Ben het helemaal zat!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:41

Leslie90 schreef:
Gelukkig heb ik wel een hele lieve vader en stiefmoeder die er altijd zijn als het nodig is. Zo hebben ze me geholpen met Max kopen, ik kwam net ietsjes tekort en mijn vader was zo lief om te zeggen: gefeliciteerd met je nieuwe paardje, hier is de rest. Hij snapt wat een paard met mij doet, dat dat echt een beetje mijn steun en vreugde is. Hij accepteert ook dat ik niet kan werken, en helpt me zo veel mogelijk met dingen. Zo krijg ik een eigen scooter, als ik mijn certificaat haal etc. Ik ben wel heel blij met zo'n vader en stiefmoeder!

Als je vader er altidj is als je hem nodig hebt, had jij je toch naar je paardje kunnen brengen in de weken dat je moeders scooter kapot was? Of hij had je het geld kunnen geven voor de stalling of reparatie van de scooter. Lijkt mij logischer om dit aan je ouders te vragen dan aan je opa of oma.

Daarbij snap ik niet wat je bedoeld met "als ik mijn certificaat haal".. bedoel je je bromfietscertificaat?
Dus als je die nu nog niet hebt, rij je eigenlijk illegaal op de scooter van je moeder?

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 13:49

M'n vader is laatst geopereerd aan zijn rug (hernia) in belgië. Hij is weer aan het werk en komt laat thuis, net als mijn stiefmoeder. Dus nee, die zijn er hele dagen niet en ik begrijp dat als hij thuiskomt dat hij dan wel wat rust kan gebruiken dus ga ik niet bellen of hij me wil brengen als ik weet dat hij daar totaal geen zin in heeft. Is dat ook respectloos?

Edit; en ja, ik reed illegaal zonder certificaat. Maar dat was mijn verantwoordelijkheid en niet die van jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:24

Ik verbaas me enorm over de houding van de TS...

Geef jezelf eens een enorme schop onder je kont zeg!!!!

Je bent gepest, heel l*llig voor je, maar dat is 90% van de mensen die ik ken, en die werken gewoon.

Faalangst, heel vervelend, maar daar kom je nooit vanaf als je nooit iets afmaakt.

'Per ongeluk' je werk verkloten? Gewoon niet meer komen opdagen? Je bent 19? Volwassenheid is ver te zoeken geloof ik?

En dan je darmziekte, geen verstand van, zal ongetwijfeld heel vervelend zijn, maar als je verder fysiek inspannend werk kan leveren (uitmesten etc.) vind ik dat je ook gewoon aan de slag kan! En je vind dat zelf ook, want leuke dingen ben je wel in geïnteresseerd, je komt gewoon steeds weer met een nieuw excuus! :roll:

Zal je wat vertellen; ik kom zeer waarschijnlijk ook in aanmerking voor 100% afkeuring voor de Wajong. Het zou financieel best aantrekkelijk zijn om het te doen, want zo breed hebben we het niet :n

Maar ik doe nu een opleiding, HBO en ik knok er enorm hard voor om dat te kunnen doen omdat ik vind dat als je kunt werken je óf moet werken óf niet moet zeuren (en dus niet moet lopen teren op andermans zak).

Bovendien haal ik er enorm veel voldoening uit en groeit mijn zelfverzekerdheid met elk college dat ik volg.

Zelf ben ik enorm gepest maar ik ben hier overheen gekomen door daar heel erg hard aan te werken.

Doe zelf eens wat in plaats van steeds je handje op te houden en naar andere mensen te wijzen!

Ik geef je grootouders groot gelijk, jij kiest voor je jaarling, dan is het jouw zorg hoe je daar komt, daar ben je tenslotte volwassen voor... althans...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:29

*gaat helemaaal mee met Rock*

wat een instelling heb jij zeg.. en dan noem je jezelf volwassen?
mijn zusje heeft ook een ernstig chronische darmziekte, en die werkt gewoon, heeft 2 kinderen gebaard, is 24/7 bezig moeder te zijn etc.

als je dingen wilt, zal je er voor moeten werken.
en er zijn zát soorten werk die je kan doen.

ik geef je opa en oma dus ook groot gelijk.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 14:34

Aangezien mensen het makkelijker vinden om gelijk te oordelen dat ik een verwend nest ben heb ik het zelf maar even gedaan, misschien iets verder lezen dan die darmziekte.

