Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:32

Zelfs als ik in coma zou liggen zou hij nog niks doen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:33

Pinda_Dipje schreef:
Ik begrijp persoonlijk niet hoe je van je man/vriend kan verlangen dat hij helpt met jouw hobby?

Mijn vriend staat heus wel eens met mijn knol te knuffelen, geeft hem zijn graantjes of helpt even met aansingelen (als ik dat uitdrukkelijk vraag...) omdat ik weer eens een veelste korte singel om mijn paard probeer te wurmen en mijn bodybuildert dat nu eenmaal makkelijker voor elkaar krijgt. Maar hij heeft van het begin af aan gezegd: "Tenzij je in coma ligt, ik zorg NIET voor je paard".

Als ik dan zie hoeveel mannen/partners van vrouwen bij mij op stal, het paard van vriendin/vrouwlief buiten zetten dagelijks omdat mevr. naar het fitnessclubje ging en dus geen tijd heeft... Dan denk ik: Jeeeeezzz, tis toch haar hobby? Ik zie dat niet als desinteresse hoor. Dat mijn vriend bodybuilder is, en dagelijks aan gewichten hangt... Maakt toch nog niet dat ik zo nu en dan maar hetzelfde 'moet' doen.... Of dat ik dan maar het initiatief moet tonen en moet zeggen: "Zal ik je helpen schatje?". Ik ben er bijna elke dag bij als hij aan het trainen is, maar enkel wanneer hij uitdrukkelijk vraagt "Zeg, ik train vandaag met 20 kilo extra wil jij mijn halter even zekeren?" (wat mij 1min van mn tijd kost) dan wil ik dat best even doen, maar that's it. En nee dat heeft niets te maken met desinteresse in zijn hobby.

Dit bedoel ik ook zo ongeveer... Alleen hoop ik toch dat die van mij wel mijn paard wil voeren als ik doodziek op bed lig :P

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:36

marleen_usar schreef:

Zelfs dat vind ik niet raar. Ja sorry hoor, dan bel je een vriend(in), stalgenoot, familielid... Tuurlijk is het super lief als hij direct aanbied: "Moet/kan ik nog iets voor je paarden regelen schat?" maar ik vind niet dat je het als vanzelfsprekend moet zien. Mijn vriend is een schat, en ik weet dat hij echt wel zijn bed uit komt als het moet... Maar ik sta écht niet vreemd te kijken als hij zijn schouders op zou halen en zou zeggen: Joh, bel je moeder even... Waarom zou ik?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:37

Die van mij was bang voor paarden maar heeft er nu zelf haha.
ik heb eigenlijk altijd vriendjes gehad die het wel leuk vonden dus ik zou het echt niet leuk vinden als mijn vriend me niet eens wilt helpen om jerrycans in de auto te zetten. Dat vind ik dan niks met de hobby te maken hebben maar dat doe je uit liefde.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:38

Mijn paard zie ik als een gezins lid,het is mijn(ons dier) en daar zorg je zelf voor.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:40

Oef, ik ben zo blij dat mijn vriend niet veel van paarden houdt, heb ik ze lekker voor mezelf:P. Stiekum aait hij ze wel, en elke ochtend geeft hij ze een hap kuil en hooi. Ook helpt hij met de omheining, water naar de bakken slepen, de mestbult verplaatsen en als de hoefsmid komt. En hi jofferde er 2 hectere voor op:D. Hier weinig klachten dus, al help ik wel dagelijks met kalfjes voeren e.d.

Volgens mij is het geven en nemen, de ene keer helpt hij mij met de paarden de andere keer help ik hem met zijn koeien. Van mij hoeft hij zich niet te verdiepen in paarden, zoals hij mij niet verplicht iets over koeien te leren. Beteje respect voor elkaar, elkaars hobby en voila.....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:00

marleen_usar schreef:

Tja, als jij dat prima vindt is het geen probleem toch? Ik zou het niet kunnen accepteren. Als de nood aan de man is moet je van elkaar opaan kunnen vind ik. Gelukkig vind mijn man het normaal om mij te helpen en ik help hem. Wbt de opmerkingen dat men de verzorging liever aan een stalgenoot overlaat....niet iedereen staat op een pensionstal oid. Mijn paarden staan gewoon aan huis, stel dat ik ziek ben, wie zou ze dan moeten voeren, de buurvrouw? :+ Mijn familie woont 100km verderop en mijn schoonfamilie weet helemaal niets van paarden. En als in het voorjaar de kalfjes geboren worden en er is een moeilijke geboorte, dan zeg ik ook niet tegen manlief: je redt je er maar mee, het zijn jouw koeien. En als het niet lukt dan heb je pech en gaan koe en kalf gewoon dood, 't is jouw hobby". :Z
De situatie van mannen die het paard van hun vrouw buitenzetten terwijl zij in de sportschool zit ken ik niet. Volgens mij is zo'n opmerking ook wel heel erg iedereen over 1 kam scheren. Bovendien...hoe kun jij dan zien dat die vrouw in de sportschool zit als jij zelf op stal bent? (wat niet wegneemt dat mocht het wel zo zijn en die kerel accepteert dat...da's dan zijn probleem, of misschien vindt hij het zelfs wel leuk om te doen? )

