Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:55

Nymphadora schreef:
ladynaomi schreef:
Hey,

Als ik even mijn mening hierover kwijt mag, hierdoor maakt de politie mij echt WOEST.
Wat heeft het in hemelsnaam voor een zin, om met zoveel mensen in te gaan staan hakken op een persoon die uiteindelijke helemaal niets met het oorspronkelijke probleem te maken heeft?
Ga asjeblieft eerst eens na wat er aan de hand is!

Zit hier gewoon te beven van woede omdat die jongen onschuldig is veroordeeld en ff in mekaar getimmert wordt door weet ik veel hoeveel onnodige politieagenten.

Groetjes Naomi

Serieus?
Ik moet echt lachen van je reactie dat je dat geval daar gewoon verdedigd.
Open je ogen en zie alsjeblieft dat deze jongen echt je verdediging niet verdiend.
Kom op zeg.

Inderdaad, die jongen had dit echt even nodig, hopelijk denkt hij de volgende keer iets beter na

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:56

Kanelly schreef:
Wauw, wat een ophef over poedersuiker.

Maar goed, het zal misschien aan mij liggen, maar wat ik merendeels op het filmpje zie, zijn geen keurige jongens en meisjes die respect hebben voor gezag.
Geloof dat 'respect hebben' toch zo'n leuk hip iets is onder een groot deel van de jeugd tegenwoordig, nou het is inderdaad aardig terug te zien in dit filmpje.

En nee, niet alle pubers zijn zo. Dat zeg ik ook nergens.
En ja er zijn ook andere bevolkingsgroepen die zich zo kunnen gedragen, echter zijn deze niet op dit fimpje te zien, dus waarom zou ik daar nu aan refereren?
En buiten dat, het gegeven dat er ook andere bevolkingsgroepen zijn die zich respect- en normenloos opstellen, maakt dit dan het gedrag van deze pubers in de bus acceptabel?

Het ging mij niet zozeer om jou reactie Kanelly, maar meer om de eerste quote dat er gelijk weer mee gegooid word. Ik denk dat mensen geen respect meer hebben algemeen geld.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:56

RoosIris schreef:
natuurlijk mogen ze maar zo niet schieten. Maar zo'n ding geeft wel een veilig gevoel geloof mij!.....en dat veilige gevoel mist de Engelse politie.

In een toestand als deze had geen enkele agent het kunnen maken om naar een pistool te grijpen, zo heftig was het gelukkig dan ook weer niet. Je kan je afvragen in hoeverre het gevoel veel veiliger is, als je weet dat je echt niet zomaar naar dat ding kan grijpen. Engelse politie mist dan misschien een pistool, maar komt bij mij gewoon wel steviger over. Daar geen soft gedoe en daar halen mensen het dan ook niet in hun kop om zich zo maloot te gedragen als bepaalde mensen in die bus.

Edit: @ Ladynaomi: jongen in kwestie is imo verre van onschuldig

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:57

ladynaomi schreef:
Wat heeft het in hemelsnaam voor een zin, om met zoveel mensen in te gaan staan hakken op een persoon die uiteindelijke helemaal niets met het oorspronkelijke probleem te maken heeft?

Ja maar het heeft toch ook helemaal niets te maken met iemand die eet in de bus? Dat was de aanleiding voor het optreden, maar dat wil niet zeggen dat wanneer de aanleiding geen reden is tot 'actief optreden van de politie' het gevolg van de aanleiding ('een grote smoel hebben en geen respect hebben voor de beveiliger') dat niet is?

ladynaomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:58

Nymphadora schreef:
ladynaomi schreef:
Hey,

Als ik even mijn mening hierover kwijt mag, hierdoor maakt de politie mij echt WOEST.

Zit hier gewoon te beven van woede omdat die jongen onschuldig is veroordeeld en ff in mekaar getimmert wordt door weet ik veel hoeveel onnodige politieagenten.

Groetjes Naomi

Serieus?
Ik moet echt lachen van je reactie dat je dat geval daar gewoon verdedigd.
Open je ogen en zie alsjeblieft dat deze jongen echt je verdediging niet verdiend.
Kom op zeg.