Citaat:
Emetofobie is een extreme, irrationele angst voor overgeven. Mensen met emetofobie zijn bang om te moeten overgeven, vooral in situaties waar ze niet weg kunnen. Vaak zijn ze ook bang om anderen te zien overgeven, voor enkelen is dat hun enige angst.

De fobie heeft vergaande gevolgen. De overgeefangst ligt vaak aan de basis van alle beslissingen die worden gemaakt. Welk beroep wil ik uitoefenen, wil ik kinderen, maar ook wat eten we vandaag en waar gaan we uit? Bij alles wat een emetofoob doet, vraagt ze zich af 'kan ik hierdoor geconfronteerd worden met overgeven?'

Voor de echt geïnteresseerde hier de hele uitleg.
Misschien kunnen jullie dan niet alleen voor UWV spelen maar ook voor psychiatertje.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:34

Ik heb de reacties niet gelezen, maar vind je in je openingspost als een verwend nest overkomen. Je zou een schup onder je hol moeten krijgen!

Edit: genoeg mensen met Emetofobie die gewoon werken, denk dat je met de tijd ook wel door het UWV ingezet gaat worden. Hier op kantoor zoeken ze bv een Wajonger voor inpakwerk, kopieerwerk, etc. en zo zullen er meer bedrijven zijn.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 01-09-10 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:35

Dan ga je toch leren om ermee om te gaan zodat je normaal kan functioneren????? Daar heb je geweldige cursussen voor bij GGZ!!!! COME ON!! :roll:

Zoals ik al zei; nu kom je weer met een nieuw excuus!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:36

Rock schreef:
Ik verbaas me enorm over de houding van de TS...

Geef jezelf eens een enorme schop onder je kont zeg!!!!

Je bent gepest, heel l*llig voor je, maar dat is 90% van de mensen die ik ken, en die werken gewoon.

Faalangst, heel vervelend, maar daar kom je nooit vanaf als je nooit iets afmaakt.

'Per ongeluk' je werk verkloten? Gewoon niet meer komen opdagen? Je bent 19? Volwassenheid is ver te zoeken geloof ik?

En dan je darmziekte, geen verstand van, zal ongetwijfeld heel vervelend zijn, maar als je verder fysiek inspannend werk kan leveren (uitmesten etc.) vind ik dat je ook gewoon aan de slag kan! En je vind dat zelf ook, want leuke dingen ben je wel in geïnteresseerd, je komt gewoon steeds weer met een nieuw excuus! :roll:

Zal je wat vertellen; ik kom zeer waarschijnlijk ook in aanmerking voor 100% afkeuring voor de Wajong. Het zou financieel best aantrekkelijk zijn om het te doen, want zo breed hebben we het niet :n

Maar ik doe nu een opleiding, HBO en ik knok er enorm hard voor om dat te kunnen doen omdat ik vind dat als je kunt werken je óf moet werken óf niet moet zeuren (en dus niet moet lopen teren op andermans zak).

Bovendien haal ik er enorm veel voldoening uit en groeit mijn zelfverzekerdheid met elk college dat ik volg.

Zelf ben ik enorm gepest maar ik ben hier overheen gekomen door daar heel erg hard aan te werken.

Doe zelf eens wat in plaats van steeds je handje op te houden en naar andere mensen te wijzen!

Ik geef je grootouders groot gelijk, jij kiest voor je jaarling, dan is het jouw zorg hoe je daar komt, daar ben je tenslotte volwassen voor... althans...

Zo zie je maar, met een beetje goede instelling en een fijne mentaliteit kom je een heel eind. Daar heb ik enorm respect voor want het zal inderdaad niet vanzelf gaan. +:)+ Uiteindelijk denk ik wel dat je leven er een stuk leuker door zal worden en ik geloof echt dat inzet in the end beloond wordt.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 14:38

Rock schreef:
Dan ga je toch leren om ermee om te gaan zodat je normaal kan functioneren????? Daar heb je geweldige cursussen voor bij GGZ!!!! COME ON!! :roll:

Lezen is ook een vak.
Leslie90 schreef:
Ook die emetofobie zegt dan elke keer, wat als ik hier nu ga overgeven? dan sta ik echt voor l*l :') het klinkt echt heel raar en aanstellerig, maar ook die fobie is behoorlijk uit de hand gelopen. Therapie heeft wel geholpen alleen ik ben nog bezig met leren hoe ik die gedachtens om moet zetten en dat overgeven echt niet gebeurd ook al heb ik dat gevoel van elk moment over gaan geven echt sterk. Als ik dat niet had, was die wil er zeker wel.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:41

Quellian schreef:
Ik heb de reacties niet gelezen, maar vind je in je openingspost als een verwend nest overkomen. Je zou een schup onder je hol moeten krijgen!

