Straks praktijkexamen auto!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: Straks praktijkexamen auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:07

Als 18 jarige zou je hersens hebben en het dus wel begrijpen. En als je het niet begreep..? :Y)
Ik ga verder niet meer op die discussie in.
Ik kan me best in de gevoelens van de TS verplaatsen, maar het gaat wederom weer op zo'n 'Bokt-manier', met zijn alleen er bovenop duiken.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:08

Ik bedoel te zeggen dat je zelf ook kan nadenken zonder domweg na te blaten wat iemand anders zegt. Ik zeg nergens dat iemand geen hersens heeft of wat dan ook. Dat maak jij ervan. Verder reageert iedereen in het begin heel normaal en wordt er ook gezegd dat het vervelend is voor TS. Het is mijns inziens aan haar eigen reacties te danken dat dit topic hier op uit gedraaid is.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:09

kensha schreef:
Als ik het goed heb kon je ook afrijden met gebruik van tomtom?

Anders dat navragen te gebruiken?

Overig onterecht van de examinator, je rijd in een onbekende omgeving en ja als beginner kan je wel eens de verkeerde strook pakken.
De examinator hoort te kijken je hoe jij het zal corrigeren.

Ach volgende keer beter, je heb helaas ook met de humeur te maken van de desbetreffende examinator.

als het goed is vinden jou rijlessen plaats in de omgeving waar je ook afrijd??
die instructeurs weten vaak de routes wel die je op examen aflegd

en over die % zakken per dag ben ik verdeeld van mening
aan de ene kant als ze zoveel mensen laten zakken komen die mensen weer terug en dat is kassa
maar als jij goed gereden heb kunnen ze er niet onder uit
ik weet dat mijn instructeur toen wel een discussie had met een examinator omdat die een leerling had laten zakken
waarvan mijn rijleraar vond dat hij geen fouten had gemaakt

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:12

Dat soort dingen hoor je idd vaker DDDmakkink.

@ Kiwipitje, als je je post eens leest nadat de TS zegt dat ze gezakt is, vind ik het logisch dat zij in de verdediging schiet. Als zij het gevoel heeft en misschien wel gehoord heeft dat het ligt aan die ene fout, wie ben jij dan om te oordelen dat ze andere dingen fout heeft gedaan?

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 17:13

Jeetje zeg.. Dit is echt een bokt-manier.. Nu weet ik weer even waarom ik eigenlijk alleen maar mee las, en haast niet reageerde.. Maargoed, ik zeg inderdaad alleen maar wat mij verteld word door mijn rij instructeur en kennissen die bij het CBR werken. Geloven of niet geloven, dat is niet mijn zorg..
De uitspraak over geen hersenen, jeetje wat kunnen jullie zich als een stelletje kleine kinderen gedragen, en dan klagen jullie over mij? Jullie doen alsof de wereld vergaan van een mening uiting, en dan moet ik me wel aanpassen aan jullie? Dit is helaas echt bokt. Ik denk dat ik maar stop met reageren, en gewoon verder ga met lezen van topics.. Mensen die mij wel begrijpen, hartstikke bedankt, en zoals ik al zei: Ik kan me er druk om maken, maar daar bereik ik ook niks mee.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:17

Daar staat ook gewoon in dat ik het vervelend voor haar in, maar ik relativeer de boel even. Heeft ook de maken met de toon van de post van de TS. Iemand uitmaken voor banketstaaf die je nauwelijks kent..

Vealosz schreef:
De uitspraak over geen hersenen.
Waar zie jij staan dat iemand zegt dat iemand anders geen hersenen heeft? Mag je dat aan mij uitleggen want ik zie het niet.

Vealosz schreef:
mening uiting
Oh dus iemand uitmaken voor banketstaaf is tegenwoordig een mening uiting? Ik denk dat dit topic heel anders was gelopen als je had gezegd dat je het een onredelijke man vond of een strenge meneer in plaats van een banketstaaf. Het is duidelijk dat je alleen maar wil reageren op mensen die het met je eens zijn en niet op de rest. Zegt meer over jou dan over mij :).