lesilla

Re: Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:01

Ik zou het normaal vinden dat mijn vriend niets bij de paarden helpt.
Mijn hobby en mijn keuzen om veel paarden te nemen, daar moet niemand voor opdraaien behalve ikzelf.

Maar huishouden is natuurlijk een andere zaak :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:06

Lesilla, als je zo ziek bent dat je je bed niet uit kunt komen hoe doe je het dan met je paarden?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:07

Ik zou niet eens willen dat mijn partner iets voor mij moest doen, omdat ik zonodig die hobby moet hebben, waar hij/zij totaal geen zin in heeft. Het is leuk als ze het aanbieden maar als het mijn hobby is, is het ook mijn probleem wanneer ik ze niet kan verzorgen enz. En kun je het je partner niet kwalijk nemen als ze weigeren, om wat voor reden dan ook.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:37

Hier meldt nog iemand met een niet-geinteresseerde man zich. Gelukkig heb ik ook nog 2 dochters die ook paardengek zijn, dus dat zit verder wel goed.
Toen ik mijn eerste eigen paard, Jamie, kocht heeft het meer dan 2 jaar geduurd voor mijn man hem zag. En dat kwam alleen doordat ik met een gebroken arm (door een val van Jamie) liep en Jamie niet meer hanteerbaar was. Steigeren in de box e.d. Dus was het tijd dat ik weer op stal kwam. Jamie blij, maar niet op mijn man gesteld (oren in de nek en op hem af vliegen). Daarna was Jamie weer volkomen normaal, vriendelijk, lief. Tot ik zelf weer auto kon rijden is mijn man wel 1 tot 2 keer even met me naar stal gereden.
Inmiddels zijn we van stal verhuisd en heel soms als ik echt niet kan brengt hij een van de dochters weg. Maar zal er absoluut niet binnen komen. Stalgenoten vragen zich zo langzamerhand af of hij wel bestaat.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:49

Pinda_Dipje schreef:
marleen_usar schreef:

Zelfs dat vind ik niet raar. Ja sorry hoor, dan bel je een vriend(in), stalgenoot, familielid... Tuurlijk is het super lief als hij direct aanbied: "Moet/kan ik nog iets voor je paarden regelen schat?" maar ik vind niet dat je het als vanzelfsprekend moet zien. Mijn vriend is een schat, en ik weet dat hij echt wel zijn bed uit komt als het moet... Maar ik sta écht niet vreemd te kijken als hij zijn schouders op zou halen en zou zeggen: Joh, bel je moeder even... Waarom zou ik?

Beetje lastig iemand te regelen voor je paard als je in coma ligt :P

Mijn man zou het waarschijnlijk vergeten.
Toen ik met zwangerschapsvergiftiging en na de bevalling in het ziekenhuis lag vergat hij het konijn ook regelmatig te voeren en het water te controleren... Gelukkig dachten mijn paardenvriendinnen die bijsprongen met het verzorgen van de paarden wel aan het diertje O:)
Ik kan hem ook niet vertrouwen met het verzorgen van de paarden als ik er niet ben of niet alles tot in de laatste details het opgeschreven. hij vergeet de helft omdat het hem echt niet interesseert en hij er geen zin in heeft. Maar in nood is iets beter dan niets...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:11

Ik heb vorig jaar noodgedwongen 17 nachten in het ziekenhuis "gelogeerd" en dit jaar ook een aantal dagen thuis ivm een operatie. Manlief heeft van alles gevraagd over het voeren van de honden, katten en kinderen, maar niets over wat nou met paard :n Gelukkig heb ik dat aan de staleigenaar overgelaten en 1 stalgenoot/vriendin.

Het komt niet eens in hem op om te vragen wat te doen met paard. Maar ik denk dat als ik het hem zou vragen, hij best even langs stal wil om te kijken hoe het gaat. Poetsen, aan de hand stappen of longeren hoef ik niet te vragen. Dat durft hij niet :o Hij vindt paarden hele mooie dieren, zolang ze maar achter een staldeur of hekwerk staan |o

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:04

lesilla schreef:
Ik zou het normaal vinden dat mijn vriend niets bij de paarden helpt.
Mijn hobby en mijn keuzen om veel paarden te nemen, daar moet niemand voor opdraaien behalve ikzelf.

