uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:43

Ik duidde op de specifieke situatie van TS. Die viert een feestje voor haar 12,5 jarige huwelijksdag. Kan me voorstellen dat in die familie dat "normaal" gevierd wordt met een feestje voor de hele familie. Dan zou zo'n alternatieve middag misschien een uitkomst zijn.

En natuurlijk is het hun dag. Ik heb zelf me nooit gepasseerd gevoeld als een uitnodiging alleen aan mijn man en mij gericht was. Voor mijn kinderen betekende dat dat ze dan lekker ergens anders mochten logeren dus die waren er ook nooit rouwig om :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:44

Het ging om een 12,5 jarig huwelijk :P

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:45

Oops! My bad! Ik moet ook werken ipv bokken :D

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:50

De meningen zijn zéér verdeeld hierover..

Wat op 1 hoort te staan: HET IS JULLIE 12,5 JARIGE HUWELIJKSDAG.

Ik kan me indenken dat er mensen beledigd zullen zijn als de kinderen niet mee mogen, maar ik vind wel dat zij moeten begrijpen dat het erg egoïstisch is om daar beledigd over te zijn, aangezien het niet hun feestje is.

Misschien op de kaart zetten: Alleen geschikt voor 18PLUS?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:50

Anoeska schreef:
Er vallen me hier toch wel een aantal reacties op waarin moeder bijna vergroeid lijken met hun kind (als mijn kind niet gewenst is, dan kom ik ook niet. Mijn kind is zo goed opgevoed, die kan naar iedere gelegenheid mee enz...). Ik herken dat helemaal niet in mijn omgeving. Daar zit het vol met mamma's (en pappa's) die graag eens een avondje/weekendje weg gaan zonder kinderen. Die hebben naast een gezinsleven thuis ook nog een rijk sociaal leven waar de kinderen echt niet altijd bij hoeven te zijn.

Geen waardeoordeel, maar gewoon opvallend voor mij.

Dat mag. Voor mij draait het leven idd om de kinderen. :j (Vooruit, en om de dieren, maar die kunnen prima een avondje in hun uppie blijven :+ )
En dat is gelukkig ook wel zo praktisch, want mijn moeder heeft ME en twee kunstheupen (en vindt het superleuk om mijn dochter af en toe eens te logeren te hebben, maar kan dus fysiek niet veel aan), mijn schoonmoeder is een takketrol die nooit meer bij mijn kinderen in de buurt hoeft te komen, mijn broer zit in het klooster, mijn zus woont aan de andere kant van Nederland en aan de kant van mijn vriend zijn er geen broers of zussen. Daarnaast geef ik nog borstvoeding dus da's ook al niet handig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:51

Tulandro schreef:

Dat levert denk ik ook gekke gedachten op :Y)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:52

Urielle schreef:
Tulandro schreef:

:+ Ja, maar beter dan beledigde gedachten :+

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:59

Dan durft niemand meer te komen, omdat ze dan van die Saskia Noort hitsigheid verwachten met iedereen die aan iedereen gaat zitten. :D

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:06

Ik zou het als toekomstig moeder totaal niet erg vinden als mijn kind niet gewenst zou zijn.
Heb zelf ook de ervaring dat ik kinderen niet altijd even leuk vind op bepaalde gelegenheden (dure restaurants bijv, daar komen we om rustig te kunnen genieten van het eten en is anders dan bij de Mc)
Máár kan me ook voorstellen dat niet alle ouders hun (voornamelijk jonge) kinderen naar een oppas willen brengen en daarom kiezen om niet te komen.

