vreemdgaan; de aard van het beestje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:55

Ach mijn aanstaande lag tijdens mijn migraine-aanval beneden op onze nieuwe bank te vozen met een grietje die hij opgepikt had in de plaatselijke kroeg....
Blijkt dat hij bij de volgende 2 vriendinnen ook zijn kleine jongen niet in de broek kon houden, dus nu is hij 38 en vrijgezel en heeft hij overal spijt van (jaja).
Tja en ik ben getrouwd en heb er toch wel een beetje een trauma aan over gehouden!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:14

kyraliam schreef:
Ach mijn aanstaande lag tijdens mijn migraine-aanval beneden op onze nieuwe bank te vozen met een grietje die hij opgepikt had in de plaatselijke kroeg....
Blijkt dat hij bij de volgende 2 vriendinnen ook zijn kleine jongen niet in de broek kon houden, dus nu is hij 38 en vrijgezel en heeft hij overal spijt van (jaja).
Tja en ik ben getrouwd en heb er toch wel een beetje een trauma aan over gehouden!

Spijt... right...

Maar dat trauma, dat ken ik! Ben in een eerdere relatie bedrogen. Ik wist niks van haar af en zij achteraf gebleken ook niet van mij. Met haar ging hij uiteindelijk door, maar dat bleek ook op niks uit te draaien. Toen was ik nog maar een jaar of 16, dus op zich geen wereldramp, maar toch niet fijn. Mijn vorige vriend bleek ook stiekem msn- en mailcontact te hebben met z'n ex, over sexueel getinte opmerkingen, dat weet ik zeker. Mogelijk is er nog meer geweest, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen en ik zou het ook niet willen weten.
Tijdens die relatie heb ik onbewust kriebeltjes gekregen voor een andere jongen. Ik erkende die kriebels voor die jongen niet echt, gewoon omdat ik mezelf nog maar niet zou toestaan om over een ander te denken als ik in een relatie zou zitten! Gewoon uit principe en uit soort van eergevoel zou ik nog niet eens vreemd kunnen gaan, ik vind dat echt het laagste van het laagste. Eigenlijk hield ik niet echt van mijn toenmalige vriend, maar ik weigerde op te geven... tot het genoeg was. En een paar dagen later was ik met m'n huidige vriend.
Van deze jongen hou ik echt en ik kan me niet eens voorstellen dat ik nog maar kriebels voor een ander zou krijgen. Helemaal niet. Nooit eerder bij iemand gehad. Ook is hij echt betrouwbaar, daar ben ik vreemdgenoeg zeker van. Als hij nog maar te kort bij een ander zou gaan staan, zou hij doodgaan van de zenuwen :+ Hij vindt trouw zijn ontzettend belangrijk en daar geloof ik hem ook in.

Mijn ouders zijn gescheiden doordat mijn vader vreemdging met moeder's beste vriendin. Als je dat als kind hebt meegemaakt of je bent zo als vrouw bedrogen, weet je hoeveel pijn het doet. Dan word je daar toch heel principieel in, denk ik.

Als je hebt meegemaakt en je doet het zelf ook nog of je bent zelf derde partij en je weet dat... Dan vraag ik me af wat voor menselijke waarden en normen of principes je eigenlijk hebt? Wie/wat ben je dan als mens? Wat leer je dan je kinderen (later) over trouw zijn? Ik kan sommige dingen echt niet begrijpen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 09:06

Tieneke schreef:
Mijn ouders zijn gescheiden doordat mijn vader vreemdging met moeder's beste vriendin. Als je dat als kind hebt meegemaakt of je bent zo als vrouw bedrogen, weet je hoeveel pijn het doet. Dan word je daar toch heel principieel in, denk ik.

Klopt volledig! Ik zal nooit een andere vrouw datgene aandoen wat mij is overkomen :n !!

JPS

Re: vreemdgaan; de aard van het beestje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:45

Aard van het beestje.. aandacht!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 19:34

LimaMambo schreef:
DeadxStar schreef:
Tsja, het is maar wat je liefde noemt dan..