Maar huishouden is natuurlijk een andere zaak :')

Tja, wat zijn dan veel paarden? Zelf heb ik een shet en een tinker, en die staan bij ons achter huis. (als je paard verder weg staat wordt het wat lastiger denk ik) Smorgens geeft mijn vriend ze eten (jaja, elke dag! <3 ),aangezien hij er dan toch langs komt. Zelf voer ik ze smiddags en s'avonds, en ik zorg zelf voor training en poetsen e.d. Mijn vriend is geen liefhebber van paarden, hij heeft er helemaal niets mee en ze vertrappen ook nog eens zijn land :D . al is hij inmiddels wel weg van mijn shet Anna....

Maar goed, in een relatie moet je soms wat opgeven en soms wat nemen denk ik dan. Zo heb ik mijn stadse leven, met een hoop vrijheid en eigen huis opgegeven voor een leven op de boerderij, met een strak (en vroeg) dagritme, geen spontane weekendjes meer weg, geen lange vakanties of spontane uitstapjes, ver van mijn vriendinnen en mijn sportvereniging. Daarvoor terug heb ik de ruimte, een super-vriend, veel natuur, gezellige buren, een stal vol leuke koeien en kalfjes én ruimte voor mijn paarden. Nu zorg ik dat het huis netjes is, er boodschappen in de kast staan, zijn kleren schoon zijn en in de kast liggen en ik verzorg het jongvee }:0 . Daarnaast help ik vaak genoeg met andere klusjes op zijn boerderij. Als je partner de hele week van huis is, of 70 uur per week werkt (hmmm die van mij ook :o ) dan kan het natuurlijk lastig zijn en een heel ander verhaal, zeker als je paard dan ook nog elders staat.

In tegenstelling tot lesilla zou ik mijn relatie dan ook onmiddelijk be-eindigen als mijn vriend zou weigeren wat voor aandeel dan ook te leveren aan de verzorging van mijn paardjes (in de huidige situatie van vriend altijd thuis ivm boerderij, paarden aan huis). Als hij ziek is neem ik toch ook taken van hem over, dat vindt ik niet meer dan normaal in een relatie. Ik verwacht heus niet dat hij ze traint, met ze wandelt ofzo, maar voer en water geven lijkt me niet zo moeilijk (daarvoor hoeft hij de wei niet eens in!). Voor vakanties en bij (lange) ziekte heb ik een vaste oppas die ook de training over kan nemen, dus dat is het probleem niet.In dit topic lijkt mijn vriend wel een wereld-wonder te zijn :P.

Lijkt mij erg lastig om een partner te hebben die je hobby niet begrijpt, of je moet er 20 uur per dag mee bezig zijn ofzo maar dat lijkt me niet echt prettig voor je partner ;) . Moeilijk hoor, ik ben blij dat ik het zo getroffen heb.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:29

Ik doe mijn paarden eigenlijk altijd zelf en soms is dat best zwaar in combinatie met werk en huishouden. Ik heb een lieve man die dat wel inziet. Soms zegt hij geheel uit zichzelf dat ik best een keertje uit mag slapen en dan gaat hij. En als de paarden iets hebben en ik maak me zorgen dan is hij de eerste die zegt dat we wel even er naartoe rijden. Ook al is het al laat op de avond. Dan weet hij tenminste zeker dat ik lekker slaap. Overigens is hij ook het type man wat het huishouden doet en iedere avond kookt. Heb het dus wel getroffen met hem :j

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:53

Wij helpen elkaar.
Als ik ziek ben zou hij best mijn paardje willen doen, en als hij ziek is wil ik best zijn dingetjes voor hem bijhouden.
Bovendien vinden we elkaars hobby ook best leuk, hij rijd soms en ik doe ook wel eens mee met zijn dingetjes.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 01:03

Kinke schreef:
marleen_usar schreef:

De situatie van mannen die het paard van hun vrouw buitenzetten terwijl zij in de sportschool zit ken ik niet. Volgens mij is zo'n opmerking ook wel heel erg iedereen over 1 kam scheren. Bovendien...hoe kun jij dan zien dat die vrouw in de sportschool zit als jij zelf op stal bent? (wat niet wegneemt dat mocht het wel zo zijn en die kerel accepteert dat...da's dan zijn probleem, of misschien vindt hij het zelfs wel leuk om te doen? )

Heeft niets te maken met over één kam scheren, dat zie je verkeerd. Maar wel alles met dat er naar mijn ervaring nogal wat vrouwen zijn, die het als normaal ondervinden om hun man de klusjes omtrent hun paard te laten opknappen. Van paard buiten zetten tot poetsen en stallen uit mesten... Hoe ik weet dat zij in tussen in de sportschool zit? Omdat dat hetgeen is dat ik van beiden partijen hoor. Of:
"Zo lekker joh, ik ga dit weekend even lekker weg met vriendinnen naar een kuuroort. Zo gezellig! Ja en fred (man) die moet dat dan allemaal maar regelen met de knollebol hoor"

