Geloof je in geesten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 17:53

xLuus schreef:
zeg ook niet specifiek dat jij ze opzoekt, maar ik heb het over het algemeen.
zo heeft mijn moeder dat altijd tegen me gezegd ;) Was er vroeger namelijk ook heel erg bang voor maar nu mijn opa en oma overleden zijn vind ik het allemaal niet meer zo erg :)

Nee oke, maar dacht zeg het toch even haha.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 17:54

susannex schreef:
galley schreef:
Ik geloof, ben er ooit doodsbang voor geweest, maar sinds ik mijn opa(8 jaar dood) heb zien lopen heb ik er vrede mee. Ik zou graag nog iets meer meekrijgen van de andere kant, omdat ik nu het idee heb dat ik er een beetje tussenin zit. Als ik wat ouder ben zal ik me er meer in gaan verdiepen. Ben inmiddels zo geaard dat ik op het moment niets meekrijg.

Van welke kant?

Waar de geesten lopen;)

Mijn opa heeft me ook het licht laten voelen, hij en mijn oma(zelfde kant van de familie) voel ik vaak bij me. Erg prettig gevoel.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 17:54

Om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit 1 gezien of gehoord.

Geesten maak mij oook niets uit maar ik heb wel respect voor ze zollang ze maar niks raars uitvoeren waarmee enige letsel of iets dergelijk zal gebeuren.
Overig ben ik ook niet echt bang in de donker maar het kan misschien komen omdat ik ze al respecteert.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 17:55

aaah zo ;)
ja snap dat je dat een prettig gevoel vind!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 17:55

kensha schreef:
Om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit 1 gezien of gehoord.

Geesten maak mij oook niets uit maar ik heb wel respect voor ze zollang ze maar niks raars uitvoeren waarmee enige letsel of iets dergelijk zal gebeuren.
Overig ben ik ook niet echt bang in de donker maar het kan misschien komen omdat ik ze al respecteert.

Nee inderdaad, zolang ze me niks doen ofzo vind ik het niet zo erg dat ik ze zie/hoor/voel..
Ik respecteer het wel maar ben alsnog bang in het donker

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 17:57

oh!
bedenk me nog wat.
laatst ik was op buitenrit en toen opeens begon ik over de tante van mijn moeder.
heb haar nooit gekend en zei ook opeens allemaal kloppende dingen!
dat ze jong gestorven was.
dat ze gestorven was aan maagkanker.
het klopte allemaal! :oo

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 17:59

TheHorseInn schreef:
oh!
bedenk me nog wat.
laatst ik was op buitenrit en toen opeens begon ik over de tante van mijn moeder.
heb haar nooit gekend en zei ook opeens allemaal kloppende dingen!
dat ze jong gestorven was.
dat ze gestorven was aan maagkanker.
het klopte allemaal! :oo

en daar wist je niks van? :oo

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:00

nee,helemaal niks!
schrok me dood toen ze zei dat het nog klopte ook! :oo
anders had het trouwens geen zin om het hier te plaatsen :=

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 18:04

TheHorseInn schreef:
nee,helemaal niks!
schrok me dood toen ze zei dat het nog klopte ook! :oo
anders had het trouwens geen zin om het hier te plaatsen :=

ja snap ik dat je, je dood schrok!
nee oke daar heb je gelijk in inderdaad haha. :P

Geryon

Re: Geloof je in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:21

Ik weet niet of ik erin moet geloven.. Ik ben er wel bang voor, dat wel en ik geloof ook zeker dat er iets is na de dood.

Maar als iedereen een geest word, wordt het dan niet hartstikke druk op de aarde? Ik vind het sowieso een beetje raar allemaal. Het kan gewoon niet kloppen.. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar een geest kan toch niet op meerdere plaatsen zijn? Mensen voelen dat er geesten bij hun zijn die ze op tv zien, maar dat voelen vast wel meerdere mensen. Hoe kan die 'geest' dan op meerdere plekken zijn? Ik kan het niet uitleggen maar ik snap mezelf wel. Het kán gewoon niet kloppen allemaal...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:21

colette_007 schreef:
Ik heb het heel erg in huizen 's avonds, dat ik schimmen zie etc, dingen die zich afgespeeld hebben, vaak negatief, zelfmoord etc.
Is altijd 's avonds en bijna altijd als ik alleen ben, soms ook als iemand anders erbij is.
Zo heb ik in ons huidige huis veel beelden uit WO 2, (wij hebben bunker in de tuin en bij 'ons' zijn de engelsen duitsland ingetrokken en hebben alle duitse (boeren) verjaagd is grote slachtpartij geweest, 'grappige' was dat buurman gister was en die is in oorlog geboren en begon er over te vertellen dat ze moesten vluchten en toen ze terugkwamen dat alles verwoest was.
Ons huis is 'clean' qua enge dingen, loopt wel altijd iemand boven rond maar die negeer ik.
Alleen in schuur heeft iemand zich ooit opgehangen en dat is wel misselijk telkens als ik savonds moet voeren heb ik er last van, krijg het meestal niet afgesloten.