Dan lach je maar mooi om mijn reactie, maar kijk zelf ook eens met een realistische blik naar dit feit. Vertel mij eens waarom er zoveel politie nodig is? Dit is mijn mening, en om onnodig met zoveel mensen in te gaan staan rammen omdat hij de bus niet uit wil?! Nou sorry hoor dan lach ik om jou reactie.

Groetjes Naomi.

Ayasha
Blogger

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:59

Neen, omdat hij fysiek agressief wordt naar een andere agente. Daarom.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:59

En weer amsterdam-amstelland. Dat korps staat er ongeveer om bekend om hun te harde aanpak.

Ik geef ze aan de ene kant wel gelijk. Die jongen had ook gewoon de discussie uit de weg kunnen gaan. En een zooitje van die opgeschoten jeugd zonder respect voor de mens tegenwoordig is ook niet niks om in je eentje of met z'n 3e op te lossen. Daarom zoveel agenten op de been. Naar mijn mening nog iets te weinig.

Maar om dan nog die jongen een trap na te geven gaat te ver.
Laatst bijgewerkt door Daks op 14-11-10 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:00

@ladynaomi, het waren in dit geval 1/2 personen die lastig deden, maar de rest van de bus had ook mee kunnen gaan doen he.
Dan kan de politie beter met 8 mensen aanwezig zijn dan met 2 !

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:01

Als jij de politie slaat dan heb je echt een groot probleem en kan je ook echt wat terug verwachten.
Het slaan van een ambtenaar in functie is echt geen slimme zet.

Wanneer deze jongen zich in eerste instantie niet eens had bemoeid met het feit dat de beveiliger zijn vriend aansprak op het feit dat hij niet mag eten in de bus, daarna gewoon niet ingegaan had op de bewaking en geen grote bek had gehad, dan had hij ook niet in aanraking gekomen met de politie en had hij geen politie hoeven slaan en dus ook geen klappen hoeven krijgen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:01

Fiffill schreef:
Dat was de discussie om het eten. Die was snel afgelopen en eigenlijk geen probleem. ;)
*KNIP*

Maar het feitelijke probleem is dat je als beveiliger gewoon niet over je heen moet laten lopen. Je kunt jezelf op zo'n nachtbus niet laten kennen want die zatte lui lopen dwars over je heen.
Het is altijd l*llig als door jouw oorspronkelijke actie de boel escaleerd, maar A. had B. gewoon een stomp moeten geven en moeten zeggen dat ie zn dronken bakkes dicht had moeten houden.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:02

Nymphadora schreef:
Als jij de politie slaat dan heb je echt een groot probleem en kan je ook echt wat terug verwachten.

Wanneer deze jongen zich in eerste instantie niet eens had bemoeid met het feit dat de beveiliger zijn vriend aansprak op het feit dat hij niet mag eten in de bus, daarna gewoon niet ingegaan had op de bewaking en geen grote bek had gehad, dan had hij ook niet in aanraking gekomen met de politie en had hij geen politie hoeven slaan en dus ook geen klappen hoeven krijgen.

En waarschijnlijk heeft hij nu nog een mooi strafbladje ook...

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:03

laura1987 schreef:
Nymphadora schreef:

Precies, volkomen terrecht!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:03

ladynaomi schreef:
Dan lach je maar mooi om mijn reactie, maar kijk zelf ook eens met een realistische blik naar dit feit. Vertel mij eens waarom er zoveel politie nodig is? Dit is mijn mening, en om onnodig met zoveel mensen in te gaan staan rammen omdat hij de bus niet uit wil?! Nou sorry hoor dan lach ik om jou reactie.

Groetjes Naomi.

Heb je gezien hoe ontzettend opgefokt iedereen is? Om daar met 2 agenten te staan is gekkenwerk.
Dan breekt de pleuris uit en dan begint iedereen zich ermee te bemoeien. Doen ze nu ook wel, maar enkel verbaal (gelukkig). Die jongen heeft uiteindelijk 4 agenten geraakt, nou dan snap ik dat ze genoeg man nemen om hem te overmeesteren.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:05

laura1987 schreef:
Nymphadora schreef:

Precies, volkomen terrecht!