Vind het raar om "beledigd te zijn" in beide gevallen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:10

Urielle schreef:
Tulandro schreef:

Dan kun je er beter iets van 12+ ofzo opzetten, daarboven kunnen ze toch wel aardig stilzitten en vinden ze zoiets ook nog wel leuk als ze tenminste leuk met de ooms en tante's omgaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:36

Goh, ik verbaas me toch wel over de reacties hier, en ben benieuwd of wij dat ook gaan tegenkomen.
In juni gaan we namelijk trouwen en kinderen zijn dan de hele dag niet welkom.
Mijn vermoeden is dat de meeste gasten dat niet erg zullen vinden; die vinden het vaak juist leuk om er ook eens zonder kinderen op uit te gaan.
Wij hebben zelf geen kinderen, geen kinderwens en hebben ook niets met kleine kinderen. Dus waarom zouden we ze uitnodigen op ons feestje?
Eigenlijk ging ik er vanuit dat als we alleen de namen van de mensen die uitgenodigd zijn op de enveloppe zetten wel duidelijk zou zijn wie er uitgenodigd zijn, maar blijkbaar kunnen veel mensen dus niet goed lezen.
Dat is dan alweer de winst van een topic als dit.

Het mag duidelijk zijn dat ik de wens van de TS zeker niet onredelijk vind. En ik hoop dat je broer het redt om toch te komen TS :j

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:03

Dit gaat niet over mensenwelzijn, dus ik verplaats het naar LZP.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:13

anneliesdj schreef:
hyppolyte schreef:
Wat me altijd opvalt in dit soort topics is dat de kinderloze mensen vaak als kinderhaters worden bestempeld en dat sommige ouders echt geen begrip kunnen opbrengen voor de mensen die nu eenmaal niet enthousiast worden van kinderen. Dan heb je vervolgens nog het puntje dat de mensen met een happy family zich totaal niet kunnen voorstellen dat niet iedere familie het altijd zo gezellig met elkaar heeft.

Het hoeft echt niet altijd one big family te zijn om het leuk te hebben hoor, er werd hier net ook al op een reactie van mij gesuggereerd dat wij het altijd gezellig hebben nou dat ik echt niet zo hoor.
Bij ons heeft iedereen een sterk karakter en dat bots vaak met elkaar (vaker wel dan niet), daarnaast hebben er een aantal problemen en daardoor een gebruiksaanwijzing. Als je zulke dingen weet kun je daar gewoon mee omgaan, dan pas je je toch een beetje aan.
En dat geld ook voor kinderen, kun je je best een beetje aan aanpassen, dat hoeft echt niet te beteken dat ze over en onder je door moeten kruipen maar je hoeft ook niet over elk gilletje te struikelen.

Dat is het meest ernstige dat je je kan voorstellen? Sterke karakters die wel eens botsen? Dat vermoedde ik eerlijk gezegd al en gezien je het nu zelf al uitlegt.. := Dat noem ik alsnog een happy family. :+ Sorry Anneliesdj, maar volgens mij heb je niet echt een idee met wat ik bedoelde met "geen happy family" en ik ben blij voor je, oprecht blij! Dat het eerste dat je je kan voorstellen sterke karakters zijn. Want het is leuk om zo'n familie te hebben. ;) Maar daar had ik het helemaal niet over. Dus misschien wat minder snel zijn met reageren op dat sommige mensen het geen jota interesseert wat de familie denkt. :)

Wendy: ik denk nog steeds dat alles af hangt van hoe je het brengt. :) Geen gedraai en gedoe, gewoon eerlijk "we willen er geen kinderen bij omdat de gelegenheid zich daarvoor niet leent" oid. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:33

Ayasha schreef:
Dat is het meest ernstige dat je je kan voorstellen? Sterke karakters die wel eens botsen? Dat vermoedde ik eerlijk gezegd al en gezien je het nu zelf al uitlegt.. := Dat noem ik alsnog een happy family. :+ Sorry Anneliesdj, maar volgens mij heb je niet echt een idee met wat ik bedoelde met "geen happy family" en ik ben blij voor je, oprecht blij! Dat het eerste dat je je kan voorstellen sterke karakters zijn. Want het is leuk om zo'n familie te hebben. ;) Maar daar had ik het helemaal niet over. Dus misschien wat minder snel zijn met reageren op dat sommige mensen het geen jota interesseert wat de familie denkt. :)

O please, denk je nu echt dat ik mijn familieproblemen hier uit de doeken ga doen? Droom lekker verder en ga anders beter lezen. Je zult het vast veel slechter hebben dan mij, sneu voor je :(:)

