Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pinda_Dipje schreef:Ik begrijp persoonlijk niet hoe je van je man/vriend kan verlangen dat hij helpt met jouw hobby?
Mijn vriend staat heus wel eens met mijn knol te knuffelen, geeft hem zijn graantjes of helpt even met aansingelen (als ik dat uitdrukkelijk vraag...) omdat ik weer eens een veelste korte singel om mijn paard probeer te wurmen en mijn bodybuildert dat nu eenmaal makkelijker voor elkaar krijgt. Maar hij heeft van het begin af aan gezegd: "Tenzij je in coma ligt, ik zorg NIET voor je paard".
Als ik dan zie hoeveel mannen/partners van vrouwen bij mij op stal, het paard van vriendin/vrouwlief buiten zetten dagelijks omdat mevr. naar het fitnessclubje ging en dus geen tijd heeft... Dan denk ik: Jeeeeezzz, tis toch haar hobby? Ik zie dat niet als desinteresse hoor. Dat mijn vriend bodybuilder is, en dagelijks aan gewichten hangt... Maakt toch nog niet dat ik zo nu en dan maar hetzelfde 'moet' doen.... Of dat ik dan maar het initiatief moet tonen en moet zeggen: "Zal ik je helpen schatje?". Ik ben er bijna elke dag bij als hij aan het trainen is, maar enkel wanneer hij uitdrukkelijk vraagt "Zeg, ik train vandaag met 20 kilo extra wil jij mijn halter even zekeren?" (wat mij 1min van mn tijd kost) dan wil ik dat best even doen, maar that's it. En nee dat heeft niets te maken met desinteresse in zijn hobby.
marleen_usar schreef:Zelfs als ik in coma zou liggen zou hij nog niks doen.
marleen_usar schreef:Zelfs als ik in coma zou liggen zou hij nog niks doen.
Pinda_Dipje schreef:marleen_usar schreef:Zelfs als ik in coma zou liggen zou hij nog niks doen.
Zelfs dat vind ik niet raar. Ja sorry hoor, dan bel je een vriend(in), stalgenoot, familielid... Tuurlijk is het super lief als hij direct aanbied: "Moet/kan ik nog iets voor je paarden regelen schat?" maar ik vind niet dat je het als vanzelfsprekend moet zien. Mijn vriend is een schat, en ik weet dat hij echt wel zijn bed uit komt als het moet... Maar ik sta écht niet vreemd te kijken als hij zijn schouders op zou halen en zou zeggen: Joh, bel je moeder even... Waarom zou ik?
lesilla schreef:Ik zou het normaal vinden dat mijn vriend niets bij de paarden helpt.
Mijn hobby en mijn keuzen om veel paarden te nemen, daar moet niemand voor opdraaien behalve ikzelf.
Maar huishouden is natuurlijk een andere zaak
Kinke schreef:marleen_usar schreef:Zelfs als ik in coma zou liggen zou hij nog niks doen.
De situatie van mannen die het paard van hun vrouw buitenzetten terwijl zij in de sportschool zit ken ik niet. Volgens mij is zo'n opmerking ook wel heel erg iedereen over 1 kam scheren. Bovendien...hoe kun jij dan zien dat die vrouw in de sportschool zit als jij zelf op stal bent? (wat niet wegneemt dat mocht het wel zo zijn en die kerel accepteert dat...da's dan zijn probleem, of misschien vindt hij het zelfs wel leuk om te doen? )
sflj schreef:Ik zou niet eens willen dat mijn partner iets voor mij moest doen, omdat ik zonodig die hobby moet hebben, waar hij/zij totaal geen zin in heeft. Het is leuk als ze het aanbieden maar als het mijn hobby is, is het ook mijn probleem wanneer ik ze niet kan verzorgen enz. En kun je het je partner niet kwalijk nemen als ze weigeren, om wat voor reden dan ook.
Pinda_Dipje schreef:marleen_usar schreef:Zelfs als ik in coma zou liggen zou hij nog niks doen.
Zelfs dat vind ik niet raar. Ja sorry hoor, dan bel je een vriend(in), stalgenoot, familielid... Tuurlijk is het super lief als hij direct aanbied: "Moet/kan ik nog iets voor je paarden regelen schat?" maar ik vind niet dat je het als vanzelfsprekend moet zien. Mijn vriend is een schat, en ik weet dat hij echt wel zijn bed uit komt als het moet... Maar ik sta écht niet vreemd te kijken als hij zijn schouders op zou halen en zou zeggen: Joh, bel je moeder even... Waarom zou ik?
friesiszwart schreef:Begrijpelijk dat als het jouw hobby is en hij er niets mee heeft dat dit zijn gedrag is ten opzichte van de paarden en de verzorging. Wees blij dat hij al 1x in de maand mee wil.
Je kunt het slechter treffen een vriendin van mij moest haar paard die zij al een aantal jaren had weg doen omdat hij haar niet wilde "delen".