Paranormaal. Wat is waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:00

Kiwipitje schreef:
Dat is precies wat ik bedoel Ayasha. Sta niet negatief tegenover paranormale dingen, afgezien van het feit dat ik er niet in geloof, maar ik sta er wel voor open mocht er iets gebeuren, maar de manier waarop sommige mensen tegen je praten :r.

dat zijn ook gewone mensen hoor! die hun eigen stukje bewustzijn ook nog verder ontwikkelen.

kijk eerst naar de balk in je eigen oog, alvorens naar de splinter bij een ander *D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:00

Wat ik apart vind, is dat er steeds maar om 'bewijzen' wordt gevraagd en wanneer mensen dan hun 'bewijzen' geven, wordt het als 'opdringen' gezien..... 8)7

Ayasha
Blogger

Re: Paranormaal. Wat is waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:01

Waarom voelt iemand de nood om in te gaan op de vraag naar bewijs? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:02

nombrado schreef:
kijk eerst naar de balk in je eigen oog, alvorens naar de splinter bij een ander *D

Hele goede raad.. Helaas geef je'm enkel weg. :)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:03

Ayasha schreef:
Maar niet iedereen heeft die overtuiging, en ieder heeft recht op het zoeken naar een eigen overtuiging. En de een zijn recht is de ander zijn plicht. ;)
Weer zo'n mooi voorbeeld. :) Waarom denkt men altijd dat men de ander lessen moet leren? Ook zo iets wat ik vaak voorbij zie komen.

de een zijn recht is ander zijn plicht?
die snap ik niet
iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen deel , lessen.
je hebt het denk ik verkeerd begrepen,
ik denk niet dat men een ander lessen moet leren.
ik denk dat je bij jezelf de lessen die langskomen mag zien.
daarin kan je zelf een keuze maken, dit wel , dat niet
dit is wel goed voor mij, dat is niet goed voor mij
meer is er niet.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:04

Het is nogal vermoeiend dat men de hele tijd zegt dat het aan andere mensen ligt dat ze vinden dat een mening aan hun opgedrongen wordt want dan hebben ze dit of dat nog niet goed ontwikkeld. BLA BLA BLA! Grote grote stierenpoep! Een mening kan wel degelijk aan je opgedrongen worden, je hoeft die mening daardoor nog niet te gaan delen, maar deze kan wel aan mensen opgedrongen worden. Dat heeft helemaal niets te maken met het feit dat ze dit of dat nog beter moeten ontwikkelen.

Ayasha schreef:
nombrado schreef:

Kentaro schreef:
Wat ik apart vind, is dat er steeds maar om 'bewijzen' wordt gevraagd en wanneer mensen dan hun 'bewijzen' geven, wordt het als 'opdringen' gezien..... 8)7
Ik heb nog geen bewijzen gezien helaas, maar misschien heb ik erover heen gelezen. Waar ergens staat dit dan in dit topic? En dan onderbouwd bewijs en niet een wilde link naar een of andere site van een Duitse professor, maar gewoon een korte duidelijke uitleg met hoe het zit.
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 04-11-10 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:04

Ayasha schreef:
nombrado schreef:

wijs eens aan waar ik hem weggeef? in welk van mijn teksten?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:05

Kiwipitje schreef:
Ja maar iedereen mag alleen maar ja en amen zeggen! Je mag geen vragen stellen waar ze geen antwoord op weten en al helemaaaallll niet om bewijs vragen. Dat bestaat namelijk niet, maar dat inzien is voor sommigen nog een beetje lastig.

@Ayasha, omdat je dan bijvoorbeeld zulke reacties als hierboven krijgt :P

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:06

nombrado schreef:
ik vind het wel knap, dat jij kan bepalen dat er massa's mensen zijn die zich eraan storen.
waarom zeg je niet, ik stoor me eraan? dan houd je het bij jezelf
jij kan niet bepalen voor anderen, alleen voor jezelf.
Ik bepaal niet voor anderen. Ik heb gemerkt dat mensen zich daaraan storen :). Heel wat mensen om precies te zijn. En ik zeg niet IK stoor me eraan, maar massa's mensen storen zich daaraan omdat het feitelijk massa's mensen zijn die zich daaraan storen en niet alleen ik.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:07

