Zorgverzekering 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Re: Zorgverzekering 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:49

@Zwitsal: het was even een uitzoekerij maar de goedkoopste aanvullende verzekering van Salland (Extra) vergoedt bij de gecontracteerde fysiopraktijken 100%. En daar zit o.a. ook manuele therapie in.
Ik vind alleen de tandartszorg nogal beperkt. Ze vergoeden 50% en dan nog maar tot een jaarlijks bedrag van 200 euro.
Maar het is wel een verzekeraar om over na te denken, zeker met 100 % fysio en trouwens, ook de alternatieve zorg is goed geregeld.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:53

Zitting manuele therapie € 29,20
Zitting manuele therapie inclusief toeslag uitbehandeling € 38,00
Zitting manuele therapie inclusief inrichtingstoeslag € 33,60

dit zijn de maximale bedragen voor manuele therapie om vergoeding te krijgen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:17

Mijn aanvullende verz. dekte fysio maar tot 200 euro, met manuele therapie (die van mij was echt rond de 35 euro per keer) en daarvoor al 3 of 4x fysiotherapie was ik dus snel klaar.
En nu loop ik al een maand krom ;(
Ik denk dat ik als tussenoplossing maar eens een sportmasseur of zo ga googlen in de buurt, en anders naar een fysio voor een massage, die zitten rond de 28 euro voor een behandeling.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:27

Hou je er dan wel rekening mee dat vgz met gecontracteerde zorgverleners werkt? Wellicht is het daarom dat je zoveel betaald? En met verwijzing kan je ook nog gebruik maken van je 9 behandelingen uit je basisverzekering.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:32

juline schreef:
Hou je er dan wel rekening mee dat vgz met gecontracteerde zorgverleners werkt? Wellicht is het daarom dat je zoveel betaald? En met verwijzing kan je ook nog gebruik maken van je 9 behandelingen uit je basisverzekering.

Dat laatste is onzin. Basisverzekering heeft alleen dekking voor fysiotherapie bij een chronische indicatie (nav de zgn lijst van Borst) vanaf de 10e behandeling; volgend jaar 13e behandeling.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:34

flicka schreef:
@Zwitsal: het was even een uitzoekerij maar de goedkoopste aanvullende verzekering van Salland (Extra) vergoedt bij de gecontracteerde fysiopraktijken 100%. En daar zit o.a. ook manuele therapie in.
Ik vind alleen de tandartszorg nogal beperkt. Ze vergoeden 50% en dan nog maar tot een jaarlijks bedrag van 200 euro.
Maar het is wel een verzekeraar om over na te denken, zeker met 100 % fysio en trouwens, ook de alternatieve zorg is goed geregeld.

bij de gecontracteerde praktijken.. ik dacht op independer.nl te zien dat je volledig zelf je zorgverleners mocht kiezen..
ik ga ook eens even kijken of ik de polisvoorwaarden kan vinden. ah ik zie het al..raar.. er stond in het overzicht dat je 100% vrije zorgkeuze hebt.. blijkbaar dus 100% vrije zorg keuze BINNEN de bij hun gecontracteerde zorgverleners.. niet echt vrije zorgkeuze noem ik dat

voor mij is die tandarts geen probleem, heb in mn hele leven (nu 22) nog helemaal niets gehad aan mn gebit (geen gaatjes,geen beugel, niets) dus ik verwacht niet dat ik t komende jaar ineens schokkende kosten ga maken.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:46

Ik zou denken: àls je denkt geen gebruik te maken van fysio- en ergotherapie, gewoon 2x per jaar naar de tandarts gaat en niets geks verwacht.. blijf lekker BASISverzekerd.
Er wordt toch niets vergoed en sowieso moét je de eerste €170,- zelf betalen. Iedereen verzekerd zich over en uiteindelijk betaal je zelf alleen maar meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:49

Lizzle schreef:
Ik zou denken: àls je denkt geen gebruik te maken van fysio- en ergotherapie, gewoon 2x per jaar naar de tandarts gaat en niets geks verwacht.. blijf lekker BASISverzekerd.
Er wordt toch niets vergoed en sowieso moét je de eerste €170,- zelf betalen. Iedereen verzekerd zich over en uiteindelijk betaal je zelf alleen maar meer.

