zucht, verhoging van je zorgverzekering

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: zucht, verhoging van je zorgverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:59

In mijn ogen niet maar das een andere discussie :)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:00

Nou dat weet ik nog zo net niet..

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:09

Interessante discussie..
Nederland is aan het vergrijzen, dus de collectieve zorgkosten worden hoger. Dat de zorgverzekering stijgt, is om die reden denk ik onontkombaar. Wat ik wél vreemd vind, is dat de regering, juist nu de zorgkosten stijgen, gaat bezuinigen op de zorg.
Verder zullen veel dingen in de zorg efficiënter kunnen, waardoor er bespaard kan worden. Zelf vind ik ook dat de lonen van artsen omlaag kunnen. Niet naar dat van een electricien, maar de kosten zijn nou wel ontzettend hoog. Daarnaast is er nog steeds een groot overschot aan mensen die Geneeskunde willen studeren, er is niet voor niets een loting, dus blijkbaar zijn er genoeg mensen die dit werk heel graag willen doen ;)

Zelf ben ik heel blij met de zorgverzekering. Als ik, zoals iemand hier opperde, ook zelf gewoon zou sparen en daar mijn zorgkosten voor zou moeten betalen, zou ik een héél groot probleem hebben.
Ik ben 20 jaar, en heb de afgelopen 2 jaar 2 ambulanceritjes ( 1 keer na flinke val van paard, 1 keer door epileptische aanval) gehad, een gebroken rug, een hele zware heupoperatie met langere opname, een trombosebeen en ernstige hartklachten gehad. En dan heb ik alleen de echt grote dingen opgenoemd.. Als ik dit allemaal zelf zou hebben moeten betalen, zat ik op mijn 90e nog diep in de schulden denk ik..

Edit; Dus voor de mensen die zich afvroegen waar al dat geld dat ze moeten betalen naartoe gaat, onder andere naar mij dus :+

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 17:22

sjonge, jij bent al net zo'n kneusje als ik :P

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:25

Gister deed een man op t.v een gode uitspraak..

Arme mensen worden armer en rijke mensne worden rijker, en daar ben ik het goed mee eens.

Wat ook belachelijk is voetballers met hun miljoenen inkomen per maand, hallo ??!! ben ik nu serieus de enigste die vind dat hun abnormaal uitbetaald krijgen en waarom om tegen een bal aan te trappen.. Ik zeg schandalig..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:27

BE_GENTLE schreef:
Wat ook belachelijk is voetballers met hun miljoenen inkomen per maand, hallo ??!! ben ik nu serieus de enigste die vind dat hun abnormaal uitbetaald krijgen en waarom om tegen een bal aan te trappen.. Ik zeg schandalig..

Dat vind ik ook belachelijk. Maar zij worden niet betaald van het belastinggeld geloof ik :=

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 17:30

ik denk dat ze meer een punt probeert te maken, dat mensen die weinig geld hebben, eerder zullen klagen, als mensen met 6 nullen op de bankrekening....

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:41

Nee zij worden niet betaald door de belasting maar blijven wel hetzelfde betalen als wij doen, voor hun is 100 euro een stuiver. voor ons is 100 euro weg gegooid geld.

En hoe krijgen voetballers hun geld dan eingelijk ?? want zij krijgen ook gewoon loon net als hun coachen en meelopers..

En nederland moet niet zoveel geld stoppen in andere landen wij zelf hebben het geld ook nodig.. bij ons word alles duurder omdat de regering of wat dan ook bijna geen geld heeft.. nee en maar miljoenen naar haiti en mijloenen naar pakistan etc.. en als wij geld nodig hebben kijken alle landen naar de grond..

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:44

De inkomens van topvoetballers vind ik ook niet normaal, maar dat is wel iets internationaals, en dus niet door de nederlandse regering alleen te regelen. Wij kunnen wel als enige die bedragen omlaag gooien, maar dan vertrekken alle voetballers hier naar het buitenland. (nou ik persoonlijk niet mee zitten hoor, ik geen echt niks om voetbal)

ivy_power89 schreef:
sjonge, jij bent al net zo'n kneusje als ik :P

Ja ;)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:02

Tis maar even een opmerking hoor, maar dankzij de PVV word er geen 5 miljoen (of was het zelfs miljard) bezuinigd in de zorg, maar 'maar' 2 miljoen (miljard).
Dus ik ben het niet helemaal eens met de stelling dat deze regering nog meer gezeik gaat opleveren.

Wat voetballers verdienen komt uit de zakken van supporters, sponsors en de clubs. Belachelijk wat die gasten verdienen.
Diegene, van de voetballers, die zou zeggen: mijn halve jaar inkomen ga ik verspreiden over 'arme' mensen, die zou ik nog extra sponsoren ook! Want reken maar dat ze dan alsnog genoeg overhouden hoor :j