Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

?

! 

Focussed schreef:Heb net nog een tip (van m'n werk): oppoetsen met een brillendoekje! Wel een goede (wat duurdere) brillendoek! Heb er een meegekregen en mijn god, hij glimt zo erg dat je in de Buddha niet eens meer een Buddha zag zo erg glom die je tegemoed![]()
Ze worden ook dof van krasjes dus niet laten krassen! Niet zo je munten erin stoppen, de houder/pendant aan de achterkant bekrast de munt! Je kunt (o.a. van My Imenso) rubber inlegdingetjes kopen dan beschadigen ze niet (en schuiven ze niet meer). Ik heb er zelf een gemaakt door een munt om te trekken op een tissue en dat uit te knippen! Ik heb 2 van die rondjes erin zitten en daardoor beschadigen de munten niet en draaien ze ook niet rond!
mariska1989 schreef:Mowoah schreef:Ik las net een reactie over de muntjes, dat die zo snel verkleuren met een rosé pendant. Ik heb bij de juwelier een zilverpoetsdoekje gekocht en dit werkt echt heel goed.Ook mijn pendants en ketting poets ik ermee en ze glimmen nog prachtig en zien er mooi uit.
Heb zelf nog nooit problemen gehad met gebroken kettingen of lamme pendants, mag dus blij zijn geloof ik haha. Moet wel zeggen dat ik de ketting alleen overdag aandoe of naar een rustig feestje; nooit tijdens het stappen of iets anders 'ruigers'. Weet niet of dit helpt maar hij is nog prachtig.
Even ingaand op verkleuren van een rosé munt: heb ik ook last van. Maar op het garantiebewijsstaat dat je voor de roséplated onderdelen dat juist niet,mag gebruiken. Maar het werkt dus wel? Blijft ook na gebruik van zo een zilverpoetsdoekje mooi? Thanks alvast, want dan ga ik ook zo een doekje halen!