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 17:20

Nou dan vind ik het hartstikke fijn voor jou, dat je nu weet hoe ik volgens jou ben. Mensen van tegenwoordig kennen ook mensen leren kennen door de computer heen toch? Daar ben ik nu wel achter gekomen. Jullie gedragen jullie zelf als een stelletje kleine kinderen, en dan moet ik naar mijn leeftijd gedragen en aan jullie aanpassen? Nou voor uit, ik vond het een onredelijke man, bij deze! Is dat bet
er dan? Jeetje zeg, bokt is echt achter uit gegaan zeg!
Edit: En ik mag niet oordelen over iemand waar ik 50 woorden mee gesproken heb? Nou, waarom oordelen jullie dan over iemand waar je nog nooit mee gesproken hebt?
Laatst bijgewerkt door Vealosz op 22-03-11 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:21

Jeetje. Lees nu zelf eens wat je daar neer zet en durf dan nog eens andere mensen kinderachtig te noemen :=

Overigens zeg ik nergens te weten hoe jij bent, alleen dat hoe jij je gedraagt wel iets over jou zegt. Zijn twee verschillende dingen ;).
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 22-03-11 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Clairee

Misschien is nergens bewijs te vinden dat de CBR examinatoren een bepaald percentage deelnemers moet laten zakken, maar het is een zelfstandige monopolistische organisatie die net als ieder ander bedrijf zoveel mogelijk geld wil verdienen.

Sunrise19

@Kiwipitje:
Maar maak je je in godsnaam druk over? :Y)
Als zij hem een banketstaaf vind dan vind ze dat, dat is idd haar mening.
Wat waarschijnlijk ook kwam omdat het natuurlijk een teleurstelling is als je zakt.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 17:21

Ik zeg alleen wat jullie willen zien hier ;-)!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 17:22

Clairee schreef:
Misschien is nergens bewijs te vinden dat de CBR examinatoren een bepaald percentage deelnemers moet laten zakken, maar het is een zelfstandige monopolistische organisatie die net als ieder ander bedrijf zoveel mogelijk geld wil verdienen.

Nogmaals wat in mijn eerdere post is uitgelegd, ik heb het gehoord via mijn rij instructeur en kennissen dat bij het CBR werkt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:23

Jammer dat je gezakt ben ik weet hoe het is
afentoe kijken ze echt op de kleinste dingen terwijl een ander met iets groter weg komt erg jammer

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:25

Vealosz schreef:
Clairee schreef:

Nogmaals wat in mijn eerdere post is uitgelegd, ik heb het gehoord via mijn rij instructeur en kennissen dat bij het CBR werkt.

Goed lezen wat ik net zei.. Niet zo aangevallen voelen, als je goed leest zie je dat ik dat nergens doe, integendeel juist.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:25

Sunrise19 schreef:
Wat waarschijnlijk ook kwam omdat het natuurlijk een teleurstelling is als je zakt.
Ja natuurlijk is dat een teleurstelling, maar je moet wel de schuld van het zakken bij jezelf zoeken en niet bij de rest van de wereld :)

Clairee schreef:
Het CBR is een stichting die door de overheid is belast met de taak rij-examens af te nemen.

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:26

Kiwipitje schreef:
Sunrise19 schreef:
Ja natuurlijk is dat een teleurstelling, maar je moet wel de schuld van het zakken bij jezelf zoeken en niet bij de rest van de wereld :)

Clairee schreef:
Het CBR is een stichting die door de overheid is belast met de taak rij-examens af te nemen.

http://www.sp.nl/dossier/cbr_rijexamens.html

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:27

juist het is via de overheid en die wil zoveel mogelijk geld binnen krijgen
als ze iedereen gelijk laten slagen chiet dat niet op want wat kost een examen tegenwoordig???
maar toch weet ik niet of ze mensen express laten zakken
als je het goed deed kunnen ze niet anders
of het moeten van die mensen zijn die op elk klein dingetje letten
een troost ik heb er 5 keer over gedaan :o

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 17:29

DDDMakkink schreef:
wat kost een examen tegenwoordig???

