Ben jij vegetariër?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ben jij vegetariër?

A. Ja
208 (42%)
B. Nee
261 (53%)
C. Nog niet
16 (3%)

Totaal aantal stemmen: 485

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:21

Ik ben geen vegetariër.
Ik eet super graag vlees.
Ik heb al eens geprobeerd vegetaries te eten maar ik vond het echt niks.

S_Evelyne

Re: Ben jij vegetariër?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:50

Vind dit zo'n schattig plaatje!
Zo denk ik ook echt als ik een lap vlees zie liggen, dan zie ik er meteen een koe in!

Afbeelding

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:54

Zag laatst bij de wereld draait door een fragment van dat Belgische programma Basta. Hierin zouden ze gaan BBQ'en, maar lieten de gasten eerst een (echt) kalfje zien in de trant van: deze gaan we eten maar die moet eerst nog geslacht worden. Dik protest, want je gaat dat kalf toch niet slachten?? Vervolgens is dat kalf in Belgie een grote bekendheid geworden en praat het hele land erover.
Vond het wel een goed statement wat ze maakten. Mensen kunnen zo hypocriet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:56

"Wat we niet zien is er niet." :j

Doet me denken aan die campagne van Proefdiervrij ooit, met die reclames waarin mensen werd gevraagd of ze een chemisch goedje in de ogen van hun geliefde dier wilden spuiten. Dan is het ineens allemaal schandalig. ;)

PandorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:05

Ik ben sinds 2009 vegatariër , ik vind het ook moeilijk om eieren te vinden met stempel 0.
Wij hebben altijd eieren met stempel 2, want myn ouders intresseerd dat niet.. :(

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:06

Ik ben geen vegetariër, maar ik eet sinds het nieuwe jaar al wel veel minder vlees. Stukken vlees neem ik niet meer, alleen als m'n moeder bijvoorbeeld spaghetti heeft gemaakt dan ga ik niet al het gehakt er tussen uit halen.
Ik weet nog niet hoe ik dit later zelf wil gaan doen. Ik denk vlees van een goede slager.

Twiggy2008

enniee schreef:
@Polivy; daar zit ik dus ook mee, ik moet altijd maar zeggen waarom ik vegetarïër ben .. En mensen die ik vraag zeggen het is lekker en ze liggen toch al in de winkel anders wordt het weggegooid

Die mensen denken niet verder na...... Snappen niet dat dat vlees daar ligt, omdat de consument daarom vraagt. Gelukkig is er al een verandering gaande, beseffen mensen meer en meer dat elke dag vlees niet nodig is en dat je ook biologisch vlees kunt kopen.

Picobello, dank je..... Ik heb qua vis ook moeite als je alleen al ziet hoe bv tonijn gevangen wordt en dat door die netten heel veel dolfijnen omkomen. Daar word ik ook niet vrolijk van. Maar het gros van de mensen denkt daar niet eens over na en neemt weer gezellig een tonijnsalade. :\

Twiggy2008

PandorJ schreef:
Ik ben sinds 2009 vegatariër , ik vind het ook moeilijk om eieren te vinden met stempel 0.
Wij hebben altijd eieren met stempel 2, want myn ouders intresseerd dat niet.. :(

Bij de AH, de biologische eieren. :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:09

Mijn ouders proberen vaak zo vegetarisch mogelijk te koken, al die antibiotica die er bijv in kip zit, of alle andere ongezonde dingen in vlees.
Neemt niet weg dat ik vlees, zoals biefstuk, heerlijk vind, maar ik heb ook geen probleem met vegetarisch eten. :)

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:10

Ik heb ook heel vaak dat mensen zeggen; ja er zijn dus teveel koeien op de wereld, dan kunnen we ze toch beter allemaal opeten?

