezicht..

die 2 zijn helemaal gestoort..

misschien riepen ze wel ga nou weg de politie komt.. om zo proberen hun weg te krijgen..?

als ze gewacht hadden tot de politie er was.. was ze misschien nog verder(wel dood) getrapt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:09

Juangi schreef:
Ik denk overigens dat het helemaal niet te maken heeft met 'dan worden wij ontslagen'. Het (zou) hier om een transexueel gaan, Amerika staat zeker nog niet zo open voor dit soort dingen (ook niet voor homo's).....

ligt eraan waar in Amerika, in New York bv. zag ik meer opgemaakte mannen op 1 dag dan dat ik jarenlang in Nederland heb gezien.

wbt, een stoel pakken en iemand in elkaar meppen om te beschermen. Ik heb wel eens in een soortgelijke situatie gezeten. En dát komt echt niet in je op op zo'n moment hoor. Niet bij mij iig :o .