Tuppewarebakjes vullen bij de wok en meenemen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Tuppewarebakjes vullen bij de wok en meenemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:54

En het zit echt wel in de prijs ingerekent dat stukje vlees dat je overlaat.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:57

??? je betaald € 20,- incl drank. Jij vindt het normaal dat je eten mee naar huis gaat nemen??

Zielig, dat is wat ik er van vind. Zielig.....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:58

Het zit je echt diep he. :')
Ik vind het inderdaad menselijk dat er eens een stukje vlees kan overblijven, en als het restaurant er niks mee inzit. Waarom niet...

Als je jou druk moet maken om alles..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:59

Het is gewoon fatsoen om dat niet te doen. Als ik een restaurant zou hebben zou ik dat soort mensen niet in mn zaak willen hebben.

Normen en waarden...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:00

foxy80 schreef:
fargo schreef:
Over tupperware gesproken: Net als de mensen die oud tupperware op rommelmarkten kopen en dan op basis van de garantie het op tupperwareparties inruilen voor nieuwe schaaltjes. DAT geeft mij ook een heftig geval van plaatsvervangende schaamte :j :j

WTF! Nog nooit gehoord :o

Dat kan alleen als de tupperware stuk/ versleten is (niet door eigen toedoen). Snijden op een tubberware deksel zorgt er dus voor dat je geen nieuwe krijgt :)

Wat betreft 't eten. Verspilling is zonde, dus daarvoor waarschuwen vind ik logisch. Het eten bij de wok vind ik lekker, maar niet om mee naar huis te nemen. :')

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:01

ik vind het zelf (puur mijn gevoel)
nog al gierig om overgebleven eten mee naar huis te nemen
je wil niet weten hoeveel er wel eens weg gaat omdat onze kinderen hun kindermenu niet weg krijgen
maar dat gaat echt niet mee hoor

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:01

Het is jou fatsoen om dat niet te doen. Dat is wat anders... :) Het is geen algemene waarde en norm, noch een regel in de wetgeving. Ik zou het ook niet snel doen, al vindt ik het enorm spijtig hoeveel er op het einde wordt weggegooid zonder dat mensen tupperware meehebbben.
En gelukkig maar, als je klanten zielig gaat noemen zal je niet de prijs halen voor klantvriendelijkheid.

Maar zeg nu zelf, over normen en waarden gesproken. Iemand anders zielig noemen omdat ze niet dezelfde gedachten hebben. Dat is toch ook niet hoog op de ladder kwa normen en waarden.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 12-04-11 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:03

suuzepuus schreef:
Alwiene, als je bij de wok wat over houdt heb je dus teveel opgeschept.....
Of de hond het nou lekker vind of niet!!

Dit kan toch iedereen overkomen, alsof het niet kan gebeuren dat bij de laatste ronde je ogen net iets groter zijn dan je maag?!
Dit vind ik echt compleet anders en niet te vergelijken met hele bakken volscheppen!

Overigens vind ik het all you can eat (dus ook niet meer dan je kunt eten) een perfect systeem, betalen wat je niet eet! prima!
Natuurlijk kan er iets blijven liggen, maar het hele asociale bunkeren ga je er wel mee tegen :j
het is nog steeds all you can eat, en niet all you can't eat ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:03

lesilla schreef:
Het is jou fatsoen om dat niet te doen. Dat is wat anders... :) Het is geen algemene waarde en norm, noch een regel in de wetgeving. Ik zou het ook niet snel doen, al vindt ik het enorm spijtig hoeveel er op het einde wordt weggegooid zonder dat mensen tupperware meehebbben.
En gelukkig maar, als je klanten zielig gaat noemen zal je niet de prijs halen voor klantvriendelijkheid.

Ik vind het wel een algemene norm of waarde om niet je bord vol te laden en dit in een tupperware bakje te stoppen. Eigenlijk net zo goed als dat je niet vraagt of de rest mee mag, dat is in Nederland gewoon niet gebruikelijk...

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:04

ik moet er eigenlijk een beetje om lachen
geloof me bij zulke restaurants weten ze echt wel dat dat gebeurd

lijkt me niet dat je ongezien een hele boodschappentas mee kan nemen
of is er nog niemand die daar over nagedacht heeft???

verder is het natuurlijk niet de juiste manier maar goed.

o ja voor de mensen die met de voedselbank kreten in het rond smijten
daar kom je niet zo maar bij.
gezinnen waarvan de ouders gewoon werken met een full time baan
kunnen echt geen eten halen bij de voedselbank daar zijn regels voor.

dat neemt natuurlijk niet weg dat er genoeg gezinnen in nederland zijn die heel hard werken
maar er gewoon niet rond van komen.
tuurlijk moet je kijken waar het dan fout gaat maar als het al fout is gegaan ben je daar al te laat mee en
ook dan ben niet zomaar geholpen

uiteraard is dit allemaal heel off topic dus stop ik daar maar gauw mee

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:07

Vjestagirl schreef:
lesilla schreef:

Ik vind het wel een algemene norm of waarde om niet je bord vol te laden en dit in een tupperware bakje te stoppen. Eigenlijk net zo goed als dat je niet vraagt of de rest mee mag, dat is in Nederland gewoon niet gebruikelijk...

Wordt er bij de pizza hut bv in nederland niet de mogelijkheid gegeven om de rest mee te nemen? Hier in belgië wel!

Tupperware bakje en het klein stukje vlees dat toch weg wordt gegooid vind ik wel beide twee verschillende dingen. Het ging dus om de doggybag en niet het tupperware. Daar had ik ook op gereageerd dat het niet netjes is.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:08

Vjestagirl schreef:

Ik vraag eigenlijk redelijk vaak of ik mijn toetje mee mag nemen omdat ik vol zit oid. nog nooit wat over gehoord en kreeg altijd een "doggybag" waarin ik het mee mocht nemen..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:11

lesilla schreef:

Maar zeg nu zelf, over normen en waarden gesproken. Iemand anders zielig noemen omdat ze niet dezelfde gedachten hebben. Dat is toch ook niet hoog op de ladder kwa normen en waarden.

Ik zie het al voor me dat ik hier verjaardags visite krijg die geen zin hebben in taart, chips of een stukje kaas. Vervolgens krijg je een bakje aangereikt 'gooi het hier maar in, eet ik het thuis wel!!"

Normen en waarden hoeven niet beschreven te zijn. Dat is gewoon iets wat je van huis uit hoort mee te krijgen....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:14

Blanket schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik vraag eigenlijk redelijk vaak of ik mijn toetje mee mag nemen omdat ik vol zit oid. nog nooit wat over gehoord en kreeg altijd een "doggybag" waarin ik het mee mocht nemen..

Maar dan neem je een geheel gerecht mee wat bereid wordt om mee te nemen. Dat is vaak nog anders dan een half opgegeten steak of pasta-maaltijd mee te nemen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:15

Een restje meenemen is idd heel anders dan complete maaltijden....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:16

suuzepuus schreef:
Ik zie het al voor me dat ik hier verjaardags visite krijg die geen zin hebben in taart, chips of een stukje kaas. Vervolgens krijg je een bakje aangereikt 'gooi het hier maar in, eet ik het thuis wel!!"

Normen en waarden hoeven niet beschreven te zijn. Dat is gewoon iets wat je van huis uit hoort mee te krijgen....

Ja. Echt geweldig. Ik heb op veel buitenlandse feesten gewerkt en daar wordt nooit weggegooid waar men uren op heeft staan koken.
Aan het einde van de avond verdringen de vrouwen zich om de spullen in bakjes mee naar huis te nemen.
Top!! Geen verspilling, iedereen blij +:)+

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:17

suuzepuus schreef:

Eigenlijk wel een goed idee!

Je ouders op visite bij de familie,jezelf lekker thuis bij de paarden en na die tijd wel het lekkers en niet het gemiep vd familie!
Ik ben voor :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:18

Als mijn moeder salade heeft gemaakt dan neemt mijn oma altijd wat mee, als mijn tante mango-blubber maakt dan neem ik altijd wat mee (heerlijk). Maar das familie... Dat is nóg weer anders dan buren en kennisen, en nog weer anders dan een restaurant.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:19

Nicolletje schreef:
suuzepuus schreef:

Ja. Echt geweldig. Ik heb op veel buitenlandse feesten gewerkt en daar wordt nooit weggegooid waar men uren op heeft staan koken.
Aan het einde van de avond verdringen de vrouwen zich om de spullen in bakjes mee naar huis te nemen.
Top!! Geen verspilling, iedereen blij +:)+

Best een goed idee! :j

Met een etentje voor vrienden of kennissen geef ik ook vaak dingen mee. Ik krijg hetzelf nooit op en vind ik het beter dan in de vuilbak gooien.
Genoeg honger in de wereld om geen eten te verspillen.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 12-04-11 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:20

Mango-blubber...het klinkt aanlokkelijk..... _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:21

Dav schreef:
Mango-blubber...het klinkt aanlokkelijk..... _O-

Hahaha ik heb echt geen flauw idee wat erin gaat, behalve mango en suiker. Maar het ziet er uit als gele blubber (inc. stukjes) maar het IS me toch een partij lekker...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:22

Ja, maar je zegt hier ook aan het einde van de avond. Dan is het super toch!!!
Maar als mensen halverwege weggaan kwamen ze vast niet met hun bakjes langs het buffet om alvast wat mee te nemen voor thuis toch?

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:23

[/quote]

Eigenlijk wel een goed idee!

Je ouders op visite bij de familie,jezelf lekker thuis bij de paarden en na die tijd wel het lekkers en niet het gemiep vd familie!
Ik ben voor :D[/quote]

_O- wel een goed idee

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:46

suuzepuus schreef:
??? je betaald € 20,- incl drank. Jij vindt het normaal dat je eten mee naar huis gaat nemen??

Zijn er vreetschuren die incl. drinken doen? Ik ken er iig geen een.
Bij de wok-restaurants hier in de buurt is het +/- 22,50 excl. drinken.

Neemt niet weg dat het niet netjes is, of het nou wel of niet incl. is.. maar goed.. :=

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:48

roxiie schreef:
suuzepuus schreef:

Zijn er vreetschuren die incl. drinken doen? Ik ken er iig geen een.
Bij de wok-restaurants hier in de buurt is het +/- 22,50 excl. drinken.

Neemt niet weg dat het niet netjes is, of het nou wel of niet incl. is.. maar goed.. :=

nieuwe benaming had ik nog niet eerder gehoord
vreetschuur :')