Als het TS geen jota zou intresseren had ze haar broer helemaal niet uitgenodigd, ze zijn niet de dikste maatjes maar dat wil niet zeggen dat ze elkaar continu in de haren hangen. En dat bedoel ik met een beetje aanpassen; als iemand iets zegt of doet wat je niet aanstaat kun je het ook gewoon negeren ipv er een punt van te maken, dat is nu juist hoe die familieruzie's ontstaan.
En dat is nog meer van toepassing op kinderen; hoe kun je als volwassene een serieus probleem hebben met een klein kind? Als ze niet zo best opgevoed zijn dan negeer je dat gekrijs gewoon en als het echt de spuigaten uitloopt kun je er altijd nog tactisch wat van zeggen tegen de ouders. Mocht het kind echt de grootste draak van NL zijn en de ouders je aanvliegen als je 't kind aankijkt (en blijkbaar heeft iedereen hier zulke extremen in de familie :roll: ) dan doe je of je gek bent en laat je ze in hun sop gaarkoken, scheelt iedereen een hoop ergernis.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:41

anneliesdj schreef:
hoe kun je als volwassene een serieus probleem hebben met een klein kind? Als ze niet zo best opgevoed zijn dan negeer je dat gekrijs gewoon en als het echt de spuigaten uitloopt kun je er altijd nog tactisch wat van zeggen tegen de ouders. Mocht het kind echt de grootste draak van NL zijn en de ouders je aanvliegen als je 't kind aankijkt (en blijkbaar heeft iedereen hier zulke extremen in de familie :roll: ) dan doe je of je gek bent en laat je ze in hun sop gaarkoken, scheelt iedereen een hoop ergernis.

Hmm, waarom zou je daar geen serieus probleem mee kunnen hebben?
Als het kind al zo slecht is opgevoed, dan heeft tact ook weinig zin bij de ouders :Y) Dan hebben de ouders al geen probleem/idee of/en geen overmacht om daar iets aan te doen.

Daarbij gaat het bij de ts niet om draken, maar gewoon omdat het geen kinderfeestje is en zij het niet geschikt en fijn vind voor/met kinderen.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:41

funnyhorses schreef:
Ik vind het niet leuk om een uitnodiging te krijgen met enkel de naam van mn man en mij erop.Mijn kind hoort net zo welkom te zijn op een feest en zeker als het een familiefeest is.
Met zo'n uitnodiging had ik geeneens meer zin om te gaan.

Maar als ts het ECHT niet wil dan moet ze ballen tonen en het dr broer gewoon persoonlijk eerlijk zeggen en niet om de hete brei heen draaien en maar hopen dat ie een envelopje snapt.

Hier ben ik het voledig mee eens.

Als ik zo'n uitnodiging kreeg ging ik ook niet heen. Kinderen kunnen best mee. ALs ts geen kinderen mee wil vind ik dat je dan wel zoveel lef moet hebben om het persoonlijk te zeggen.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:43

Ik vind je wens helemaal niet onredeljk TS. Het is jouw feest, en ik vind het normaal dat je graag de personen uit wilt nodig die het feest voor jou leuk maken.
Ik zou hier zelf ook voor kiezen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:44

Persoonlijk vind ik het onredelijk, maar dat is mijn mening.
Kinderen of niet, ze horen bij de familie.
(Als mijn kinderen niet gewenst zijn dan zou ik thuis blijven, ik kan me dus jouw broer wel voorstellen dat hij dan niet komt)
En wat dan nog je zegt dat je een niet zo goede band met hem hebt. Dan maakt het toch ook niet uit of hij nu wel of niet komt? :)
Maar goed, wat ik zeg, dat is mijn mening.
Waarom wil je het subtiel over laten komen? Zet er gewoon duidelijk neer dat kinderen niet welkom zijn!
Dan komt de boodschap direct goed over.
Laatst bijgewerkt door Marchador op 22-12-10 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

mhollander schreef:
Hier ben ik het voledig mee eens.

Als ik zo'n uitnodiging kreeg ging ik ook niet heen. Kinderen kunnen best mee. ALs ts geen kinderen mee wil vind ik dat je dan wel zoveel lef moet hebben om het persoonlijk te zeggen.

