Het "ik heb geen geld" topic....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:22

Ja erg is dat he. En ik heb sowieso al geen keuze aangezien ik redelijk veel naar het ziekenhuis moet.
Belasting is ook niet goedkoop trouwens. Maarja, ik heb dit jaar geen recht op studiefinanciering (tussenjaar). En geen recht op kinderbijslag, dus dan is het al snel duidelijk wat je zelf kwijt bent :))

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:23

hahaha ik heb ook ff geen geld voor nieuwe rijkleding.........
ff geen geld voor een nieuwe regendeken...............
dochter lief groeit ook overal uit...............
horloge nog steeds niet kunnen laten maken...................

maar weet je?
Ik heb een heeeele lieve man, al 11 jaar, een schat van een dochter, een mega lastige merrie waar ik zielsveel van hou en de kachel houd het huis warm dus....................beschouw ik mezelf als bofkont :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:26

iedereen heeft het hier overigens over ov maar toen ik met de auto naar stage kon kosste dat me minder geld en veel minder tijd. Alleen de aanschaf en evt. reparatie van de auto konden duur zijn maar per maand scheelde het echt een hoop.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:29

moonsparkle schreef:
iedereen heeft het hier overigens over ov maar toen ik met de auto naar stage kon kosste dat me minder geld en veel minder tijd. Alleen de aanschaf en evt. reparatie van de auto konden duur zijn maar per maand scheelde het echt een hoop.

Ik dacht eerst dat TS gratis kon met het OV ivm studie maar dat blijkt niet zo te zijn :) maar als je met de auto 10 min naar je werk moet, ga je toch gewoon fietsen? Ik fiets wel vaker een uur ergens heen, ga je niet dood van en het is gratis...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:49

Ik doe ook de opleiding hondentrimmen maar daarbij krijg je geen ov of stufi omdat het een volwassene cursus is.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:50

Klopt, de maatschappij waar wij in leven is duur.
Maar beter dan die corrupte landen wat we allemaal op het nieuws zien.

Men heeft hier echt financiele problemen zodra het huis niet meer betaald kan worden of rekening. Dat is mijn mening.

Maar ik vind dekens etc luxeproblemen, ga lekker naaien en intussen kan je wel lekker sparen.

Aieshja

Re: Het "ik heb geen geld" topic....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:51

@Moonsparkle, apart dat ze dat niet bij jou opleiding doen.

Ik zit op de Groene Welle en op de woensdag met de AVEO vakken zit ik met hondentrimmers, die krijgen wel gewoon OV. De hondetrim opleiding bij ons is dan ook MBO.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:01

moonsparkle schreef:
Ik doe ook de opleiding hondentrimmen maar daarbij krijg je geen ov of stufi omdat het een volwassene cursus is.

Maar ik begreep uit de OP dat TS een studie en een cursus hondentrimmen deed :o?

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:07

Dan trek je je paard toch uit die actief stal, zet je hem in een box neer ben je klaar met 50 euro aan dekens. 1 dekje is genoeg 1 rijbroek ook, geen onbeperkt hooi voeren als dat voor je eigen kosten is, komende half jaar geen kleding en alles kopen, je zal vast nog genoeg hebben, niet meer uitgaan en maar wat vaker werken, bijv. voordat je naar je cursus/stage gaat...

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:09

Henkjan schreef:
Dan trek je je paard toch uit die actief stal, zet je hem in een box neer ben je klaar met 50 euro aan dekens. 1 dekje is genoeg 1 rijbroek ook, geen onbeperkt hooi voeren als dat voor je eigen kosten is, komende half jaar geen kleding en alles kopen, je zal vast nog genoeg hebben, niet meer uitgaan en maar wat vaker werken, bijv. voordat je naar je cursus/stage gaat...

Dan gaat je geldbesparing ten koste van de gezondheid en de levenswaarde van je paard, dat lijkt me niet juist. :)

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:36

Nee hoor... als ze niet alleen staan en voldoende voer krijgen en overdag naar buiten mogen is er echt niks mis met de levenswaarde of gezondheid van je paard hoor...

