ben ik zo jaloers of houd hij nou geen rekening met mij.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:48

ze heeft zelf ook een auto en krijgt daar km-vergoeding over? Nou dan was het heel snel afgelopen met dat meerijden als ze zo doet!!

Je kunt ook kijken of je eventueel kunt bespreken, jullie 2 dagen rijden, zij 2 en 1 dag gewoon zelf(dus jij met je vriend en zij zelf) dan ben je toch goed bezig met carpoolen(4x) en heb je ook nog een dagje rust.. (al is 4x misschien iets teveel inbreuk op je privacy, helemaal als je dr niet mag... maargoed als het om bijdrage in de kosten gaat lijkt dat me wel redelijk)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 16:50

amsterdam_30 ze is apsoluut geen bedreiging voor mij(zei is vrouw met 2 kinderen)
ze pakt over t algemeen de fiets naar t werk en dr auto alleen als ze naar familie of iets moet.
maar of ze oogje op me vriend heeft heb geen idee ik probeer me zo goed mogelijk op de weg t concentreren of smorges wakker t worden in me auto..
en niet t luisteren naar t feit dat ze praat...gister prate ze niet tegen me enkel tegen me vriend dat ik zoiets had van zeggen we niks meer tegen mij ofzo..

me vriend zegt dat hij haar niet leuk vind maar verder wou hij niet zeggen waarom hij anders de auto van ze moeder wil lenen..

nancy ook al was t een kerel dan had ik ook pissig geworden omdat hij niet mee zou betalen aan benzine.

en voor iedereen IK RIJ ZELF IN ME EIGEN AUTO vriend lief zit naast me...en ja soms betaald hij ook benzine maar hoeft niet t zeggen dat zei niets hoeft t betalen

verder zou ik t geen probleem vinden als ze gewoon netjes mee zou betalen..
en kiwipitje ik ga t idd proberen om anders t formulieren en idd ik zeg af en toe dingen anders in the heat of the day..

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:51

Ik denk dat het eerder uit principe is dat je vriend de auto van zijn moeder zou willen lenen, maar dan nog is het jouw auto en jouw geld :+ dus vind ik ook dat jij het voor het zeggen hebt, of zij dat nu willen of niet.
Ik vind het eerder asociaal van je vriend dat hij dat niet kan respecteren aangezien je echt je redenen wel hebt ... laat hem dan maar de auto van zijn moeder lenen ... eens zien hoe lang dat gaat duren. Misschien niet goed voor je relatie, maar als hij zo doet weet ik niet of die relatie zo gezond is :? of ben ik nu de enige met een lieve vriend die rekening met me houdt als ik mijn mond open doe?
Als hij haar deel van de benzine zou willen betalen is dat zijn keuze, maar dat jij moet betalen voor iemand die er 'tegen je zin' (al is het maar omdat je een stuk van je privacy kwijt bent) bij zit vind ik gewoon fout.
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 08-12-10 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Kiwipitje schreef:
@Nancy: Dus als ík voor de bus betaal, dan neem ik gewoon een vriendin mee en die betaalt dan niet. Want ik betaal toch al dus dan mag ik toch alles bepalen? :+ Jeetje wat een domme redeneringen komen hier langs zeg.

Nee :').

Oh Omdat je zegt; de bus van Uden naar Eindhoven (hoe kom je er dan bij? :=)

_O- _O-
Moest wel even lachen om jouw opmerking

OV is toch wel anders als eigen vervoer hoor..
Dat is ook veel duurder als je er iedere dag heen moet (ik heb in dit geval geen ov dus ik betaal me scheel aan die kaartjes)
OV is veel lastiger, qua routes ed.
OV is niet echt te vergelijken met eigen vervoer hoor, dus ik vind dát weer een rare redenering.

Maar goed, ik had gereageerd met dat zij inderdaad best mee mag betalen, dus ik ga er verder niet op in, want op dat punt ben ik het met je eens ;)

Maar TS zit er zelf BIJ, wat kan er nou gebeuren?
Ze kan zelf de situatie scherp in de gaten houden..