Heeft ze gedaan ;)

Ayasha
Blogger

anneliesdj schreef:
Ayasha schreef:

O please, denk je nu echt dat ik mijn familieproblemen hier uit de doeken ga doen? Droom lekker verder en ga anders beter lezen. Je zult het vast veel slechter hebben dan mij, sneu voor je :(:)

Als het TS geen jota zou intresseren had ze haar broer helemaal niet uitgenodigd, ze zijn niet de dikste maatjes maar dat wil niet zeggen dat ze elkaar continu in de haren hangen. En dat bedoel ik met een beetje aanpassen; als iemand iets zegt of doet wat je niet aanstaat kun je het ook gewoon negeren ipv er een punt van te maken, dat is nu juist hoe die familieruzie's ontstaan.
En dat is nog meer van toepassing op kinderen; hoe kun je als volwassene een serieus probleem hebben met een klein kind? Als ze niet zo best opgevoed zijn dan negeer je dat gekrijs gewoon en als het echt de spuigaten uitloopt kun je er altijd nog tactisch wat van zeggen tegen de ouders. Mocht het kind echt de grootste draak van NL zijn en de ouders je aanvliegen als je 't kind aankijkt (en blijkbaar heeft iedereen hier zulke extremen in de familie :roll: ) dan doe je of je gek bent en laat je ze in hun sop gaarkoken, scheelt iedereen een hoop ergernis.

Dat zeg ik niet maar dit antwoord zegt meer dan duizend woorden hadden kunnen doen Anneliesdj :(:) Wederom: niet dat het me verbaast.

Maar waarom zouden ze voor die ene dag dat moeten doen? Het is toch geen moeite om voor die ene dag iemand gewoon te gunnen dat ze niets hoeven te negeren? Da's IMO het beetje water bij de wijn doen van de andere kant dan. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-12-10 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:45

waarom moeten kinderen altijd mee?

een kind is deel van het gezin ja maar dat betekend niet dat iedereen er altijd maar om zit te springen.
zeker de fijn opgevoede niet...... [maar niemand zijn kind is zo natuurlijk]

als de TS een feest wil zonder grut is dat haar goed recht.
respecteer dat of blijf weg.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:49

ik snap werkelijk waar de commotie niet. ik heb ook kinderen,3 en als ze mee kunnen kunnen ze mee en is het feest niet voor kinderen dan niet. punt. en kunnen we geen oppas vinden blijft of mijn man of ik thuis,no problem. ts geeft t feest en betaald en zij bepaald. hoe simpel kan het zijn zeg? al die mensen die zich dan aangevallen of ongewenst voelen snap ik niet.het gaat hier niet om jullie maar om de dag van de ts die wil iets op een bepaalde manier vieren en so be it. ik mocht vroeger dat ik klein was ook wel s miet mee,jammer dan . en nu hebben we ook wel dinertjes of feestjes waar de kinderen niet bij kunnen \mogen zijn ook prima. het is maar wat je er als ouder van maakt denk ik.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:50

knollentuin schreef:
ik snap werkelijk waar de commotie niet. ik heb ook kinderen,3 en als ze mee kunnen kunnen ze mee en is het feest niet voor kinderen dan niet. punt. en kunnen we geen oppas vinden blijft of mijn man of ik thuis,no problem. ts geeft t feest en betaald en zij bepaald. hoe simpel kan het zijn zeg? al die mensen die zich dan aangevallen of ongewenst voelen snap ik niet.het gaat hier niet om jullie maar om de dag van de ts die wil iets op een bepaalde manier vieren en so be it. ik mocht vroeger dat ik klein was ook wel s miet mee,jammer dan . en nu hebben we ook wel dinertjes of feestjes waar de kinderen niet bij kunnen \mogen zijn ook prima. het is maar wat je er als ouder van maakt denk ik.

Daar ben ik het helemaal mee eens. :)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:51

fijn!
eindelijk een moeder die het ook nuchter kan bekijken. ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:53

en ik zeg jullie eerlijk het wel s fijn om niet als papa en mama uit te zijn maar gewoon als stelletje :D