€215.-

Toevallig vanochtend even gelijk gevraagd, al staat op de site van me rijschool €185.- >;)
Laatst bijgewerkt door Vealosz op 22-03-11 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:29

mijn examen kostte 186 euro :j

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:30

Van mij ook iets van 215
Een her was dan zo'n 180...
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 22-03-11 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:31

Clairee schreef:
http://www.cbr.nl/overhetcbr.pp
De site van de SP is nauwelijks objectief te noemen natuurlijk. Dat is de site van het CBR natuurlijk ook niet omdat het over hun eigen organisatie gaat, maar feit blijft dat een stichting is die door de overheid is belast met onder andere de taak van het afnemen van rij-examens.

DDDMakkink schreef:
juist het is via de overheid en die wil zoveel mogelijk geld binnen krijgen
als ze iedereen gelijk laten slagen chiet dat niet op want wat kost een examen tegenwoordig???
We wonen niet in Rusland ;).

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:31

Bij de prijs van je tentamen zit natuurlijk ook nog een bedrag voor je rijschool in begrepen. Zij zijn hier ook tijd / benzine / de auto aan kwijt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:32

Ach, die verhalen over slagingspercentages gaan al jaren, misschien toch een klein beetje waar?
Ik denk dat het een momentopname is en dat je afhankelijk bent van een aantal dingen.
Je "eigen" rijden, de verkeersdeelnemers om je heen en (het humeur) of de "eisen" van de examinator.
"Echt" rijden leer je pas in de praktijk. Als je dagelijks auto rijdt krijg je pas inzicht en ervaring.
TS succes de volgende keer.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:35

Electra63 schreef:
Ach, die verhalen over slagingspercentages gaan al jaren, misschien toch een klein beetje waar?
Ik denk dat het een momentopname is en dat je afhankelijk bent van een aantal dingen.
Je "eigen" rijden, de verkeersdeelnemers om je heen en (het humeur) of de "eisen" van de examinator.
"Echt" rijden leer je pas in de praktijk. Als je dagelijks auto rijdt krijg je pas inzicht en ervaring.
TS succes de volgende keer.

Helemaal mee eens :D

Ik denk dat je gewoon in zn geheel een beetje geluk moet hebben

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:38

DDDMakkink schreef:
kensha schreef:
Als ik het goed heb kon je ook afrijden met gebruik van tomtom?

Anders dat navragen te gebruiken?

Overig onterecht van de examinator, je rijd in een onbekende omgeving en ja als beginner kan je wel eens de verkeerde strook pakken.
De examinator hoort te kijken je hoe jij het zal corrigeren.

Ach volgende keer beter, je heb helaas ook met de humeur te maken van de desbetreffende examinator.

als het goed is vinden jou rijlessen plaats in de omgeving waar je ook afrijd??
die instructeurs weten vaak de routes wel die je op examen aflegd

Mooi niet. Ik heb - inmiddels 10 jaar geleden - twee keer examen gedaan. Een keer in een dorp een aantal kilometer verderop, waar ik nog nooit gereden had, een keer in de wijk waar ik was opgegroeid. De tweede keer ging veel makkelijker, terwijl er maar twee lessen tussen zaten. Gewoon, omdat ik daar de weg wist, wist waar de straten van rechts zaten, hoe de voorrangssituaties overal waren. De eerste keer had ik geen idee waar ik was, stonden overal van die hoge heggen langs de weg waar je niet omheen kon kijken en reed ik dus voorzichtig. Keurig, zei mijn instructeur. Te voorzichtig, zei de examinator. Fouten gemaakt? Nee, dat niet, gewoon te onzeker. Tweede keer maakte ik wel een fout, maar dat was geen probleem, dat kon iedereen overkomen, zei die examinator. Geslaagd!

@Electra; precies :j