Verkracht... en toen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

apple01

Re: Verkracht... en toen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:40

Waarom schrijf je neit alles eens hierop? GEwoon niet nadenken en zitten en schrijven. Alles wat in je op komt. Zonder volgorde. Gewoon schrijven. En enge woorden vervangen voor zelf bedachten woorden?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:10

Anoniem1991 schreef:
xXLiesjuhhXx

Slaapmedicatie vind ik helemaal geen raar idee. Werkt namelijk een beetje als een cirkeltje. Als je slecht slaapt, ben je gewoon veel prikkelbaarder en valt alles veel zwaarder.

Weet alleen niet precies hoe ik dat moet aanpakken... Mijn psychologe heeft ooit gezegt tegen mij dat ze geen medicatie mag voorschrijven, dus dat gaat niet. Meen me te herinneren dat je bij kruidvat ed. ook van dat soort pilletjes hebt, maar werken die? Iemand ervaringen of tips? :)

Heb vanacht gelukkig kunnen slapen zonder nachtmerries ed. Was zo moe dat ik gewoon gelijk in slaap gevallen ben toen ik in bed lag. :D

Melatonine haal je inderdaad gewoon bij de drogist. Pilletjes zijn dan 0.1 mg en potje van 500 kost 10,- Nu reageer ik vrij sterk op dat spul en zijn 4/5 voor mij genoeg. Via HA, etc. kan je sterkere krijgen 3-5mg, maar je moet die pillen wel zelf betalen, dus eerst even via drogist proberen hoe hoog de dosis voor jouw moet zijn. Bij lage dosis ben je goedkoper uit bij de drogist.
Je kan van de melatonine wel vreemd gaan dromen, nachtmerries kan ik het niet noemen, maar erg realistisch kunnen ze wel overkomen.

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 21:39

Karina_1979 :
Op natuurlijke basis kan inderdaad niet veel kwaad denk ik. Merk trouwens dat ik het toch heel raar vind, slaap-medicatie :=
Als ik het zo typ en lees denk ik :)* Goed idee... maar om ze ook echt te gaan halen... is nog even wat anders. :o

Daphne_:
Ja, zo had ik het van haar ook begrepen. Dat alleen een psychiater medicatie voor kan schrijven. Het is inderdaad te proberen, heb bij mijn weten nog nooit iets kalmerends geslikt, dus heb geen idee hoeveel ik nodig heb, en of het een positief effect op mij heeft.

apple01:
Nou... Alles opschrijven is wel wat veel van het goede. :D
Maar wat bedoel je dan precies? Van me afschrijven is wel iets wat ik...redelijk goed kan. Beter als praten, das wel duidelijk. :D

tamary:
Vreemd gaan dromen? -O-
Klinkt niet heel leuk...maar kan me niet voorstellen dat ze erger kunnen worden dan de nachtmerries die ik nu soms heb... ^)

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:48

Hoi hoi,

Ik heb eerlijk gezegt niet heel het topic doorgelezen, ja slechtslechtslecht!
Maar wat dacht je van EMDR? (http://www.emdr.nl/)
En verder heeeeeeel veel sterkte :(:)

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 21:51

EMDR...

Daar hebben we de 4e sessie een begin mee proberen te maken. Met de nadruk op proberen.
Ging he-le-maal niet. :n

Daar hebben we echt een sessie aan weggegooit. Blokkeerde van alle kanten, heb 20 minuten met die koptelefoon in mijn handen gezeten, maar heb hem niet eens opgezet. Zei ook niks meer, gaf geen reactie meer op haar. Helemaal niks... :x

Was geen succes dus, en heeft ze daarna ook niet meer geprobeert...

En kan me voorstellen dat je niet heel het topic hebt doorgelezen. Zijn ondertusen ook wel een hoop reacties. (wat ik alleen maar super fijn vind, echt! :D ) Maar om ze allemaal te lezen, kost wel even tijd ja. :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem1991 op 14-04-11 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:54

Hahaha ja tijd kost het inderdaad! En dat heb ik nooit zo veel :+ ben niet zo geduldig, haha!
Balen dat het niet goed ging! Ik vond het ook helemaal niks :') moest alleen maar lachen van de zenuwen en ik moest aan die krokodil van Peter Pan denken :') http://www.youtube.com/watch?v=XNwhwwuR ... re=related

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 22:04

Je link doet het bij mij niet, dus ik kan je filmpje niet zien. ^)
Waarom doet die het niet!? Wil hem zien! *\o/*

Dacht eerst...waarom die krokodil van Peter pan... >;)

Maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat dat een filmpje is met die krokodil met die wekker in zijn lijf die steeds "tik-tak" geluidjes maakt? :D Of heb ik het dan mis? :+ Kan me daar wel een voorstelling bij maken in elk geval.