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:38

... Vindt jij. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:45

Henkjan schreef:

Ehm, lekker nadelig voor je paard :+ bezuinig dan op je eigen dingen, niet op je dier. :n

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:00

Je kan beter bezuinigen op je benzine, bv die tien minuten naar werk.
Lekker gaan fietsen joh, is ook goed voor de conditie

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:27

chaatje16 schreef:
het gaat erom dat hij geschoren MOET worden, ik anders niet kan rijden zonder 1.5 uur uit te stappen in de winter! en daar de tijd niet voor heb

en hij een deken MOET hebben omdat alle dekens die GOEDKOPER zijn gesloopt worden door zijn medevrienden!! en ik die hengstendeken dus echt nodig heb!

en ik vroeg om mensen die dit herkennen verder vroeg ik nergens om :roll:

Meid dit is een luxeprobleem!!!!
Dan rij je deze winter iets minder fanatiek, zodat het dit jaar zonder deken kan.
Je moet nou eenmaal keuzes maken.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:52

Pony is al geschoren Vito ;).

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:10

Siets schreef:
Pony is al geschoren Vito ;).

Dan is er inderdaad niet veel keuze over, maar ik vind ts een beetje egoistisch overkomen.
Staat haar paard daar dadelijk geschoren met een kapotte deken.
Drie keer een goedkope deken kopen, dan geef je hetzelfde uit als de dure deken waar zij het over heeft.
Paard in een hitactiefstal is zowiezo beter af zonder dekens, vind ik.
Laatst bijgewerkt door vito05 op 08-11-10 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:13

TS, ik zie je probleem ook niet als serieus probleem. Je kunt in elk geval nog je benzine betalen... je zou pas echt een probleem hebben als dat niet meer kon.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:19

Faux schreef:
Jij vindt mijn reactie onzin, ik vind dit topic onzin. TS is zich er volgens mij niet half bewust van wat een bevoorrecht mens ze is en dat dit echt een luxeprobleem is.. Ze kan haar eigen keuzes hierin maken, en zij kiest zelf voor een studie die ver weg is en een paard en alle gevolgen van dien.. Als ze daar zoveel over te klagen heeft, dan doet ze het toch gewoon niet?
deze reactie is wel overdreven. Miss had ze het paard al voor ze zo ver weg moest op stage. Niet iedereen heeft het altijd makkelijk en ik vind dat als zij haar verhaal wil doen dat gewoon moet kunnen! En dat betekend niet dat ze dan maar moet stoppen met school of paard, want ze moet niet zeuren omdat we z'n geweldig land zijn. Als je het niet eens bent met dit topic, dan zijn er meerdere manieren om deze weg te klikken. Doe dat dan lekker en kom niet met van die stomme verhalen, je hoeft het niet overal mee eens te zijn. Maar hou dat dan lekker voor jezelf. Ik reageer ook niet in een topic die ik onzin vind. Vind ik niet de moeite waard

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:20

TS, je houdt helemaal geen geld over omdat het opgaat aan benzine... Er zijn genoeg mensen die al geld tekort komen, en dan hebben ze de benzine nog niet eens betaald ;) .

Ik zelf red het ook lang niet met wat ik verdien en wat ik dan aan stufi krijg (ik doe gewoon een fulltime opleiding, dus thank God, ik krijg wel stufi), maar mijn uitwonende beurs is veel lager dan mijn kamer huur, dus dat red ik SowieSo niet. Als ik kan, dan werk ik, om mijn paard te betalen. Dan kom ik nog tekort, dus ik leen er ook bij.

Maar ik mag niet klagen, en jij ook niet. Wij hebben er allebei voor gekozen om een paard te hebben terwijl we nog geen normale baan hebben (of iig geld over om het paard van de onderhouden). Het zou een beetje vreemd zijn om te klagen over iets waar je zelf voor gekozen hebt. Simpele oplossing, doe je paard weg en anders is het misschien verstandig om gewoon je mond te houden.
Er zijn gewoon maar twee smaken, of dingen die geld kosten uit je leven schrappen, en als je dat niet wil doen, en je kan niet meer verdienen, dan heeft klagen ook geen zin. Je bereikt er niets mee, en je gaat dingen alleen maar vanuit een negatief daglicht zien.