Inderdaad!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:06

Ik vind het een beetje een moeilijke situatie.
Ik snap de handelingen van de politie wel. In principe had de politie de jongen ook met 2 man wel aangekunt, daar ben ik het mee eens. Maar wat als de rest van de bus besluit dat ze het er niet mee eens zijn en de agenten te grazen nemen? Het zal niet snel gebeuren, maar het is mogelijk. Je kan maar beter voorkomen dan genezen ;) Twee agenten tegen een bus vol jongeren, dat ga je niet redden hoor..
Sowieso vind ik het wel raar dat er met die stokken wordt geslagen, dat is in mijn ogen echt nérgens voor nodig. Dan de jongen maar met 3 man vasthouden terwijl 1 hem boeit.

Ik vind de actie van de politie overdreven, maar de hoeveelheid mankracht kan ik wel begrijpen. We leven momenteel in een gekke wereld, kijk eens naar de dingen die tegenwoordig het nieuws halen. Niks is meer te gek lijkt wel ;) Vooral de jongeren zijn een moeilijke groep. Agressief en brutaal. Eigenlijk is het pas erg dat de politie zo ver móet gaan.

Maar ook de beveiliger snap ik wel. Misschien heeft deze man al meer akkefietjes meegemaakt in de bus en besluit gewoon niet over zich heen te laten lopen. Gewoon te zeggen waar het op staat. Om, voor zijn idee, verder gezijk te voorkomen. In dit geval is het gezijk alleen maar erger geworden, maar de 'angst' van de beveiliger snap ik echt wel. Jongeren om die tijd met een slok op zijn soms levensgevaarlijk. :n Nou begrijp ik dat dat bij deze jongen niet het geval was, maar beveiliger als beroep brengt risico's mee en deze beveiliger denkt er volgens mij op deze manier mee om te kunnen gaan. Zijn beslissingen zijn niet juist geweest, ik zou ook niet zo behandeld willen worden. Maar waarschijnlijk was dit in de ogen van de beveiliger op dit moment de juiste manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:08

Naomi, hoe had jij het opgelost dan als agent zijnde?
Tegenover je 1 verdachte die je verbaal al aan het beledigen is, verbaal agressief is, met de duidelijke aanwezige dreiging van fysieke agressie. En uiteraard het duidelijk aanwezige verzet tegen zijn aanhouding.
En dan nog een bus met zo'n 40 passagiers in beschonken en geagiteerde toestand.

Hoe had jij het opgelost?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 22:10

laura1987 schreef:
@Ts weet je wat voor verwondingen B eraan over heeft gehouden???
Hij werd gegrepen door de hond en geslagen enzo toch?

Wat heeft a eigenlijk? want de jongen die ik zo zie slaan in het filmpje is b neem ik aan?

B. is naar het ziekenhuis gebracht met verwondingen aan armen/benen, A. heeft niks die ging uiteindelijk vrijwillig mee met zijn broer. ;)

4EverHobbes schreef:
Als mensen zich netjes gedragen en wat meer respect en normen zouden hebben, zouden die honden niet eens nodig zijn.

Ik had het idee dat die hond sowieso niet nodig was. B. lag al op de grond (omdat de politie hem sloeg) toen de hond werd losgelaten.
Daarbij vond ik het vrij riskant, die hond bijt namelijk vaak niet alleen de persoon die hij moet bijten... en het was een erg kleine ruimte, er was uiteindelijk ook een agent in zijn hand gebeten toen de hond werd losgelaten.

4EverHobbes schreef:
Marjo_x schreef:
De hele intentie om te willen natrappen is al zo fout wanneer je zo'n positie bekleed.. Ook al is iedereen het met mij eens, het mag wel gezegd worden.

4EverHobbes, vrij duidelijk dat bejaarden in het algemeen niet in zo'n fysieke positie verkeren om in zo'n opstand te komen. Neemt niet weg dat bejaarden zich ook beter kunnen voelen dan de politie.. dus waarom nou perse benoemd moet worden dat het "k*tpubers" zijn?

Het ZIJN toch ook poedersuiker?