Maarja...met EMDR...ben ik zo bang dat ik 'te ver terug ga" in zo'n herinnering. Als ik zelf zo'n herbeleving heb, kan ik er helemaal in 'verdrinken". Die lijken dan weer zo echt, alsof het nu weer gebeurt. Zoveel beelden, geuren, emoties... heel...engig... ;(

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:08

Dan maar zo :P

Ja het is poedersuiker, maar je moet je om zo moment overgeven, ookal is het zwaar en moeilijk en als je het misschien vaker doet, dat het dan minder wordt.. Althans dat zeggen de psychologen allemaal

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 23:37

Nu kan ik hem wel zien.

Lijkt inderdaad heerl erg op die klikjes bij de EMDR. Heb de koptelefoon dan miss niet opgezet, kon de klikjes wel horen.

Maar je zegt het al. EMDR werkt alleen als je het ook toelaat en je er aan overgeeft. Anders heeft het schijnbaar ook geen effect. Moet eerlijk zeggen dat het toen ook nog veel te vroeg was. Toen ze daar mee wilde beginnen, had ze eigenlijk nog helemaal geen goed beeld van wat er allemaal precies gespeelt heeft betreft dit onderwerp.

Raakt een beetje in paniek en ja, toen ging niks meer natuurlijk. En hoe lief en geduldig ze ook was, en hoe goed ze ook op me in aan het praten was. Hield er gewoon helemaal mee op. En ja, na die eerste ervaring hebben we het emdr gedeelte (gelukkig) ook niet meer opgepakt. Heb me toen afgevraagd of ze nog een poging zou doen. Maar ze heeft zelfs niet meer in de richting van EMDR gepraat. Waar ik eigenlijk vooral heel gelukkig mee ben. :P

Heb ook altijd heel snel in de gaten waar ze naar toe aan het praten is. En dat vind ik niet zo leuk, en heel lastig. Terwijl het van de andere kant...ook heel handig kan zijn.

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 17:41

Als je lang genoeg wacht, komen andere met een oplossing. Heb net een smsje van mijn psychologe gekregen.

Dinsdag een afspraak. Ze had gestuurd dat ze misschien een oplossing wist.

Heb daarop geantwoord dat ik erg benieuwd ben. Heb ook gelijk mijn excuses aangeboden omdat ik haar niks meer heb laten weten. Omdat ik het gewoon even niet meer weet.

Maar nu...

Van de ene kant ben ik echt Ontzettend blij. Dat ze me een berichtje heeft gestuurd. Was een beetje bang dat ze me vergeten was. Van de andere kant ben ik behoorlijk onzeker. Want...wat zou ze nu bedacht hebben?? Heb werkelijk Geen Idee.

Hebben jullie suggesties? Ideeën, gerust stellende berichtjes? Zit mezelf behoorlijk op te fokken nu...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:01

Ik denk dat het niet kunnen helpen voor haar net zo frustrerend is als het niet met haar kunnen praten voor jouw.

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 22:31

Zo had ik het nog even niet bekeken...

Voel me altijd enorm schuldig naar haar toe, als we weer zo'n 'nutteloze' sessie hebben gehad. Hoe moet ik dat nu uitleggen. Voelt alsof ik dat niet verdien dan, omdat het eigenlijk zo weinig zin heeft.

Ze heeft het al zo druk. En dan heb ik altijd zoiets van... Sorry... ;(
Misschien had ze dan haar tijd beter aan iemand anders kunnen geven...

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:07

Agh schattie, niet zo zorgen maken!
Wees gewoon blij dat ze iets bedacht heeft!!!
En tuurlijk is ze jouw niet vergeten maar is voor haar ook lastig...wat moet je aan met een meisje dat aanklopt voor hulp maar zo in de war is dat ze zelf niet weet waar te beginnen...

Neem gewoon ff rust voor jezelf dit weekend.
Probeer zo veel mogelijk leuke dingen te doen zodat je jezelf een beetje beter voel :-)

Hoe ging t slapen afgelopen nacht?

