Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:26

Jenkins schreef:
Ik heb zelf ook een erg moeilijk jeugd en als ik dit zo lees word mijn angst sterker dat ik het later ook niet meer trek......

En hier ga ik even boos om worden. Sorry.

Je kan dit toch helemaal niet vergelijken? Je kan niet in haar man zijn hoofd kijken, elke situatie is anders en iedereen gaat daar anders mee om. Als je het moeilijk hebt, probeer hulp te zoeken alsjeblieft, laat het niet op je afkomen!

Jenkins

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:29

nouja hoe kan je daar nou boos om worden... dat is een gevoel dat ik heb en ik trek geen oordeel over de man in kwestie.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:30

Gulpje schreef:
Jenkins schreef:
Ik heb zelf ook een erg moeilijk jeugd en als ik dit zo lees word mijn angst sterker dat ik het later ook niet meer trek......

En hier ga ik even boos om worden. Sorry.

Je kan dit toch helemaal niet vergelijken? Je kan niet in haar man zijn hoofd kijken, elke situatie is anders en iedereen gaat daar anders mee om. Als je het moeilijk hebt, probeer hulp te zoeken alsjeblieft, laat het niet op je afkomen!

Even inhaken.
Vaak escaleren problemen uit je jeugd daadwerkelijk op latere leeftijd, dus ik vind de gedachte helemaal zo gek nog niet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:31

jesito schreef:
Het is gewoon heel erg dat hij er waarschijnlijk zo uit stapt maar laat wel een vrouw en kind achter.

Yup en ik vind dat hij qua dit best met z'n neus op de feiten gedrukt mag worden.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:35

Jenkins schreef:
nouja hoe kan je daar nou boos om worden... dat is een gevoel dat ik heb en ik trek geen oordeel over de man in kwestie.

Ik word boos omdat ik het heel verdrietig vind dat je dat zegt over jezelf, maar misschien heb ik het niet goed verwoord. Zoek alsjeblieft hulp!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:35

allemaal weer ontopic gaan, anders ga ik temmen, doe dit maar via pb.

Heel veel sterkte meid!
Als hij het echt wil, doet hij het wel op een moment wanneer hij denkt dat het goed geweest is.
Moeilijk hoor.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:37

Quellian schreef:
jesito schreef:
Het is gewoon heel erg dat hij er waarschijnlijk zo uit stapt maar laat wel een vrouw en kind achter.

Yup en ik vind dat hij qua dit best met z'n neus op de feiten gedrukt mag worden.

En toch werkt dat niet zo bij iemand met zelfmoordneigingen.
Je kunt hem niet meer met de neus op de feiten drukken.
Wij als "gelukkige" mensen kunnen ons niet voorstellen wat er in zo iemand om gaat.

Mijn vriendin heeft ook zelfmoord gepleegd 7 jaar geleden.
Eerst had ze een poging met pillen gedaan, toen is ze gevonden en opgelapt.
Praten wilde ze er niet over zeker niet in die inrichting.
Dus lieten ze haar gaan.
thuis dachten we dat het de goede kant op ging en dat ging het ook.
Ze kocht een auto, maakte toekomst plannen en leek weer wat opgeknapt.
Tot er weer iets negatiefs kwam, de druppel in de nog volle emmer.
Ze heeft de auto gepakt en is naar het spoor gereden en is voor de trein gesprongen.
Haar laatste smsje was SORRY.

Ergens voelen ze wel dat het niet goed is, toch is het gevoel dat het genoeg is geweest vele male sterker en blijft lang achtervolgen.
het is heel moeilijk te verklaren maar voor zo iemand zijn veel woorden dan niet meer van belang.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:38

Ondanks dat ik je niet persoonlijk ken wil ik je een dikke knuffel geven.
Mocht je in de buurt van Nieuw-Vennep wonen wil ik je zoontje ook wel naar school brengen.
Jij hebt al zoveel aan je hoofd.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:43

Ongelooflijk wat moet dit moeilijk voor jullie zijn. Ik kan het me echt niet voorstellen.
Het is voor mij dan ook onbegrijpelijk dat je jezelf erbij neer kan leggen. Vooral omdat jullie samen een zoontje hebben. Hij snapt toch dat zijn kind gelukkig is met een vader dan zonder? Er zijn mensen die ongeneeslijk ziek zijn en die blijven knokken.....

Ik zelf zou niet het begrip kunnen opbrengen. Ik zou hem wel begrijpen als hij die gevoelens zou hebben, maar ik zou zeker niet toelaten dat hij zonder strijd zomaar opgeeft.

Ik wil je heel, maar dan ook heel veel sterkte en kracht toewensen, voor jouw hele gezin.

Je bent echt een wereld vrouw......

Succes, hopelijk komt alles toch nog goed

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:44

jesito schreef:
renatevb schreef:
jeetje zo te horen is hij niet van plan om er nog lang mee te wachten?! Ik zou hem toch echt wel laten opnemen! Wat ga je anders tegen je zoontje zeggen? Jeetje wat een pijnlijk verhaal. Je houdt je erg sterk moet ik zeggen, maar blijf wel knokken alsjeblieft! Is het niet voor jou, doe het dan voor je zoontje, want dit gaat zijn hele leven bepalen..

