Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
duikpaardje schreef:Voor echte vrienden sta je klaar, en als dat met een koffertje op de stoep is dus ook.
Dit soort situaties is bij ons goed te bespreken, we vinden allebei wel dat diegene die op de stoep staat aktief moet gaan zoeken naar een passende oplossing/nieuw onderkomen.
Ayasha schreef:pmarena schreef:Als het verder gewoon een lieve vent is die je niet raar dwingend behandelt , dan zal het hem echt wel oprecht om de privacy gaan.
Ik kan me best voorstellen dat je als volwassen kerel met een wat moeilijk verleden , die probeert alles weer op de rit te krijgen , niet vrolijk wordt van het idee dat er iemand bij je vriendin in huis komt wonen.
Inderdaad omdat daar op zoveel manieren ellende van kan komen.
NET iemand die het zelf heeft moeten rooien weet hoe moeilijk het kan zijn en zou trots moeten zijn op zijn vriendin dat ie het een ander wil besparen. Dat hij dan tips geeft hoe ze goede afspraken kan maken ipv stampij te gaan maken als een klein kind.Citaat:Zeker als jij en hij al wat te stellen hebben gehad met andere mensen , en samen een fijnere toekomst willen zonder dergelijk gezeur , dan kan het best wel frustrerend zijn als jij het nu op deze manier op gaat zoeken door iemand in huis te nemen
Straks bevalt het helemaal niet , heb je ergernis en ongemak aan haar , zit zij in de weg bij verkoop o.i.d. van je huis , moet je steeds rekening met haar houden.....en je vriend kan dus niet meer bij jou langs komen als hij gewoon even lekker met jou samen wil zijn , want dan loopt hij steeds tegen haar aan , of voelt zich in ieder geval niet "vrij" daar bij jou thuis omdat zij mee zit te luisteren voor zijn gevoel
Ze wordt geen eigenaar, hoe kan ze dan in de weg zitten?
Zij gaat meestal langs hem. Wat is het probleem dan? Als ze nog thuis woonde of al een roommate had moest hij het er ook mee doen. Wordt hun relatie dan ineens niks meer waard? (iig zo weinig dat ie 'm gewoon weg gooit)Citaat:Het hoeft niet aan jou of aan haar te liggen dat hij het niet wil , sommige mensen voelen zich gewoon helemaal niet prettig in een situatie waarin een buitenstaander steeds vlakbij zit.
En dan nog het gevoel dat er weer 1 of andere profiteur grip op jou probeert te krijgen....waardoor hij ook weer in die eventuele ellende meegesleurd wordt.... als hij genoeg heeft meegemaakt kan ik me voorstellen dat hij daarvoor past en dat gewoon ECHT oprecht niet wil.
Moet hij daarom gaan dreigen? Als dat de enige manier is die die kent zou'k sowieso ernstig gaan twijfelen aan 'm.Citaat:Wel vind ik 1 en ander afhankelijk van de preciese situatie.
Kun jij absolute zekerheid krijgen dat je vriendin binnen een maand vertrekt als jij dat vraagt , en zoekt ze ECHT door naar een ander huis zodat het ECHT tijdelijk is.....en vind jij het fijn om haar zo doordeweeks in huis te hebben , dan moet het wel kunnen.
Mits je dan ervoor kan zorgen dat je vriend er dus geen last van heeft. Is het geen optie om altijd naar hem toe te gaan , zodat hij niet als "gast" in het huishouden van jouw en je vriendin terecht hoeft te komen , maar jullie gewoon je eigen samen-plekje hebben ?
Of is het wel de bedoeling dat hij af en toe bij jou komt ?
En wat willen jullie voor de toekomst , samenwonen in 1 van de huizen , of wat ? Dat is ook nogal van belang !
Als je samen verder wilt dan heeft die vriendin daar niks te zoeken....
Waarom in hemelsnaam niet?
De vriendin zit in nood, zij heeft meer dan genoeg plek. Wat is het probleem dan?
Oprotten, trek je plan maar, ik kan je prima onderdak geven maar vriendje beslist over mijn leven en huis dus zoek maar een buskot uit....
