Vicky_88 schreef:Klinkt misschien heel egoistisch maar ik had liever gehad dat mijn ouders bij elkaar waren gebleven, ookal waren hun dan misschien niet gelukkig... Je wil niet weten wat een scheiding met een kind doet.!
Dat klinkt niet alleen egoistisch, dat ís het ook!!
Ik ben zelf ook een kind van gescheiden ouders, was heel jong, heb geen contact met mijn moeder omdat het een waardeloos stuk vreten is (en ja, dat is mijn eigen mening, mijn vader heeft me nooit een kant op gedrukt wat dat betreft), maar had ik gewild dat ze bij elkaar zouden zijn gebleven omwille van mij?? Nee!! Mijn moeder geef ik niks om, maar ik hou teveel van mijn vader om hem ongelukkig te zien, of dat nou met mijn 'moeder' (ze mag de naam eigenlijk niet hebben) is of zonder.
Mijn vader heeft altijd enorm zijn best gedaan om mij happy te houden en dat is hem prima gelukt. Ik heb absoluut een goede jeugd gehad zonder haat en nijd en getouwtrek tussen pa en ma.
Een slecht huwelijk is ook niet fijn voor een kind, dat pikken ze heus wel op. Mooi voorbeeld voor later!
Als een stel niet meer happy met elkaar is geeft dat altijd spanningen en dat kan enorm oplopen.
Een scheiding heeft best flink impact, maar als de ouders er zelf op een volwassen manier mee om kunnen gaan hoeft een kind daar niet de dupe van te zijn.