Geryon schreef:Ik weet niet of ik erin moet geloven.. Ik ben er wel bang voor, dat wel en ik geloof ook zeker dat er iets is na de dood.
Maar als iedereen een geest word, wordt het dan niet hartstikke druk op de aarde? Ik vind het sowieso een beetje raar allemaal. Het kan gewoon niet kloppen.. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar een geest kan toch niet op meerdere plaatsen zijn? Mensen voelen dat er geesten bij hun zijn die ze op tv zien, maar dat voelen vast wel meerdere mensen. Hoe kan die 'geest' dan op meerdere plekken zijn? Ik kan het niet uitleggen maar ik snap mezelf wel. Het kán gewoon niet kloppen allemaal...
Niet ieder mens dat ooit op aarde rondgelopen heeft is nu een aparte geest, ik kan me dingen uit meerdere vorige levens herinneren. Ik heb zelfs als tweejarige panisch op de achterbank zitten schreeuwen toen er een motorrijder naast de auto stilstond dat ik niet weer in een wit kistje wilde, terwijl je als tweejarige niets weet van begrafenisrituelen en ik ook nog nooit een begrafenis meegemaakt had. Qua overbevolking: de wereld raakt voor levende mensen wat vol, maar voor geesten is ruimte niet zo'n probleem

Dat is ook de beste manier waarop ik je vraag over op meerdere plaatsen tegelijk zijn kan beantwoorden. Die geest is niet op meerdere plaatsen tegelijk, maar afstanden gelden niet echt voor geesten, en hun energie. Als je daar gevoelig voor bent kun je die geest ook op afstand voelen en een geest die dat merkt en sterk genoeg is, kan dan op je reageren, maar dat kan ie dus op meerdere mensen tegelijk als ie zou willen. Zelfs als die geest werkelijk even in de buurt komt bij iemand met wie hij contact heeft, betekent dat niet dat anderen hem op dat moment niet meer kunnen voelen.
En ja, ik geloof dus in geesten, te veel meegemaakt om dat niet te doen.
Het allergrootste deel is goedaardig, sommigen moeten nog iets afmaken, sommigen willen gewoon nog een tijdje bij hun familie blijven, en sommigen kunnen niet weg doordat hun familie hun niet laat gaan. Ik heb dus ook een gruwelijke hekel aan begraafplaatsen, iedereen die daar nog rondhangt zeg maar, die moet hier nog iets doen/zeggen. Ik wordt daar echt helemaal gek...
Maar ook aan gewone levende mensen is genoeg te zien. Ik moet me echt bewust afsluiten om niet van iedereen (letterlijk) bij wie ik in de buurt kom emoties op te pikken (dan is winkelen ineens minder leuk

), maar als ik me een heel klein beetje concentreer kan ik heel veel van je 'oppikken', verleden en toekomst. Soms is dat leuk, soms niet. Een zwangere vrouw zien en weten of het een jongen of een meisje wordt is leuk, maar iemand zien en weten wanneer ie doodgaat, nee dat hoeft van mij niet altijd...
En TS, als je last van je vader blijft houden en hij wil niet weggaan, denk ik dat ik je wel kan helpen, ik wil het iig wel voor je proberen. Er zijn meer manieren dan alleen vriendelijk vragen als een geest niet weg wil gaan. Je mag me PBen als je dat wilt.