En dan verbaast het mensen dat onze samenleving naar de kl*te gaat.
Zonnetje81 schreef:Ongeacht wat dan ook, zet je niet zomaar een punt achter je realtie....en ga je als volwassenen om de tafel zitten.
mayoinlove schreef:bedankt voor jullie reactie nogmaals.
Echter is het nu niet meer nodig.. Me vriend Heeft besloten dat ik me spullen maar op moet komen halen...
ofterwijl het is klaar....
Mensen werkelijk ik snap niet dat het dit zo snel zo kan gaan..
pmarena schreef:Wie zegt dat hij stampij maakt als een klein kind ?
Misschien wil hij gewoon niet meer in een situatie terechtkomen waar een derde een hele grote invloed op zijn welzijn , en dat van zijn vriendin , uit kan gaan oefenen.
Wij weten ook niet of die vriendin een toffe , onafhankelijke meid is die haar zaakjes op orde wil krijgen en TS niet tot last wil zijn....
Het kan net zo goed 1 of andere aartsluie profiteur en uitvreter zijn , die als ze eenmaal in het huis van TS zit , de boel daar gaat lopen verstieren en er niet meer uit te krijgen is.
Daarbij : het is geen hele goede vriendin , ze kent haar nog niet zo lang , en het punt dat zij wat bij zou kunnen dragen omdat TS van de vader van haar kind ook al niks krijgt , dat kan ook best een beetje pijnlijk zijn voor die vriend want HIJ steekt toch al geld in de TS en haar zoontje om leuke dingen te doen.....waarom dan nog een derde persoon erbij halen.
Daarbij vertelt de TS dat ze al eerder belazerd is door en ellende heeft gehad van een huisgenootje. En beiden hebben wat ellende meegemaakt met andere mensen.
Inderdaad , als je dan op het punt aangekomen bent dat je je eigen boontjes kunt doppen , jezelf kunt redden en geen gezeik meer hebt van anderen maar gewoon een fijne relatie hebt.....dan is het toch niet tof als er weer een derde tussen gaat komen die toch weer voor allerlei problemen kan gaan zorgen ?
Als je zelf net uit de problemen bent , is het geen slimme actie om je weer andermans problemen op de hals te halen.
Het kan prima zijn dat het zo diep zit bij vriendlief dat hij echt-echt niet wil dat ze andermans problemen er ook nog eens bij krijgt.
Als hij vanalles voor TS doet om haar leven leuker te maken , en dan gaat TS zo'n in zijn ogen idiote actie uithalen waarmee ze de problemen weer opzoekt...is het toch niet zo raar dat zijn broek daar van afzakt als het ware
En ja , een huurder kan het je verschrkkelijk lastig maken. Als zij er eenmaal zit en niet weg wil , zie haar dan maar eens weg te krijgen....
En als je even als stelletje lekker helemaal samen wilt zijn , is het natuurlijk ook niet tof om telkens tegen die vriendin aan te lopen in de badkamer of keuken , als je je daarbij niet op je gemak voelt.
Misschien vindt hij het een stuk minder erg als TS ècht goede afspraken maakt.
Maar als vriendlief er veel tijd en geld in stopt om TS en haar zoontje gelukkig te maken , en zij gaat vervolgens andermans problemen binnen de relatie halen...daar zal niet iedereen van gedient zijn. Als je een beetje afgehard bent dan wil je juist eerst je eigen zaakjes op orde hebben.
Neemt niet weg dat ik het ook een beetje flauw vindt dat hij zo heftig reageert hoor , je relatie opdoeken is wel een erg grote stap !
Maar blijkbaar voelt het voor hem enorm onprettig aan en als hij verder altijd zo lief is en zijn best doet om TS gelukkig te maken.....dan mag daar ook best wel wat tegenover staan , zijn redenen om zo heftig te reageren kunnen juist vol zijn van goede bedoelingen
Als hij heel erg de kriebels krijgt van dit plan om iemand in huis te halen , dan is het toch niet zo raar dat hij zegt dat hij dit niet wil.