Natuurlijk is het geven en nemen binnen een relatie, maar ik vind het vééls te ver gaan om te stellen dat hij dat 'moet' doen, dat het ook tot zijn taak behoort, en dat als hij het niet (uit zichzelf) doet er direct sprake is van bv desinteresse. Gewoon bullsh*t mijn inziens.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 08:04

sflj schreef:
Ik zou niet eens willen dat mijn partner iets voor mij moest doen, omdat ik zonodig die hobby moet hebben, waar hij/zij totaal geen zin in heeft. Het is leuk als ze het aanbieden maar als het mijn hobby is, is het ook mijn probleem wanneer ik ze niet kan verzorgen enz. En kun je het je partner niet kwalijk nemen als ze weigeren, om wat voor reden dan ook.

Maar dat lijkt het probleem ook niet te zijn. Het probleem zit 'm veel meer in dat manlief z'n vrouw in het bijzijn van vrienden afvalt en aanvalt. En ik mag aannemen dat jij dat ook niet leuk zou vinden van jouw partner, al zou ze paarden verder doodeng vinden en er totaal niet in geinteresseerd zijn. Je verwacht wel van je partner dat-ie jouw hobbykeuze respecteert en áls er al frustraties zijn over de hoeveelheid tijd die er in gestopt wordt, dat die dan privé worden aangekaart, en niet in gezelschap.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 08:11

Pinda_Dipje schreef:
marleen_usar schreef:

En waarom zou je moeder het dan wel moeten doen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 08:31

Ik heb wel een lief exemplaar thuis, trouwens.
Gisteren belde hij met de vraag hoe laat ik thuis zou zijn (laat, late vergadering). Z'n eerste vraag: zal ik de paarden alvast hooi geven?
Ik bel vervolgens 's avonds even dat ik uitvergaderd ben en naar huis kom, vraag hem of hij de oude dame ook alvast even haar slobber wil geven (beest heeft geen kiezen meer) zegt-ie: die staat allang binnen haar emmertje weg te werken. Als jij thuis bent kan je haar weer buiten zetten.
Ik ben thuis, zegt-ie ook nog: ik heb twee plakken hooi gegeven (grote plakken) kijk jij nog even of ze nog meer moeten hebben? En dat was ik ook precies van plan, omdat ze met de sneeuw natuurlijk minder gras kunnen eten.

En het is dus écht geen paardenman, maar als het dan zulk rotweer is, denkt-ie wel mee met de zorg voor ze.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 08:34

Wat ben ik blij dat mijn vriend mijn paard wel leuk vindt :')
Hij zet haar in het land of in de bak als ik het vraag, voert als ik geen tijd heb, mest voor me als ik laat uit school ben of ziek ben oid. Hij rijdt met de trailer naar les, wedstrijd ed.
Laatst heeft ie zelfs geholpen met vlechten haha
Ik kan mijn paard met een gerust hart aan hem overlaten :)

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 08:40

Mijn vriend zit ook af en toe te zeuren dat ik zoveel weg ben en bij de paarden ben maar als ik ziek zou zijn zou hij zeker wel de verzorging overnemen! En eigenlijk mag dat weleens gebeuren dan weet hij wat voor werk het allemaal is en hoeveel tijd erin gaat zittne :P

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 08:42

friesiszwart schreef:
Begrijpelijk dat als het jouw hobby is en hij er niets mee heeft dat dit zijn gedrag is ten opzichte van de paarden en de verzorging. Wees blij dat hij al 1x in de maand mee wil.

Je kunt het slechter treffen een vriendin van mij moest haar paard die zij al een aantal jaren had weg doen omdat hij haar niet wilde "delen".

Nou sorry hoor maar dan gaat die man de deur uit! Hij zou nooit mogen zeggen dat je moet kiezen! Alleen het idee al!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:52

pfff..ben ook blij met mijn man. En niet alleen omdat hij behulpzaam is ;)
Wij denken gelukkig hetzelfde over elkaar helpen etc. en bij TS en haar man zit daarin blijkbaar een groot verschil en dat is nu dus een probleem. Hopelijk komen jullie eruit TS.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:55

Iedereen heeft toch wel vriendinnen op stal staan die ze uit de brand kunnen helpen? Ik zie een partner die niks met paarden heeft al lopen met een hengst aan een lijntje. Dat is vragen om problemen. Hoeft nieteens een hengst te zijn in mijn geval... Paarden voelen het aan als iemand onzeker is (wat iemand dan hoogstwaarschijnlijk is) en zal er dan een loopje meenemen.