kind wordt enorm gepest, en bedreigd!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:27

Fijn dat je je nu het idee hebt dat er iets van vooruitgang in de zaak zit. :)

Als je zoon bijna (over een jaar of iets dergelijks) naar de middelbare school gaat, zou ik eerlijk gezegd vooral investeren in het zoeken naar een goede middelbare school waar voornamelijk de mensen heengaan die hem met rust laten, het liefst natuurlijk samen met z'n beste vriend of met de kinderen op het dorp waar hij het goed mee kan vinden.

Wat wil hij zelf eigenlijk? Ik heb vroeger vaak aangegeven naar een andere basisschool te willen en dit is dan ook meerdere malen gebeurd - mijn ouders hadden daarnaast werkelijk alles al geprobeerd om schoolwissels te voorkomen. Uiteindelijk heb ik een fijne school gevonden en daar de laatste paar jaren kunnen slijten, en eigenlijk is dat de beste remedie! Het duurt lang, maar als er eenmaal een plek is waar je zoon zich thuisvoelt slijt het vanzelf steeds meer. Het is te hopen dat die plek er snel komt en de keuze voor vervolgonderwijs is dan ook zeker iets om je tijdig op voor te bereiden.

Verder is het zo dat scholen die als 'goed met probleemkinderen' te boek staan, zij het reguliere of speciale, toch vaak de meest bijzondere gevallen krijgen. Mijn laatste basisschool was er zo een, maar zodra het uitkwam dmv schoolonderzoeken en publiciteit stroomde hij binnen een paar jaar vol met onhandelbare kinderen. Gevolg: die school, die nog steeds heel goed scoorde, veranderde binnen de kortste keren in een rotplek waar de docenten met de handen in het haar zaten. Geef daarom ook scholen die zich nog niet bewezen hebben een kans, moederinstinct is in deze vaak een hele goede. ;)

Tot slot nog een compliment voor je strijdlust en inzet naar je zoon toe. Zet 'm op! *\o/*

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:36

Goed gedaan Claud. Fijn dat de school hierover nu gaat vergaderen en de ouders van de pester uitnodigt op gesprek.

Ik werk zelf ook op een REC4 school en het is erg lastig, zeker met alle complexe problematieken van de kinderen om de vinger op de zere plek te leggen. Het is al gebeurd: men dacht dat het spelen was... (bij ons op school speelt de regel dat er überhaupt niet aan elkaar gezeten mag worden om dat te voorkomen)

Het is symptoombestrijding om een leerkracht/directeur op het schoolplein rond te laten lopen om zo te voorkomen dat er gepest wordt. Natuurlijk helpt het wel even, maar wie weet slaan de pesters wel hun slag op het moment dat er geen toezicht is? Dat is veel enger voor het kind.
Wat het beste helpt tegen pesten is een programma opzetten wat werkt aan de sfeer in de klas, om elkaar beter te waarderen en respecteren. Zeker in zo'n klas is dat hard nodig met alle stoornissen en eigenschappen die bij elkaar zitten. Echter... doordat wel alles bij elkaar zit, is het creëren van zo'n groepsklimaat erg lastig en kan ik me voorstellen dat niet elke leerkracht daar voldoende vaardig in is.

Wat jij hier mee kunt? Weet ik niet, maar het plaatst het verhaal misschien wat in perspectief.
Heel erg veel succes hiermee en sterkte voor je geweldige zoon!
Trouwens: je zoon zal je vechtlust zeker kunnen waarderen, het is zó belangrijk voor kinderen om serieus genomen te worden.
Ga zo door dus!

_Kelly_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:38

Sorry ik heb geen tips of zo.
Maar ik wil wel even zeggen, wat rot voor jullie en veel sterkte en succes!

marleen_88

Re: kind wordt enorm gepest, en bedreigd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:44

Kijk; fijn dat je nu serieus genomen wordt en er stappen ondernomen worden.

Begrijpelijk dat je je zoon thuis houdt, arme knul wordt totaal afgemaakt op die school. Ik vind het persoonlijk schandalig dat 't zo ver kan gaan, helemaal op speciaal onderwijs.
Wat doen die leerkrachten die pleinwacht hebben??!! :\

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:45

Misschien heb ik overheen gelezen, maar je kan het beste de ouders van de pesters aanspreken. Ben lang gepest op school en de school deed er niks aan, het helpt meer als de ouders zich er ook mee gaan bemoeien ;)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:45

Bij dit soort kinderen helpt dat niet vaak, Thoraklover...
Die zitten op een REC4 school met een reden, het is geen normale basisschool.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:37

Maar dan nog, de ouders mogen best weten wat hun kind voor'n schade aanricht..