Ik had ook plaatsvervangende schaamte voor mijn leeftijdsgenoten.
Ik ben zelf 18, maar ik kan me niet voorstellen dat je je zo achterlijk gedraagt in zo'n situatie. Er waren mensen ouder dan ik die stonden te joelen als gekken... dat vond ik nog het bizarste van de situatie. Samen met het schelden op politie die op dat moment gewoon hun werk doen.

Kanelly schreef:
Fiffill schreef:
Het ging hier om een reactie op de leeftijd van een poster, niet op de leeftijd van iemand in de bus. Hoe oud mensen hier zijn lijkt me minder relevant. ;)

Het ging hier niet om de leeftijd van de poster.
Staat in mijn stukje ook niet dat ik daarmee refereer aan welke poster dan ook :)
Het gaat dus wel degelijk om de leeftijd van de bus passagiers, hetgeen ook inherent is aan het ontstaan van de hele escalatie.

Sorry, dan begreep ik het verkeerd :) ik dacht dat je het over die bepaalde poster had.
Ben het er mee eens hoor, dat je dit gedrag bij pubers ziet... maar dat vind ik te zot voor woorden, ik vind het meer kleutergedrag. :n Ik had het idee dat mijn vriend en ik de enigen waren (samen met een vriend van me) die rustig bleven zitten zonder te schreeuwen..

Ayasha schreef:
Voglens je verhaal Begon B toch de discussie met de beveiliger. Dát is wel een verschil, De beveiliger had zijn moet niet "beter" kunnen houden maar B.
Ik hoor de politie agenten constant vragen van "rustig nou jonges is nergens voor nodig" maar geen mens dat er op reageert. Sja, dan moet je als agent toch een keer achter je oren gaan krabben als er niemand kalmeert want als die hele bus een keer begint dan ben je met 6 ineens zwaar in de minderheid.

B. begon niet zozeer de discussie, hij was meer een beetje aan het mopperen en de beveiliger ging daar op in. Imo had hij dat beter niet kunnen doen, maar natuurlijk zat B. ook fout, hij had gewoon moeten luisteren op het moment dat de beveiliger zei dat het genoeg was. ;) Je moet gewoon luisteren naar de beveiliging, klaar. Maar dat neemt niet weg dat de discussie (de aanleiding van het gebeuren) eigenlijk niet nodig was geweest, omdat het probleem al was opgelost.
Die agenten vroegen idd steeds of mensen stil wilden zijn, maar ze schreeuwden maar door. :n
Overigens was de agent die mijn vriend en mij verzocht even ergens anders te gaan staan heel vriendelijk, misschien ook omdat wij gewoon rustig zaten. ;)

Iris82 schreef:
saskiakefie schreef:
Je mag wel eten in de bus maar geen patat en ijs geloof ik..

Hihi, nee ze hebben plaatjes van patat en ijs. :D
Maar je mag gewoon helemaal niets eten.

Haha, dat dacht ik vroeger ook altijd. :P Ik wist tot een jaar terug ook niet dat je niks mocht eten in de bus.

Kanelly schreef:
Fiffil, al had de beveiliger gezegd dat iedereen met een bontkraag uit de bus moest, dan had iedereen nog te luisteren.
Je kan wel doorgaan over het feit dat de hele discussie onzinnig was en dat kan ook best, maar de beveiliger is degene met het gezag en daar heb je naar te luisteren.
Of het binnen de redelijkheid valt, valt altijd te betwisten en dat kan je dan achteraf doen, zijn genoeg mogelijkheden voor, die keurig binnen de wet passen.

Feit blijft gewoon dat B. niet mee wilde werken, zich verzette tegen zijn aanhouding etc. etc. etc.

B. is nog steeds verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes en kan dus ook de gevolgen dragen.
B. had er namelijk ook voor kunnen kiezen om niet meer op de beveiliger in te gaan.
Heel simpel.

Ja, dat is dus precies wat ik ook vind. ;)

Berdien schreef:
Uit elkaar zie scheuren?? Kom op zeg, het is nergens voor nodig om te overdrijven. En inderdaad, de politie wordt heus niet zomaar gebeld.

