Alcohol en de grootheid der ontkenning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

Re: Alcohol en de grootheid der ontkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 02:00

Ik drink praktisch niks. Gewoon omdat ik er geen behoefte aan heb :) een jaartje of 3 terug tikte ik ook nog aardig wat weg op een avond maar toen wilde ik zoveel mogelijk alle drankjes uitproberen en toen was dat gewoon zo: uitgaan = drinken. Nu werk ik inmiddels 1,5 jaar in een kroeg waar we gratis mogen drinken onder werktijd, en dan is de lol er snel vanaf. Ik zit nu de hele avond aan de appelsap en spa blauw, en als ik zin heb in een borrel, neem ik een borrel.

Ik drink dus omdat ik af en toe een borrel lekker vind, ik ga nooit over mijn grens, ik raak nooit aangeschoten maar ik vind een lekkere frisse borrel op z'n tijd wel heerlijk. Of een wijntje op het terras. Maar verder houd ik het gerust bij m'n glaasje fris!

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 02:09

Het is altijd zo gezellig met zn alle wat drinken.
Al is dat natuurlijk niet een goede reden maar voor mij genoeg.
Ik vind het gewoon lekker een wijntje, ik zuip mezelf niet helemaal lam.
Kan altijd nog gewoon lopen, tuurlijk ben ik wel eens dronken maar zo lam dat ik er bij neer ga?nee dankje, snap de lol daar ook niet echt van.

Ook als ik wat drink verleg ik een beetje mn grenzen, ik ben er terug getrokken.. kan niet zo makkelijk met jan en alleman praten en als ik wat gedronken heb ben ik niet meer zo onzeker over wat iedereen van mij denkt. Maar de gezelligheid wint het voor mij toch wel hoor, hier doe ik het niet alleen voor.

Door de weeks drink ik bijna niet, het is ook niet zo dat ik het doe om door de weeks mn grenzen te verleggen. Af en toe een wijntje, heerlijk.
Maar iets fris? gaat er net zo prima in.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 03:10

Ik drink om alle ellende die ik mee maak te vergeten.
Ik werk in de moeilijkste kroeg hier op het eiland , heb er erg moeilijke gasten tussen zitten die mij en mn collega's soms huilend naar huis laten gaan , soms ben ik net een psycholoog en hoor al de ellende van andere aan, na 5 of 6 dagen werken ben ik kapot,moe en helemaal op..
Als ik dan lekker met mn vriendinnen een sappie kan drinken en helemaal van godloss kan gaan... Graag!!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 03:23

in het weekend drink ik meestal wat, gezellig met vrienden een film kijken of met het wii balance board spelen, dat is lachen als je iets op hebt :') ik ben een lastige drinker, ik hou niet van bier of wijn, meestal drink ik malibu met cola of sprite, en soms een beetje safari in de jus d'orange :j
meer dan 3 drankjes op een avond zijn het sowieso niet, ik kan niet goed tegen alcohol dus na 3 loop ik niet meer recht :') ik wordt er altijd wat losser en vooral meliger van :') maar ik kan makkelijk een maand of meer zonder hoor.
en natuurlijk geen druppel als ik nog moet rijden :Y)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 06:46

Ik drink niet. Uitgezonderd dat ene biertje af en toe, omdat ik het lekker vindt.
Heb vroeger ook gedronken, nooit dronken geweest, maar wel grenzen opgezocht. Achteraf vraag ik me idd ook af waarom. Door de drank verander ik in een persoon die ik niet mag. Het kostte me even om het in te zien, maar nu ben ik daar eindelijk :)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 08:16

Mijn vrienden groep is een beetje een verhaal apart, 4 meiden, 1 van 32, en 2 die net in de pubertijd komen (oke, beetje overdreven :+ ). Wij zitten altijd bij de oudste van het stel thuis, zo kunnen de jonge meiden in een veilige omgeving hun grenzen ontdekken. Wij drinken ook altijd wel een drankje mee, waarbij ik ook nog wel een keer een beetje tipsy kan worden. O:)

We slapen daar ook bijna altijd met z'n 4en, dus ze hoeven ook niet meer alleen thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:08

Het verbaasd mij in positieve zin dat er nog best veel mensen zijn die niet of nauwelijks drinken. De meeste mensen die ik ken gaan tijdens het stappen los op drank. Als wij kermis hebben in heemskerk, waar ik vandaan kom zijn zelfs mn oom en tante knetterlam. Heel het dorp als je niet hoeft te werken...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:26

Door de week drink ik eigenlijk niet :n
Meestal pak ik een wijntje als ik op vrijdag van het werk kom en sta te koken, feit is dan wel dat ik niet meer weg hoef :n Als ik nog weg moet zou ik namelijk niet dat wijntje pakken.
Dan drink ik 's avonds nog 2 glazen en op zaterdagavond nog een keer 2 :j

Heel soms op een zondagmiddag wil ik ook nog weleens een wijntje drinken, zo aan het einde van de middag, als de soep bijna op het vuur gaat :D

Maar heel veel drinken doe ik niet en zal ik ook nooit gaan doen. Vroeger wel gedaan natuurlijk om mijn grenzen te leren kennen en die weet ik nu.
Ik kan onmogelijk veel alcohol op zonder daar ziek van te worden. Ik doe het alleen niet omdat het slecht is voor mijn gezondheid.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:36

Oehh hier nog een voorbeeld van waarom in hemelsnaam drink je soms zoveel?
Ik ga 1 x per 2 maanden ofzo met mij beste vriendinnetje op stap ( even weg van huisje boompje beestje kindje en gewoon even lekker syl zijn )
De ene keer gaan we een filmpje pakken en ergens wat drinken, de andere keer regelen we een slaapplek en gaat het weer als vroeger helemaal fout :P
Dan begint het al met voorzuipen thuis, in een rap tempo zuipen zodat je al lekker los bent voor je ergens naar binnen stapt, om daar vervolgens in een rap tempo verder te drinken.. De grijns is dan echt niet meer van mijn gezicht te slaan, ben reuze gezellig, klets en dans met iedereen. Zo ook mijn vriendinnetje, die staat meestal ergens tegenover me de hele tijd met een glimlach alles en iedereen te bekijken. Tegen het eind van de avond als de alcohol er in begint te hakken halen we een jointje en bestellen we een taxi.. thuis nog even snel die joint op roken om vervolgens in diepe slaap te vallen.
En ja, nu vraag ik me af, wat is hier in hemelsnaam het nut van? toch vind ik het af en toe zo heerlijk, even voor al die verantwoording wegvluchten en je helemaal laten gaan. ergens misschien fout en raar, maar tegelijk toch ook zo heerlijk.
Drink verder nooit thuis, en blowen al helemaal niet, werk gewoon, doe het huishouden en zorg voor voor vent en kindje....
en ik geniet er af en toe echt van om me eigenlijk behoorlijk te misdragen :o

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:42

Ik drink de laatste tijd bijna niet meer. Als ik nu wat drink, is het omdat ik het lekker vind en ik er zin in heb.
Ik heb nooit gedronken om stoer gevonden te worden. Ik ben wie ik ben en ik drink als ik daar zin in heb. Het interesseert mij niet wat anderen vinden van of ik nu wel of niet drink.

Ik heb me vroeger ook echt wel ooit misdragen qua drank, maar dat was niet ''voor anderen''. Nu kan ik ook echt wel een gezellige avond hebben zonder drank, maar toen hielp het toch nog wel wat. Ik was nog wat meer verlegen en met wat drankjes op durfde ik toch meer en werd ik meer ''mezelf''.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:46

Oh ja nog even een toevoeging :+
Wij gaan niet zo heel erg vaak meer op stap en als we dat al een keer doen en we gaan met de auto dan ben ik eigenlijk altijd de BOB :j Ik heb echt geen drank nodig om het gezellig te hebben.

*edit* Eigenlijk kan ik alleen maar met Blauw00gje meegaan :j

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:49

ik heb vroeger (:D) best wel wat gedronken, inderdaad de befaamde feestweken, maar ik vind zelf de lijn tussen prettig tipsy en echt heel dronken te vaag. Heel dronken vind ik gewoon niet meer leuk, plus dat ik altijd, maar echt altijd ga kotsen, en daar heb ik een bloedhekel aan.

Bier en wijn lust ik niet, dus ik beperk me tot bubbels en coctails, en dan vooral 'szomers in de tuin.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:49

Joolien schreef:
Het verbaasd mij in positieve zin dat er nog best veel mensen zijn die niet of nauwelijks drinken. De meeste mensen die ik ken gaan tijdens het stappen los op drank. Als wij kermis hebben in heemskerk, waar ik vandaan kom zijn zelfs mn oom en tante knetterlam. Heel het dorp als je niet hoeft te werken...

Mij verbaast nog meer dat er best veel mensen zijn die alcohol "nodig" hebben om plezier te hebben/problemen te vergeten... IMO zou je dan beter met jezelf aan het werk gaan ipv alcohol te drinken. :o

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:52

trouwens als ik een dag/week het heel erg druk/vervelend gehad heb op het werk, heb ik die behoefte ook niet.
Ik voel me dan echt veel beter door mijn Ipod aan te zetten, makkelijke schoenen aan en kilometers wandelen :j Als ik dan terug kom is mijn hoofd ook echt leeg en heb ik ook nog wat aan lichaamsbeweging gedaan :j

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:56

Ayasha schreef:
Joolien schreef:

Mij verbaast nog meer dat er best veel mensen zijn die alcohol "nodig" hebben om plezier te hebben/problemen te vergeten... IMO zou je dan beter met jezelf aan het werk gaan ipv alcohol te drinken. :o

Jij zegt wat ik denk, vind echt vreemd om dat te lezen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:00

Interessant topic.. Ik ga inderdaad mee met Aysha en Joolien, in de quote hierboven.. Best jammer als mensen het echt nodig hebben om zich fijner te voelen..

Ik ben vast de enige 17jarige die niet drinkt. :D Als ik uitga met mijn vriendinnen is het altijd iedereen wijn, en Carmen sinas. :') Ik vind het simpelweg ontzettend vies om te drinken. Maar al vond ik het lekker, dan zou ik het ook niet doen, omdat het mij gewoon zo tegenstaat. Ik heb een hekel aan alcoholisten en het lijkt me ook vreselijk om geen controle meer te hebben over wat ik doe.. En ik kan ook prima plezier hebben zonder alcohol. :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:01

Kermis is gewoon een guilty pleasure en dan gaan ook al mijn principes overboord.

Verder vind ik het best meevallen met het alcoholgebruik zoals dat hier wordt omschreven. De meeste posters geven aan in het weekend een drankje te drinken, in het verleden stomme dingen gedaan te hebben, maar het nu netjes te houden. Het effect van alcohol kan heel prettig zijn, wat is er mis met dat gevoel af en toe opzoeken. Zo nu en dan een drankje betekent niet dat je meteen alcoholverslaafd bent.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:11

bij mij is het een beetje 'standaard' dat ik maanden niets drink, en dan opeens weer tijdens een avondje met vriendinnen denk: toch wel lekker zo'n wijntje.. en dan gelijk over de grens heen ga (perongeluk). daardoor voel ik me de dag erna weer mega beroerd en denk ik: dit nooit meer. en dan drink ik weer een paar maanden niets.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:16

Vroeger (toen ik 16 was) ging ik naar de middelbare landbouwschool oftewel de boerenschool en tja daar heb ik leren drinken of was het zuipen! :9
Tijdens schuurfeesten je armen vol hebben met flesjes bier en eind van de avond niet dronken zijn en gewoon op het fietsje naar huis.
En op praktijkweek ging je helemaal los en nog steeds niet dronken worden, de jongens hield ik bij met drinken en dan redde ik het ook nog om ruzie's te sussen en dronken vrienden te overreden naar huis te gaan.
Tijdens feesten en kermis helemaal los gaan met bier (de rest luste ik niet)
Op vakantie moest er een fles Ouzo leeg per avond en er nog geen last van hebben.
Zo kan ik nog wel even doorgaan :o