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:39

Tuurlijk! Dat ben ik zeker met je eens.
Maar de vraag is of de ouders alleen hier iets aan kunnen doen :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:45

claud31 schreef:
We hebben gesprek gehad met school.
Daaruit is gekomen dat er morgen een teamvergadering is over hetgeen wat er gebeurd is, en hoe dat ze dit voortaan gaan voorkomen.
Morgen word ik daarover teruggebeld en weten we meer.
Tuurlijk vond school het allemaal erg vervelend....en ze snapte ook waarom hij nu thuis is.
Morgen blijft hij ook nog thuis, net zolang tot er een pasklare oplossing is gevonden waardoor die pesterijen niet meer kunnen voorkomen, school gaf aan hierin inderdaad tekort geschoten te zijn, en begrepen mijn standpunt volkomen.

De ouders van de pesters zijn door school op de hoogte gebracht en worden uitgenodigd op school als de teamvergadering geweest is.

Ben nu met de gang van zaken wel tevreden, ben benieuwd wat er uit de vergadering komt en welke oplossing ze aanreiken. Heb ook nog contact gehad met de instelling waar wij met ons zoontje al jaren zijn, die was ook van mening dat ik juist gehandeld heb met alles.

Ben blij dat er wat aan gedaan wordt! Ik las met open mond je openingspost, hoe durven die kinderen zeg :wow:

TS: ik ben benieuwd of je weet of de pesters ook een stoornis binnen het autistisch spectrum hebben?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:52

Jeetje wat een verhaal. Ongeacht wat de school morgen zegt, alsnog een gesprek aanvragen met de directie en ouders van de betreffende kinderen. Anders weten die kleine ettertjes echt niet wat de consequenties zijn van hun gedrag. Desnoods 1x p/m op het matje laten komen om te evalueren.

Bij mijn dochter (groep 6/7) zit een kereltje wat ook zo'n lastpak is. Die terroriseerd al vanaf de kleuterklas de meisjes in de klas, en dan helemaal degene waar hij een oogje op heeft. Mijn dochter in groep 3 behoorlijk door hem dwarsgezeten, in groep 4 was het rustig dankzij een goede oplettende lerares en nu in groep 6 is het weer bal. Ik heb meerdere malen zijn moeder aangesproken, en de leerkrachten en iedere keer werd er beterschap beloofd. Dan bood het ventje zijn excuses aan, was het 3 dagen rustig en dan begon de ellende weer. Haar klemzetten tegen het hek, duwen, uitschelden etc. Het arme kind kwam onder de blauwe plekken thuis. Vorige week was bij ook de emmer vol en heb ik een mail gestuurd naar de directie en gevraagd om een gesprek. Afgelopen donderdag kwam ik op school, werd ik aangesproken door de leerkracht met 'ja, we hebben aan ... gevraagd waarom hij jouw dochter pest en hij weet het niet. We kijken het even aan en hoor je nog van ons'

Mooi niet dus. Ik heb een gesprek geeist met alle partijen en die wil ik dus ook. Iemand die al 3 jaar pest, stopt niet zomaar. En daarnaast wil ik weten waarom dat kereltje dat gedrag vertoond en dan voornamelijk waarom naar mijn dochter?!
Het mag toch niet teveel gevraagd zijn dat een ouder zijn kind veilig op school wil hebben zitten??

TS heel veel wijsheid en ik hoop op een goede en passende oplossing voor jullie situatie.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:43

Het is echt te zot wat kinderen tegenwoordig uithalen. Ik ben zelf 8 jaar lang extreem erg gepest, en op gegeven moment ben ik er wel redelijk imuum voor geworden [geloof me, het was echt een hel!]

Wat deze kwestie betreft, contact opnemen met de ouders en dit eens even mooi aankaarten. Sowieso vind ik het al te zot dat kinderen van zo'n leeftijd met het homoseksueel zijn zo 'spotten'. En het ook al hebben over seks? Sorry? Je hoort op die leeftijd met autotjes te spelen!