Kentaro schreef:
Kiwipitje schreef:
Ja maar iedereen mag alleen maar ja en amen zeggen! Je mag geen vragen stellen waar ze geen antwoord op weten en al helemaaaallll niet om bewijs vragen. Dat bestaat namelijk niet, maar dat inzien is voor sommigen nog een beetje lastig.
@Ayasha, omdat je dan bijvoorbeeld zulke reacties als hierboven krijgt :P
Dat was geen reactie op een post waarin bewijs werd aangedragen. Dat scheelt :). Waarom je deze post hierbij betrekt is mij dus ook absoluut niet duidelijk.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:09

Kiwipitje schreef:
Het is nogal vermoeiend dat men de hele tijd zegt dat het aan andere mensen ligt dat ze vinden dat een mening aan hun opgedrongen wordt want dan hebben ze dit of dat nog niet goed ontwikkeld. BLA BLA BLA! Grote grote stierenpoep! Een mening kan wel degelijk aan je opgedrongen worden, je hoeft die mening daardoor nog niet te gaan delen, maar deze kan wel aan mensen opgedrongen worden. Dat heeft helemaal niets te maken met het feit dat ze dit of dat nog beter moeten ontwikkelen.

.

Je hebt denk ik mijn verhaal niet goed gelezen of begrepen
iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf
zo ben ik voor mijzelf verantwoordelijk
en jij voor jouzelf.
ik dring niet iemand iets op.
ik schrijf hierop hoe ik iets ervaar of voel/zie
daar kan je als individu ook in mee gaan of een andere mening hebben.
meer is er niet.
ik ga simpelweg in op het onderwerp en schrijf hier hoe ik het zie of ervaar.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:11

Kiwipitje schreef:
nombrado schreef:
ik vind het wel knap, dat jij kan bepalen dat er massa's mensen zijn die zich eraan storen.
waarom zeg je niet, ik stoor me eraan? dan houd je het bij jezelf
jij kan niet bepalen voor anderen, alleen voor jezelf.
Ik bepaal niet voor anderen. Ik heb gemerkt dat mensen zich daaraan storen :). Heel wat mensen om precies te zijn. En ik zeg niet IK stoor me eraan, maar massa's mensen storen zich daaraan omdat het feitelijk massa's mensen zijn die zich daaraan storen en niet alleen ik.

grappig
dat typeerde precies je onderschrift.
nog steeds vind ik het heel knap, dat jij kan denken voor al die massa's mensen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:13

nombrado schreef:
Ayasha schreef:
Je kan wel degelijk iemand een mening opdringen door te blijven drammen "IK WIL DAT JE HET GELOOFD GVD!" maar dan subtieler zeg ma. :+
Als je gelooft in jezelf en je eigen kracht en waarheid, kan je een mening niet opgedrongen krijgen door een ander.
Als dat wel gebeurd of je hebt een gevoel dat dit gebeurd, zit er vermoedelijk in jezelf nog een stukje dat gevoelig is voor manipulatie, en mag je daar een les uit halen.
lessen of fouten of foute keuzes is helemaal niet erg /of slecht. het gaat erom dat je ervan leert.
Oftewel. Als je maar goed genoeg 'ontwikkeld' bent kan een mening niet aan je opgedrongen worden. Ik denk dat een mening opdringen een actie is van de opdringer, en niet een gevoel van de mensen aan wie het opgedrongen wordt. Dat iemand PROBEERT een mening aan iemand op te dringen, heeft niets te maken met of dat die ander wel of niet in zichzelf gelooft.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:13

Kiwipitje schreef:
@Ayasha, omdat je dan bijvoorbeeld zulke reacties als hierboven krijgt :P[/quote] Dat was geen reactie op een post waarin bewijs werd aangedragen. Dat scheelt :). Waarom je deze post hierbij betrekt is mij dus ook absoluut niet duidelijk.[/quote]

Steeds wanneer ik aan het typen ben, staan er alweer diverse reacties van anderen tussen ... :P
Maar dit was in reactie op de vraag van Ayasha waarom iemand de nood voelt om in te gaan op de vraag naar bewijs :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:14

nombrado schreef:
Hoe kom jij erop dat ik denk voor die mensen? Ik zeg net nog dat ik MERK dat mensen zich daaraan storen. Daarvoor hoef je niet voor die mensen te denken hoor :+.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:17

Kiwipitje schreef:
nombrado schreef:
Hoe kom jij erop dat ik denk voor die mensen? Ik zeg net nog dat ik MERK dat mensen zich daaraan storen. Daarvoor hoef je niet voor die mensen te denken hoor :+.