Zolang hij daar zelf niet achter staat kunnen ze hem nergens verplichten en zal hij dit zelf niet inzien.
Een beetje babbelen in zo'n clinic weegt voor mensen met deze gedachten niet op tegen de problemen die ze hebben.
Die blijven steeds maar boven komen de problemen.
Als zijn problemen als sneeuw voor de zon zouden verdwijnen was er misschien een goede kans, maar dat gaat nou eenmaal niet.

nee dat kan goed zijn, maar er zijn mensen zat die wel zo geholpen zijn! Het is toch het proberen waard! De TS kan toch niet zo maar haar hele leven overhoop zetten om altijd bij hem te zijn?! Ik zou het er wel op wagen, want als je het niet probeert ben je vooraf al verloren.

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:46

Wat een sterke vrouw ben jij!

Zit met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen! Heel veel sterkte met het steunen van je man!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:48

Sonja schreef:
Naar een kliniek trappen heeft geen zin. Iemand die het écht wil, doet het toch, is helaas mijn (meevoudige) ervaring.

Daar heb je ook helemaal gelijk in maar ik zou me vastklampen aan de allerlaatste strohalm en hem toch verplicht laten opnemen...Mocht zélfs dát niet meer baten dan zou ik mij er ook bij neerleggen...

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:50

Pfoe, wat een ontzettend heftig verhaal!
Ik heb respect voor jou en je man, voor jouw man dat hij het je heeft durven vertellen en voor jou omdat je zo sterk bent (zo kom je op mij over in ieder geval).
Heel veel sterkte de komende tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:51

natascha44 schreef:
Sonja schreef:
Naar een kliniek trappen heeft geen zin. Iemand die het écht wil, doet het toch, is helaas mijn (meevoudige) ervaring.

Daar heb je ook helemaal gelijk in maar ik zou me vastklampen aan de allerlaatste strohalm en hem toch verplicht laten opnemen...Mocht zélfs dát niet meer baten dan zou ik mij er ook bij neerleggen...

Verplicht laten opnemen is in dit land héél veel makkelijker gezegd dan gedaan... :\

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:00

Maar alleen al de psycholoog die zegt dat hij moet gaan sporten.... ;(

KIMMM___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:18

wat ben jij ongelovelijk sterk, alle respect voor je.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:28

Gulpje schreef:
Maar alleen al de psycholoog die zegt dat hij moet gaan sporten.... ;(

Nou inderdaad, dat vond ik ook heel erg vreemd... -O-

Wat ben jij sterk zeg TS... :(:)
Ik ben benieuwd of de huisarts nog iets heeft kunnen 'regelen' voor jullie.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:25

Oh wat erg voor je! Ik hoop toch op een wondertje..

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:36

ik vind het enorm knap van je man dat hij toegeeft dat het niet goed gaat en er met jou en anderen over praat.

Ik kan me voorstellen dat hij niet blij is met het idee om opgenomen te worden.
Misschien is het een idee om in de buurt ( ik weet niet waar jullie wonen) te kijken voor een dagbehandeling.

Ik weet dat ik toendertijd ben gestart met dagbehandeling ( 3 dagen in de week) bij Dimence in Zwolle ( mocht je daar in de buurt wonen)

Ik snap de tip van de psycholoog ook wel om te gaan sporten , puur omdat je dan endorfines aanmaakt en die maken je blijer. Maar ik snap ook dat hij daar nu niet de energie of behoefte aan heeft.

Ik kan niets anders dan hopen dat jullie er doorheen komen. Gellukkig heeft hij jou en anderen voor steun. En dat betekend in dit soort situaties erg veel ( deed het voor mij toen , en nu nog steeds wel heel veel )

succes

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:41

nairtje schreef:
Hij snapt toch dat zijn kind gelukkig is met een vader dan zonder?

Daar gaat het helemaal niet om, om andere mensen. Als iemand zó met zichzelf in de knoop zit, gaat het om die persoon zelf. Dan kun je niet meer verder voor een ander, voor jezelf hoeft het dan niet meer. Zo'n persoon wil meestal ook eigenlijk helemaal niet dood, maar ziet geen andere uitweg meer.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:04

Hoe stom het ook is, maar het sportadvies is niet helemaal uit de duim gezogen. De running therapie heeft zijn nut inmiddels bewezen. Google maar eens op Bram Bakker. Wel kun je je afvragen of dat in dit geval zin heeft, bij iemand die zo diep zit.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:13

sporten zal zeker niet slecht zijn maar dat zou een deel van de therapie moeten zijn en onder begeleiding
door de telefoon roepen dat iemand moet sporten slaat natuurlijk nergens op

dwingen voor opname werkt juist averechts en heeft dus geen nut
net zo min als er op wijzen hoeveel verdriet ze hun omgeving doen door er uit te stappen

TS haar man is moe gestreden, zo te lezen al een lange tijd en de ellende van werk maakt de zaak nog zwaarder.
Ik hoop dat hij toch weer een lichtpuntje gaat zien en zich daar aan vastklampt, zich naar boven trekt uit het diepe donkere gat.
De zware last van zijn schouders kan gooien en weer kan genieten van zoveel mooie kleine en grote dingen in het leven.

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:17

Jeetje wat heftig. En wat een sterke vrouw moet jij zijn!

Ik wens jullie heel veel kracht en liefde toe de komende weken/maanden.

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:34

Jeetje wat een ontzettend heftige periode en wat reageer jij ontzettend goed hierop. Dikke complimenten voor jou!

Verder; tja alles is al zo'n beetje gezegd..
TS ik hoop voor jou dat jij ermee uit de voeten kan en je echt goed aan jezelf ook blijft denken!!

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:38

hoe was het bij de huisarts TS