Edit: genoeg mensen met Emetofobie die gewoon werken, denk dat je met de tijd ook wel door het UWV ingezet gaat worden. Hier op kantoor zoeken ze bv een Wajonger voor inpakwerk, kopieerwerk, etc. en zo zullen er meer bedrijven zijn.

Als jij dit leuk werk vind wat let je

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:42

Ik kan me voorstellen dat het allemaal heel heftig voor je is, maar ik vind je wel enorm in de slachtoffer rol kruipen, TS.
En als je je als slachtoffer opstelt, zul je ook slachtoffer zijn.

Ik zou als ik jou was mijn energie steken in mijn geestelijke gesteldheid, en minder in schuimbekken over oma en opa en de rest van de wereld die tegen je is....kom je 'n stuk verder mee.
success

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:43

Ik zeg altijd maar zo
Liever verwend dan verwaarloosd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:43

Ik zou nog liever de hele dag inpakwerk doen, dan mijn handje ophouden bij anderen.

Dat je je daar niet kapot voor schaamt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:44

Leslie90 schreef:
Rock schreef:

Lezen is ook een vak.
Leslie90 schreef:
Ook die emetofobie zegt dan elke keer, wat als ik hier nu ga overgeven? dan sta ik echt voor l*l :') het klinkt echt heel raar en aanstellerig, maar ook die fobie is behoorlijk uit de hand gelopen. Therapie heeft wel geholpen alleen ik ben nog bezig met leren hoe ik die gedachtens om moet zetten en dat overgeven echt niet gebeurd ook al heb ik dat gevoel van elk moment over gaan geven echt sterk. Als ik dat niet had, was die wil er zeker wel.

Oh dat had ik gelezen hoor! :j
Maar wat heb je dan in hemelsnaam geleerd bij therapie als het niet is om dat om te zetten? Is dat juist niet het doel van therapie? De therapieën die ik heb gehad was dat in elk geval wel het doel, en ik ben daar dan ook pas weggegaan toen ik functioneren kon.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:46

@Jootje Quellian zegt niet dat de TS dit soort werk moet gaan doen. Ze kan immers zelf ook nog wel een aantal dingen bedenken die ze wil (zo noemde ze bijv. nagelstylist).

Maar Quellian geeft wel aan dat er écht wel werk is, óók voor WA-jong'ers

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 14:48

vanLotje schreef:
Ik kan me voorstellen dat het allemaal heel heftig voor je is, maar ik vind je wel enorm in de slachtoffer rol kruipen, TS.

Ik zou als ik jou was mijn energie steken in mijn geestelijke gesteldheid, en minder in schuimbekken over oma en opa en de rest van de wereld die tegen je is....kom je 'n stuk verder mee.
success

Aan dit soort reacties heb ik meer aan :)
Ik heb me de afgelopen winter alleen maar slachtoffer gevoeld, en op een gegeven moment is het gewoon klaar en wil je gewoon weer als normaal mens functioneren.
M'n eerste stap was het openbaar vervoer, dat was voor mij echt een opstakel omdat ik niet weg kan. Maar ik heb het overleefd, en het ging stukken beter dus voor mij alleen maar motivatie om steeds verder te gaan.
Zo zijn er veel dingen, alcohol drinken, rustig in een rij wachten, drukke plekken en winkels, uitgaan. Heb ik allemaal nog niet gedaan. Voor mensen in dit topic heel normaal, maar voor mij heel erg moeilijk ;) Het enige wat ik nog heb geleerd is dat die fobie heel snel komt, maar niet snel weggaat.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:49

Loesje88 schreef:
@Jootje Quellian zegt niet dat de TS dit soort werk moet gaan doen. Ze kan immers zelf ook nog wel een aantal dingen bedenken die ze wil (zo noemde ze bijv. nagelstylist).

