95ste Wandelvierdaagse Nijmegen 19-22 juli 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:40

_Kiki_ schreef:
muppetmayo schreef:
Hier ook even goed nieuws :D Ik mag kleine stukjes gaan trainen!
Zegt natuurlijk nog lang niet dat ik kan gaan lopen, dat weet ik pas na de kijkoperatie over een maand..

Maar mag iig weer trainen :D
Wel besloten om zoiezo mn inschrijving te houden, al loop ik maar een paar km, dan ben ik volgend jaar iig zeker van deelname...

Ik balen :')

Weet je wel zeker dat het zo is, ik dacht dat je hem uitgelopen moest hebben voor een startplaats volgend jaar?

Zolang je nog gaat voor beloning 1 moet je loten . Het is niet zo dat als je eenmaal gestard bent voor de volgende keren verzekerd bent van deelname helaas. Pas als je 2 x bent uitgeloot mag je de 3e keer zowieso meedoen.

Ik vind trouwens wel dat jullie heel licht denken over 4 x 40 km lopen hoor.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:02

@Elise88 dus jij hebt de vuurdoop gehad :D
Best goed hoor 25 km 8-)

@Ostra
Handig zeg die Googlemap wist niet dat dat bestond
Ga ook eens kijken daar

@muppetmayo
Wie weet loop jij dus toch nog mee 8-)

Vandaag ook begonnen met lopen zo'n 7/8 km.
Heb gezellig mijn jonge paard meegenomen :P

Vooral om te orienteren welke schoenen ik fijn vind lopen
Heb met mijn oude Ariat's gelopen maar die gaan het niet worden
Heb een licht brandend gevoel op de bal van mijn voet maar gelukkig nog geen blaar
Volgende keer ga ik op mijn Fitflops die vind ik zó lekker lopen,
maar ze zijn vast niet geschikt voor 40 km
Maar misschien wel om mee af te wisselen tijdens de 4-daagse

Zodra ik de juiste schoenen heb ga ik de km stand opvoeren :D
en dan volgens het schema lopen die ze op de site adviseren

capopjekop

Re: 95ste Wandelvierdaagse Nijmegen 19-22 juli 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:05

Ga ook eens kijken voor dat schema.

Mijn schoenen gaan steeds lekkerder lopen, ik heb sinds kort lowa's.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:18

http://www.klikprintenwandel.nl

Hier staan ook leuke routes op.
Eerder kon je hier zelf een route uitstippelen maar ik weet niet of dit nu nog kan.

Probeer zoveel mogelijk op verharde wegen te lopen. In Nijmegen is slechts 1 zandweggetje op de 2e dag. Dit is ook nog maar een klein stukje. In zand lopen is vervelend en met oefenen niet nodig. Zelf heb ik een gruwelijke hekel aan zandwegen en we lopen daarom altijd routes van de fietskaart.
Bij de Lidl hadden ze 2 weken terug 2 fietsrouteboekjes. 1 Voor het noorden van Nederland en de ander voor het zuiden. Ideaal om routes uit te stippelen. Kilometers staan erbij. Komt overeen met het fietsroutenetwerk. Kun je ook aparte kaarten van kopen maar deze zijn stukken duurder en opgedeeld in veel kleine regio's om maar meer kaarten te verkopen.

Verder is het ook leuk om van A naar B te lopen en dan met de trein terug of zo. Of je laat je lekker ophalen. Dan kun je wat verder weg en zie je eens wat anders. In je eigen omgeving bent je gauw uitgekeken.
Laatst bijgewerkt door flyfly op 19-04-11 20:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:22

Op deze site vind je ook veel fietsroutes: http://www.fietsen.123.nl/page/fietsrou ... l&sf-gps=0 Vandaag m'n nieuwe schoenen opgehaald: New Balance 888. Vorige schoenen (ook NB) waren wel aan vervanging toe na 1000km. Training ben ik weer aan het oppakken. Deze stond even op een laag pitje door een trombosebeen.

Onderschat 4 x 40 km inderdaad niet. Vorige keer hebben wij ruim 600 trainingskilometers gelopen en toch heb ik Nijmgen op m'n tandvlees uitgelopen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:19

capopjekop schreef:
Ga ook eens kijken voor dat schema.

Mijn schoenen gaan steeds lekkerder lopen, ik heb sinds kort lowa's.