Ik vind dit geen liefde :n

Maar je zegt dat je aan niemand verantwoordelijkheid af te leggen hebt. Wat denk je van zijn vriendin??
Sorry maar ik snap zulke mensen dus écht niet. |o

meid.. je kent de hele situatie niet dus oordeel niet zo snel
heb al eerder aangegeven dat het niet goed is.. maar ga mezelf niet verdedigen

en wbt verantwoordelijkheid tegenover zijn vriendin? wat heb ik daar mee te schaften? ken heel die vriendin niet..

ach ja, wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat dan ook een ander niet.
Ik snap de reactie van DeadxStar wel, zeker als het je zelf al eens is overkomen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:15

Vreemdgaan zal denk ik wel een beetje de aard van het beestje zijn, heb ik het idee. Naar mijn inziens; na 1 keer een misstap, volgen er altijd meerdere... Ik zou iig niet verder kunnen met mijn vriend als hij een keer een misstap heeft gemaakt.. :n Zelfs niet als hij heeft gezoend met een ander! Dan kan ik nog niet verder met hem.. Ik zal het hem telkens verwijten.. :o

Maarrr, ik geloof ook.. dat als je een relatie hebt gehad van meerdere jaren, en je weet dat je partner je altijd trouw is gebleven maar uiteindelijk toch een slippertje maakt; je huwelijk niet in orde is. Het is de taak (vind ik) van beide, om je huwelijk spannend, uitdagend en leuk te houden. Heb je het saai, dan ben je eerder geneigd om een misstap te maken omdat een andere man/vrouw je wél die gezonde spanning kan bieden naar waar je verlangt.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:27

Heb even 2 pagina's globaal terug gelezen, en vind het interessant om diverse meningen/ervaringen te lezen. :j

Maar wat mij het meeste is opgevallen, een uitspraak van een bokker hier:
Hoe kun je in godsnaam je partner nog recht in de ogen kijken na een slippertje?

Ik zelf zou dat echt NOOIT kunnen doen.. Ik heb toch ook al wel diverse vriendjes gehad, maar heb nooit toegegeven aan de spanning van andere jongens.. :n Zo ben ik echt niet.. Ik zal het mezelf ook never nooit vergeven als ik wél een keer zou toehappen.. Sorry, maar mijn mening: Ik vind het zo laag als je vreemd gaat.. :o

En ik snap het ook niet dat sommige dames een 'relatie' met een man aangaan terwijl ze WETEN dat hij een vriendin/vrouw heeft! Bah, wat zal ik me een walgelijk, naar mens vinden als ik met zo'n man zou gaan.... Gelukkig zal het mij nooit overkomen, want zodra ik weet van iemand dat hij een vriendin heeft, zul je mij niet meer met hem tegen komen..

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:37

Melanie_B schreef:
Heb even 2 pagina's globaal terug gelezen, en vind het interessant om diverse meningen/ervaringen te lezen. :j

Maar wat mij het meeste is opgevallen, een uitspraak van een bokker hier:
Hoe kun je in godsnaam je partner nog recht in de ogen kijken na een slippertje?

Ik zelf zou dat echt NOOIT kunnen doen.. Ik heb toch ook al wel diverse vriendjes gehad, maar heb nooit toegegeven aan de spanning van andere jongens.. :n Zo ben ik echt niet.. Ik zal het mezelf ook never nooit vergeven als ik wél een keer zou toehappen.. Sorry, maar mijn mening: Ik vind het zo laag als je vreemd gaat.. :o

En ik snap het ook niet dat sommige dames een 'relatie' met een man aangaan terwijl ze WETEN dat hij een vriendin/vrouw heeft! Bah, wat zal ik me een walgelijk, naar mens vinden als ik met zo'n man zou gaan.... Gelukkig zal het mij nooit overkomen, want zodra ik weet van iemand dat hij een vriendin heeft, zul je mij niet meer met hem tegen komen..

Die uitspraak was van mij, en gericht op de mensen die vreemdgaan....

Mijn vraag was dus.... Hoe die vreemdgangers hun partner nog recht in de ogen kunnen aankijken?
Als ik bedenk dat ik een slippertje zou maken, zou ik mijn vriend uit schuldgevoel niet meer aan kunnen kijken...

Terwijl er hier zo makkelijk over gepraat word, dat er 2 a 3 keer per jaar even een spanning weg gewipt moet worden...