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 11:36

Ik heb alle reacties gelezen en ontzettend veel pb's gehad, ik kan ze niet nu allemaal beantwoorden, wel ontzettend bedankt hiervoor.
We wachten vandaag verder af wat de teamvergadering gaat opleveren.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:04

Het is toch niet te geloven ook he.
Neem je eerst meerdere malen contact op met school gebeurd er weinig, moet het dan echt zo?!
Blijkbaar wel, maar hopelijk komen ze nu met een passende oplossing ts!
Goed van je dat je er zo achteraan gaat.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:09

Ooh vreselijk! Ik heb je verhaal met gevoel gelezen - het gevoel wat mij ook 13 jaar lang is overkomen en mijn ouders niks mee konden - maar wat fijn dat jij er bovenop zit!!!
Voor je zoontje zou het kunnen helpen om hem op een zelfverdedigings sport te doen, dit heeft mij destijds enorm geholpen.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:53

Ik ben erg benieuwd of je al reactie van school hebt gehad ?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 11:11

claud31 schreef:
We hebben gesprek gehad met school.
Daaruit is gekomen dat er morgen een teamvergadering is over hetgeen wat er gebeurd is, en hoe dat ze dit voortaan gaan voorkomen.
Morgen word ik daarover teruggebeld en weten we meer.
Tuurlijk vond school het allemaal erg vervelend....en ze snapte ook waarom hij nu thuis is.
Morgen blijft hij ook nog thuis, net zolang tot er een pasklare oplossing is gevonden waardoor die pesterijen niet meer kunnen voorkomen, school gaf aan hierin inderdaad tekort geschoten te zijn, en begrepen mijn standpunt volkomen.

De ouders van de pesters zijn door school op de hoogte gebracht en worden uitgenodigd op school als de teamvergadering geweest is.

Ben nu met de gang van zaken wel tevreden, ben benieuwd wat er uit de vergadering komt en welke oplossing ze aanreiken. Heb ook nog contact gehad met de instelling waar wij met ons zoontje al jaren zijn, die was ook van mening dat ik juist gehandeld heb met alles.

Wat fijn dat ze WAKKER WORDEN :Y) en dat ze het erkennen dat ze tekort geschoten zijn! Hopelijk komt er een gepaste oplossing zodat je zoon weer lekker vrij kan rond spelen! Hoe gaat het nu met hem ( en jullie natuurlijk)? Begrijpt hij het allemaal een beetje?

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 11:16

Ik ben nu 16, en heb ook het syndroom van asperger,
En ben jaaaaaren lang gepest...
Nu zit ik even(al 8 maanden) helemaal niet op school, omdat het gewoon niet meer ging, nu ga ik binnekort ook naar het speciaal onderwijs, en ik heb ook een autisme cursus gedaan, en dat heeft heel veel geholpen, daardoor kan ik nu ook voor mezelf opkomen, misschien iets voor je zoontje?

In ieder geval, heeeeel erg veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 14:56

Hoe is het nu TS, zijn ze er serieus mee aan de slag gegaan en kan je zoon weer veilig en rustig naar school?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:11

Ben ook erg benieuwd of en wat je van de school hebt gehoord.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:48

Ik heb alleen even jou post's gelezen.
Maar ik wil jou en je zoontje vreselijk veel sterkte wensen.. Ik ben zelf jaren gepest. Geloof me.. je zoontje heeft het echt heel erg moeilijk..

Ik wens jullie echt heel erg veel sterkte toe.. Hoop zo dat dit allemaal weer goed gaat komen :(:)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:00

Mijn ogen rollen uit mijn hoofd van dit verhaal..
Ik vind het eigenlijk best gek, ik heb het speciaal basisonderwijs als heel fijn en rustig ervaren.
Juist omdat iedereen wat had accepteerde iedereen elkaar wel.
Sommige antwoorden zijn wel heel pasklaar, hier kan haar zoontje niks mee, hier moet school wat aan doen.

Ik ben dus wel benieuwd wat er uitgekomen is.
Op de basisschool ben ik zelf ook ontzettend gepest als Asperger.
Inmiddels ben ik 18 maar ik kan er nog om janken als ik er aan terugdenk.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:08

ben erg benieuwd of de school iets ondernomen heeft

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:26

Ik werk zelf in het speciaal onderwijs en zou graag willen weten hoe de school jullie gaat helpen.
In ieder geval heel veel sterkte.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:24

Wat erg zeg! waarom worden de pesters niet geschorst? schandalig dit

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:45

Wat een verhaal zeg!
Ik vind dat je goed gehandeld hebt.
Maar wat ik me af vraag, weten die pesters dat jou zoontje autistisch is? Weten ze wat autisme inhoudt?
Toen ik in de 1e klas van het vwo zat, zat ik met een meisje in de klas die ook autisme had. Ik vond haar altijd maar vreemd en ze werd ook totaal niet betrokken in de klas. Er was ons aan het begin van het jaar ook niet verteld dat ze autisme had. Toen ze dit een keer verteld hadden en uitgelegd hadden wat het allemaal inhield, hoe zij alles zag en dacht enz. kreeg de klas hier ineens een hoop begrip voor.

Misschien is het een idee om de leerkracht een les te laten besteden aan autisme? Gevolgd door een gesprek met de pesters?