Nou dit vind ik toch wel een heel erg slecht advies.
Als je wel wat komt te mankeren ben je blij als je aanspraak kan maken op je aanvullende verzekering, dus dat die niets vergoed vind ik nu ook weer wat simpel gedacht.

Zelf kies ik niet voor het meest uitgebreide pakket, maar de middenmoot, alhoewel ik bij Anderzorg geen keus heb daar heb je maar één extra aanvullende verzekering en één tandarts verzekering, en dat voor een skeet en drie knikkers :+

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:03

Misschien een slecht advies, maar de àls-motieven kost iedereen zoveel geld, zonde vind ik dat. Je kan ook zelf wat, als dat kan, opzij leggen en daar je Fysio o.i.d. van betalen.
Ik kan verder niets bedenken waarbij een aanvullende verzekering in mijn geval (22 jaar, gezond) en in veel andere gevallen nou beter is.
Toch is iedereen bang om opeens een dikke rekening te krijgen en willen ze het liever maandelijks verwacht betalen. Ik snap er niets van..
Laatst bijgewerkt door laliz op 13-11-10 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:08

Ah, ik moet een afspraak maken bij de HA. Die had al geconstateerd dat ik scheef stond. Maar volgens mij heb ik geen gebruik gemaakt van de basis-behandelingen.

En ja, de praktijk heeft een contract. Maar VGZ is wat onduidelijk op de website want die heeft het ook over geselecteerde zorgverleners. En dan is bijv. de intake bij de fysio gratis en je mag 25% meer behandelingen en het tarief is lager. Zo ben ik op een dwaalspoor gezet, heb gebeld met de klantenservice om bevestiging te krijgen van te voren en ja hoor, ze keek niet eens over welke praktijk in het had. Ik had dus in mijn hoofd een tarief van 22 euro zitten + extra behandelingen en gratis screening. Toen ik daar begon bij de fysio heb ik dat nog verteld en de behandelende fysio heeft dat nog in mijn dossiertje op de pc ingetikt.

Enfin, er is dus niks mee gedaan of nagekeken. En ik ben weer een les wijzer. Als de praktijk hun declaratie niet verkeerd had verzonden had ik van niks geweten en van VGZ een gepeperde rekening gekregen van tig behandelingen waar ik geen recht op had.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:10

tja in mijn geval heb ik wel echt extra fysio nodig. de rest allemaal niet.. maar wel fysio..
helaas bestaat er (Voor zover ik weet) niet zoiets als een basis verzekering + alleen fysio uitbreiding.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:16

Er is veel geplaatst voordat ik mijn post kon plaatsen (was aan telefoon).

In de gauwigheid: alles waarvoor je aanvullend verzekerd bent gaat niet van je eigen risico af.

@Zwitsal: ik ben ruim 2x zo oud maar heb ook geen denderende tandartskosten. Ik heb nu een Kruidvatverzekering die genoeg dekt voor controle en mondhygiene (2x). Verzekering kost iets van 23 euro per kwartaal.

@Lizzle, vorig jaar had ik ook alleen basis. Gelukkig geen problemen gehad. Ik ga echt geen 150 euro per maand betalen aan zorgverzekering hoor.