Brr lijkt me echt doodeng.

Wij wonen in een hele oude boerderij, en voel me hier verder wel op mijn gemak. Alleen 1 deel op zolder (was vroeger de hooizolder) daar wordt ik helemaal naar van. Ook als ik beneden sta en daar naar kijk wordt ik helemaal bang enz. Ik durf er ook echt absoluut zelf niet heen, wel naar andere delen van de zolder.

Ow en ook een keer iets vreemds meegemaakt hier. Jaar of 2 geleden. Mijn ouders waren een weekend weg en hadden de honden mee. Een van de honden was kort daarvoor ingeslapen. Ik bleef thuis. Werd midden in de nacht wakker van geblaf van een hond, echt super dichtbij in de kamer, dus niet buiten. Licht aan gedaan, meteen wezen kijken op de gang enz maar niks te zien, en het was daarna ook meteen stil. Heb 't later aan mn ouders verteld en die denken dat het de overleden hond was.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 19:22

dat klinkt wel eng van je hond brr

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:24

Ja ik was best wel bang ja :oo

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 19:29

ja dat snap ik

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:55

Geryon schreef:
Ik weet niet of ik erin moet geloven.. Ik ben er wel bang voor, dat wel en ik geloof ook zeker dat er iets is na de dood.

Maar als iedereen een geest word, wordt het dan niet hartstikke druk op de aarde? Ik vind het sowieso een beetje raar allemaal. Het kan gewoon niet kloppen.. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar een geest kan toch niet op meerdere plaatsen zijn? Mensen voelen dat er geesten bij hun zijn die ze op tv zien, maar dat voelen vast wel meerdere mensen. Hoe kan die 'geest' dan op meerdere plekken zijn? Ik kan het niet uitleggen maar ik snap mezelf wel. Het kán gewoon niet
kloppen allemaal...

Geesten blijven ook niet voor altijd hangen, de meesten gaan na een tijdje over.. Sowieso praten we hier over een hele andere dimensie, die er niet zo uit ziet als jij de wereld ziet. Geesten zitten op een heel ander bewustzijns niveau.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:56

Je zou 't meer moeten zien als 't een soort 4e dimensie die sommige mensen dus wel zien/voelen en anderen niet.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:57

Dat bedoel ik te zeggen ja.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:01

wemkelover schreef:
justdiesel schreef:
Ik heb er eigenlijk altijd in geloofd en er zijn ook een aantal gebeurtenissen geweest hier waardoor ik er nog meer in geloofde en een beetje bang voor was.
Maar toen mijn moeder opgegeven was hebben we een gesprek gehad waarin we afgesproken hebben dat ze mij zou laten weten dat ze er nog is na haar dood.
Ze is inmiddels 6 maanden geleden overleden en ik heb nooit iets van aanwezigheid of iets gemerkt...
Dus nee ik geloof er nu niet meer in.......

Mijn oma is ook naar een medium geweest toen mijn opa is overleden.
Iets meer als jaar daarna is ze er geweest, en dit was nog erg vroeg zei de medium.
Er is wel contact vaag contact geweest maar mijn opa was nog erg moe. Ook mijn opa is ziek geweest.
Het is nog maar kort geleden en mischien wil je het te graag(? wat ik ook kan begrijpen), heb je het zelf al een beetje een plekje kunnen geven?

Ik dacht van wel, maar dat blijkt niet te zijn.....
Had het weggestopt maar het is weer naar boven gekomen.....
Ik zou het zelf heel graag willen ja, denk alleen niet meer dat het nog gebeurt...

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:24

Geryon schreef:

Maar als iedereen een geest word, wordt het dan niet hartstikke druk op de aarde? Ik vind het sowieso een beetje raar allemaal. Het kan gewoon niet kloppen.. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar een geest kan toch niet op meerdere plaatsen zijn? Mensen voelen dat er geesten bij hun zijn die ze op tv zien, maar dat voelen vast wel meerdere mensen. Hoe kan die 'geest' dan op meerdere plekken zijn? Ik kan het niet uitleggen maar ik snap mezelf wel. Het kán gewoon niet kloppen allemaal...