Een mueslireep of je iPod aan is volgens mij ook helemaal geen probleem, zolang je anderen er maar niet mee last valt. Maar bonkende muziek en een patatlucht door de hele bus.. nee, daar worden mensen niet zo blij van :))

Uit elkaar zien scheuren is idd erg overdreven, hond bijt flink maar scheurwerk is het echt niet hoor.. hij houdt vooral stevig vast. ;)

Ayasha schreef:
En voor zover ik weet is zo'n hond wel iets beter getraind dan dat ie uberhaupt gaat scheuren.

Njen: dat doet ze niet als je fatsoenlijk leest, ze heeft het over de mensen op deze bus, niet over alle pubers.

Toch vind ik deze reactie een beetje jammer, ik ben zelf 18 (wat veel mensen toch nog wel onder puber vinden vallen ;) ) en krijg een beetje het gevoel dat ik nu ook benoemd wordt als "k*tpuber" samen met de andere mensen die wél stil konden zijn en rustig konden blijven, zoals mijn vriend en een aantal vrienden van me... Al snap ik wel dat ik me eigenlijk niet aangesproken hoef te voelen, toch vind ik het wat generaliserend overkomen. ;)

Betteke schreef:
Het is al te erg voor woorden dat er beveiligers mee moeten op de nachtbussen. :+

Dat was ook wat ik dacht...

Kanelly schreef:
Wauw, wat een ophef over poedersuiker.

Maar goed, het zal misschien aan mij liggen, maar wat ik merendeels op het filmpje zie, zijn geen keurige jongens en meisjes die respect hebben voor gezag.
Geloof dat 'respect hebben' toch zo'n leuk hip iets is onder een groot deel van de jeugd tegenwoordig, nou het is inderdaad aardig terug te zien in dit filmpje.

En nee, niet alle pubers zijn zo. Dat zeg ik ook nergens.
En ja er zijn ook andere bevolkingsgroepen die zich zo kunnen gedragen, echter zijn deze niet op dit fimpje te zien, dus waarom zou ik daar nu aan refereren?
En buiten dat, het gegeven dat er ook andere bevolkingsgroepen zijn die zich respect- en normenloos opstellen, maakt dit dan het gedrag van deze pubers in de bus acceptabel?

Het ligt niet aan jou, de reacties van de omstanders zijn te bizar voor woorden... er is totaal geen respect voor wie dan ook. :n

Ayasha schreef:
Neen, omdat hij fysiek agressief wordt naar een andere agente. Daarom.

Dat was pas toen de politie erbij was... imo had die niet hoeven komen. B. was niet agressief naar de beveiliger, hij schold ook niet. Hij bleef alleen voet bij stuk houden, net als de beveiliger, en die vond hem toen brutaal en wilde dat hij de bus uit ging. Er was geen geweld, er werd niet gescholden, het leek er alleen meer op dat de beveiliger niet terug kon krabbelen en dat hij daarom toch echt de bus uit moest.
Ik vond het ook niet helemaal een eerlijke discussie, maar op het moment dat een beveiliger dat zegt heb je niks meer in te brengen en moet je er gewoon uit, en dat deed B. niet. Hij bleef gewoon zitten waar hij zat, en daarvoor moest de politie komen.
Toen werd hij agressief richting de agente, en toen kwam er steeds meer politie (en niet zonder reden).

Iris82 schreef:
Fiffill schreef:
Dat was de discussie om het eten. Die was snel afgelopen en eigenlijk geen probleem. ;)
*KNIP*

Maar het feitelijke probleem is dat je als beveiliger gewoon niet over je heen moet laten lopen. Je kunt jezelf op zo'n nachtbus niet laten kennen want die zatte lui lopen dwars over je heen.
Het is altijd l*llig als door jouw oorspronkelijke actie de boel escaleerd, maar A. had B. gewoon een stomp moeten geven en moeten zeggen dat ie zn dronken bakkes dicht had moeten houden.