Heeft dan weinig met "dreigen" te maken maar gewoon met opkomen voor jezelf (en je partner , waarschijnlijk in zijn ogen).
pmarena schreef:Taaadaaaa, vriendlief voelde zich gewoon niet gehoord , zo simpel was het allemaal
Lieve mannen en pittige vrouwen....die mannen hebben weinig opties om echt goed door te dringen
Gelukkig is het uitgepraat , vriendin heeft gewoon onderdak , TS heeft een fijne vriend , vriend heeft zijn punt toch kunnen laten doordringen en TS is daar eigenlijk wel blij om dus achteraf gezien heeft hij het prima aangepakt , zoontje heeft een lieve man in zijn leven....wat wil een mens nog meer
crazygirl23 schreef:Ik ben tot nu toe altijd erg blij met hem geweest en erg op hem gesteld ook omdat er verder nooit iets aan de hand is.. hij is een man van doen! Hij zorgt en ondehoud mij en me zoontje ook.. Hij is diegene die zorgt dat we wel iets extra's kunnen doen omdat hij niet wilt dat ik nogf meer moet gaan werken om de leuke dingen samen te kunnen blijven iets..
Iets waar me zoontje zijn vader een voorbeeld aan zou kunnen nemen, doet mijn vriend werkelijk alles voor me zoontje.. ook voor mij hoor.. daarom viel me dit ook zo rauw op me dak..
crazygirl23 schreef:pmarena schreef:Taaadaaaa, vriendlief voelde zich gewoon niet gehoord , zo simpel was het allemaal
Lieve mannen en pittige vrouwen....die mannen hebben weinig opties om echt goed door te dringen
Gelukkig is het uitgepraat , vriendin heeft gewoon onderdak , TS heeft een fijne vriend , vriend heeft zijn punt toch kunnen laten doordringen en TS is daar eigenlijk wel blij om dus achteraf gezien heeft hij het prima aangepakt , zoontje heeft een lieve man in zijn leven....wat wil een mens nog meer
dank je wel! fijn dat er iemand is die het ook op een andere manier bekeek!
Bokkers allemaal heel erg bedankt hoor! Ook voor pb's!
Zonnetje81 schreef:Hij mag zijn mening wel geven maar het is niet gezegd dat TS moet luisteren, zo van wie niet wil luisteren moet voelen..TS mag toch ook fouten maken als ze achter haar beslissing zou staan? Hij had ook nog een keer met haar kunnen praten en zeggen dat hij toch echt denkt dat ze er verkeerd aan doet. Als je partner fouten maakt is dat imo niet een reden om meteen iemand de deur te wijzen.
Maar dan nog, elke situatie is anders, vanaf Bokt altijd lastig te beoordelen.
Isabonny schreef:Ah jongens, wie heeft niet ooit eens iets geroepen in een boze bui, wat hij helemaal niet meende!
Wie zonder zonde is.....hè!
Maar wat ga je nu doen: vriendin toch niet in huis nemen?
Ik vond het aan de hand van je openingspost ook een moeilijke kwestie, maar gaandeweg kwam er steeds meer info, waaronder het feit dat ze nog niet zo heel lang je vriendin is.
Heel eerlijk gezegd zou ik dan toch heeeel lang achter mijn oren krabben.
Je kunt iemand wel voor het hoofd maar niet erin kijken. Daar heb jij zelf ook al ervaring mee!
Om problemen te voorkomen......zou ik het persoonlijk niet doen.
Zou iets anders zijn als je al jaaaaarenlang vriendinnen was, maar zelfs dan moet je wel hele goede afspraken maken.
Dat zou ik zelfs bij mijn beste vriendin doen, waar ik inmiddels al meer dan 20 jaar bevriend mee ben.
Alleen maar voor het gemak om je kind naar school te brengen en je kat te verzorgen, daarvoor zou ik het echt niet doen. Ik denk dat je ex-schoonouders het helemaal niet erg vinden om hun kleinkind te brengen, misschien zelfs erg vinden als je hun dit klusje uit handen neemt. Mijn moeder zou gek worden als ik niet met mijn dochter elke week langskwam.