Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
foxy80 schreef:fargo schreef:Over tupperware gesproken: Net als de mensen die oud tupperware op rommelmarkten kopen en dan op basis van de garantie het op tupperwareparties inruilen voor nieuwe schaaltjes. DAT geeft mij ook een heftig geval van plaatsvervangende schaamte![]()
WTF! Nog nooit gehoord
suuzepuus schreef:Alwiene, als je bij de wok wat over houdt heb je dus teveel opgeschept.....
Of de hond het nou lekker vind of niet!!
lesilla schreef:Het is jou fatsoen om dat niet te doen. Dat is wat anders...Het is geen algemene waarde en norm, noch een regel in de wetgeving. Ik zou het ook niet snel doen, al vindt ik het enorm spijtig hoeveel er op het einde wordt weggegooid zonder dat mensen tupperware meehebbben.
En gelukkig maar, als je klanten zielig gaat noemen zal je niet de prijs halen voor klantvriendelijkheid.
Vjestagirl schreef:lesilla schreef:Het is jou fatsoen om dat niet te doen. Dat is wat anders...Het is geen algemene waarde en norm, noch een regel in de wetgeving. Ik zou het ook niet snel doen, al vindt ik het enorm spijtig hoeveel er op het einde wordt weggegooid zonder dat mensen tupperware meehebbben.
En gelukkig maar, als je klanten zielig gaat noemen zal je niet de prijs halen voor klantvriendelijkheid.
Ik vind het wel een algemene norm of waarde om niet je bord vol te laden en dit in een tupperware bakje te stoppen. Eigenlijk net zo goed als dat je niet vraagt of de rest mee mag, dat is in Nederland gewoon niet gebruikelijk...
Vjestagirl schreef:Ik vind het wel een algemene norm of waarde om niet je bord vol te laden en dit in een tupperware bakje te stoppen. Eigenlijk net zo goed als dat je niet vraagt of de rest mee mag, dat is in Nederland gewoon niet gebruikelijk...
lesilla schreef:Het is jou fatsoen om dat niet te doen. Dat is wat anders...Het is geen algemene waarde en norm, noch een regel in de wetgeving. Ik zou het ook niet snel doen, al vindt ik het enorm spijtig hoeveel er op het einde wordt weggegooid zonder dat mensen tupperware meehebbben.
Maar zeg nu zelf, over normen en waarden gesproken. Iemand anders zielig noemen omdat ze niet dezelfde gedachten hebben. Dat is toch ook niet hoog op de ladder kwa normen en waarden.
Blanket schreef:Vjestagirl schreef:Ik vind het wel een algemene norm of waarde om niet je bord vol te laden en dit in een tupperware bakje te stoppen. Eigenlijk net zo goed als dat je niet vraagt of de rest mee mag, dat is in Nederland gewoon niet gebruikelijk...
Ik vraag eigenlijk redelijk vaak of ik mijn toetje mee mag nemen omdat ik vol zit oid. nog nooit wat over gehoord en kreeg altijd een "doggybag" waarin ik het mee mocht nemen..
suuzepuus schreef:Ik zie het al voor me dat ik hier verjaardags visite krijg die geen zin hebben in taart, chips of een stukje kaas. Vervolgens krijg je een bakje aangereikt 'gooi het hier maar in, eet ik het thuis wel!!"
Normen en waarden hoeven niet beschreven te zijn. Dat is gewoon iets wat je van huis uit hoort mee te krijgen....
suuzepuus schreef:Ik zie het al voor me dat ik hier verjaardags visite krijg die geen zin hebben in taart, chips of een stukje kaas. Vervolgens krijg je een bakje aangereikt 'gooi het hier maar in, eet ik het thuis wel!!"
Nicolletje schreef:suuzepuus schreef:Ik zie het al voor me dat ik hier verjaardags visite krijg die geen zin hebben in taart, chips of een stukje kaas. Vervolgens krijg je een bakje aangereikt 'gooi het hier maar in, eet ik het thuis wel!!"
Normen en waarden hoeven niet beschreven te zijn. Dat is gewoon iets wat je van huis uit hoort mee te krijgen....
Ja. Echt geweldig. Ik heb op veel buitenlandse feesten gewerkt en daar wordt nooit weggegooid waar men uren op heeft staan koken.
Aan het einde van de avond verdringen de vrouwen zich om de spullen in bakjes mee naar huis te nemen.
Top!! Geen verspilling, iedereen blij
suuzepuus schreef:??? je betaald € 20,- incl drank. Jij vindt het normaal dat je eten mee naar huis gaat nemen??
Zielig, dat is wat ik er van vind. Zielig.....
roxiie schreef:suuzepuus schreef:??? je betaald € 20,- incl drank. Jij vindt het normaal dat je eten mee naar huis gaat nemen??
Zielig, dat is wat ik er van vind. Zielig.....
Zijn er vreetschuren die incl. drinken doen? Ik ken er iig geen een.
Bij de wok-restaurants hier in de buurt is het +/- 22,50 excl. drinken.
Neemt niet weg dat het niet netjes is, of het nou wel of niet incl. is.. maar goed..