Dat schema staat ook op de site van wandelroute's zag ik
Lowa's nooit van gehoord ga ff kijken of er iets over kan vinden

@Lien2 600 Km getraind en nog op je tandvlees
Dat klinkt veelbelovend :=

Fly Fly
Bedankt voor de link en de info
Vandaag heb ik ook op de verharde weg gelopen

Je kunt ook met de trein gaan en dan lopend terug naar huis gaan
en vragen of je huisgenoten even willen juichen als je aankomt _O-
kunnen we daar ook alvast aan wennen :+

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 21:28

Unamie :') ..

Ik heb Merrell-wandelschoenen. Lowa zat mij te ruim. Ik heb nog andere schoenen gepast (noem 'ns een heel duur wandelschoenen-merk? .. die was 't ..) en die hadden een goddelijk voetbed maar evengoed stond voor mij meteen vast dat ik geen schoenen bóven m'n enkel wilde. Behalve de hoogte beviel de prijs mij als student niet. Heb de Merrell's halfhoog en ze bevallen tot nu toe wel. Heb er een ander zooltje in gelegd (die waarschijnlijk meteen de oorzaak is van de rugpijn, maar die ik er om andere redenen toch in laat zitten).

Twijfel, ben van plan tweede paasdag de Rosamars in Nijmegen te lopen, maar ik weet nog niet of het 20 of 30 km moet gaan worden ..
Van de week probeer ik hier in de buurt nog 'n klein rondje te lopen.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:28

Zo gauw je 1 maal de 4-daagse hebt uitgelopen ben je besmet. Die laatse dag is zo gigantisch!! Al die mensen langs de kant. Allemaal muziek en publiek. Allemaal voor de lopers.
Dit moet je echt 1 maal mee maken.
Wij gaan dit jaat trouwens inhalen en bekijken het vanaf de andere kant.

Elise88, bedoel je misschien Meindl wandelschoenen??

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:30

Afbeelding
Deze heb ik, vond het eerst niks aparts, maar hoe meer ik er op loop, hoe fijner ze worden. Ik moet van de week echt gaan lopen, zaterdags moet ik echter werken en zondag voetballen. Dus moet maar een keer 's avonds gaan, al heb ik dan ook altijd wel iets. Mss morgen overdag maar eens wat km maken.

Vorig jaar heb ik met vrienden langs de route gezeten en uiteraard naar de intocht geweest. Zelf haat ik wandelen, maar als ik de sfeer dan proef dan vind ik dat altijd geweldig.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:36

@capopjecop
Die schoenen lijken me erg zwaar of valt dat mee?
Ik zag van Nomad lichtgewicht wandelschoenen van neoprene dat kan ademen
Dat lijkt me wel wat maar ja je moet ze toch eerst passen en kijken hoe ze aanvoelen
Met de wetenschap dat ik alleen lekker loopt op fitflops belooft dat weinig goeds..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:40

Ik ben geen andere gewend, dus dat weet ik niet, maar in vergelijking met mijn allstars zijn ze wel iets zwaarder ja. Ik heb zitten twijfelen tussen deze schoenen en een laag en lichter model. Maar deze schoen geeft mijn enkels meer steun en die lage zitten vaak vervelend bij dat knobbeltje.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 21:59

Meindl bedoelde ik inderdaad flyfly.

http://i2.ztat.net/large/M/E/ME141C001-102__default__1.jpg
Ik kan geen foto vinden van de schoenen die ik thuis heb staan maar ze lijken enorm op bovenstaande, sterker nog: volgens mij zijn het dezelfde, alleen in 'n andere kleur (grijs ipv zandkleur).

Stonden o.a. omschrijven als lichtgewicht en goed dempend en dat waren voor mij twee belangrijke eisen, naast het halfhoge.

Gewoon voordat je naar de winkel gaat wat 'eisen' bedenken en dan vooral veel proberen Unamie. Dan kun je in je eisen uiteindelijk nog wel wat schipperen, het passen is uiteindelijk natuurlijk het belangrijkst (maar het is wel zo handig als je 'n idee hebt van wat je ong. wil).

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:02

snik snik.. roep nu al 2 jaar dat ik mee wil lopen.. helaas heb ik dit jaar weer stage tijdens de vierdaagse.. (vorig jaar ook al :P )
Ik wil de gene die mee lopen heel veel succes en plezier wensen!!

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 23:21

Ik ga het dit jaar ook weer op New Balance doen. Ben begonnen met hun 4 daagse schoen destijds, maar die waren na zo veel honderd kilometer ook echt op. Dus nu benik met de opvolger aan het trainen.