Niemand maar dan ook niemand gaat werk doen wat diegeen niet ligt ofwel?

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:50

TS je zou een voorbeeld moeten nemen aan Rock...

Die knokt ergens voor ipv zielig te gaan zitten doen.

wat kom jij als een ongelovelijk verwend nest over zeg..

nelis

jootje13 schreef:
Loesje88 schreef:

Als je het geld hard genoeg nodig hebt pak je elke baan aan

Tmara

Om heel eerlijk te zijn vind ik juist jou egoistisch overkomen...

Je wil niet dat je opa & oma zich 'bemoeien' met jou toekomst maat als jij ze nodig hebt moeten ze je op je wenken bedienen ?
Wbt de reparatiekosten van de scooter, vind ik het niet meer dan eerlijk dat jij het bedrag hebt 'voorgeschoten', je maakt er immers zelf ook gebruik van.

Je moet ook niet vergeten dat opa's en oma's het vroeger heus niet zo makkelijk hebben gehad als dat jij het nu hebt, die kenden geen uitkeringen oid en moesten gewoon werken !

Daarbij vind ik het helemaal geen slecht idee als een jong persoon van 19 een baantje neemt, goed voor rust en regelmaat, op sociaal vlak en natuurlijk de verdiensten !

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:51

jootje13 schreef:
Loesje88 schreef:

Zeg ik dat dan? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:51

Tuurlijk is er werk voor Wajongers! Voor iedereen is er genoeg werk!

Juist de Wa-jong is er ook als 'steuntje in de rug' zodat je nog iets hebt om op terug te vallen als werken niet blijkt te lukken.

Ook kunnen ze je vanuit de wa-jong helpen om bijvoorbeeld aanpassingen te krijgen her en der (bij studie of baan).

Dat was voor mij een reden om te overwegen om hem aan te vragen. Als ik nu het niet red met mijn opleiding of straks als ik aan het werk ga heb ik niks.. met wa-jong had ik nog een vangnet. Het is dus wel degelijk aanlokkelijk om voor die wa-jong te gaan... maar een béétje zelfredzaamheid kom je wel verder mee hoor!

@ Jootje: Er zijn genoeg mensen die werk doen wat ze niet ligt! Kwestie van prioriteiten stellen, soms heb je de keuze niet!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 14:52

Maar als je die keuze wel hebt ben je verwend ;)
Best grappig, voel me nu echt zo'n gooische trut.
Laatst bijgewerkt door Leslie90 op 01-09-10 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:53

jootje13, ik denk dat er meer dan genoeg mensen zijn die liever werk doen dat ze niet ligt (immers: dan verdien je nog iets) als dat ze helemaal niets doen.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:54

Leslie90 schreef:
vanLotje schreef:

success

Aan dit soort reacties heb ik meer aan :)
Ik heb me de afgelopen winter alleen maar slachtoffer gevoeld, en op een gegeven moment is het gewoon klaar en wil je gewoon weer als normaal mens functioneren.
M'n eerste stap was het openbaar vervoer, dat was voor mij echt een opstakel omdat ik niet weg kan. Maar ik heb het overleefd, en het ging stukken beter dus voor mij alleen maar motivatie om steeds verder te gaan.
Zo zijn er veel dingen, alcohol drinken, rustig in een rij wachten, drukke plekken en winkels, uitgaan. Heb ik allemaal nog niet gedaan. Voor mensen in dit topic heel normaal, maar voor mij heel erg moeilijk ;) Het enige wat ik nog heb geleerd is dat die fobie heel snel komt, maar niet snel weggaat.

Ik zou zeggen laat al die betweters lekker banketstaaf jij weet wat je voelt
Maar volgens mij heb ik gelezen dat jezelf je stalling betaald en niet opa en oma of paps en mams?
Alleen omdat je nu de reperatie van de scooter heb betaald voor je moeder kan je nu de stalling even niet betalen?

Ik neem alleen maar petje af voor je en laat de rest lekker dat ziijn meestal de geen die vroeger aan hun lot zijn overgelaten
Ouders allebij een drukke baan carrierre maken is voor hun heel belangrijk en Tja dan worden de kids groter en moeten ze ook maar voor zichzelf zorgen