Ik wil eigenlijk een verzekeraar die basis biedt en dan een module fysio zonder wat anders. Ik hoef geen kraamzorg e.d. Misschien heeft Kruidvat ook wel een aanvullende verzekering voor fysio. Zal eens gaan googlen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:07

flicka, volgens mij zoeken we hetzelfde!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 00:05

Lizzle schreef:

Dat dacht ik vorig jaar dus ook. :D
Tot ik in een longeerlijn bleef hangen en tig keer naar de fysio kon. Dag dag besparing!
Nu ga ik 15 euro meer betalen dan bij de goedkoopste basisverzekering, en daarvoor krijg ik:
- de pil vergoed
- de eerste 9 fysio vergoed
- tandarts vergoed, tot 250 euro
- en 100 euro voor een bril per jaar

Denk dat ik toch wel goedkoper uit ben uiteindelijk. :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:01

Zwitsal schreef:
tja in mijn geval heb ik wel echt extra fysio nodig. de rest allemaal niet.. maar wel fysio..
helaas bestaat er (Voor zover ik weet) niet zoiets als een basis verzekering + alleen fysio uitbreiding.

Jawel, kijk maar eens bij FBTO

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:25

Ik zag ook net dat FBTO modules heeft, interessant.

Anderzorg heeft dan een aanvullend pakket met 12 volledig vergoedde fysio of andere beweegtherapieën maar er zit meer dan fysio in, ook alternatief en 1x per 2 jaar 130€ voor een bril. Voor de basisverzekering zijn ze echt de goedkoopste met iets van 91€. Aanvullend Extra kost 13€ per maand. Geen tandarts.

Jiss_ca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:54

@ Asjemenou: Bij welke zorgverzekering zit jij dan? Want zo'n pakket zoek ik ook ongveer :D

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 12:07

Ik heb net bij Anderzorg een offerte opgevraagd. Wordt bij deze ook de pil vergoed met de jongeren aanvullende verzekering?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:08

Zoek op de anderzorg site zou ik zeggen!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 12:52

Ja maar daar staat alleen oraal, niet de Nuvaring dus :( .

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:54

Ik ben net enkele seconde geleden overgestapt ik zat bij zilveren kruis achmea en ik wil er al het hele jaar weg.
Zojuist heb ik het voor 2011 over laten zetten naar FBTO een stuk betaalbaarder en nog steeds zijn alle dingen die ik belangrijk vindt verzekerd.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:11

Moontje1991 schreef:
Ik ben net enkele seconde geleden overgestapt ik zat bij zilveren kruis achmea en ik wil er al het hele jaar weg.
Zojuist heb ik het voor 2011 over laten zetten naar FBTO een stuk betaalbaarder en nog steeds zijn alle dingen die ik belangrijk vindt verzekerd.

Zegt FBTO het voor je op bij ZKA dan? Wel goed checken hoor! dat je niet met een dubbele verzekering komt te zitten ;)

Ik wilde eerst overstappen naar Anderzorg, maar dat scheelt qua premie zo ontzettend weinig dat ik lekker bij zka blijf, bovendien krijg ik hier ook via mn werkgever korting bij :)

_draakje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:13

ik zit bij menzis, en kreeg deze week ook de nieuwe prijs ..
119 euro :O ik betaal bu 107 euro en dr komt maar liefst 12 euro bij bovenop! das toch niet normaal :S
ik ga zeker weten overstappen, alleen weet ik nog niet naar welke..
ik had dit pakket genomen voor mn beugel toen, maar gelukkig is die eruit dus heb nu niet meer zo'n dure zorg verzekering nodig..

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:24

Suuskipje schreef:
Moontje1991 schreef:

Zegt FBTO het voor je op bij ZKA dan? Wel goed checken hoor! dat je niet met een dubbele verzekering komt te zitten ;)

Ik wilde eerst overstappen naar Anderzorg, maar dat scheelt qua premie zo ontzettend weinig dat ik lekker bij zka blijf, bovendien krijg ik hier ook via mn werkgever korting bij :)

Ja FBTO zegt het voor je op.
Als je het afsluit krijg je zelfs een speciaal stukje waar je als je hebt ingevuld waar je nu verzekerd bent kunt aanvinken welke verzekeringen ze voor je moeten opzeggen. (alleen basis of ook aanvullend of extra aanvullend en al die andere zooi die achmea heeft)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:26

Okay mooi :)
Even wel een tip,. controleer halverwege december even bij achmea of hij echt opgezegd is :)