Geloof me ik heb een hekel aan mensen die vreemdgaan, wippen met mensen die een vriend of vriendin hebben...
Ik kan me er niets bij voorstellen, wordt gezegd dat het hun probleem niet is, maar dat is het imo wel....

Mijn vader ging vreemd, ik heb zijn vriendin jaren lang gehaat omdat zij het huwelijk van mijn ouders verwoest heeft samen met mijn vader...
Ik vind als je weet dat iemand bezet is dat je daar met je handen vanaf moet blijven...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:41

Iemand kan niet vreemdgaan als de andere erin meespeelt.
Weet je het niet dan kan je weinig aan doen, dan speel je erin mee maar niet bewust.
Weet je het wel dan neem je toch echt wel deel aan het verhaal van vreemdgaan.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:41

@ Nanne, ik heb net even de meeste post hier doorgelezen, en dus ook die van jou.. Maar die van jou komen op mij over net alsof je gewoon je gevoel wilt blokkeren voor wie dan ook, welke man dan ook, en je erg hard voor jezelf bent. Ik kan er misschien heeelemaal naast zitten, maar zo kwam het een beetje op mij over.. Klopt dit? :)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:44

Pascal schreef:

Mijn vraag was dus.... Hoe die vreemdgangers hun partner nog recht in de ogen kunnen aankijken?
Als ik bedenk dat ik een slippertje zou maken, zou ik mijn vriend uit schuldgevoel niet meer aan kunnen kijken...

Terwijl er hier zo makkelijk over gepraat word, dat er 2 a 3 keer per jaar even een spanning weg gewipt moet worden...

Geloof me ik heb een hekel aan mensen die vreemdgaan, wippen met mensen die een vriend of vriendin hebben...
Ik kan me er niets bij voorstellen, wordt gezegd dat het hun probleem niet is, maar dat is het imo wel....

Mijn vader ging vreemd, ik heb zijn vriendin jaren lang gehaat omdat zij het huwelijk van mijn ouders verwoest heeft samen met mijn vader...
Ik vind als je weet dat iemand bezet is dat je daar met je handen vanaf moet blijven...

Goede uitspraak.. Een die ik mij ook bezig houdt.. Ik zou me vriend echt niet meer onder ogen kunnen komen.. aangezien ik weet hoe knettergek hij op me is.. Ik zou zijn hart breken...

Ik heb het eerlijk gezegd ook niet zo met mensen die even een wippie maken, zomaar.. met een getrouwde man/vrouw. Kijk, ben je nou beide vrijgezel.. dan zeg ik 'doe wat je niet laten kunt', en 'lang leve de lol', maar iemand die een relatie hebt; afblijven!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:45

lesilla schreef:
Iemand kan niet vreemdgaan als de andere erin meespeelt.
Weet je het niet dan kan je weinig aan doen, dan speel je erin mee maar niet bewust.Weet je het wel dan neem je toch echt wel deel aan het verhaal van vreemdgaan.

Mee eens. Weet je het niet, dan kun je er niet veel aan doen... Er is nou eenmaal de kans dat je er (veel) te laat achter komt.. Pff..zou er niet aan moeten denken, want mocht mij dat ooit gebeuren, dan zal ik mezelf zo'n gruwelijk naar mens vinden, en zal de pijn van die vriendin voelen.. bah.. slecht geweten; zou ik niet mee kunnen leven. :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:48

Melanie_B schreef:
Pascal schreef:

Goede uitspraak.. Een die ik mij ook bezig houdt.. Ik zou me vriend echt niet meer onder ogen kunnen komen.. aangezien ik weet hoe knettergek hij op me is.. Ik zou zijn hart breken...

Ik heb het eerlijk gezegd ook niet zo met mensen die even een wippie maken, zomaar.. met een getrouwde man/vrouw. Kijk, ben je nou beide vrijgezel.. dan zeg ik 'doe wat je niet laten kunt', en 'lang leve de lol', maar iemand die een relatie hebt; afblijven!

Lieg nooit tegen de ogen die jou met liefde aankijken.... :j

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:05

Wauw, die uitspraak is ook ergg goed!

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:09

Verliefd worden op een ander kan gebeuren, maar er iets mee doen ligt bij jezelf....

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:14

kyraliam schreef:
Verliefd worden op een ander kan gebeuren, maar er iets mee doen ligt bij jezelf....

