liever op platteland of in stad wonen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:00

In de stad.
Ik vind het fijn dat alles (winkels, bios, supermarkten) dicht bij is.
En dat ik zo op mijn fiets er heen kan fietsen.
Verder houd ik ook gewoon van drukte.

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:05

ik woon echt op het platteland en zou ook echt niet in de stad passen :)
in een stad voel ik me opgsloten en op het plattelaand is het dat je iedereen uit je dorp kent dus lekker gezellig

KimD

Re: liever op platteland of in stad wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:09

Zonder twijfel platteland, en dan het liefst Sevenum :P

Waarom? Omdat ik omringd wil zijn door velden, bomen en dieren. Héérlijk, lekker rustig. <3

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:14

en omdat je hier veel meer rust hebt xd men buuren wonen dan ook wel bijna een voetbalveld weg xd

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:57

Een groot dorp!
Ik kom eigenlijk uit een klein gat met nog geen 1500 inwoners. dat was ook niet helemaal mijn ding. Geen pin automaat in de buurt en de dichtsbijzijnde kroeg 20 minuten fietsen. Had ik altijd echt een hekel aan.

De grote stad vind ik veel te druk en onpersoonlijk. Ik zou er echt niet kunnen wonen.

Nu woon ik een een groot dorp waar ik altijd van geroepen heb dat ik nooit in Veghel wilde gaan wonen. En ik vind het er heerlijk! Niet te druk, kan te voet naar het dorp en de kroeg. Alles bij de hand en als ik wil shoppen ben ik binnen een kwartier in eindhoven, Den Bosch of Uden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:02

Ik zou in allebei wel willen wonen. Groot huis op het platteland, kijk je je keukenraam uit zie je je paardje staan :D.
Alleen ik zou wel buren willen hebben hoor

Alleen is vaak de stad dan zo ver weg. Ook leuk om te wonen, overal kun je te voet naartoe en hoeft niet eerst een kwartier in de auto te zitten.

Ik heb het nu ook relaxt, woon bijna 10 minuutjes fietsen van de stad af, en moet 10 minuutjes naar mn paard fietsen. Als ik bij mn paard zou wonen zou de dichtstbijzijnde supermarkt kwartier fietsen zijn, pinapparaat ook. Je enige buren zitten halve kilometer verderop. :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:05

Ik wil het liefst een boerderij, maar wel in de stad.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:39

Het liefst een tusseniets :) Ik woon nu in een dorp. Niet echt de stad dus, maar ook zeker geen platteland, en dat bevalt me prima. Wel alle bus/trein aansluitingen en uitgaansgelegenheden redelijk dichtbij en toch die rust.
Maar als ik moest kiezen ging ik toch voor de stad :j

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:43

Platteland. Niet helemaal achteraf maar vind het zo prachtig!
Die rust, omgeving en natuur, echt geweldig.
Ik weet al heel lang waar en hoe ik later wil wonen :) Ik woon nu overigens in een stad.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:50

Wij hebben nu dé perfecte oplossing: we wonen in de stad, maar echt op de grens.
De tuin is een ander dorp en de sloot over weer een ander dorp.
De echte stad is makkelijk bereikbaar met OV en veel geduld, het buiten is dichterbij.
Ons buiten zal anders ervaren worden door mensen uit het Noorden en Oosten, maar wij zijn er blij mee.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:54

Op het platteland!!! In de stad zou ik ronduit gek worden.
Ik woon nu in een flat, beneden hoekwoning met grote tuin, maar kan hier echt niet langer dan een paar jaar hooguit wonen.

Heb tot mijn 18e altijd bij mijn ouders op een enorme boerderij gewoont, en zou dat natuurlijk het liefst later weer willen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:55

Oja. Het "platteland" waar mijn ouders wonen is niet echt platteland. Gewoon een klein dorp nabij de stad. Niet écht buitenaf, maar wel opzich vrij rustig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 01:05

Voor mij zou ideaal zijn: enigszins buitenaf, maar goed bereikbaar ten opzichte van een fatsoenlijke stad. Rust, maar toch de levendigheid van de stad binnen handbereik. Geen afgelegen dorp of boerderij in the middle of nowhere met de dichtsbijzijnde stad op 20+ kilometer afstand, das niks voor mij.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 01:06

Ik woon in een groot dorp, vind het wel best ook nog wat winkels en natuur enzo om me heen. De stad is maar een kwartier fietsen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 01:26

Everytime schreef:
Ik woon in een groot dorp, vind het wel best ook nog wat winkels en natuur enzo om me heen. De stad is maar een kwartier fietsen. :)

Dat valt best mee :D Ben vanaf hier ook 15-20 minuten onderweg naar het centrum (en woon gewoon in een woonwijk in diezelfde stad)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 08:31

Ik woon al vanaf mijn geboorte in de stad (niet het drukste gedeelte/centrum hoor), maar het lijkt mij ook echt lekker om wat rust en ruimte te hebben. Zou graag ooit naar een dorp of platteland verhuizen, alleen niet zo ver afgelegen dat alles op een afstand van een uur rijden is xD

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:40

Platteland. Zou echt niet in een stad of dorp kunnen wonen al is het wel makkelijk om te gaan shoppen :P

Hier heb je de ruimte en rust,

Ook heb je niet tot weinig last van de buren en hun niet van jouw. Ook handig haha! :D

Woon trouwens me hele leven al in het zelfde huis, in de polder :)

miky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:44

Platteland ábsoluut! Zou echt gek worden in een grote stad :P

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:51

Platteland 8-) :7

Helaas woon ik in de stad, maar mijn pony staat wel op het platteland, en ik vind het er fijn en rustig

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:53

In de stad, en dan ook alleen Amsterdam.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:59

Ik zou het liefst in een mooie, landelijke woonwijk wonen, met boerderijen... Een oud dorp is ook goed! Dat zou denk ik heel goed bij mij passen. :) Sowieso niet in Zuid-Holland!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:27

Ik heb vaak op de rand van een stad gewoond, en in dorpen. Ik moet er niet aan denken om in de binnenstad te wonen.
Ik woon nu landelijk aan de buitenkant van een dorp, 10 minuten van de stad en ik vind het hier heel prettig wonen.
Maar diep in mijn hart ben ik iemand voor afgelegen op een prairie.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:33

Ik zie van beiden de voor en nadelen, maar zoals wij nu wonen met alle dieren aan huis is toch wel heel ideaal.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:36

Dorp. Ik woon in een dorp en ik vind het prima. In de stad zou ik niet hoeven te wonen. Druk, weinig groen. Niks voor mij :n
In Tilburg ben ik binnen 15 minuten en ik vind het leuk om te gaan shoppen, maar wonen in een stad.. nee.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:53

Ik woon net buiten een dorp, veel ruimte, paardjes aan huis, geen geluid van buren oid, heerlijk :)!
Ik ben dan ook in 10 minuten fietsen in Den Bosch en in 15 minuten in het centrum, maar er wonen... Voor geen goud :n