Wel grappig, ik ben 1,5 jaar terug met mijn moeder de laatste dag een keer wezen kijken, zie je het ook eens van de andere kant. En we hadden onze pasjes van de voorgaande jaren mee. Het was toen erg slecht weer, echt hozen. Normaal mag je alleen als deelnemer de laatste dag de Wedren op, maar ik wilde daar graag schoenen halen. Wij dus pasjes om de nek zodat alleen koord zichtbaar was en zo de Wedren op. Moeder moest in eerste instantie nog pasje laten zien, maar omdat het zo hard regende moch ze toch door :D. Dus toen nog mooi schoenen kunnen halen.

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:55

@ capopjekop ik heb het vorige model van deze lowa schoenen.
Ze lopen echt super lekker en ook in de bergen zijn ze erg fijn.
Alleen jammer dat na zeven jaar intensief gebruik de zolen vanbinnen kapot gingen dus nu ben ik nog opzoek naar nieuwe binnen zolen.

Zelf heb ik nu the north face schoenen, deze zijn wat lager en met meer demping en waterdicht wat ook wel aan te bevelen is.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:02

Er is zoveel op de markt dat ik door de bomen het bos niet meer zie...
Heb hele mooie Kangaroos gezien, zaten ookwel lekker, mits ik ze niet helemaal tot bovenin strak vastmaak. Maar weet iemand hoe de kwaliteit hiervan is?
Zijn waterdicht, zitten lekker zacht, demping hebben ze en ze zijn vrij hoog (ben bang dat ik anders last van mij enkel krijg).

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 17:29

(geen idee Muppetmayo)

Nog iemand hier die de rosamars gaat lopen in Nijmegen a.s. maandag, tweede paasdag?
(ik, mits studie en werk het toelaten, de 20km)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:41

Zijn er hier mensen die zich afgemeld hebben en mij kunnen vertellen hoe dat moet? Het moet schriftelijk, maar meer kan ik niet vinden?

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:32

xIrlijn schreef:
Ik heb me hier nog niet gemeld, maar mijn zusje en ik wilden ook meedoen aan de vierdaagse dit jaar!

Maar helaas is mijn zusje uitgeloot. Ze staat nu op plek 240. Denken jullie dat het verstandig is om dit af te wachten, of zal ik mijn inschrijving maar gaan annuleren? (Want alleen lopen is absoluut geen optie. :'))

Ingeloot. :D

Nu op naar alle marsen en wandeltochten om te trainen!

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:26

Wij gaan zondag onze eerste 40 km lopen in Nijmegen, is een tocht, weet zo niet welke.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 10:39

Ik ga zo 'tussendoor' even 10 km lopen. Afgelopen maandag heb ik de Rosa Mars toch aan me voorbij laten gaan, scriptie kreeg voorrang. Aankomende zondag misschien weer 'n kans, dan probeer ik denk ik ergens weer 25km uit te kiezen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 07:27

Vandaag ga ik mijn eerste tocht lopen van 25 km, ben benieuwt :)

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 19:17

Carolien007 schreef:
Wij gaan zondag onze eerste 40 km lopen in Nijmegen, is een tocht, weet zo niet welke.

Liep jij ook de noviomagumtocht? Heuvel op, heuvel af, door zand en over boomwortels, .. :') maar de 20km uitgelopen. Wel last van m'n heupen.

Hoe ging jouw tocht?

En die van Capopjekop?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:22

Ik mag niet klagen, een klein blaartje en een beetje spierpijn. Heb eigenlijk niet geoefend verder, dus het waren mijn eerste km's serieus wandelen :D

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:16

Elise88 schreef:
Carolien007 schreef:

Liep jij ook de noviomagumtocht? Heuvel op, heuvel af, door zand en over boomwortels, .. :') maar de 20km uitgelopen. Wel last van m'n heupen.

Hoe ging jouw tocht?

En die van Capopjekop?

Ja volgens mij heette die zo inderdaad. Wat een ramp zeg. We wilden voor de 40 km gaan maar heb hem niet uit kunnen lopen. Idd heuvel op en af. Dat zijn we wel gewend. De eerste 32 km gingen super, echt nergens last van en opeens een oude blessure, last van knie en na 35 km nog eens in mijn heup geschoten.
Bij de laatste rust op 36 km hebben we besloten om af te snijden, dus zijn we toch nog op 38 km uitgekomen. Als het Nijmegen zelf was geweest was ik wel doorgelopen :D.

Dus nu aardig wat spierpijn, maarja je moet er wat voor over hebben.

Jij nu ook nog spierpijn dan?