Het mi moneda topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: Het mi moneda topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:01

Zij zegt dat het er gewoon bij hoort en dat het super mooi is als ze wat versleten zijn....

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:15

Wat een rare uitspraak zeg... En vooralsnog bepaald de klant meestal toch wat hij mooi vindt :') ?
Ik zou wellicht een keer bij een andere juwelier binnenstappen of opbellen om te vragen wat zij doen met vergrauwd/dof zilver. Wel even erbij vermelden dat het om verzilverde juwelen gaan omdat je dus rekening moet houden met het "laagje" zilver.

En verder zou ik met eventuele nieuwe munten goed opletten op water, zweet en parfum!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:09

heb voor mn verjaardag 3 nieuwe munten gehad van mn ouders :D
what doesn't kill you makes you stronger in goud
vlinder/olifant in het goud
en budha's in het zilver

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:24

Dat vind ik ook een rare uitspraak...
Ik zou ook even bij een andere juwelier binnenstappen :j

@joanne 1987 de munt What doesn't kill you makes you stronger wil ik ook. Die is echt leuk. :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:43

Heb net nog een tip (van m'n werk): oppoetsen met een brillendoekje! Wel een goede (wat duurdere) brillendoek! Heb er een meegekregen en mijn god, hij glimt zo erg dat je in de Buddha niet eens meer een Buddha zag zo erg glom die je tegemoed :')

Ze worden ook dof van krasjes dus niet laten krassen! Niet zo je munten erin stoppen, de houder/pendant aan de achterkant bekrast de munt! Je kunt (o.a. van My Imenso) rubber inlegdingetjes kopen dan beschadigen ze niet (en schuiven ze niet meer). Ik heb er zelf een gemaakt door een munt om te trekken op een tissue en dat uit te knippen! Ik heb 2 van die rondjes erin zitten en daardoor beschadigen de munten niet en draaien ze ook niet rond!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:48

Wat een idee Focussed! Mijn munt schuift ook en dat hebben ze allemaal zij die vrouw.

Maar heb je een foto van hoe jij het hebt met die tissue?

Want mijn pendant van Quoins draait uiteraard soms wel eens tijdens het dragen en zie je dan geen witte tissue door de pendant??

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 03:47

Dat is wel een slim idee Focussed :j!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:31

Ik heb net die rubbertjes van My Imenso besteld :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:37

Sorry heb geen foto maar het is heel simpel!

Gewoon munt omtrekken, uitknippen (iets kleiner als de munt zodat je geen papier ziet) en dan in de pendant leggen. Munt erop, pendant dicht en voilà! Aan de achterkant zie je uiteraard wel wit, maar dat ligt toch tegen je borst en zie je dus eigenlijk niet!

Parouscha, wat betaal jij voor die rubbertjes als ik vragen mag?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:39

Waar heb je die rubbertjes besteld? :)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:22

Ik heb ze gratis gekregen, tenminste moet ze nog binnen krijgen :)
Voor een keer vonden ze het geen probleem om ze toe te sturen.

Via Silvereef heb ik ze besteld.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:07

Focussed schreef:
Heb net nog een tip (van m'n werk): oppoetsen met een brillendoekje! Wel een goede (wat duurdere) brillendoek! Heb er een meegekregen en mijn god, hij glimt zo erg dat je in de Buddha niet eens meer een Buddha zag zo erg glom die je tegemoed :')

Ze worden ook dof van krasjes dus niet laten krassen! Niet zo je munten erin stoppen, de houder/pendant aan de achterkant bekrast de munt! Je kunt (o.a. van My Imenso) rubber inlegdingetjes kopen dan beschadigen ze niet (en schuiven ze niet meer). Ik heb er zelf een gemaakt door een munt om te trekken op een tissue en dat uit te knippen! Ik heb 2 van die rondjes erin zitten en daardoor beschadigen de munten niet en draaien ze ook niet rond!