Niet ieder mens dat ooit op aarde rondgelopen heeft is nu een aparte geest, ik kan me dingen uit meerdere vorige levens herinneren. Ik heb zelfs als tweejarige panisch op de achterbank zitten schreeuwen toen er een motorrijder naast de auto stilstond dat ik niet weer in een wit kistje wilde, terwijl je als tweejarige niets weet van begrafenisrituelen en ik ook nog nooit een begrafenis meegemaakt had. Qua overbevolking: de wereld raakt voor levende mensen wat vol, maar voor geesten is ruimte niet zo'n probleem ;) Dat is ook de beste manier waarop ik je vraag over op meerdere plaatsen tegelijk zijn kan beantwoorden. Die geest is niet op meerdere plaatsen tegelijk, maar afstanden gelden niet echt voor geesten, en hun energie. Als je daar gevoelig voor bent kun je die geest ook op afstand voelen en een geest die dat merkt en sterk genoeg is, kan dan op je reageren, maar dat kan ie dus op meerdere mensen tegelijk als ie zou willen. Zelfs als die geest werkelijk even in de buurt komt bij iemand met wie hij contact heeft, betekent dat niet dat anderen hem op dat moment niet meer kunnen voelen.

En ja, ik geloof dus in geesten, te veel meegemaakt om dat niet te doen.
Het allergrootste deel is goedaardig, sommigen moeten nog iets afmaken, sommigen willen gewoon nog een tijdje bij hun familie blijven, en sommigen kunnen niet weg doordat hun familie hun niet laat gaan. Ik heb dus ook een gruwelijke hekel aan begraafplaatsen, iedereen die daar nog rondhangt zeg maar, die moet hier nog iets doen/zeggen. Ik wordt daar echt helemaal gek...

Maar ook aan gewone levende mensen is genoeg te zien. Ik moet me echt bewust afsluiten om niet van iedereen (letterlijk) bij wie ik in de buurt kom emoties op te pikken (dan is winkelen ineens minder leuk :+ ), maar als ik me een heel klein beetje concentreer kan ik heel veel van je 'oppikken', verleden en toekomst. Soms is dat leuk, soms niet. Een zwangere vrouw zien en weten of het een jongen of een meisje wordt is leuk, maar iemand zien en weten wanneer ie doodgaat, nee dat hoeft van mij niet altijd...

En TS, als je last van je vader blijft houden en hij wil niet weggaan, denk ik dat ik je wel kan helpen, ik wil het iig wel voor je proberen. Er zijn meer manieren dan alleen vriendelijk vragen als een geest niet weg wil gaan. Je mag me PBen als je dat wilt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:37

amber2588 schreef:
Geryon schreef:

Niet ieder mens dat ooit op aarde rondgelopen heeft is nu een aparte geest, ik kan me dingen uit meerdere vorige levens herinneren. Ik heb zelfs als tweejarige panisch op de achterbank zitten schreeuwen toen er een motorrijder naast de auto stilstond dat ik niet weer in een wit kistje wilde, terwijl je als tweejarige niets weet van begrafenisrituelen en ik ook nog nooit een begrafenis meegemaakt had. Qua overbevolking: de wereld raakt voor levende mensen wat vol, maar voor geesten is ruimte niet zo'n probleem ;) Dat is ook de beste manier waarop ik je vraag over op meerdere plaatsen tegelijk zijn kan beantwoorden. Die geest is niet op meerdere plaatsen tegelijk, maar afstanden gelden niet echt voor geesten, en hun energie. Als je daar gevoelig voor bent kun je die geest ook op afstand voelen en een geest die dat merkt en sterk genoeg is, kan dan op je reageren, maar dat kan ie dus op meerdere mensen tegelijk als ie zou willen. Zelfs als die geest werkelijk even in de buurt komt bij iemand met wie hij contact heeft, betekent dat niet dat anderen hem op dat moment niet meer kunnen voelen.

En ja, ik geloof dus in geesten, te veel meegemaakt om dat niet te doen.
Het allergrootste deel is goedaardig, sommigen moeten nog iets afmaken, sommigen willen gewoon nog een tijdje bij hun familie blijven, en sommigen kunnen niet weg doordat hun familie hun niet laat gaan. Ik heb dus ook een gruwelijke hekel aan begraafplaatsen, iedereen die daar nog rondhangt zeg maar, die moet hier nog iets doen/zeggen. Ik wordt daar echt helemaal gek...

Maar ook aan gewone levende mensen is genoeg te zien. Ik moet me echt bewust afsluiten om niet van iedereen (letterlijk) bij wie ik in de buurt kom emoties op te pikken (dan is winkelen ineens minder leuk :+ ), maar als ik me een heel klein beetje concentreer kan ik heel veel van je 'oppikken', verleden en toekomst. Soms is dat leuk, soms niet. Een zwangere vrouw zien en weten of het een jongen of een meisje wordt is leuk, maar iemand zien en weten wanneer ie doodgaat, nee dat hoeft van mij niet altijd...

