Hoe ga ik hier nou weer mee om....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:26

nelis schreef:
Vjestagirl schreef:
Tuurlijk, maar het principe is hetzelfde. Je neemt iets wat naar maatschappelijke normen gewoon not done is, maar blijkbaar mag je daar niets van zeggen, omdat je ook iets had kunnen doen wat nog erger is?

Wie zegt dat de maatschappelijke norm is dat je niet een one night stand mag hebben of not done is? 8-)

Volgens mij is het nogsteeds niet echt maatschappelijk geaccepteerd dat kinderen van 14-15-16 het bed in duiken met mensen die ze (bijna) niet kennen. Tenminste, dat vertellen de reacties in dit topic me.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:28

Vjestagirl schreef:
Volgens mij is het nogsteeds niet echt maatschappelijk geaccepteerd dat kinderen van 14-15-16 het bed in duiken met mensen die ze (bijna) niet kennen. Tenminste, dat vertellen de reacties in dit topic me.

Ik had het over de algemen maatschappelijke norm ten opzichte van one night stands.

en ach ik heb liever dat ze veilig op die leeftijd met iemand het bed induiken en daarna tot inzien komen dat het niet echt handig was dan dat ze 12 zijn en in een bus bevallen, of zich roomser als de paus voordoen en zwanger thuis komen.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:28

Vjestagirl schreef:
Tuurlijk, maar het principe is hetzelfde. Je neemt iets wat naar maatschappelijke normen gewoon not done is, maar blijkbaar mag je daar niets van zeggen, omdat je ook iets had kunnen doen wat nog erger is?

Bepaal jij dat? Ik vind het een redelijk normale zaak. Natuurlijk niet voor ieder weekend, maar je moet doen waar je zin in hebt, als je daar niemand anders mee kwetst. Dit was in TS haar situatie niet het geval. (ja van die jongens kant)
Waarom is het zo verkeerd, om als je zin hebt in seks, dan seks te hebben? Is toch gewoon een win win situatie? (alleen trof TS dit keer gewoon een l*l die een vriendin had, en heeft ze wss vriendinnen die niet te vertrouwen zijn en alles aan de grote klok hangen)

Als die jongen geen vriendin had gehad, en die meiden niet hadden lopen roddelen was er toch helemaal niets vervelends aan de situatie?? Of ben ik nu gek.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:31

Ik ben geen moralist op het gebied van seks zonder relatie en seks voor je 18e, maar ik vind het wel behoorlijk stijlloos dat jij in andermans huis op de zolder met een jongen gaat liggen vozen.
In ieder geval zou ik niet op de opmerkingen die je krijgt ingaan, dan waait het het snelst weer over. Ook kun je hier een les uit trekken, mocht je eenzelfde situatie in de toekomst willen voorkomen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:31

Nee, dat bepaal ik niet, dat is een beetje het idee achter maatschappelijke norm.

Maar goed, blijkbaar ben ik een ouderwetse trut, dat ik het niet normaal vind om met iemand die je (bijna) niet kent naar bed te gaan, en al helemaal niet op je 16de. Als je dat doet als je ergens in de 20 en student bent vind ik het wat anders.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:32

Betteke schreef:
Duke schreef:
Ik heb het hele topic gelezen en ik kan alleen maar... Afbeelding
Ik sta echt te klapperen met m'n oren. Dat meisjes op die leeftijd al zo makkelijk denken over seks.

Ik bedoel... ik ben 31... ben ik nu echt, echt, echt een oude muts uit een boerendorp? Want zoiets deden wij vroeger echt niet op 16-jarige leeftijd... en ook niet op 31-jarige leeftijd. Zomaar met een vriendin met twee gasten even samen naar boven om te orgiën. Want zo komt het wel een beetje op mij over.

Echt meisje, ik zou dit niet meer doen. Denk even na als je weer in zo'n situatie komt.

