Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

merel90

Re: Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:36

Ook ik heb dit topic eigenlijk vol verbazing zitten lezen..

Mijn vriend is ook geen ster in afspraken maken en op tijd komen. Hij plant het liefste niks, maar weet ook dat dat niet kan. De laatste tijd gaat het al heel goed, en houdt hij zich redelijk aan afgesproken tijden. Maar toen ik een half jaar geleden aan mijn heup ben geopereerd, was hij er elke dag voor me (terwijl we nog niet samenwonen ofzo), hielp me douchen, vroeg of ik nog dingen nodig had uit de supermarkt ofzo, en liet alles uit zijn handen vallen als ik hem nodig had. Op dat soort momenten vind ik ook dat je dat voor elkaar moet doen, en dat je dat van elkaar mag verwachten. Mijn vriend mag erop vertrouwen dat ik er voor hem ben, en ik vertrouw erop dat hij er voor mij is als ik hem echt nodig heb.

Moeite hebben met afspraken en op tijd komen, oké, maar dit gaat mijns inziens echt véél te ver. Ik vind het echt ongelooflijk dat je vriend je in deze situatie zo ontzettend laat stikken, echt te gek voor woorden. In een relatie hoor je je om elkaar te bekommeren en voor elkaar te zorgen als dat nodig is. Je hoort er voor elkaar te zijn. Ik vind het echt niet normaal dat hij ze zo heeft laten zitten, wat zelfs je gezondheid beschadigt. Ik ben er ook erg benieuwd naar of je vriend hier nog zijn excuses voor aan gaat bieden (niet dat die het goedmaken), en ik zou er ook eens een heel goed gesprek over aangaan om eens na te gaan wat jullie allebei willen. In jouw geval of je nog wel met hem verder wil als hij je zo behandelt, en in zijn geval of hij wel echt voor jou gaat, want dat is aan zijn gedrag niet af te zien.
Heel veel sterkte en beterschap iig! Als je ziek bent heb je juist extra liefde en hulp nodig, en niet dit gedrag..

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 17:49

Even een berichtje om te laten weten dat ik al jullie berichten nauwkeurig lees. Ik ben op dit moment niet in staat om uitgebreid te reageren aangezien ik morfine slik voor de pijn en daar ook ontzettend de bijwerkingen van ondervind. Ondertussen overweeg ik, in mijn half comateuze toestand, alles wat er is gezegd. Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik tot de conclusie kom dat ik dit niet langer wil en dat maakt me enorm verdrietig en nog zieker.

Morgen meer..

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:50

Jeetje, wat rot Winnie! Heel veel beterschap!!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:52

:(:)
Sterkte. En beterschap!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:52

Dat is logisch.
Je moet eerst maar is beter worden.
Dan de zaken eens goed op een rijtje zetten. Wat wil je nu eigenlijk echt, wat wil hij.. kunnen jullie misschien iets meer aan elkaars verwachtingen voldoen?

Maar eerst herstellen.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:12

tja meis.. dit is niet makkelijk :(:)

ik heb echt met je te doen. je kan heel veel pikken in een relatie maar als zelfs medicijnen voor jou halen in deze toestand teveel is en je in het ziekenhuis moet zeggen dat je niet eerder kon komen door een lakse vriend... wordt eerst beter en ga er dan goed over nadenken. Je gezondheid is belangrijk!

je geluk ook, en daarvoor zeg ik, als je beter bent ga lekker op jezelf..
Single ben je beter af dan nu denk ik... (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, daar ben ik me heel erg van bewust!)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:23

Wordt eerst maar beter... dit kan wachten.

Mensen maken de dingen 'die er wel zijn' in hun hoofd vaak mooier als tegenwicht voor de zaken die 'ontbreken'.
Er zal een moment komen dat je die plussen en minnen objectief kunt zien, en ineens kom je dan tot de schokkende ontdekking dat de plussen niet zo overweldigend zijn.
Voor hem een gemis dat hij niet weet/ voelt hoe het is om onvoorwaardelijk lief te hebben, te steunen, te verzorgen wanneer dat nodig is, echt diep houden van iemand... Maar dat kan jouw zorg niet zijn, jij weet het namelijk diep van binnen wel... en er zal iemand zijn die dat net zo goed weet als jij. Dat komt vanzelf.