En TS, als je last van je vader blijft houden en hij wil niet weggaan, denk ik dat ik je wel kan helpen, ik wil het iig wel voor je proberen. Er zijn meer manieren dan alleen vriendelijk vragen als een geest niet weg wil gaan. Je mag me PBen als je dat wilt.

Interessant antwoord! Zo had ik het ook nog niet bekeken.. Ik vind jouw denkwijze echt heel interessant en overtuigend, alsof er niks anders is dat klopt. Jij hebt dus een zesde zintuig? En je gelooft in reïncarnatie lijkt me.. Hoe denk je dat het zit met die geesten en reïncarnatie? Aangezien je je dingen kan herinneren uit vorige levens.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:39

Moet jij de persoon echt zien of kan jij het ook via bijvoorbeeld voorwerpen / foto's ect zien.
Weet jij dan ook wat er in je vorige leven gebeurd is?
Ik vind jou antwoord ook wel reuze interessant.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 20:41

@ amber2588, je hebt pb! :j

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:09

Ja ik geloof dat er meer is, en wel omdat ik diverse aparte dingen mee heb gemaakt en nog dagelijks mee maak. Maar ik heb verder weinig behoefte om me daar over uit te laten.
Nuja, het dagelijkse wil ik nog wel kwijt.
Als ik aan het douchen ben gaat na een minuut of 10 het licht knipperen. Ik dacht eerst dat het misschien vocht bij de electra was, dus met deur open geprobeerd, maar het blijft knipperen. Ook niet continu maar heel onregelmatig om de 2 minuten ongeveer. Het ligt niet aan de stroom want mijn partner heeft dit nooit.
Toen wij hier 3 maanden geleden kwamen wonen had ik al vanaf de eerst blik in de badkamer een heel naar benauwend gevoel. Daar moest iets gebeurd zijn, en jawel het licht geeft voor mij toch wel een aardige bevestiging :)

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:10

Geryon schreef:
Interessant antwoord! Zo had ik het ook nog niet bekeken.. Ik vind jouw denkwijze echt heel interessant en overtuigend, alsof er niks anders is dat klopt. Jij hebt dus een zesde zintuig? En je gelooft in reïncarnatie lijkt me.. Hoe denk je dat het zit met die geesten en reïncarnatie? Aangezien je je dingen kan herinneren uit vorige levens.

Ik weet niet of er niks anders is dat klopt :o maar zo voel ik het en alles wat ik tot nu toe gezien/meegemaakt heb bevestigd het voor mij. Maar dat betekent niet dat er nooit iets is waarvan ik denk, zo is het, en dan gebeurt er iets wat ik nog niet eerder meegemaakt heb en dan blijkt het toch nog weer anders te zitten ;)
Ik geloof inderdaad in reincarnatie, ik geloof dat je terug komt in nieuwe levens zo lang je nog dingen hebt die je moet leren. Ik heb een beschermengel/gids/hoe je het maar wit noemen, die is 'klaar' zeg maar. Maar wat er met elke geest gebeurt die niet meer terug naar aarde hoeft weet ik niet... Ik kan me inderdaad uit meerdere levens dingen herinneren, zowel 'grote' dingen als gewoon kleine scenes die verder niet van belang zijn, maar het is niet zo dat ik van de afgelopen 500 jaar van dag tot dag weet wat ik gedaan heb. Dat is maar goed ook denk ik, ik heb soms al moeite om alles in dit leven te onthouden :+

wemkelover schreef:
Moet jij de persoon echt zien of kan jij het ook via bijvoorbeeld voorwerpen / foto's ect zien.
Weet jij dan ook wat er in je vorige leven gebeurd is?
Ik vind jou antwoord ook wel reuze interessant.

Ik kan het soms zelfs makkelijker vanaf een foto, omdat ik dan geen 'actuele' gevoelens van een persoon binnenkrijg, zoals ik je emoties voel als ik je werkelijk tegenkom en me openstel. Het is wel makkelijker van foto's dan van voorwerpen. Ik kan zelfs aan een foto onmiddelijk zien of die persoon nog leeft of niet. Ik kan soms bijvoorbeeld heel erg balen van opsporing verzocht berichten, want die mensen hebben dan nog hoop en ik weet al dat dat voor niks is...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:13

Dat had ik bij het 6e zintuig, daar moesten ze raden in welke containers iets zat.Iemand wees er 1 aan, dus ik roep nee die daar naast moet je hebben.Ik had het goed,en mijn dochter vraagt dan altijd hoe weet je dat nou?