Belasting is ook niet goedkoop trouwens. Maarja, ik heb dit jaar geen recht op studiefinanciering (tussenjaar). En geen recht op kinderbijslag, dus dan is het al snel duidelijk wat je zelf kwijt bent

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
moonsparkle schreef:iedereen heeft het hier overigens over ov maar toen ik met de auto naar stage kon kosste dat me minder geld en veel minder tijd. Alleen de aanschaf en evt. reparatie van de auto konden duur zijn maar per maand scheelde het echt een hoop.
Henkjan schreef:Dan trek je je paard toch uit die actief stal, zet je hem in een box neer ben je klaar met 50 euro aan dekens. 1 dekje is genoeg 1 rijbroek ook, geen onbeperkt hooi voeren als dat voor je eigen kosten is, komende half jaar geen kleding en alles kopen, je zal vast nog genoeg hebben, niet meer uitgaan en maar wat vaker werken, bijv. voordat je naar je cursus/stage gaat...
Henkjan schreef:Dan trek je je paard toch uit die actief stal, zet je hem in een box neer ben je klaar met 50 euro aan dekens. 1 dekje is genoeg 1 rijbroek ook, geen onbeperkt hooi voeren als dat voor je eigen kosten is, komende half jaar geen kleding en alles kopen, je zal vast nog genoeg hebben, niet meer uitgaan en maar wat vaker werken, bijv. voordat je naar je cursus/stage gaat...
chaatje16 schreef:het gaat erom dat hij geschoren MOET worden, ik anders niet kan rijden zonder 1.5 uur uit te stappen in de winter! en daar de tijd niet voor heb
en hij een deken MOET hebben omdat alle dekens die GOEDKOPER zijn gesloopt worden door zijn medevrienden!! en ik die hengstendeken dus echt nodig heb!
en ik vroeg om mensen die dit herkennen verder vroeg ik nergens om
Siets schreef:Pony is al geschoren Vito.
Faux schreef:deze reactie is wel overdreven. Miss had ze het paard al voor ze zo ver weg moest op stage. Niet iedereen heeft het altijd makkelijk en ik vind dat als zij haar verhaal wil doen dat gewoon moet kunnen! En dat betekend niet dat ze dan maar moet stoppen met school of paard, want ze moet niet zeuren omdat we z'n geweldig land zijn. Als je het niet eens bent met dit topic, dan zijn er meerdere manieren om deze weg te klikken. Doe dat dan lekker en kom niet met van die stomme verhalen, je hoeft het niet overal mee eens te zijn. Maar hou dat dan lekker voor jezelf. Ik reageer ook niet in een topic die ik onzin vind. Vind ik niet de moeite waardJij vindt mijn reactie onzin, ik vind dit topic onzin. TS is zich er volgens mij niet half bewust van wat een bevoorrecht mens ze is en dat dit echt een luxeprobleem is.. Ze kan haar eigen keuzes hierin maken, en zij kiest zelf voor een studie die ver weg is en een paard en alle gevolgen van dien.. Als ze daar zoveel over te klagen heeft, dan doet ze het toch gewoon niet?
tassie schreef:Faux schreef:deze reactie is wel overdreven. Miss had ze het paard al voor ze zo ver weg moest op stage. Niet iedereen heeft het altijd makkelijk en ik vind dat als zij haar verhaal wil doen dat gewoon moet kunnen! En dat betekend niet dat ze dan maar moet stoppen met school of paard, want ze moet niet zeuren omdat we z'n geweldig land zijn. Als je het niet eens bent met dit topic, dan zijn er meerdere manieren om deze weg te klikken. Doe dat dan lekker en kom niet met van die stomme verhalen, je hoeft het niet overal mee eens te zijn. Maar hou dat dan lekker voor jezelf. Ik reageer ook niet in een topic die ik onzin vind. Vind ik niet de moeite waardJij vindt mijn reactie onzin, ik vind dit topic onzin. TS is zich er volgens mij niet half bewust van wat een bevoorrecht mens ze is en dat dit echt een luxeprobleem is.. Ze kan haar eigen keuzes hierin maken, en zij kiest zelf voor een studie die ver weg is en een paard en alle gevolgen van dien.. Als ze daar zoveel over te klagen heeft, dan doet ze het toch gewoon niet?