maar ik reageer toch hier op jou? toch niet op massa's mensen die ik niet ken?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:18

nombrado schreef:
maar ik reageer toch hier op jou? toch niet op massa's mensen die ik niet ken?
Nogmaals dezelfde vraag; Hoe kom jij erop dat ik denk voor andere mensen? Of mensen zich ergens aan storen of niet dat mérk je toch aan mensen :+. Daarvoor hoef je toch niet voor die mensen te denken?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:19

nombrado schreef:
de een zijn recht is ander zijn plicht?
die snap ik niet
iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen deel , lessen.
je hebt het denk ik verkeerd begrepen,
ik denk niet dat men een ander lessen moet leren.
ik denk dat je bij jezelf de lessen die langskomen mag zien.
daarin kan je zelf een keuze maken, dit wel , dat niet
dit is wel goed voor mij, dat is niet goed voor mij
meer is er niet.

Waar ik het recht heb op iets, heb jij de plicht om dat recht te respecteren.
En waar jij een recht heb, heb ik die plicht.
De een zijn recht, is de ander zijn plicht. ;)
Helaas vergeet een groot deel van de mensheid het "plicht" gedeelte... Maar dat is niets van paranormale/spirituele hoor. Dat is gewoon de mens an sich. :)

Waarom voel jij je genoodzaakt om mensen op die les te wijzen? :)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:19

Kiwipitje schreef:
Oftewel. Als je maar goed genoeg 'ontwikkeld' bent kan een mening niet aan je opgedrongen worden. Ik denk dat een mening opdringen een actie is van de opdringer, en niet een gevoel van de mensen aan wie het opgedrongen wordt. Dat iemand PROBEERT een mening aan iemand op te dringen, heeft niets te maken met of dat die ander wel of niet in zichzelf gelooft.

bovenste stuk ja!
misschien handig je eens te verdiepen hoe een drama driehoek werkt.
daarin heb je slachtoffer, aanklager en redder...

onderste stuk jah.
probeer jij mij maar eens een mening op te dringen :+

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:20

Wat is waar?
Tja weet ik veel.
Ik geloof in het paranormale, er zijn zat mensen die dat ook doen, maar er zijn ook zat mensen die er niet in geloven.
Welles, nietes, welles, nietes... laat een ieder lekker in zijn waarde :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:20

nombrado schreef:
grappig
dat typeerde precies je onderschrift.

Ben je uit argumenten dat je een onderschrift er bij moet halen? :)
Dat vind ik eerlijk gezegd een zwaktebod in een discussie.

Iemand die een mening probeert op te dringen hoeft daar niet in te slagen. Maar alsnog kan het opdringen an sich als "ergerlijk" ervaard worden.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:22

Jij begrijpt het hele begrip opdringen geloof ik niet. Iemand kan wel een mening aan je opdringen, maar dat wil nog niet zeggen dat je die overneemt. Ik kan best een mening aan jou opdringen, maar waarschijnlijk zul jij die mening never nooit niet met mij gaan delen als jij het daar niet mee eens bent. Dat ik die mening aan jou opdring wil nog niet zeggen dat jij niet in jezelf gelooft. Andersom geld dat natuurlijk ook. Dus já je kunt wel een mening opdringen aan iemand die in zichzelf gelooft.

Ayasha schreef:
Dat vind ik eerlijk gezegd een zwaktebod in een discussie.
Daarom ging ik er al maar niet op in :=

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:22

Ayasha schreef:
Helaas vergeet een groot deel van de mensheid het "plicht" gedeelte... Maar dat is niets van paranormale/spirituele hoor. Dat is gewoon de mens an sich. :)

Waarom voel jij je genoodzaakt om mensen op die les te wijzen? :)

ik vind PLICHT een beetje naar woord.
ik kan alleen geven, waar ik genoeg van heb in dit leven.
dat is voor iedereen anders.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:23

kiwipetje: mijn gebrek is dat ik er niet tegen kan als mensen met zulke dingen gaan beginnen. :+ Als ik zulke dingen doe dan hoop ik dat anderen mij daar ook op wijzen. Dus doe ik dat ook. :')

nombrado: wat wil je daar mee zeggen? Plicht is helemaal geen naar woord, tenzij verantwoordelijkheid ook een naar woord is.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:26

Ayasha schreef:
Iemand die een mening probeert op te dringen hoeft daar niet in te slagen. Maar alsnog kan het opdringen an sich als "ergerlijk" ervaard worden.
[/quote]

hoe verklaar je dan, dat de één het als ergerlijk ervaart en een ander niet?
terwijl ze het misschien niet met de dingen eens zijn die verkondigd worden?
Laatst bijgewerkt door nombrado op 04-11-10 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt