Als 16-jarige relatie met iemand van...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:04

mijn zus heeft in haar vriendenkring twee stellen met 7 en 9 jaar verschil meen ik, dat is toch wel veel hoor, toen de meiden (de jongsten beide) een jaar of 18 waren, toen waren de mannen toch halverwege/achterin de 20!
Tja, als stel zijnde heb je dan de keus; of de man laat vader ('laat' als in na hun 30e) of de vrouw jong moeder (als in; begin 20).

Ook als je ouder wordt heeft het denk ik veel nadelen; de jongste van het stel is dan denk ik nog veel kwieker/fitter/mobieler dan de oudere (uitzonderingen daargelaten). Dan wil je dus nog fanatieker sporten of anderszijds bewegen en je partner kan dat niet meer. Of je oudere partner komt te overlijden en je bent relatief jong weduwe(/naar), dat lijkt me ook niet fijn.
Kan altijd gebeuren (ziek worden, relatief vroeg verouderen, om het leven komen) maar de kans is wel groter met zo'n groot leeftijdsverschil denk ik.
Hier lees ik bv 24 en 44.
Ik ga ervanuit dat je dan samen geen kinderen hebt, anders is de vader wel heel erg oud.
En als de man met de vut gaat moet jij als vrouw nog werken (als je tweeverdiener bent), dan kun je dus niet samen van de vrijheid genieten en tegen de tijd dat jij met de vut kan is je partner al oud :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:06

Ik was 17 jaar en mijn vriend 22 toen we een koppel werden, ondertussen zijn we 4 jaar verder en nog steeds samen. Moet zeggen dat ik vrij volwassen was voor mijn leeftijd en mijn vriend vrij naïef. Al had hij er het in het begin wel moeilijk mee, met het leeftijdsverschil :)

Wel hypocriet van mij, maar voor mijn jongere zusjes zie ik toch liever dat ze met een leeftijdsgenoot samengaan. Oudere mannen hebben toch al snel andere verwachtingen...
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 09-09-10 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:06

Nou, als ik verliefd ben ga ik echt niet aan dat soort dingen denken hoor. :+ Er zijn wel mensen met meer leeftijdsverschil. Ken ook iemand met een moeder van 48 en een vader van 76. Tsja...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:07

zou diegene daar blij mee zijn denk je?
zou ik niet zijn in elk geval.
Je ontneemt je kind van alles; grootouders van vaders kant bijvoorbeeld; kleine kans dat die nog in leven zijn. Je vader jong verliezen. Je vader kan niets met zijn kleinkinderen doen, of kent ze niet eens.
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 09-09-10 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:07

Liefde laat zich niet kiezen, zeggen ze dan. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:08

opisop_shop schreef:

Ja, want haar ouders houden veel van elkaar en ze is dol op ze. En haar vader is nog een kwieke vent. Je hoort haar niet klagen hoor, het is nu eenmaal zo. Ze is er blijer mee dan dat ze ouders had van 40 die na jaren ruzie eindelijk gescheiden zijn en ze van hot naar her zou worden gesleept. ;)

Ik ga daar echt geen rekening mee houden hoor. :n Als je verliefd bent doe je dat niet. Als ik zo random een partner zou kiezen wel ja, maar zo werkt het niet. Het is geen veemarkt. :+

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:10

opisop_shop schreef:
Je ontneemt je kind van alles; grootouders van vaders kant bijvoorbeeld; kleine kans dat die nog in leven zijn. Je vader jong verliezen. Je vader kan niets met zijn kleinkinderen doen, of kent ze niet eens.

Dus jij laat de liefde van je leven lopen, vanwege iets wat misschien ver in de toekomst gebeurt?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:11

voor 16 is de max toch wel 20 vindt ik :o

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:12

haha nee dat klopt het is geen veemarkt :D
Aan de andere kant is de kans niet groter dat mensen van eigen leeftijd gaan scheiden en ze van hot naar her was gesleept.
Zoun haar mening anders zijn geweest wanneer haar vader niet zo'n kwieke vent zou zijn geweest?

maar ik denk dat ik dan eerder mijn kinderwens aan de kant zou zetten misschien.
maar goed; ieders eigen keuze :)

Saskiaate; nee, dan zou ik alleen niet aan kinderen zijn begonnen.
En zo heel misschien is dat niet, bij echt grote verschillen.

Fenrir

Re: Als 16-jarige relatie met iemand van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:14

Oh maar ik koppelde die leeftijd niet expres aan het scheiden hoor, maar meer gewoon om twee voorbeelden te noemen. En dat zou je aan haar moeten vragen, ik heb het er verder nooit zo ver met haar erover gehad. ;)
Haar vader is haar vader.. of hij nu 10 jaar jonger was of niet.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:14

opisop_shop schreef:
haha nee dat klopt het is geen veemarkt :D
Aan de andere kant is de kans niet groter dat mensen van eigen leeftijd gaan scheiden en ze van hot naar her was gesleept.
Zoun haar mening anders zijn geweest wanneer haar vader niet zo'n kwieke vent zou zijn geweest?

maar ik denk dat ik dan eerder mijn kinderwens aan de kant zou zetten misschien.
maar goed; ieders eigen keuze :)

Saskiaate; nee, dan zou ik alleen niet aan kinderen zijn begonnen.
En zo heel misschien is dat niet, bij echt grote verschillen.

Tsja, wie zegt dat de kinderen ook kinderen willen, waardoor opa wat ouder is?
Voor hetzelfde geld loopt de moeder op d'r 50e onder een auto, je kunt niet overal rekening mee houden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:16

klopt, maar de kans dat iemand van 76 nog kwiek is of zelfs nog leeft, is toch beduidend kleiner dan dat iemand van 50 komt te overlijden lijkt mij.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:17

opisop_shop schreef:
klopt, maar de kans dat iemand van 76 nog kwiek is of zelfs nog leeft, is toch beduidend kleiner dan dat iemand van 50 komt te overlijden lijkt mij.

Ik heb geen idee, ik heb het niet zo op statistieken. :)
Ik zou in ieder geval mijn 'grote liefde' er niet voor laten lopen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:18

ik ook niet zoals ik al zei, ik zou alleen wel mijn leven anders indelen :)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:18

__Astrid schreef:
hmm, meeste max's liggen hoger dan verwacht :+

Inderdaad!

Ik ben 16 en mijn max ligt op dit moment toch wel rond de 19..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:19

Ik denk dat de max heel persoonlijk is. Zoals Lydia_ zegt, haar max ligt rond de 19. Toen ik 16 was moest ik er niet eens aan denken om überhaupt met iemand van onder de 20 te gaan, ik heb het geprobeerd (hele leuke jongen verder) maar dat was mij echt te kinderlijk. ;)
Daarnaast ligt het ook nog aan de andere persoon, als die nu toevallig heel volwassen is is het al anders.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:22

opisop_shop schreef:

Dat is dus de rede waarom mijn vriend geen kinderen meer wil(hij is 36 dus het kan nog prima)
Maar hij heeft zelf hele oude ouders(hij was een nakomertje) en hij wil het dus vermijden als hij zijn kind naar school brengt dat iedereen denkt dat opa het kind naar school brengt.
Terwijl ik met mijn 23 jaar misschien later nog wel kids zou willen...
Ik heb een pracht zoontje hoor, dus van mij hoeft het ook niet perse meer..
Maar denk wel dat het voor problemen kan kan zorgen, als je als oude jongen al wel kinderen wilt en als jonger meisje nog niet...

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:23

Inderdaad, het is ook heel persoonlijk.. Ik hoef op dit moment nog echt niet iemand van 20/20+ (oke, uitzondering daar gelaten want je weet maar nooit natuurlijk :P ). Die denken/willen toch verder dan dat ik op dit moment wil :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:25

Lydia_ schreef:
Inderdaad, het is ook heel persoonlijk.. Ik hoef op dit moment nog echt niet iemand van 20/20+ (oke, uitzondering daar gelaten want je weet maar nooit natuurlijk :P ). Die denken/willen toch verder dan dat ik op dit moment wil :)