NoaSky

Kiwipitje schreef:
En natuurlijk had TS het misschien beter anders kunnen verwoorden tegen haar vriend. Dat ziet ze nu denk ik ook wel in, maar soms zeg je dingen in the heat of the moment.

TS Leg gewoon eens aan je vriend uit dat je graag hebt dat ze meebetaalt. Dat je het vooral jammer vind dat ze meerijdt omdat je dan je momentje samen met hem kwijt bent. Dat je er wel mee kan leven als ze wat bijdraagt maar dat je het anders gewoon niet wil hebben. Als hij dan zegt dat hij dan met háár in de auto van je moeder gaat rijden dan weet ik niet wat je moet doen. Ik zou niet voor mezelf instaan :=

HULDE! Kom op zeg, is dit het verschil tussen mannen en vrouwen ofzo?

Lekker makkelijk ook om het meteen op jaloers te gooien.. Laat hem dan maar eens uitleggen wat zijn redenen zijn om haar boven jou te stellen als hij zelfs met zijn moeders auto wil gaan rijden voor haar. Volgens mij heb je dan toch alle reden om jaloers te zijn hoor!

Daarbij is quality time met zn tweeen ook wel zo lekker. En niet echt fijn als er dan iemand bij zit die je niet goed kent, en dus niet al je verhalen hoeft te horen. Ook kun je niet ff vlug een boodschap doen enz.

Mwah, en dan ook nog tegen jou snauwen, terwijl ze al een aantal weken gratis met je meerijd?? Kom op, dat moet je vriend
toch ook inzien. Zo niet... Dan is het ook maar een slappe ... hoor. De mening van zijn eigen vriendin gaat toch hopelijk altijd nog
voor die ander of ben ik nou gek?!

_Nancy

Re: ben ik zo jaloers of houd hij nou geen rekening met mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:53

Ik pas mijn mening even aan, ik zie dat TS rijdt en vriend ernaast zit.

Als bestuurder vind ik dat je wel degelijk zelf mag bepalen wie er mee rijdt :j
Dus in dit geval ben je wel terecht :j

Laat je vriend dan maar de auto van zijn moeder pakken of van wie dan ook..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:54

Ik geef je gelijk hoor, vooral omdat ze zelf ook een auto heeft.

Vragen om bij te dragen in de benzine of om af en toe haar auto te pakken en anders houdt het gewoon op. Ze zorgt zelf maar dat ze op het werk komt.

En inderdaad, nog even zelf in de ochtend dingen met elkaar bespreken is er dan niet meer bij als er continue iemand anders ook is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:54

NoaSky schreef:
Kiwipitje schreef:
En natuurlijk had TS het misschien beter anders kunnen verwoorden tegen haar vriend. Dat ziet ze nu denk ik ook wel in, maar soms zeg je dingen in the heat of the moment.

TS Leg gewoon eens aan je vriend uit dat je graag hebt dat ze meebetaalt. Dat je het vooral jammer vind dat ze meerijdt omdat je dan je momentje samen met hem kwijt bent. Dat je er wel mee kan leven als ze wat bijdraagt maar dat je het anders gewoon niet wil hebben. Als hij dan zegt dat hij dan met háár in de auto van je moeder gaat rijden dan weet ik niet wat je moet doen. Ik zou niet voor mezelf instaan :=

HULDE! Kom op zeg, is dit het verschil tussen mannen en vrouwen ofzo?

Lekker makkelijk ook om het meteen op jaloers te gooien.. Laat hem dan maar eens uitleggen wat zijn redenen zijn om haar boven jou te stellen als hij zelfs met zijn moeders auto wil gaan rijden voor haar. Volgens mij heb je dan toch alle reden om jaloers te zijn hoor!

Daarbij is quality time met zn tweeen ook wel zo lekker. En niet echt fijn als er dan iemand bij zit die je niet goed kent, en dus niet al je verhalen hoeft te horen. Ook kun je niet ff vlug een boodschap doen enz.