Ik kijk liever naar de dingen die ik wel heb. Leuk paard die altijd blij is om me te zien, ik heb een dak boven mijn hoofd en ik ben relatief gezond. Waarover zou ik dan in vredesnaam moeten klagen? Geld is maar een ding, en het maakt het leven wel een stuk makkelijker als je er veel van hebt, maar ja... Helaas is dat bij mij nu nog niet zo, jammer dan.

TS, je kan toch ook tijdelijk stoppen met die opleiding, geld verdienen en dan volgend jaar weer verder gaan?

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:24

tassie schreef:
Faux schreef:
Jij vindt mijn reactie onzin, ik vind dit topic onzin. TS is zich er volgens mij niet half bewust van wat een bevoorrecht mens ze is en dat dit echt een luxeprobleem is.. Ze kan haar eigen keuzes hierin maken, en zij kiest zelf voor een studie die ver weg is en een paard en alle gevolgen van dien.. Als ze daar zoveel over te klagen heeft, dan doet ze het toch gewoon niet?
deze reactie is wel overdreven. Miss had ze het paard al voor ze zo ver weg moest op stage. Niet iedereen heeft het altijd makkelijk en ik vind dat als zij haar verhaal wil doen dat gewoon moet kunnen! En dat betekend niet dat ze dan maar moet stoppen met school of paard, want ze moet niet zeuren omdat we z'n geweldig land zijn. Als je het niet eens bent met dit topic, dan zijn er meerdere manieren om deze weg te klikken. Doe dat dan lekker en kom niet met van die stomme verhalen, je hoeft het niet overal mee eens te zijn. Maar hou dat dan lekker voor jezelf. Ik reageer ook niet in een topic die ik onzin vind. Vind ik niet de moeite waard

Tja meid dit is een forum en hier mag iedereen gewoon vrij op antwoorden, zolang dit netjes gebeurd is er niks aan de hand.
Dat ts sommige antwoorden niet zo leuk vind kunnen we weinig aan doen.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:35

hoi allemaal, mag ik hier ook meepraten? ik heb zelf namelijk ook geen geld.
Me ex heeft me afgelopen jaar 9000 euro gekost.... maar gelukkig heb ik Moon en me huisje nog kunne houden...

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:53

Moonlightje, dit is geen huiskamertopic ofzoiets hoor, dus je bent gewoon helemaal vrij om hier zomaar iets te posten en mee te praten. Maar als je het topic doorgelezen had, dan had je geweten dat dit misschien geen heel geschikt topic is voor wat jij zoekt. Hier gaat nu vooral de discussie over of dit nu een luxeprobleem is of een écht probleem. :)

Tassie, hahahaha jij bent grappig zeg! Ik reageer waar ik wil reageren en lees wat ik wil lezen. Ik sta vrij om mijn mening te geven zolang als ik dat netjes doe, en voor zover ik weet ben ik aan één stuk door netjes geweest. :) Net zoals dat jij nu aangeeft dat je het niet met mijn reactie eens bent, heb ik aangegeven dat ik het niet met TS eens ben.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:56

Wat ik niet begrijp is dat iemand niet even lekker zijn gal kan spuwen over zaken. We hebben toch allemaal wel eens onze baaldagen.

Laat die meid even lekker "zeiken"en de volgende ronde ziet ze zich wel weer in dat ze het helemaal niet zo slecht heeft.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:59

Wamhorse, ik denk dat het deze mensen (mij in ieder geval wel) meer gaat om HOE ze het brengt. Zoals ik eerder aangaf zit ik zelf ook wel eens met mijn handen in mijn haar hoe ik deze maand alles weer moet gaan betalen, en verzucht ik ook weleens: "Was ik maar heel rijk." Maar ik besef me dan wel dat ik al een heel rijk mens BEN.

TS komt ontzettend egoïstisch over, reageert nogal vreemd om de tips en aanreikingen van medebokkers, en dat valt een beetje verkeerd bij sommige mensen. En voor zover ik weet zijn wij dan gewoon vrij om onze mening te geven. Ik heb ook nergens gezegd dat ze nooit mag klagen over iets. :)