Suus_ schreef:Betaal eigenlijk altijd mn eigen dingetjes, tenzij iemand er echt op staat dat hij het betaald! Dat vind ik wel heel lief!
Maar voor mij hoeft het niet perse, ik geef meestal uit mezelf geld.
Tsss...betaalt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vudress schreef:Lekker je date laten betalen......Daar is het een man voor, zo wordt zijn jachtinstinct nog eens goed aangewakkerd.
pmarena schreef:Hihi , maar dat heb ik (en andere vrouwen) dus ook , ik ben geen klein kind dat zelf niet kan betalen
Werk ook gewoon voor mijn centjes en je kunt zo'n kerel toch niet krom laten liggen terwijl je zelf je bankrekening ziet groeien
Wel lief dat je alles betaald hebt....maar ik vind dat de relatie dan toch wat scheef trekt hoor , tenzij je natuurlijk ècht een ouderwetse rolverdeling hebt van man werkt voor de centjes , en vrouw zorgt heel goed voor het nest zodat de man daar geen omkijken naar heeft
(als je dat allebei fijn vindt , zo'n rolverdeling)
bellenadie schreef:Als ik word gevraagd om een keer mee te gaan naar de film verwacht ik dat hij betaald! Ik heb toen (lang geleden) aan mijn vriend gevraagd of hij met mij naar de film wil... Vervolgens heb ik dus betaald!
Als je in dilemma zit kun je ook gewoon zeggen... Wat is tegenwoordig eigenlijk normaal bij n eerste date? Betaald de man, betaal je samen of laat je betalen? Wat vind jij? (misschien wel vragen voor de eerste date erdoorheen komt?)
snoetie schreef:Een vrouw mag toch wel als een prinses behandeld worden? ik vind echt dat een man zijn best mag doen (en geld is hierbij alleen maar een middel).
ik vind dat er altijd nog een verschil tussen een man en een vrouw, en betalen op de eerste date is bij mij zo'n soort verschil.
snoetie schreef:Ik vind het niet 'profiteren van' als hij op een eerste date betaald.
je gaat toch naar die date met de intentie om een relatie te starten? dan kun je op een later tijdstip toch iets leuks voor hem doen? (of moet dat dan ook nog gelijkwaardig zijn aan het bedrag dat hij aan jou etentje heeft uitgegeven)
Vudress schreef:Lekker je date laten betalen......Daar is het een man voor, zo wordt zijn jachtinstinct nog eens goed aangewakkerd.
Vudress schreef:Denigrerend? Nee hoor! Mannen zijn dom en werken een beetje simpel. Daar moet je gebruik van maken in plaats van moeilijk over te doen.
MarcoBorsato schreef:snoetie schreef:Een vrouw mag toch wel als een prinses behandeld worden? ik vind echt dat een man zijn best mag doen (en geld is hierbij alleen maar een middel).
ik vind dat er altijd nog een verschil tussen een man en een vrouw, en betalen op de eerste date is bij mij zo'n soort verschil.
Ik ga je even selectief quoten. Ja, als vrouw mag je als een prinses behandeld worden, maar 1. dat werkt 2 kanten op, en 2. daar is geen geld voor nodig in mijn geval.
En omdat jij vindt dat er verschil is tussen man en vrouw, zijn wij het waarschijnlijk niet eens. Ik kom uit een feministisch nest, ik plak fietsbanden beter dan mijn broer, die op zijn beurt beter kookt dan ik. Er is voor ons geen verschil, ik ga na mijn studie gewoon werken, ik verdien mijn eigen geld, huishoudelijke taken worden eerlijk verdeeld en ik stel mezelf in geen enkel opzicht onder, maar ook niet boven mijn vriendjes.
MarcoBorsato schreef:Misschien woon jij in de Apenheul, maar de mannen waar ik mee date zijn intelligent, beschaafd en welbespraakt.
MarcoBorsato schreef:JuliaMaria, zoals je kunt zien heb ik niet meer direct over de date, maar over de opmerking van snoetie die vindt dat er verschil is tussen man en vrouw.
En verder blijf ik bij wat ik gezegd heb. Mijn 'speculaties' zijn toch wel ergens op gebaseerd, het zijn mijn normen en waarden, het is wat ik heb meegekregen van huis uit. Ik ben waarschijnlijk niet zo traditioneel/ouderwets opgevoed.
Vudress schreef:MarcoBorsato schreef:Misschien woon jij in de Apenheul, maar de mannen waar ik mee date zijn intelligent, beschaafd en welbespraakt.
En diezelfde mannen, die jij beschouwd als intelligent, beschaafd en welbespraakt, zijn nog steeds in het bezit van een oeroud jachtinstinct. Dat staat los van elkaar, hoewel het in Heiloo vast anders werkt.
Vudress schreef:Denigrerend? Nee hoor! Mannen zijn dom en werken een beetje simpel. Daar moet je gebruik van maken in plaats van moeilijk over te doen.