Mensen kunnen heel lang leven op een liefdesmaal van water en brood, maar wat is het pijnlijk wanneer je jaren verder (met iemand anders) ontdekt wat je al die jaren hebt gemist, een goed gevulde tafel... met voor- hoofd- en nagerecht ;-) .... we kunnen onszelf echter goed voor de gek houden en ons vastklampen aan al die kleine positieve snippertjes... want dat zijn het: snippertjes.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:33

Niet teveel over piekeren nu hoor. Eerst weer helder in je hoofd worden en opknappen!
En hopelijk bied hij zijn excuses aan en is hij geschrokken van gisteravond.
Beterschap!!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:46

Inderdaad nu geen beslissingen gaan nemen waar je later spijt van krijgt.
We roepen nu wel van alles, maar het is jouw vriendje en jouw leventje. Je bent nog jong en je vriend waarschijnlijk ook. Ik zou er nog een keer heel goed over praten als je weer 'bij' bent en je vriend ook de tijd heeft om te praten. Dat het niet langer zo door kan gaan is duidelijk.
Beterschap meis!!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:46

merel90 schreef:
Ook ik heb dit topic eigenlijk vol verbazing zitten lezen..
Moeite hebben met afspraken en op tijd komen, oké, maar dit gaat mijns inziens echt véél te ver. Ik vind het echt ongelooflijk dat je vriend je in deze situatie zo ontzettend laat stikken, echt te gek voor woorden. In een relatie hoor je je om elkaar te bekommeren en voor elkaar te zorgen als dat nodig is. Je hoort er voor elkaar te zijn. Ik vind het echt niet normaal dat hij ze zo heeft laten zitten, wat zelfs je gezondheid beschadigt. Ik ben er ook erg benieuwd naar of je vriend hier nog zijn excuses voor aan gaat bieden (niet dat die het goedmaken), en ik zou er ook eens een heel goed gesprek over aangaan om eens na te gaan wat jullie allebei willen. In jouw geval of je nog wel met hem verder wil als hij je zo behandelt, en in zijn geval of hij wel echt voor jou gaat, want dat is aan zijn gedrag niet af te zien.
Heel veel sterkte en beterschap iig! Als je ziek bent heb je juist extra liefde en hulp nodig, en niet dit gedrag..

Sorry merel90 voor het inkorten van je post, maar zo is het zoals ik het ook zie of zou moeten zijn.
@winnie03: ik heb al je posts gelezen in dit topic en je komt niet op mij over als een controlfreak of jaloerse bitch.
Je vriend daarentegen lijkt zich te gedragen als een puber, die bij 'mams' thuis woont en zich niet aan de huisregels wilt houden.
Hij zoekt duidelijk de grenzen op van jullie relatie en ik denk dat jij na je bezoek in het ziekenhuis de grens moet trekken.
Kan je terug naar je familie?
Regel dit dan zo snel als je kan. Daar ben je ongetwijfeld in betere handen dan bij je vriend.
Die zou er voor je moeten zijn en is er dus duidelijk niet...
Dan kan jij ook mooi nadenken over hoe het verder moet, maar eerst aan het beter worden.
Dit geeft dan ook aan hem een signaal af dat er iets niet goed gaat en als hij niets doet, weet jij genoeg... :(:)
Laatst bijgewerkt door MarvanTom op 04-12-10 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:56

Dat je dit vol houd zeg.. ik had allang weg geweest!

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:06

vraag jezelf af of je met deze man de rest van je leven wilt delen, op deze manier.

Tuurlijk is het eerst tijd om beter te worden en de zaken op een rijtje te zetten, maar je hoofd zet je toch niet uit, dus kun je die tijd net zo goed gebruiken om erachter te komen wat JIJ wilt. Het gaat namelijk in jouw leven over jou, lieve TS. En hoewel ik je niet ken, weet ik zeker dat jij er wel uitkomt.
Zet 'm op, en nogmaals veel beterschap en success!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:19

Hey TS,
Wat rot hoe het allemaal gegaan is. Respectloos van je vriend.
Wel vraag ik me een beetje af waar jouw ballen gebleven zijn...

Je voelt je slecht, wacht al 6 uur op je vriend... WAAROM in godsnaam blijf je dan als een puppy op je plaats en onderneem je zelf niet iets? Bel een vriendin, moeder (las dat je familieproblemen hebt dus misschien is dat niet het beste voorbeeld) of desnoods de buurman, maar stel je niet zo afhankelijk op alsjeblieft...!!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:21

Winni, ik wil je in deze alleen maar heel veel wijsheid wensen. Je zit in een heel lastig pakket.

Ik heb een vriend met een beetje van die trekken. Maar als ik hem ECHT nodig heb, dan is hij er of zorgt hij er voor dat er iemand is. Tijdje terug was ik van paard afgevallen op een zondag en hij was dienstoudste op de reddingsbrigade. Ik moest naar de huisartsenpost, maar vriendlief kon eigenlijk niet weg en daarnaast kon het dan nog een uur duren voordat hij er was.. Hij heeft toen geregeld dat zijn broer en schoonzus me kwamen halen en hebben me gebracht. zelfs als hij niets had kunnen regelen was hij gekomen. En daar gaat het om in je relatie: op elkaar kunnen rekenen i n goede en slechte dagen!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:05