Heb jij al die tijd onder een steen geleefd of zo? Ik ben een stukje ouder dan jij en in mijn tijd gebeurde dit net zo goed hoor. Alleen was er geen internet om het nog eens uitvoerig te bespreken.

Enne TS pijpen is erger dan gewone seks? Kan je dat uitleggen? :D

_/-\o_

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:34

Lisann__ schreef:
Vjestagirl schreef:

Bepaal jij dat? Ik vind het een redelijk normale zaak. Natuurlijk niet voor ieder weekend, maar je moet doen waar je zin in hebt, als je daar niemand anders mee kwetst. Dit was in TS haar situatie niet het geval. (ja van die jongens kant)
Waarom is het zo verkeerd, om als je zin hebt in seks, dan seks te hebben? Is toch gewoon een win win situatie? (alleen trof TS dit keer gewoon een l*l die een vriendin had, en heeft ze wss vriendinnen die niet te vertrouwen zijn en alles aan de grote klok hangen)

Als die jongen geen vriendin had gehad, en die meiden niet hadden lopen roddelen was er toch helemaal niets vervelends aan de situatie?? Of ben ik nu gek.

Daar is, mits beide (of nog meer) partijen er 100% achter staan om ook echt seks te hebben. Ik krijg uit de toon van de berichten van de TS het idee dat dat niet zo was. Dat vind ik dus wel verkeerd.

@ Betteke: Ik ben 21 en voor mij is dat ook echt niet normaal hoor, zoals Duke het beschrijft... Zal ik wel samen met Duke onder dezelfde steen hebben gezeten :P

Lisann__

Vjestagirl schreef:
Nee, dat bepaal ik niet, dat is een beetje het idee achter maatschappelijke norm.

Maar goed, blijkbaar ben ik een ouderwetse trut, dat ik het niet normaal vind om met iemand die je (bijna) niet kent naar bed te gaan, en al helemaal niet op je 16de. Als je dat doet als je ergens in de 20 en student bent vind ik het wat anders.

Studenten zijn veel erger, die duiken ladder zat of zo stoned als een garnaal met iemand het bed in. De soa's vliegen je om de oren.
TS heeft het allemaal netjes gedaan, ze is 16 en zal dr lichaam echt wel goed kennen. Alleen trof ze gewoon de verkeerde mensen.

Genee

Vjestagirl schreef:

Ik heb ergens ook wel dat ik dat soort gedrag minder snel neig af te keuren van studenten dan van meisjes die nog naar school gaan. Niet omdat die maatschappelijke norm me nou zo veel kan schelen, niet omdat seks hebben omdat je zin hebt in seks nu zo'n misdaad is, maar omdat meisjes van 16 vaak onzeker zijn en ergens bevestiging willen vinden. Ik vind het pijnlijk om te zien dat sommige meiden die waardering alleen denken te krijgen als ze snel met iemand naar bed gaan, en ze zich dus als het ware laten misbruiken.
Ik zeg niet dat dit bij de TS het geval is, maar het is wel een patroon dat je veel meer ziet bij 16-jarigen dan bij 19-jarigen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:38

Ik ben met mijn 15 jaar blijkbaar ook een ouwe muts dus :P

Ik vind het niet normaal om als 16 jarige zomaar met een bijna-vreemde het bed in te duiken.. Ik ken heel veel meisjes die zo makkelijk doen over sex. Ten eerste vind ik het persoonlijk te jong (moet er echt niet aan denken haha maar dat is persoonlijk) en ten tweede vind ik dat er echt te makkelijk over gedaan word. Soms hoor ik meisjes praten, of sommige vriendinnen en dan denk ik echt van WTF!

Maargoed, ieder zo zijn eigen keus wat betreft sex en alles eromheen :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:38

Lisann__ schreef:
Vjestagirl schreef:

Studenten zijn veel erger, die duiken ladder zat of zo stoned als een garnaal met iemand het bed in. De soa's vliegen je om de oren.
TS heeft het allemaal netjes gedaan, ze is 16 en zal dr lichaam echt wel goed kennen. Alleen trof ze gewoon de verkeerde mensen.

