scheiden of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:13

Vicky_88 schreef:
Klinkt misschien heel egoistisch maar ik had liever gehad dat mijn ouders bij elkaar waren gebleven, ookal waren hun dan misschien niet gelukkig... Je wil niet weten wat een scheiding met een kind doet.!

Dat klinkt niet alleen egoistisch, dat ís het ook!!
Ik ben zelf ook een kind van gescheiden ouders, was heel jong, heb geen contact met mijn moeder omdat het een waardeloos stuk vreten is (en ja, dat is mijn eigen mening, mijn vader heeft me nooit een kant op gedrukt wat dat betreft), maar had ik gewild dat ze bij elkaar zouden zijn gebleven omwille van mij?? Nee!! Mijn moeder geef ik niks om, maar ik hou teveel van mijn vader om hem ongelukkig te zien, of dat nou met mijn 'moeder' (ze mag de naam eigenlijk niet hebben) is of zonder.

Mijn vader heeft altijd enorm zijn best gedaan om mij happy te houden en dat is hem prima gelukt. Ik heb absoluut een goede jeugd gehad zonder haat en nijd en getouwtrek tussen pa en ma.
Een slecht huwelijk is ook niet fijn voor een kind, dat pikken ze heus wel op. Mooi voorbeeld voor later!
Als een stel niet meer happy met elkaar is geeft dat altijd spanningen en dat kan enorm oplopen.
Een scheiding heeft best flink impact, maar als de ouders er zelf op een volwassen manier mee om kunnen gaan hoeft een kind daar niet de dupe van te zijn.

klara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 20:56

even een up-date voor de mensen die gereageerd hebben in dit topic.

mijn man is van de ene naar de andere psycholoog gestuurd en heeft nu uiteindelijk de diagnose adhd gehad.
ze gaan dit eerst nog bespreken in het team en dan wordt er eenbehandelplan opgesteld en krijgt hij medicijnen.
nu vallen sommige stukjes eindelijk op zijn plek.
na 10 jaar......

bedankt voor alle reacties

LaVieDivine

Re: scheiden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:17

hmm kan zijn dat hij adhd heeft, maar ik zie niet meteen in hoe dat de oorzaak van alles is en hoe dat opgelost gaat worden met medicijnen en behandeling voornamelijk op het omgaan met adhd gericht?
mijn vriend heeft ook adhd en sommige dingen herken ik echt, maar steeds maar willen werken en geen aandacht voor zijn gezin, heeft toch echt nx met adhd te maken zou ik denken?

het zal zeker bepaalde karaktertrekken van hem verklaren, maar ik denk ook niet dat je alles daar op kunt steken hoor.

klara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 21:28

nee, ik zal er vast niet alles op kunnen schuiven, maar wel een deel.
we moeten even afwachten wat de medicijnen en de behandeling gaan doen.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 00:10

Gelukkig aan ADHD is aan te werken. Misschien dat hij daarom ook zoveel werkt. Iedereen is anders en gaat anders om met spanningen. Als er straks weer wat rust is dan goed praten met je man en werken aan jullie huwelijk. Heel veel sterkte

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:37

Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk alles te lezen. Het is nogal veel geworden. Wat ik wel steeds uit jouw verhalen begrijp is hij altijd al een workaholic geweest. Werd het alleen steeds erger.
Wat ik een beetje mis is jouw aandeel in het geheel. Waarom heb je niet veel eerder op je strepen gestaan? Waarom heb je je grenzen niet veel beter bewaakt? Geen verwijt maar wellicht handig om daar naar te kijken zodat dit in de toekomst niet weer gebeurd.
Jullie hebben een kleintje van 1 hoelang spelen de problemen al? Al voordat je zwanger was van de 2e of pas daarna, want dan is het nog helemaal niet zo heel erg lang en zou je er toch aan moeten kunnen werken.
Knok er voor: scheiden is lijden! Ik ken veel mensen die achteraf zeggen hadden we er toch maar harder voor gevochten. Het leed van scheiden weegt niet op tegen het leed van de relatie....
Ik wens je veel sterkte en wijsheid!

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:28

nou fijn zeg klara,ik ken ook iemand met adhd met gezin.
hij heeft veel baat bij retalin en therapie,is een stuk rustiger geworden,en minder impulsief en druk.

klara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 21:33

XLeandrosX schreef:
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk alles te lezen. Het is nogal veel geworden. Wat ik wel steeds uit jouw verhalen begrijp is hij altijd al een workaholic geweest. Werd het alleen steeds erger.
Wat ik een beetje mis is jouw aandeel in het geheel. Waarom heb je niet veel eerder op je strepen gestaan? Waarom heb je je grenzen niet veel beter bewaakt? Geen verwijt maar wellicht handig om daar naar te kijken zodat dit in de toekomst niet weer gebeurd.
Jullie hebben een kleintje van 1 hoelang spelen de problemen al? Al voordat je zwanger was van de 2e of pas daarna, want dan is het nog helemaal niet zo heel erg lang en zou je er toch aan moeten kunnen werken.
Knok er voor: scheiden is lijden! Ik ken veel mensen die achteraf zeggen hadden we er toch maar harder voor gevochten. Het leed van scheiden weegt niet op tegen het leed van de relatie....

ja, hij is altijd al wel een beetje een workaholic geweest, alleen het is langzaamaan erger geworden.
waarom ik mijn grenzen neit beter bewaak?
het is iets wat heel langzaamaan gebeurd, en je ziet het pas als het te laat is of bijna te laat is.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 07:54

Ja dat is vaak zo met die dingen. Een relatie is een lastig gebeuren. Het gebeurd zo gelijdelijk aan, net een sluipmoordenaar die je huwelijk veruïneert. Maar als jullie samen verder gaan is t wel goed dat je na gaat wat nu jouw grenzen zijn en hoe je die kunt bewaken.
Het is voor mij een héél herkenbaar verhaal, maar ben zo blij dat wij er allebei voor gekozen hebben om hard door te knokken. Nog steeds is het niet altijd makkelijk, maar die momenten zijn steeds minder vaak aanwezig. Heel veel sterkte! En wijsheid!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:26

Er is al even niet meer gereageert in dit topic, maar ik ben wel heel erg benieuwd hoe het nu met je gaat!
Gaat het tussen je man en jou beter nu?

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:44

ik ben ook benieuwd!

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:50

Je krijgt het een stuk zwaarder als je er helemaal alleen voor staat, maar je hebt recht bij scheiding op alimentatie en als je weinig inkomen hebt en een huurhuis, zul je huursubsidie kunnen krijgen. Ook zorgtoeslag en 1 ouder korting. Ik denk dat je financieel het wel zou kunnen redden. Het si altijd moeilijk om een stap als deze te maken, maar soms kan het ook een eye opener zijn voor jou of je man als je inderdaad er wat meer werk van gaat maken met hulp van buitenaf.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:54

XLeandrosX schreef:

Ben het wel moet bovenstaande eens, vaak is het in zo,n situatie makkelijker om de fouten van de ander aan te kaarten maar wordt er vergeten dat je een relatie met z,n 2 en hebt! Ik zou dus ook eens heel eerlijk en open naar mezelf kijken. Want weet je je kunt een ander vaak niet veranderen maar jezelf wel!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:38

Ik wil ook graag weten hoe het intussen met jullie (het hele gezin) gaat! :)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:42

Ik ben ook benieuwd hoe het met jullie gaat. Hoop dat jullie samen wat stappen hebben weten zetten in de richting van een mooie toekomst.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:59

Ik heb ook je hele topic gelezen en vraag me ook af hoe het nu een paar maanden na de diagnose gaat.