Lieve (en zieke) meis!!
Begrijp ik het nu goed dat je vriend niet eens eten is komen maken voor je?
Wat jij beschrijft zou ik absoluut niet pikken, terwijl ik iemand ben met eigen leven die iemand heeeel vrij laat. Dingen afspreken is NIET hetzelfde als hem claimen. Laat hem je dat niet wijs maken ook..
Het lijkt er namelijk helemaal niet op alsof je alles samen wilt doen en dat ie niet naar zn vrienden mag ofzo.
Hij heeft gewoon maling aan jou en ik vind het HEEL erg respectloos naar jou toe van hem.
Ik kan de situatie niet beoordelen want ik ken hem niet, maar ik zou denk ik al lang weg zijn bij iemand die kennelijk mij voor lief neemt alleen maar en niet zo stapel-gek op mij is dat dit niet zou gebeuren.
Zeker nu jij je zo rot voelt hoort hij gewoon voor jou te zorgen. Misschien niet de hele dag, maar zo lang weg blijven vind ik niet kunnen.
Begrijp niet hoe je vriend kan doen alsof t aan jou ligt en alsof dit normaal is.
Hoe gek is ie op je vraag ik mij af.. en hij is wel HEEL egoistisch!!!
Heel veel sterkte!!

Edit: je woont in Amsterdam!!! Kan ik iets te eten komen brengen of even voor je komen zorgen NU??? Ik wil je ook ophalen.. dan mag je hier op de bank!!!!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:17

Ik kan me er alles bij voorstellen hoor, TS.
Allereerst beterschap. En in de tweede plaats: sterkte! Volg je hart EN je hoofd.
Soms is het ene snuggerder , soms het andere

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:56

ik zit in hetzelfde schuitje als jou! maar morgen ''pak ik hem terug'' om het maar zo te zeggen. hij heeft het ook totaal niet in de gaten dat het mij super irriteerd.
morgen is zijn nichtje jarig. hij heeft om 10 uur afgesproken om daar te zijn. ik ga hem ophalen, rond kwart voor 10. nou denk je toch niet dat ik er om kwart voor 10 ben he... het is niet zn hele belangrijke afspraak om morgen daar op tijd te zijn, maar misschien ziet hij dan iets in dat het mij irriteerd, miss gaat hij dan nadenken. miss ook zo iets doen als je weer een beetje opgeknapt bent?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:55

hunter87 schreef:
ik zit in hetzelfde schuitje als jou! maar morgen ''pak ik hem terug'' om het maar zo te zeggen. hij heeft het ook totaal niet in de gaten dat het mij super irriteerd.
morgen is zijn nichtje jarig. hij heeft om 10 uur afgesproken om daar te zijn. ik ga hem ophalen, rond kwart voor 10. nou denk je toch niet dat ik er om kwart voor 10 ben he... het is niet zn hele belangrijke afspraak om morgen daar op tijd te zijn, maar misschien ziet hij dan iets in dat het mij irriteerd, miss gaat hij dan nadenken. miss ook zo iets doen als je weer een beetje opgeknapt bent?

Sorry, maar dit vind ik eerlijk gezegd dan weer een beetje kinderachtig... Dan ben je net zo erg bezig. Wat is er met praten gebeurd?

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:01

@hunter87: Terug 'pakken' lijkt mij een beetje vreemd.. dat is toch geen gelijkwaardige en respectvolle relatie naar elkaar toe??
Respect van je vriend naar jou toe dwing je niet af.. praat er over en als het niet verbetert: trek je eigen conclusies!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:48

IMJ schreef:
knuffeldier schreef:
klinkt als mijn ex. Die vond het ook normaal om my in mn eentje naar de ehbo te laten gaan met een bloedende voet (was een uur rijden) En vervolgens helemaal niet te bellen om te sms of ik uberhaupt nog levend was aangekomen. Toen ik daar uren later een boos smsje over stuurde was hij vervolgens boos omdat hij vond dat ik daar niet geirriteerd over mocht zijn.....
Zulke dingen gebeurde aan de lopende band en ik ben ook absoluut niet claimerig, zelf zijn vrienden zeiden altijd dat hij bofte met zo'n relaxte vriendin en vonden het schandalig hoe respectloos hij met me omging. Ik denk dat je diep in je hart ook wel weet dat het zo niet verder kan en dat je er een punt achter moet zetten. Dat was bij mij in iedergeval wel zo. Ik voelde me steeds ongelukkiger en kon de knoop niet doorhakken. Het probleem is dat je gewend raakt aan deze situaties ook al zegt de iedereen dat het niet kan en weet je dat zelf ook wel, je moet dat patroon zien te doorbreken. Uiteindelijk is er wel een eind gekomen aan deze relatie en kan het er soms nog moeilijk mee hebben. Maar houd jezelf voor iemand die zo respectloos met je omgaat verdient je niet.