Dan ben ik ouderwets en ook nog eens een hele, hele slechte student. Waar moet dat heen met mij :P

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:46

Geryon schreef:

Ik vind het niet normaal om als 16 jarige zomaar met een bijna-vreemde het bed in te duiken.. Ik ken heel veel meisjes die zo makkelijk doen over sex. Ten eerste vind ik het persoonlijk te jong (moet er echt niet aan denken haha maar dat is persoonlijk) en ten tweede vind ik dat er echt te makkelijk over gedaan word. Soms hoor ik meisjes praten, of sommige vriendinnen en dan denk ik echt van WTF!

Wie ben jij om te bepalen dat het te jong is? de ene 16 jarige is de andere nog niet..

En tja er wordt nu eenmaal tegenwoordig opener en makkelijker over seks gepraat. is misschien ook wel beter ook aangezien seks heel gezond en leuk is :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:47

Ik ken enkele honderden studenten en echt een handjevol daarvan gedraagt zich zoals Lisann aangeeft. De rest heeft alleen seks binnen vaste relaties, of misschien 2x een ONS in hun leven..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:48

nelis schreef:
Geryon schreef:

Wie ben jij om te bepalen dat het te jong is? de ene 16 jarige is de andere nog niet..

En tja er wordt nu eenmaal tegenwoordig opener en makkelijker over seks gepraat. is misschien ook wel beter ook aangezien seks heel gezond en leuk is :D

Zeg ik dat ik het bepaal? Ik zeg PERSOONLIJK om dit soort reacties nou net juist te voorkomen. Ik bepaal dus niks, behalve de leeftijd voor mijzelf :)

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:49

:D ik kan hier gewoon niets meer aan toevoegen maar het is weer hillarisch ;)

@TS lekker laten kletsen maak je vooral niet druk
hij is degene die vreemd is gegaan niet jij :o
jij leert hier van dat je het niet zomaar met iemand moet doen en verder is het basta

:wave:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:56

Yessy schreef:
Ik ken enkele honderden studenten en echt een handjevol daarvan gedraagt zich zoals Lisann aangeeft. De rest heeft alleen seks binnen vaste relaties, of misschien 2x een ONS in hun leven..

Dat weet je natuurlijk nooit zeker.
Weet je hoeveel er vreemd gaan in een relatie?
Door dit soort reakties, zeg je natuurlijk niet bij de koffie op je werk of vriendin dat je de vorige avond een geweldige ONS hebt gehad.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:58

Wel slim om een topic te plaatsen hierover... dan weet dalijk heel Nederland het... Tenzij dat je bedoeling is...

Tja, wat moet je hier nu van zeggen. Ik zeg denk ik verder maar niks ;)

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:15

Electra63 schreef:
Yessy schreef:

Dat weet je natuurlijk nooit zeker.
Weet je hoeveel er vreemd gaan in een relatie?
Door dit soort reakties, zeg je natuurlijk niet bij de koffie op je werk of vriendin dat je de vorige avond een geweldige ONS hebt gehad.

Ik ben het met Yessy eens. Als hier (waar ik studeer) echt veel mensen zich zo zouden gedragen als Lisann het aangeeft, dan zou je ten eerste deze studie niet redden, en ten tweede, is het hier zo'n groot roddelhok dat iedereen dat echt wel geweten had. Dus ik durf oprecht te zeggen dat zeker 80-90% zich 'gedraagt'. Dat wil niet zeggen dat niemand ooit dronken wordt (in tegendeel) of dat er nooit een ONS ontstaat of dat er niemand vreemd gaat, maar ik krijg niet de indruk dat iedereen het met iedereen doet. De meeste zijn verstandig om, als ze daar naar opzoek zijn, een ONS buiten de faculteit te zoeken, om verhalen zoals de TS te voorkomen. En ja... als het dan toch een keer gebeurt binnen de opleiding, dan weet de volgende dag de hele school het.
Tuurlijk, de studenten waar Lisann het over heeft, die bestaan zeker, maar in mijn ervaring is dat maar een zeer klein percentage van de totale studentenpopulatie.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:17

