wanneer type je nu abn ??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MJ__

Re: wanneer type je nu abn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:59

Kan allebei denk ik,
want 'irriteren' staat ook gewoon in het woordenboek geloof ik,
weet het niet zeker,want het is nou niet zo dat ik elke dag met een woordenboek voor mijn neus zit :')

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:00

Ligt eraan of je je eraan ergert of irriteert! :P Ergeren is de vergrotende trap van irriteren toch _O-

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:00

weet ik ook niet eigenlijk,
ik dacht dat het wel zo goed als hetzelfde betekende,
Hier iig toch.

En dan krijgen we weer het verschil van regio per regio :')

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:01

Loose schreef:
Ik kom uit Groningen en schrijf toch ook geen loopn ipv lopen?

_O- Precies mijn gedachte.
Ik probeer wel m'n best te doen om ze netjes mogelijk te typen.
Alleen wil dit soms niet heel best lukken omdat ik niet goed met de laptop om kan gaan en soms wat snel wil.
Ik moet zeggen dat me steeds meer opvalt hoe slecht mensen typen/schrijven. Kan me hier soms best aan irriteren. Kom op zeg, dat soort dingen leer je op de basisschool al!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:02

Het is: Het irriteert mij dat...
En: Ik erger mij aan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:03

Ergeren aan he :j dan heb ik dat toch altijd goed gedaan. Ik begon er net ineens aan te twijfelen.

Twijfelen over en twijfelen aan kan beiden toch? Al is twijfelen over in de richting van iets aankopen bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:05

MoonChloe schreef:
Herkenbaar!! Ik ben maar opgehouden met op die mensen te reageren. Oftewel ik lees hun reacties niet meer.

Lekker rustig toch? Ik haak ook wel eens af hoor, als er bijvoorbeeld helemaal geen leestekens worden gebruikt, geen hoofdletters en geen alineas. Maar dat is pure luiheid omdat ik me dan moet concentreren. Taalvoutje leg'k nie wakker van :D

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:21

Eigenlijk zou iedereen dat moeten doen dan, dan heeft het pas effect. Als iedereen nou een topic vol spelfouten en samentrekkingen en msntaal zou boycotten, dan houdt het snel op denk ik! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:22

Dat denk ik niet, taalwonder wordt je niet voor de regel en moet je interesse ook naar leggen. :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:42

Ik vind het tot op zekere hoogte niet erg wanneer mensen spelfouten maken, sommige woorden zijn ook gewoon rottig om te spellen. Maar je mag wel een beetje je best doen om voor een ander het lezen van je posts zo aangenaam mogelijk te maken. Dus ook met gebruik van hoofdletters, interpunctie en alinea's. En ik mag aannemen dat een groot gedeelte van de leden van bokt.nl wel enige lessen in spelling hebben gehad. :=

Wat ik overigens een verschrikkelijk irritant argument vind, is "Je snapt toch wat er staat?" >;). Dan kan ik de spaties ook wel achterwege laten, dan zal je het ook nog wel snappen, toch?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:55

Chiqa schreef:
Dat denk ik niet, taalwonder wordt je niet voor de regel en moet je interesse ook naar leggen. :+
Dat blijkt :+

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:13

Plien91 schreef:
Wat ik overigens een verschrikkelijk irritant argument vind, is "Je snapt toch wat er staat?" >;). Dan kan ik de spaties ook wel achterwege laten, dan zal je het ook nog wel snappen, toch?

Dat is echt een verschrikkelijk argument ja.

Nog even terug te komen op het spellingscontrole via internet explorer, kan je die net zo aan zetten als in word?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:18

Firefox heeft standaard een spellingscontrole ingebouwd, wat een geruststelling voor sommige bokkers :+ Zit momenteel weer even op IE :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:23

Cchanny schreef:
Plien91 schreef:

Nog even terug te komen op het spellingscontrole via internet explorer, kan je die net zo aan zetten als in word?

Opzich vind ik het wel een aardig argument. Is dat namelijk niet het doel van taal: een boodschap overbrengen? En als de boodschap aankomt, is het doel dan niet bereikt. Maakt het dan uit HOE het doel bereikt wordt?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:28

Ik kan ook al schreeuwend tegen mijn gesprekspartner iets vertellen terwijl we ons in een stille ruimte bevinden. Het doel is dan wel bereikt, maar de manier waarop zal niet echt uitnodigen om nog eens een gesprek met mij aan te gaan.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:17

Plien91 schreef:
Ik kan ook al schreeuwend tegen mijn gesprekspartner iets vertellen terwijl we ons in een stille ruimte bevinden. Het doel is dan wel bereikt, maar de manier waarop zal niet echt uitnodigen om nog eens een gesprek met mij aan te gaan.

Wauw, wat een mooie vergelijking zeg, ik ga er volledig in mee!

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:31

Voor mij is het totaal geen probleem, ben heel sterk in grammatica en spelling. Ik moet zeggen dat ik het ook niet zo intelligent vind staan, verhalen die echt vol spelfouten zitten... Maar ja, dan prijs ik mezelf maar gelukkig. :D Ook in het schrijven van verhalen ben ik erg goed, taal ligt me gewoon. Een paar fouten vind ik echter geen probleem, taal is soms ook zo onlogisch... Volgens mij is het haast onmogelijk om 100% foutloos te schrijven. Ik heb ook respect voor dyslecten, vind het alleen wel ironisch als ze in hun onderschrift zetten: 'Ik heb dysleCTie.' :+

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:47

Chiqa schreef:
Firefox heeft standaard een spellingscontrole ingebouwd, wat een geruststelling voor sommige bokkers :+ Zit momenteel weer even op IE :D

Heb geen Firefox :P

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:58

Google chrome heeft het ook, de spellingscontrole.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:04

Vjestagirl schreef:
Cchanny schreef:

Opzich vind ik het wel een aardig argument. Is dat namelijk niet het doel van taal: een boodschap overbrengen? En als de boodschap aankomt, is het doel dan niet bereikt. Maakt het dan uit HOE het doel bereikt wordt?

Zo van: 'het doel heiligt de middelen?' Mwa... ben ik het toch niet helemaal mee eens. Er zijn verschillende manieren om dingen duidelijk te maken ;)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:07

Sica schreef:
Google chrome heeft het ook, de spellingscontrole.

Heb ik toch de verkeerde dan gekozen.. :P
Internet Explorer heeft het niet ?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:08

Cchanny schreef:

IE is al hartstikke oud en achterhaald toch? Ik gebruik hem ook niet meer, heb nu chrome en werkt veel fijner!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:18

Ja, en veel sneller! Stond gewoon verbaasd hoe snel hij pagina's laad (ben net overgestapt).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:21

kleinvosje schreef:
Cchanny schreef:

IE is al hartstikke oud en achterhaald toch? Ik gebruik hem ook niet meer, heb nu chrome en werkt veel fijner!

IE wordt ook gewoon iedere keer vernieuwd. Ik heb t niet zo op firefox en chrome en weet ik het wat je allemaal kan gebruiken om webpagina's te kijken. \

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:01

Cchanny schreef:
Plien91 schreef:

Daar ben ik rap klaar mee :D Als jij geen moeite doet om te schrijven, doe ik geen moeite om te lezen :D