Kus, Karina

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:23

Allereerst wat een verhaal! Niet zo gek dat je vastloopt. En veel belangrijker, wat ontzettend goed dat je ondanks dat het je vreselijk veel moeite kost toch de stap zet om het onder ogen te zien en te verwerken! Je mag nee moet echt reuze trots op jezelf zijn!!!!!

Stop met je druk te maken of je de tijd van je psychologe wel nuttig besteed. Je bent aan bepaalde stappen nog niet toe, maar geen enkele sessie is nutteloos. Het brengt jou elke keer een stapje, hoe klein ook, dichterbij onder ogen zien wat er is gebeurd en hoe je verder moet.

EMDR kan een goede therapie zijn om onder ogen te zien wat je hebt meegemaakt en wat dan met je heeft gedaan. Ik heb een succesvol voorbeeld daarvan in mijn omgeving. Daardoor weet ik ook dat dit voor lang niet iedereen geschikt is. Het is heel confronterend en past mss (nog) niet bij jou.

Wees trots op jezelf en de stappen die je zet. Met zoveel doorzettingsvermogen en kracht kom je er echt boven op!

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 00:15

Karina:

Ja, natuurlijk heb je helemaal gelijk. Ik zou echt super blij moeten zijn met het feit dat ze wat bedacht heeft, en dat ben ik ook, écht! Maar had verwacht dat het niet zo veel met me zou doen. (Aah ja, fijn! Ik zal het wel horen dan!) Maar merk aanmezelf dat ik me echt super druk aan het maken ben... :\ En nee, ik weet het...ze zal me niet op eten of iets in die richting. Maar ben gewoon zo bang dat ze iets heeft bedacht wat ik niet zie zitten. En dat ik dat dan tegen haar moet zeggen. En en en...dat Wil ik helemaal niet. Want ze is zo lief en geduldig, en ben zó blij dát ze iets bedacht heeft, ongeacht wat dat is.

En en en...ben me dus alweer helemaal druk aan het maken over iets wat misschien helemaal niet nodig is... -zucht- 8)7

Slapen gisteren ging echt weer heel goed. Volgens mij moet ik mezelf gewoon zo moe maken, dat ik gelijk in slaap val. Maar of dat nu de goede manier is om te gaan slapen...weet ik ook niet. Voor nu helpt het in elk geval. :D

Marion:

"Wat een verhaal"

-Zucht-
En dan te bedenken dat dit nog maar een klein stukje is van dit Alles. Want dit misbruik heeft langer aangehouden dan 2keer :x ;( Heb ik bewust niet in de beginpost gezet. Simpelweg omdat ik niet wist hoe...was allemaal nog Te Groot, Te Eng, Te gecompliceerd. Dan kwam het allemaal te dichtbij, te veel in één keer. Merk dat ik het nu al iets beter kan 'handelen'.

Lief dat je zegt dat ik trots mag zijn opmezelf. Word er verlegen van :o ...vooral omdat ik dat zelf niet altijd zo voel...Zal ook nooit snel zeggen dat ik iets goed heb gedaan. Zelfs als ik vanmezelf weet dat ik wél iets goed gedaan heb, zal ik tegen iemand anders altijd zeggen: "Volgens mij heb ik het niet zo goed gedaan" Of dat er dingen beter konden. Iets in die richting. Zal nooit snel zeggen dat ik écht iets goed vind van mezelf. En dat is soms best wel...lastig. |o

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:29

Slaap zacht prachtige meid :(:)

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:34

hey meid,

Heb niet veel meer laten horen, maar lees nog welk elke keer mee.
Nu wilde ik je toch weer even een hart onder de riem steken.

Maar ook zeggen, net als de rest, dat je trots op jezelf mag wezen dat je deze stappen al genomen hebt!

Dikke knuf!

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 23:00

Bedankt, allebij. <3

Vandaag was...behoorlijk heftig... :\

Was met iemand in gesprek. Ging eigenlijk vooral over haar, en wat ze allemaal heeft meegemaakt. Niks op dit gebied, maar wel behoorlijk heftig allemaal. En...van het een kwam het ander. Op een gegeven moment zijn we bij het onderwerp 'Psychologe' beland. En ja, daar kon ik natuurlijk wel op inhaken. Toen heb ik haar geprobeert met niet te veel woorden uit te leggen wat er een beetje speelden. Voelde echt heel fijn en vertrouwd. <3 We hebben geen woorden genoemd, maar op een geve moment zei ze dat ze 'het wist'. En te oordelen aan haar blik weet ze het ook. Niet precies Wat, maar wel over welk onderwerp. Is in elk geval al een (goed) begin! Ze reageerde ook heel lief, heel begripvol. :j

Voelde zo fijn. Ein-de-lijk iemand in de buurt die er wat weet, waar ik dit mee mag en kan bespreken. Voelde...heel veilig.