Tot ik een vriend kreeg die nog meer dronk en na een avond stappen laveloos in zijn auto lag (ja hij was zelf naar huis gereden en ik op de fiets gelukkig) met de muziek keihard aan en dat hoorde ik op 4 hoog. :(
Na hem 3x naar boven te hebben gesleept (8 trappen) begon ik meer na te denken.
Vriend werd niks.
En nu drink ik weinig of niks meer na 1 biertje met minder alcohol stijg ik al op :D
En soms als ik merk dat iemand teveel drinkt kan ik daar best een hekel aan hebben.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:17

Ik drink alleen alcohol als ik op stap ga.. Komt echt niet vaak voor dat ik zat ben oid. Maar ja, ik vind het gewoon wel leuk om aangeschoten op stap te zijn.. Eigenlijk.. Het geeft zo'n zelfverzekerd gevoel en het is lekker. Haha :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:33

Ayasha schreef:
Joolien schreef:

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Probleem is dat alcohol een maatschappelijk geaccepteerde drug is, dat het zelfs vaak geassocieerd wordt met gezelligheid of 'stoer' zijn. Ik vind het werkelijk belachelijk dat ik vaak te horen krijg dat ik saai ben omdat ik liever een kop thee drink. ;) En dan ben ik niet eens geheelonthouder, een paar keer per jaar drink ik graag een glaasje Baileys. Maar ik zou er totaal niet rouwig om zijn als alcoholgebruik verboden zou worden.
Ik vraag me ook altijd af hoeveel mensen er verslaafd zijn zonder dat ze dat zelf door hebben. Want er zijn zoveel mensen die standaard bv. 2 wijntjes per dag drinken, kunnen die ook zonder?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:57

Ik vind een wijntje of rodewodka altijd heel lekker als ik savonds in de stad/discotheek ben.

Heel de avond op water vind ik maar niets. Af en toe een glaasje.
Ik drink ook geen prik want daar kan ik niet tegen, en raad eens wat ze bijna allemaal verkopen?

Zonder drank vermaak ik me ook prima, doe even gek en dans net zo wild.

Het enige wat ik heb met drank is dat ik sloom en moe ervan word, en een beetje de weg kwijt zijn kan grappige momenten of foto's opleveren.
Glas water voor je naar huis gaat en stap weer veilig op de fiets :D.

Las trouwens heerlijk weg in je verhaal Jolien :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:07

Waarom drink je bier? Ja, ik vind het echt lekker. Maar ik vind bitter lemon ook lekker en daar at ik ook geen hele glazen van en drink er 10 op een avond. Maar heb ik dan drank nodig om het leuk te hebben? Nee, ik ben al zo gek als een deur dus dat hoeft niet. Heb ik namelijk wel eens geprobeerd, niks aan de hand, ik doe gewoon mee.

En dit is nou net de rede waarom ik NIET drink. Waarom zou je alcohol drinken als andere drankjes, die niet slecht voor je zijn en waar je geen rare dingen van gaat doen (bij grote hoeveelheden), net zo lekker zijn? En waarom is er toch altijd acohol nodig om een feestje gezellig te maken en het leuk te hebben? Hoe 'zielig' is dat eigenlijk als je daarvoor drank nodig hebt?! Ik kan daar met mijn hoofd niet bij, maar ja nou ben ik ook niet het stereotype uitgaansbeest :Y)

Ik vind je stukje erg mooi geschreven, leest heerlijk weg en het is zo waar (in mijn ogen dan). Je bent duidelijk ook volwassen geworden ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:13

ik denk trouwens dat er maar heel weinig mensen zijn die echt alcohol nodig hebben om lol te hebben (al dan niet tijdens uitgaan of een feestje).

en dat zeker 90% van de mensen die drinken tijdens uitgaan dat niet doen omdat ze anders niet gezellig zijn of het niet leuk vinden oid

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:16

Nee, maar waarom wordt alcohol wel altijd gekoppeld aan feestjes/uitgaan? Waarom lijken die 2 zo met elkaar verbonden te zijn?..Dat snap ik gewoon niet.