Haha wat een reacties, ik lach me werkelijk kapot :')

Wat een (in mijn ogen) bekrompen gedoe zeg. TS had zin, heeft het veilig gedaan, en dat ze m dan niet kende, tja, haar keuze?

Ze voelt zich onzeker over de reacties en zit daarmee, ze vraagt niet of jullie haar wel of niet een slet/prutsmuts vinden omdat ze met m het bed in gedoken is. Hou op zeg, dat maakt ze toch zeker zelf wel uit.

TS: Trek je niks aan van de reacties. Als jij er ok mee bent, ben jij er ok mee, daar heeft een ander weinig over te zeggen. Het waait wel over, geef het even tijd.

Ik wil je wel aanraden iets aan je spelling te doen overigens..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:26

Sweetheart,
De maatschappij bestaat uit meer dan studenten. (al ken ik toch aardig wat studenten die zuipen, feesten, blowen, vreemd gaan etc. )Scholieren, werkenden, huisvrouwen etc. en het percentage dat vreemd gaat weet ik niet (google is your best friend), maar het gebeurt. Ik lees ongeveer 23%, dus 1 op de 4 en het is altijd de vraag of de genoemde percentages kloppen?
Er is zo'n spreekwoord: roomser dan de Paus :D

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:36

Hm,ik zou het zelf nooit doen,
maar opzich heb ik er niets tegen dat een ander het doet.
Ik heb daar geen zin in,en een ander wel,dat is beide niet verkeerd vind ik.
Het is dan ook niet aan het merendeel van bokt om haar uit te maken als weet ik veel wat,
dat is toch helemaal niet de vraag? :')

Ik trek wel veel met jongens op,en daarom waren er een tijd geleden een paar meisjes die het ook leuk vonden om mij voor het ergste uit te maken,
maar wat kan jou dat schelen,je weet toch dat het niet zo is?
mensen die zo roddelen hebben wss zelf niet een al te interessant leven,of leven op het zwartmaken van anderen,en dat zijn net de zieligste.
Dus ik zou er niet al te veel over inzitten,dat waait echt wel weer over. :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:25

lovestimba schreef:
Nou het begon vorige week toen ik met een vriendin van mij en haar vriendje chillen. Toen gingen we naar boven met nog 2 jongens het was heel gezellig ik heb gezoend en later gingen we verder.
Toen gingen we weer naar huis nummers uit gewisselt en nog gezoend.

TS .. Je hebt seks gehad met een jongen in een kamer waar, naast jou en die jongen, nog 2 jongens en een meisje aanwezig waren? ..
Ik vind seks prima op je 16de, maar ik vind dit een beetje disturbing ..

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:39

Ts, heb je een goede band met je vader?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:45

Hoewel ik me niet moe zou maken in iemand uitschelden voor prutsmuts of slet begrijp ik de reacties wel.
Ben je stoer genoeg om een willekeurig iemand je te laten gebruiken wees dan ook maar stoer genoeg voor de praatjes te trotseren, niet janken, sterk staaltje eigen schuld, dikke bult. :+

En voor er een paar gaan gillen, dit soort fouten heb ik nooit gemaakt, ik heb iets dat men ook wel zelf-respect noemt. :+
Als ik andere fouten maakte droeg ik de gevolgen ipv te gaan janken.

Dus TS groei op, think before you act en zit maar op je blaren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:45

Pentax schreef:
Ts, heb je een goede band met je vader?

Je gaat dat meisje toch geen complex aanpraten omdat ze sex op haar 16e heeft gehad?