Toen mijn relatie niet lekker liep, heb ik ook gevoelens voor een ander gekregen..
Heb meerdere gesprekken gehad met mijn ex, beloofde verbetering...
Heb het nooit gezien, toen heb ik besloten de relatie te verbreken..
Heb die andere jongen een tijdje laten rusten.
En nu is hij al meer dan een jaar mijn vriend.

Maar vreemdgaan heb ik nooit gedaan, ik ben met mijn gevoel naar mijn ex gegaan heb ze uitgesproken.
Maar nooit een stap verkeerd gezet, en zo hoort het ook in mijn ogen..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:56

kyraliam schreef:

Klopt, maar als je er niet iets mee zou doen.. is ook niet eerlijk tegenover je huidige partner.. Dus als je er dan niets aan zou doen lijkt mij ook niet een optie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:02

Cath_16 schreef:
gekkesies schreef:
En wat betreft mensen die moedwillig bepaalde handelingen verrichten met bezette mensen; Ik geloof best dat jullie allemaal heel leuke mensen zijn en het spijt me oprecht als ik jullie hiermee voor de kop stoot, maar ik wálg echt van die Uacties als je weet dat iemand bezet is en er mensen gekwetst gaan worden. Of het nou jouw verantwoordelijkheid is of niet, heb alsjeblieft gewoon een beetje fatsoen (en moreel besef) in je donder. :\

Helemaal mee eens er zijn zoveel vrijgezelle mannen waarom 1 kiezen die al een vriendin heeft? Van een bezette man hoor je gewoon af te blijven. Je wilt toch ook niet dat jou hetzelfde overkomt?

Ik was 1 van die mensen. Waarom gedaan? Omdat het allemaal een ver van mijn bed show was. Ik had wel heel veel contact met hem via internet maar heb hem maar 4 keer gezien en daarvan 3 gezoend. Omdat ik hem zo weinig zie en ik 'haar' totaal niet ken, lijkt het makkelijker. Klinkt misschien stom, maar ik kan dus niet uitleggen waarom. Ik heb hem al ruim een jaar niet meer gezien maar spreek hem nog zo nu en dan via berichtjes op internet. Ik heb er geen spijt van wat ik eigenlijk raar vind, want ik zou natuurlijk nooit 'haar' willen zijn.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:10

'Knap' dat je dat kan.. Ik zou het echt niet kunnen, als ik weet dat hij een vriendin heeft...
Stel je eens voor dat JIJ dat meisje bent.. pff..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:12

Melanie_B schreef:
'Knap' dat je dat kan.. Ik zou het echt niet kunnen, als ik weet dat hij een vriendin heeft...

Ik vind het zeker niet knap van mezelf, eerder onbegrijpelijk...

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:27

Waarom doe je het dan ??????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:54

Melanie_B schreef:
Waarom doe je het dan ??????

Blind van verliefdheid, je acties goedpraten, het niet willen zien. Dat is heel ´makkelijk´.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:58

Het niet willen zien.. Maar nu achteraf zie je het toch wel? Dat het fout is..
En dan nog heb je er geen spijt van.

Ik snap dat niet :n

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:02

Joolien schreef:
Melanie_B schreef:

Ik vind het zeker niet knap van mezelf, eerder onbegrijpelijk...

Als Jolien niet met m ging, ging ie wel met een ander... Er zit namelijk iets fout bij HEM.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:05

DeadxStar schreef:
Het niet willen zien.. Maar nu achteraf zie je het toch wel? Dat het fout is..
En dan nog heb je er geen spijt van.

Ik snap dat niet :n

Hmm. Eigenlijk vind ik wel dat de verantwoordelijkheid ligt bij degene die vreemdgaat. Het lijkt mij niet wat om écht iets te beginnen met iemand in een relatie. Maar als je gewoon als vrijgezel in de kroeg een leuke avond wilt hebben (ik zeg maar wat), dan zou de status van de persoon in kwestie me minder uitmaken. Zijn relatie, zijn verantwoordelijkheid. Dat ik niet een relatie zou willen beginnen met diegene terwijl hij nog een vriendin heeft zou meer zijn omdat ik niet iets wil met iemand die van 2 walletjes eet, dan omdat ik dat sneu vind voor de ander.