Mwah, en dan ook nog tegen jou snauwen, terwijl ze al een aantal weken gratis met je meerijd?? Kom op, dat moet je vriend
toch ook inzien. Zo niet... Dan is het ook maar een slappe ... hoor. De mening van zijn eigen vriendin gaat toch hopelijk altijd nog
voor die ander of ben ik nou gek?!

_/-\o_ Amen ...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:55

Ts, woon je samen en hoeveel kilometers rij je elke dag naar het werk, aan de hand hiervan gewoon een rekensommetje maken hoeveel de kosten zijn en door drieen delen, niet alleen de benzine, ook afschrijving van de auto.
Gewoon rustig bij je vriend aankaarten dat je het prima vind om haar elke dag mee te nemen maar dan wel als ze een evenredig deel van de kosten betaald, jij geeft je privacy op en daar mag rustig wat tegenover staan.
Als je vriend dan weer over jaloers zijn begint dan kaatst je de bal terug door te vragen of dat noodzakelijk is bij deze dame, hij zal ongetwijfeld nee zeggen en dan kun je rustig zeggen dat ze meebetaald en dat hij dat zegt en anders komt ze niet meer mee en zoek je wel twee andere carpoolers die wel willen betalen. Poot stijf houden maar niet emotioneel worden, gewoon zakelijk blijven.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:56

Vind het merkwaardig dat ze in de auto niets tegen jou zegt. Dan zou het voor mij snel klaar zijn (ook als ze wel mee zou betalen :+ ).
Krijgt ze van haar werk geld voor vervoer???
Als ze anders op de fiets gaat en daarom niet wil betalen.. gaat ze toch lekker op de fiets? 8)7
Niet meebetalen= niet meerijden in mijn ogen.
Het gaat hier niet meer om eens in de zoveel tijd heeeel af en toe eens meerijden.
Dan hoort zij dus wel degelijk een bijdrage te betalen!!
Wat een aso -:(-

Kiwipitje

_Nancy schreef:
Oh Omdat je zegt; de bus van Uden naar Eindhoven (hoe kom je er dan bij? :=)
Zomaar een voorbeeld.

Boomerang

Overigens vind ik het allerminst netjes van je vriend dat hij ook meerijdt zonder iets te betekenen in de bezinine vergoeding ( al zat het maar in het 'huishoudgeld' omdat je er samen gebruik van maakt) en dat hij dan ook nog anderen durft uit te nodigen..Nee dat zit een beetje scheef :n

Overigens had mijn ex ook altijd de neiging om met stappen/verjaardagen íedereen op te halen. Vond ik erg vermoeiend en vervelend, ik wilde naar huis kunnen of juist blijven en dan niet met anderen rekening te houden. Met mijn eigen vrienden/vriendinnen ging dat gelijk op bij de zijne voelde ik me daar dus ook niet prettig bij :n. Waren ook van die grappenmakers die bijna je auto onder kotsten, wipkipjes oppikten, dat soort

missfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:57

Ik vind dat je groot gelijk hebt TS.
Maar TS waarom ga je zelf niet rijden?
Dat je vriend met jou mee rijd in jouw auto?
Kan je ook zelf bepalen wie je wel en niet mee neemt!

T lijkt mij niet meer dan logisch dat je kosten mee betaald als je mee rijd,
of dat je dat in ieder geval uit jezelf zou vragen of er mee betaald moet worden.
Als je het carpoolen noemt lijkt t me dan ook niet meer dan logisch dat de een
de ene week met zijn/haar auto rijd en de ander de andere week!
Ik vind t ronduit asosiaal als je wel met iemand mee rijd
dus profiteerd en niet eens het vatzoen hebt om uit jezelf te vragen
of je mee moet delen in de kosten!
Ze heeft een eigen auto, of ze rijd zelf,
of betaald of t wordt om en om gewisseld lijkt mij heel normaal als je het over carpoolen hebt.