Weer zo herkenbaar..
Waarom is het zo moeilijk dit soort mannen te laten gaan terwijl de balans compleet weg is?
Het stomme is dat je steeds weer je grenzen verlegd en daar moet je zo mee oppassen! Als iemand anders je jouw verhaal verteld had, had je waarschijnlijk gedacht: Die is gek! Ga weg bij die kerel...

ja echt bizar hoe ver je eigengrenzen opschuift. Als iemand me een aantal jaar geleden had verteld hoe ik me zou laten behandelen zou ik die persoon keihard in het gezicht hebben uitgelachen. En toch is het gebeurt. Ik heb een paar absolute grenzen, niet schelden, niet schreeuwen en niet slaan. Iemand kan daar binnen blijven maar wel op een hele ander manier je grenzen overschrijden. Als ik zulke verhalen bij andere hoor dacht ik vaak in het verleden vaak: dat pik je toch zeker niet. En voor je het weet zit je er zelf in.
En het rare is, ik ben dus absoluut niet moeilijk of claimerig(als zijn vrienden bestempelden mij als de relaxte vriendin ever :D ). Toch wist hij me af en toe het gevoel te geven dat ik wel heel zeurderig was, zodra het hem niet aan stond was ik gelijk een zeur.
En op een gegeven moment weet je het, en weet je ik moet bij hem weg. Weet je dat als je langer bij hem blijft je echt niet gelukkig zal worden. Weet je dat, mocht je later kinderen krijgen, jij overal voor op kan gaan draaien. En toch blijft het vreemd genoeg zo moeilijk om zo'n gast te dumpen. Is iets waar je naar toe moet groeien.
Wat dat betreft kan ik het soms niet uitstaan als ik dan meiden zie met allerlei issues, die verschrikkelijk moeilijk lopen doen over kleine dingen, onnodig jaloers zijn en die wel een leuke lieve vent aan de haak hebben geslagen. Terwijl er zoveel leuke niet complexe vrouwen rondlopen die dat niet lukt. (in mijn geval eigen schuld, ken genoeg leuke lieve manne, maar daar val ik niet op. Ik heb een echte eikel radar. Maar als iemand nog een echte leuke, meelevende man zoek: ik heb 3 vrienden in de aanbieding :D )

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 00:12

Voordat je dingen gaat besluiten moet je eerst even opknappen van je operatie. Het is heel erg als je net geopereerd bent en nog hulpbehoevend bent en dan niet op je partner te kunt rekenen. Kunnen je ouders niet bijspringen? Ik vraag me af wat voor nationaliteit je vriend is? In de carribean is dat gedrag helaas doodnormaal.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:31

Pff.. wat een vent. :n Hij zal ongetwijfeld z'n goede kanten hebben, maar je überhaupt alleen thuislaten als je zo ziek bent (om naar vrienden te gaan?). Die kunnen toch wel een paar dagen zonder hem? En we spreken niet over een half uurtje te laat maar bijna 6 uur, als dit de eerste keer was.. okee. Maar je een UUR laten staan op het station (omdat die bij z'n vrienden niet weg kwam)?! Ammehoela.. ik zit me echt op te vreten hier. Als mijn vriend dat zou doen.. :n Zou niet lang m'n vriend meer zijn.

En de mensen die vinden dat ze claimt, omdat ze graag een tijdindicatie wil. Dat is toch niet meer dan logisch wanneer je samenwoont? Wanneer mijn vriend bij iemand anders gaat eten vraag ik ook hoe laat hij denkt thuis te zijn of dat die voor 10 uur even laat weten of het nog lang duurt, zodat ik of nog even op 'm wacht voordat ik naar bed ga, of dat ik al lekker ga tukken. Geen probleem wanneer hij langer blijft, maar dan weet ik waar ik aan toe ben. Dat is in mijn ogen ook meer dan normaal wanneer je samen leeft!

Hopelijk voel je je snel wat beter en kun je een weloverwogen keuze maken. :(:) Vind het ontzettend rot voor je..

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:36

TS.. hoe is het nu met je?? Ik kan gerust vandaag langskomen om voor je te zorgen of om even avond-eten te brengen straks (voor 1 persoon uiteraard.. niet voor je vriend 8)7 ).

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:42

Ik vroeg me ook af hoe het met je is vandaag TS.
Al wat opgeknapt?
Kun je niet zo lang naar je ouders meid? Gewoon daar even flink opknappen?

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:09

Pff, bah, ben je ziek en moet je ook nog met zo'n lastige vriend zien te handelen. Bah alles even op het verkeerde moment.
Ik hoop dat het snel beter met je gaat en dat je een beslissing kan maken die ook goed is voor jezelf.
Rust maar lekker uit! Ik hoop dat er nog andere mensen zijn die voor je zorgen en om je denken!