Precies, ik had al op redelijk jonge leeftijd seks etc. dus dat was voor mij al geen blokkade. En ik was vaak ook al wat verder met andere dingen dus dat scheelde ook. Daarbij had ik altijd al oudere vrienden (nog steeds) dus dan is het ook niet heel logisch dat je vriend ineens van je eigen leeftijd is. Dat soort mensen heb ik gewoon nooit zo snel opgezocht uit mezelf.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:27

haha doet me denken aan laatst ik liep met een vriendin van 22 hadden we schans van 2 joggie's van 15 en 16
wij zo hoe oud zijn jullie eigenlijk
beide vol trots zeggen hoe oud ze waren mijn vriendin en ik kijken elkaar beetje lachend aan en liepen door

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:28

Dat heb ik altijd met die vriendjes van mijn broertje (die is nu bijna 15). :')

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:30

ik ben 17 en mijn vriend is 23 , is toch ook wel zo ongeveer mijn maximum,maar waarschijnlijk was mn maximum 24 geweest , als hij 24 was geweest, dusja.... ik ga voor tot de 7 of 8 jaar leeftijdsverschil

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:33

Fiffill schreef:
Dat heb ik altijd met die vriendjes van mijn broertje (die is nu bijna 15). :')

haha erg is dat he!

Vorigjaar had mijn broertje zijn 16 de verjaardag en hij wou hem groot vieren maar dat mocht niet bij mijn ouders in de woonkamer
Dus hij vroeg of hij bij ons in de weide waar nooit paarden lopen een grote tent mocht opzetten
Uhhm ja als je alle troep op ruimt en doet wat wij zeggen vriendlief en ik

Ook van die broekkie's die je wel leuk vinden ik zat gewoon in mijn paarden kloffie in de stallen komt er ineens eentje naar me toe mag ik even naar de wc leuke meid of gaan we samen
Nou ik kon deze smiley heel goed na doen _O-
alleen dan nog rollend op de grond

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:36

Solleke_Noah schreef:
Ik was 17 jaar en mijn vriend 22 toen we een koppel werden, ondertussen zijn we 4 jaar verder en nog steeds samen. Moet zeggen dat ik vrij volwassen was voor mijn leeftijd en mijn vriend vrij naïef. Al had hij er het in het begin wel moeilijk mee, met het leeftijdsverschil :)

Wel hypocriet van mij, maar voor mijn jongere zusjes zie ik toch liever dat ze met een leeftijdsgenoot samengaan. Oudere mannen hebben toch al snel andere verwachtingen...

hier het zelfde, ik ben nu 17 en me vriend 22 merk weinig van het verschil, en ben ook vrij volwassen :j
van het leeftijdsverschil heb ik nu nog geen last van en me vriend ook niet :)

maar eigenlijks zocht ik altijd een jongen minimaal onder de 20, 18 hooguit haast :o
vader is nogal streng daarmee betreft :o maar met me vriend geen enkel probleem daar over gehad :)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:41

opisop_shop schreef:
mijn zus heeft in haar vriendenkring twee stellen met 7 en 9 jaar verschil meen ik, dat is toch wel veel hoor, toen de meiden (de jongsten beide) een jaar of 18 waren, toen waren de mannen toch halverwege/achterin de 20!
Tja, als stel zijnde heb je dan de keus; of de man laat vader ('laat' als in na hun 30e) of de vrouw jong moeder (als in; begin 20).

Ook als je ouder wordt heeft het denk ik veel nadelen; de jongste van het stel is dan denk ik nog veel kwieker/fitter/mobieler dan de oudere (uitzonderingen daargelaten). Dan wil je dus nog fanatieker sporten of anderszijds bewegen en je partner kan dat niet meer. Of je oudere partner komt te overlijden en je bent relatief jong weduwe(/naar), dat lijkt me ook niet fijn.
Kan altijd gebeuren (ziek worden, relatief vroeg verouderen, om het leven komen) maar de kans is wel groter met zo'n groot leeftijdsverschil denk ik.
Hier lees ik bv 24 en 44.
Ik ga ervanuit dat je dan samen geen kinderen hebt, anders is de vader wel heel erg oud.
En als de man met de vut gaat moet jij als vrouw nog werken (als je tweeverdiener bent), dan kun je dus niet samen van de vrijheid genieten en tegen de tijd dat jij met de vut kan is je partner al oud :=

Of gewoon moeder op je 25-28ste , als je man midden de 30 is? :)