ARGHH! |o _-:( 8)7

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:13

Ik ben een vegetarisch vleesmonster. Ik heb altijd heel veel van vlees gehouden en werd zelfs chagrijnig als er eens een keer geen vlees bij het avondeten zat.. Maar nadat ik op een AOC heb gezeten richting dier, en daar langs boerderijen ging en dus zag hoe het er daar aan toe ging hoefde ik geen vlees meer.. ben het inmiddels alweer bijna 4 jaar. Eieren krijg ik overigens van m'n vader, die heeft 3 kippen die strontverwend worden en een zee van ruimte hebben. :P

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:14

Als ik een dag geen vlees(vis) eet (en dan vallen spekjes in de stamppot niet onder 'vlees') ben ik sjaggie.
Echter eten wij al het vlees (rund,varken,kip) uit eigen 'tuin' van dieren die een goed (buiten)leven hebben gehad, met een vriendje en niet uit een megastal/mini-hok komen of heel hard zijn afgemest....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:16

Ik ben geen vegetariër, dieren zijn om gegeten te worden. Dat is natuur. Dieren eten elkaar toch ook op?
Als je goed kijkt waar je vlees vandaan komt is er niks aan de hand. Stichtingen als wakker dier, proefdiervrij e.d. belichten alles enorm negatief, maar het meeste berust niet eens op de waarheid...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:18

Dieren zijn er om gegeten te worden? Hmmm, tja, daar denk ik dus heel anders over. ;)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:20

Nope, geen vegetariër. Ik hou veel te veel van hamburgers :D

Ik ben wel vrij kieskeurig in welk vlees ik eet, het moet wel lekker zijn.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:21

Ik ben vegetariër, geloof een jaar of 6.
Zelf bewust voor gekozen, vanwege het 'zielig vinden' van de dieren. :)
En een vis is ook een dier, dus dat eet ik ook niet.

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:21

verootjoo schreef:
Ik ben geen vegetariër, dieren zijn om gegeten te worden. Dat is natuur. Dieren eten elkaar toch ook op?
Als je goed kijkt waar je vlees vandaan komt is er niks aan de hand. Stichtingen als wakker dier, proefdiervrij e.d. belichten alles enorm negatief, maar het meeste berust niet eens op de waarheid...

waar berust het dan wel op?

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:22

Ik ben pescotatier.
Ik zit alleen een beetje in een dillema, want ik eet wel kaas en boter en drink melk en yoghurt, en eigenlijk ben ik pescotarier om niet mee te betalen aan het leven wat vee heeft, mja door kaas enzo te eten betaal ik daar ook aan mee. En overal zit ook ei in wat niet van scharrels is, zoals in koekjes of cake van de winkel. Hoe denken jullie daar over?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:23

Horsiegek, als je overweegt helemaal niks meer te investeren in die praktijken, waarom eet je dan wel vis?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:25

horsiegek schreef:
Ik ben pescotatier.
Ik zit alleen een beetje in een dillema, want ik eet wel kaas en boter en drink melk en yoghurt, en eigenlijk ben ik pescotarier om niet mee te betalen aan het leven wat vee heeft, mja door kaas enzo te eten betaal ik daar ook aan mee. En overal zit ook ei in wat niet van scharrels is, zoals in koekjes of cake van de winkel. Hoe denken jullie daar over?

Daar baal ik van, dat het overal in zit. Ik koop redelijk veel biologisch eten (zuivel in elk geval, eieren ook), ook tussendoortjes (reformhuis e.d.), maar je hebt gelijk, je ontkomt er nooit helemaal aan.......

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:26

S_Evelyne schreef:
verootjoo schreef:

waar berust het dan wel op?

Op valse foto's, uit het buitenland of van een jaar of 20/30 geleden. En er staan dingen op die in NL allang verboden zijn.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:26

ik ben vegetarier, nu bijna 15 jaar al

omdat ik vlees heel vies vind smaken,
ik heb er Niets op tegen, in tegendeel, vind het een mooi product.

Grtjss

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:27

En toch kun je er niet omheen dat de bio-industrie nog steeds een drama is en dat er bv belachelijk veel antibiotica gebruikt wordt, met alle gevolgen van dien voor de mensheid. Om nog maar niet te spreken van de zware milieubezwaren....... Je kunt er niet omheen, het is gewoon geen fijne bedrijfstak en al helemaal niet voor de dieren......

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:31

Twiggy2008 schreef:
En toch kun je er niet omheen dat de bio-industrie nog steeds een drama is en dat er bv belachelijk veel antibiotica gebruikt wordt, met alle gevolgen van dien voor de mensheid. Om nog maar niet te spreken van de zware milieubezwaren....... Je kunt er niet omheen, het is gewoon geen fijne bedrijfstak en al helemaal niet voor de dieren......

De bio-industrie zoals die geschetst wordt bestaat allang niet meer in nederland. Op antibiotica zit een enorm lange wachttijd zodat deze allang uit het lichaam is voor het vlees wordt.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:32

Feiten, onderzoeken?