Maarja...daarna hé...Was eerst heel erg opgefokt, alert, hyper. Daarna héél verdrietig en daarna niks meer...gewoon niks. Heb zeker 30 minuten langs m'n auto gezeten. Gewoon te ;( om iets te doen, geen energie hebben. En toen bij ik naar stal gegaan, lekker met het paard geknuffeld. /3

En nu, is het gewoon. :) Hoop dat we binnenkort weer een keer afspreken. Geloof (hoop) dat ze me hierbij een beetje kan helpen...

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:16

Oh meid ! Zie je nou wel.... gewoon voor jezelf opkomen !!!
*\o/* *\o/* *\o/*
Goed begin !!!!!

Fijn dat je iemand heb om face to face mee te praten, ben echt blij om dit te horen!
En niet af gaan wachten he, misschien denk zij wel het zelfde en zien jullie elkaar niet meer !
Initiatief nemen, volgende stap :D

Was het leuk bij je paardje ?
lekker geknuffeld?
niks knuffeld lekkerder dan een paard :+

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 14:19

Ja...

Daar zeg je wel wat Karina...
Ik vind het eigenlijk toch wel heel eng, om haar nu te benaderen. Want ja...ze Weet iets. Ik ben altijd zo bang dat mensen dan anders naar mij gaan kijken... Maar volgens mij ben ik het die anders naar hun gaat kijken... :x

Bij het paard was wel fijn. :j <3

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:03

waarom moet iedereen altijd praten? waarom ga je hier niet gewoon telkens stukjes schrijven?

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:28

Hoi meis,

Hoe is t gegaan vandaag?

Kus, Karina

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 22:48

Karina:

Best wel goed eigenlijk. Ze heeft op een congres een nieuwe methode geleerd. Die wil ze gaan toepassen. Gaan switchen tussen toen en nu. En dan terug, Samen terug. En dan heel langzaam, stapje voor stapje. Zodat ik niet steeds 'verdrink' in zo'n herinnering. Want dat is een beetje wat nu gebeurt, en dat mag niet, en dat wil ik niet. Als ik er alleen al echt aan denk kan ik zo verdrinken in zo'n herinnering. Dan ga ik zó ver terug, kijkt het echt alsof het nu weer is. Heel...engig... :\

Maar dat willen we nu dus gaan proberen, kijken of dat meer effect heeft.
Hoop het, ben in elk geval wel blij dat ze iets bedacht heeft. :j

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:50

Fijn dat je zo'n goed bericht heb !!!!

Maar je had toch nog maar 3 sessies bij haar ?
Of ga je het toch met haar verder proberen ?
En, weten je ouders het nu??

En hoe is t met dat meisje waar je zo goed mee gepraat had??
Nog iets gehoord? En ja, ik denk ook dat jij degene bent die anders
naar mensen gaat kijken...maar dat geeft niet. Komt ook wel weer goed :D.
Spreek gewoon iets met haar af, voor de fun !
Komt t gesprek weer op dit onderwerp kun je altijd nog beslissen of je
het er over wil hebben en anders heb je gewoon een leuke afspraak en nieuwe vriendin :).

Fijne dag !

Kus, Karina

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 22:07

Ja klopt, ik heb nog maar drie sessies bij haar. Maar we gaan nu gewoon kijken. En als het echt effect heeft, was er nog wel iets te regelen zei ze. :)

Hoe blij ik er dindsag mee was... hoe ellendig ik me er woendag over voelde. Was er helemaal klaar mee, wilde er eigenlijk helemaal mee stoppen. Met therapie en alles... :x

Vandaag was, wel oké, gewoon...niet heel goed, niet heel slecht...Heb zo'n ontzettende stemmingswisselingen dat ik er soms zelf bang van kan worden. Kan van het een op het andere moment totaal omslaan, zelfs zonder een directe reden.

Mijn ouders weten het nog steeds niet, en dat zal voorlopig ook zo blijven. :)

Heb nog wel contact gehad met mijn vriendin, maar we hebben eigenlijk nog niks afgesproken...Durf niet zo goed echt iets af te spreken. Wil het zo graag, met haar bespreken. Weten hoe zij erover denkt, wat ze vind... maarja. Dan moet wel wat afgesproken worden natuurlijk. :o