En TS inderdaad een gesprek aan gaan met je vriend!Zonder boos te worden.
Succes

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:58

_Nancy schreef:
Maar HIJ vindt het toch niet erg als er iemand bij zit?
Wat maakt het uit wat jullie vinden? :')

ZIJ zit er ook iedere dag bij er zitten dus 3 mensen in de auto en het zou fijn zijn als de vriend meer aandaacht voor de gevoelens van zijn vriendin had dan voor een collega

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:59

missfries schreef:
Ik vind dat je groot gelijk hebt TS.
Maar TS waarom ga je zelf niet rijden?
Dat je vriend met jou mee rijd in jouw auto?
Kan je ook zelf bepalen wie je wel en niet mee neemt!

TS rijdt al zelf in de auto en haar vriend heeft die ander uitgenodigd.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:59

RM94 schreef:
_Nancy schreef:
Maar HIJ vindt het toch niet erg als er iemand bij zit?
Wat maakt het uit wat jullie vinden? :')

ZIJ zit er ook iedere dag bij er zitten dus 3 mensen in de auto en het zou fijn zijn als de vriend meer aandaacht voor de gevoelens van zijn vriendin had dan voor een collega

sorry Nancy zag dat je het ondertussen wel gezien had :+

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:01

RM94 schreef:
RM94 schreef:

sorry Nancy zag dat je het ondertussen wel gezien had :+

Hihi :=
Geeft niks hoor..

Maar nu snap ik je wel TS :j
Had je eerst verkeerde begrepen..

Toch maar even goed bespreken met je vriend!
Jij als bestuurder mag toch zeker wel bepalen wie mee gaat en wie niet? :(

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 17:02

voor iedereen die eroverheen leest....ik rij zelf in me eigen auto.....vriend lief zit naast me..
zei achterin maar ze betaald niks aan benzine geld terwijl ik smorges meestal 3 kwartier met dr opgescheept zit en op de terug weg zonder file 30 minuten

naja ik merk t wel welke kant t op gaat vanavond of hij begrijpt t en zegt dat ik toch wel gelijk heb...of hij ziet me de eerst komende week voorlopig niet meer of t gaat gewoon uit...

maja ik vind dat ik gewoon mag zeggen dat ik niet wil dat zei in mijn auto mee rijd omdat ze geen benzine vergoeding wil betalen...en ik niet gewoon normaal kan praten over werk omdat zei dikke vriendjes is met de hoofdbaas en prive gesprekken heb ik niet zo 1 2 3 waar een vreemd iemand bij zit..
en ja wij krijgen km vergoeding iedere maand en zei ook..

maja ik merk t zometeen wel.. ik ga zo in ieder geval nog even thee leuten met me ma en dan naar vriend lief en praten
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 08-12-10 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Re: ben ik zo jaloers of houd hij nou geen rekening met mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:03

Succes TS :). Laat niet over je heen lopen, maar probeer rustig te blijven en haar niet uit te maken voor wijf / aso / profiteur. Hoe moeilijk dat ook is.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:03

Kan je niet elke dag even voor je haar wegbrengt nog wat last minute boodschapjes doen een kwartier lang ofzo dan is voor haar de lol er vast snel vanaf.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:04

Mooie makkelijke tante is dat dus. Profiteren van jouw auto en zelf een kilometer vergoeding opstrijken en niets willen betalen :roll: mooie mentaliteit.

Wat Zonnebloem18 zegt is ook nog een leuke. Op de terugweg naar huis 'goh, moet nog even naar de AH' en dat gewoon stug een week lang doen :D :D.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:05

zonnebloem18 schreef:
Kan je niet elke dag even voor je haar wegbrengt nog wat last minute boodschapjes doen een kwartier lang ofzo dan is voor haar de lol er vast snel vanaf.
Een kwartier? Gewoon een keer als je weet dat ze haast heeft de wekelijkse boodschappen doen :')

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:05

heel veel suc6, misschien met je ma dr ook even over hebben, die heeft misschien ook nog wel tips :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:06

zonnebloem18 schreef:

Ik heb zo'n voorgevoel dat dit de desbetreffende vrouw in kwestie ook niet tegenhoudt...

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:07

Ik zou haar niet eens ophalen, ook al zit mn vriend naast me. Zeker als hij de auto van z'n moeder er voor wil lenen. Maar hij had toch ook een eigen auto? Waarom dan de auto van z'n moeder?