Ik heb net een doosje van de action gekocht. Maar op de website stond dat je niet moet wrijven met materiaal maar moet deppen?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:18

mariska1989 schreef:
Mowoah schreef:
Ik las net een reactie over de muntjes, dat die zo snel verkleuren met een rosé pendant. Ik heb bij de juwelier een zilverpoetsdoekje gekocht en dit werkt echt heel goed. :j Ook mijn pendants en ketting poets ik ermee en ze glimmen nog prachtig en zien er mooi uit.
Heb zelf nog nooit problemen gehad met gebroken kettingen of lamme pendants, mag dus blij zijn geloof ik haha. Moet wel zeggen dat ik de ketting alleen overdag aandoe of naar een rustig feestje; nooit tijdens het stappen of iets anders 'ruigers'. Weet niet of dit helpt maar hij is nog prachtig. :)

Even ingaand op verkleuren van een rosé munt: heb ik ook last van. Maar op het garantiebewijsstaat dat je voor de roséplated onderdelen dat juist niet,mag gebruiken. Maar het werkt dus wel? Blijft ook na gebruik van zo een zilverpoetsdoekje mooi? Thanks alvast, want dan ga ik ook zo een doekje halen! :)

Sorry lees het bericht nu pas! Bij mij poetsten ze hem in de winkel op, wist niet dat dat niet kon namelijk haha. Maar het werkte wel, ze waarschuwden me wel dat ik het niet te vaak moest doen en alleen het vieze laagje bovenop om het halfjaar ofzo, dan bleef hij mooi. :)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:21

Blackje schreef:
Large en medium lijken wel erg op elkaar qua grootte inderdaad!

Lijkt op de foto zo, ik heb ook een large en medium maar je ziet het verschil goed hoor. :)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:24

Ik heb de Roca green munt ook besteld en gisteren binnen gekregen:
Afbeelding

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:28

Die is mooi Blackje! Die wilde ik eerst ook kopen, maar hij was toen niet goed (te dik)... :(

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:40

Ja die roca heb ik ook :j

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:36

_Kellyy schreef:
Die is mooi Blackje! Die wilde ik eerst ook kopen, maar hij was toen niet goed (te dik)... :(

Wat vreemd? In wat voor houder wilde je die doen dan?

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:58

Ik had een large munt in een large pendant, maar het was toen een foute reeks die ontvangen was bij de juwelier... Hij was te bol toen zegmaar waardoor mijn pendant niet goed dicht kon, de verkoopster zei dat ze die reeks terug ging sturen naar mi moneda en als ik hem wilde zij hem wel voor me kon bestellen, heb dit niet gedaan toen en had zoiets van ik ga wel bij een andere juwelier kijken. Heb deze munt nog niet gekocht, maar ben het zeker wel van plan! :)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:39

Ah oke!
Ja ze zijn erg gaaf, ben er heel blij mee :)

Criiistel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:47

wat is nu het echte verschil tussen mi moneda & my imenso?
en die van de Lucardi is dat goede kwaliteit?
en kunnen de munten van de lucardi in de ketting van mi moneda? of anders om? (ketting van Lucardi met munt van mi moneda?

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:48

De verschillen weet ik verder niet zo goed. Ik heb een ketting + houder van Lucardi (de grote) Ondertussen heb ik ook munten van mi moneda en die passen er ook in.
Qua kwaliteit, ik heb hem nu een paar maanden en draag hem regelmatig en ziet er nog prima uit!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:55

Heeft er hier iemand ook een diamond disk voor de kleine houder toevallig?
Ben benieuwd hoe dat staat :)

BloHal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:04

Ik weet dat het al een ouder topic is maar ik heb een vraag. Wat denken jullie voor aan een mi moneda armband.... Welke maat pendant past daar het beste bij?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:48

Zijn dat dezelfde pendanten als voor een ketting? Want dan vind ik ze allemaal te groot :+

Ik heb wel weer wat nieuwe munten gekocht, het blijft leuk spul :D