Als beveiliger kun je imo maar beter wijs zijn op zo'n moment en je niet mengen in een discussie over het wel/niet mogen eten tussen A. en B.
Dat er angst zou zijn van de kant van de beveiliger is overdreven, er was op dat moment namelijk geen sprake van agressie oid.
Het leek er meer op dat de beveiliger niet meer terug kon na zijn dreigement en aangezien ze zelf (dacht ik) geen fysiek geweld mogen gebruiken kwam de politie erbij.
Als beveiliger kun je het imo beter wat luchtiger oplossen, A. was toen hij zijn broodje moest opbergen zelf nog grapjes aan het maken, de sfeer was toen helemaal niet naar of agressief! Dat veranderde pas toen de agenten kwamen en B. echt moeilijk begon te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:12

@Negerzoen, die stokken zijn i.m.o. zeker niet overdreven.
B. zit zelf in een zeer gunstige positie, tegen het raam, kan alle kracht zetten om gericht te schoppen (en doet dit ook).
Daarbij hebben de agenten zeer weinig ruimte, door de omstanders en het interieur van de bus.
Op deze manier kan je iemand niet veilig benaderen.

En ik spreek uit ervaring dat het je dan met 4 man echt niet lukt om iemand uit die positie te krijgen.
(been there, done that, kostte mij ook een trap tegen m'n kaak)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:12

als B gewoon zijn mond had gehouden had die er inderdaad niet bij moeten komen, helaas heeft B dat niet gedaan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 22:14

Ayasha schreef:
als B gewoon zijn mond had gehouden had die er inderdaad niet bij moeten komen, helaas heeft B dat niet gedaan.

Klopt. Al vind ik dat een beveiliger zeker in zo'n situatie niet moet triggeren door zich in een discussie te mengen (terwijl het probleem al is opgelost)... maar dat is mijn mening.
Neemt absoluut niet weg dat B. fout zit, maar ik vind het van de beveiliger gewoon geen handige actie.

Ik vond het vooral bizar dat de omstanders (bijna) allemaal tegen de politie waren. Het natrappen gaat inderdaad veel te ver, maar B. was hier degene die agressief werd tegen een agente en daarna om zich heen sloeg, terwijl hij gewoon de bus had moeten verlaten. Ik kan niet begrijpen dat mensen dan de politie uit gaan staan joelen... :n

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:15

Kanelly schreef:
@Negerzoen, die stokken zijn i.m.o. zeker niet overdreven.
B. zit zelf in een zeer gunstige positie, tegen het raam, kan alle kracht zetten om gericht te schoppen (en doet dit ook).
Daarbij hebben de agenten zeer weinig ruimte, door de omstanders en het interieur van de bus.
Op deze manier kan je iemand niet veilig benaderen.

En ik spreek uit ervaring dat het je dan met 4 man echt niet lukt om iemand uit die positie te krijgen.
(been there, done that, kostte mij ook een trap tegen m'n kaak)

Als je het zo stelt hebje daar wel gelijk in..
Eigenlijk is het vooral jammer dat men in een situatie wordt gedreven waarin je dat wel móet doen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 22:16

Stokken zijn zeker niet overdreven, wat wil je beginnen tegen een vent die van zich afslaat en ook nog kan trappen omdat hij op de bank zit? :n
Het is gewoon jammer dat dit hele gebeuren nodig was, je schiet er helemaal niks mee op... er komt om het uur een nachtbus, als ik B. was had ik gewoon de volgende bus gepakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:17

Ja Negerzoen, dat is zo.
Maar dat is B. zijn eigen keuze geweest :)

Berdien

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:19

Klopt hoor Bente, niemand wordt hier beter van. Maar ik denk dat elk helder denkend mens dat vindt. Probleem is alleen dat mensen niet meer helder (willen) denken en dat situaties die eigenlijk nergens over gaan zo gierend uit de hand kunnen lopen.

De haat tegenover politie, daar schrik ik ook wel eens van. Waar gehakt worden vallen spaanders maar over het algemeen vind ik de NLse politie toch echt niet verkeerd bezig. Nou moet ik ook zeggen dat ik als brave bep nog nooit in aanmerking ben gekomen met de politie :+

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:23

Nymphadora schreef:

helemaal mee eens

ik vind het eigenlijk al heel triest dat er beveiliging mee moet met een bus omdat de passagiers zich niet kunnen gedragen