Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:44

Met "neem uw kinderen liever niet mee naar dit feest" moet je ook oppassen; "liever niet" kan ook nog opgevat worden als "als je geen andere oplossing weet te bedenken kan je je kind wél meenemen" :+ !
Baal je helemaal als er toch opeens een stel van die koters voor je staan :P .

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 23:45

Sterre schreef:
Met "neem uw kinderen liever niet mee naar dit feest" moet je ook oppassen; "liever niet" kan ook nog opgevat worden als "als je geen andere oplossing weet te bedenken kan je je kind wél meenemen" :+ !
Baal je helemaal als er toch opeens een stel van die koters voor je staan :P .

dat is waar... ga ik even aanpassen :P

Juangi schreef:
Vind hem wel wat kort, maar dat is mijn mening. Dacht eerst bij bij thema limegreen aan een volledig limebruiloft, limebloemen, limepak en een grote limegroene massa van mensen :')

Nee... de aankleding van de locatie, het diner en het feest is lime.
Als de gasten volledig in het lime gaan valt het allemaal in het niet en wordt het een grote groene zee :+
het is een thema... geen carnaval _O-

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:49

Zoiets misschien?:
c_alsemgeest schreef:
Lime-green is deze dag de trend, dat is door de kaart wellicht al bekend.
U hoeft u zeker niet geheel in deze kleur te steken, enkele accessoires zijn ook leuk gebleken.
Weet u even niet wat u als eventueel cadeau geven moet? Een envelop is altijd goed.
Natuurlijk willen wij niet dat u de weg kwijt gaat raken, daarom hebben wij deze routebeschrijving erbij laten maken:
Tot slot moet ons nog wat van het hart: Kinderloos gaan wij door het leven en zo willen wij ook onze bruiloft beleven :)

Of:
Jullie vinden jullie kinderen waarschijnlijk erg leuk, maar wij krijgen daarvan nogal ehh... jeuk
Doe ons dus een groot plezier en neem die koters niet mee naar hier

O:)

c_alsemgeest

Re: Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 23:55

hahaha de kleine letters zijn ook leuk _O-

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 00:01

Ja en dan te bedenken dat ik kinderen wél leuk vind en het ook wel gezellig vind als er een stel van dat kleine grut op zo´n feest rond loopt :D .

Maar ... ik snap ook dat dat kleine spul (zeker voor een bruidspaar wat niks met kinderen heeft) storend kan werken en dat ze op het feest ronduit lastig kunnen zijn :j .

Jullie feestje, jullie wensen :) .

liousca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:00

eempiej schreef:
Ik vind deze wel een geschikte, al weet ik niet of je wel ooit kinderen wilt. Anders zou ik er van maken:

Kinderloos gaan wij op dit moment door het leven en zo willen wij ook onze bruiloft beleven.

Het "op dit moment" mag wat mij betreft weg :')[/quote]

Whaah, briljant!! Ik denk er netzo over!! Ga al deze oneliners van hier mooi onthouden!!

Alsemgeest, ben het helemaal met je eens. Het is jouw feesie en als jij dat zo wil!!! Ik zou ze er ook niet bij willen hebben, heb er ook nix mee en kies ook voor een kindervrij bestaan.

Btw, kinderloos is de term die aangehouden wordt voor mensen die ze wel willen, maar niet kunnen krijgen (heel naar). Kindervrij is voor de mensen waarbij dit een keuze betreft :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:57

"Kinderloos gaan wij door het leven en zo willen wij ook onze bruiloft beleven."

Deze vond ik heel netjes omdat deze helemaal vanuit jezelf is, zonder oordeel uit te spreken over andermans kinderen.

Persoonlijk zou ik dus niet komen, en dat heeft er niet zo zeer mee te maken dat ik mijn kinderen niet ergens onder zou willen brengen, maar dat er duidelijk uit spreekt dat het bruidspaar het blijkbaar geen hol interesseert of je wel of niet komt, en dan heb ik ook weinig boodschap aan iemands bruiloft (of vriendschap ;) )

Optie die ook nog mogelijk is, is niet bij de plechtigheid en het feest maar wel op de receptie. Dan bied je iedereen wel even de mogelijkheid om jullie geluk te wensen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:13

Hoezo maakt het het bruidspaar geen hol uit of je wel of niet komt :? ? Ze sturen je toch een uitnodiging, lijkt me duidelijk dat ze graag willen dat jij bij de bruiloft bent. Alleen de bruiloft die zij in gedachten hebben is zonder kinderen.

jaquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:17

Heb niet alles gelzen dus misschien dubbel maar heel netjes vind ik altijd wel:

De locatie is niet geschikt voor kinderen onder de 10/12/14/16 jaar (kan je zelf ook een grens stellen).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:19

Nee, want je kunt op je vingers natellen dat er veel mensen zijn die op die grond niet kunnen of niet willen komen. Het geldt niet voor iedereen natuurlijk, maar er zijn toch echt mensen die ik op mijn grote dag (die niet meer komt :+ ) er echt bij zou willen hebben, al nemen ze een hondsdolle aap mee. Als die mensen niet zouden komen is mijn dag ook verpest.
Als mijn kinderen uit zouden maken dat de balans doorslaat naar dat ze me er liever niet bij hebben dan, dan weet ik gewoon genoeg.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:35

Urielle schreef:
Nee, want je kunt op je vingers natellen dat er veel mensen zijn die op die grond niet kunnen of niet willen komen. Het geldt niet voor iedereen natuurlijk, maar er zijn toch echt mensen die ik op mijn grote dag (die niet meer komt :+ ) er echt bij zou willen hebben, al nemen ze een hondsdolle aap mee. Als die mensen niet zouden komen is mijn dag ook verpest.
Als mijn kinderen uit zouden maken dat de balans doorslaat naar dat ze me er liever niet bij hebben dan, dan weet ik gewoon genoeg.

Wat een belachelijke redenatie!

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:35

Urielle schreef:

again, dat is een keuze die je maakt.
Ik kan alleen voor mezelf praten, natuurlijk, maar de mensen die mij kennen en die mij lief zijn weten heel goed hoe ik over kinderen denk, en zullen mijn keuze dan ook met liefde respecteren. Zoniet, dan niet. Baaie jammer, as we say. :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:41

Je hebt gewoon feestjes voor volwassenen, feestjes voor kinderen, en feestjes voor alle leeftijden. Als ze je uitnodigen voor een avondje stappen ben je toch ook niet beledigd als je je kinderen niet mee mag nemen?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:45

Groot gelijk, het is jullie dag, jullie feestje, dus ook jullie regels :)
Echte vrienden, die jullie kennen, zullen er denk ik niet moeilijk over doen en anders weet je dat ook meteen weer!

Goed gedicht, duidelijk :j
Heel veel plezier alvast!!

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:50

veerledec schreef:
Je hebt gewoon feestjes voor volwassenen, feestjes voor kinderen, en feestjes voor alle leeftijden. Als ze je uitnodigen voor een avondje stappen ben je toch ook niet beledigd als je je kinderen niet mee mag nemen?

Helemaal mee eens!

brandy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:21

dit feestje is geld alleen voor volwassenen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:28

Urielle schreef:

Als jij geen respect op kan brengen voor iemands wens om geen kinderen op een bruiloft te hebben (wat toch een zeer simpel iets is dat niet moeilijk is) dan weet ik ook genoeg. :)
En dan heb je grote kans dat het ook meteen de laatste keer is dat je wat van me hoort in zo'n geval. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:29

Urielle schreef:

Van sommige mensen wel. Sommige mensen vind ik idd zo belangrijk dat ze van mij naakt mogen komen, ze moeten er zijn. Maar er zouden zat mensen zijn die ik er graag bij heb, maar de kinderen niet. En als het feit dat ze een paar uurtjes niet bij hun kinderen kunnen zijn maakt dat ze daar mijn bruiloft voor overslaan, dan weet ik genoeg over die vriendschap.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:39

Urielle schreef:

Kijk, en hier zat ik nou ook aan te denken. Een trouwdag draait toch niet alleen om exclusief het bruidspaar naar de zin te maken? Je deelt een van de mooiste momenten in je leven met anderen. Mensen waar je om geeft en die mensen hebben ook een leven. Vriendschap/familie gaat toch twee kanten op. Ik vind het een klein beetje overkomen als 'wat het prinsesje wilt, moet ook gebeuren'. En wellicht heb ik een heel andere kijk op wat de boodschap is achter het uitnodigen van mensen. Voor mij part komen ze in kleding: paars met groene stippen en 4 koters in een sleurhut achter de auto.

Vind het wel heel goed dat je doet wat jezelf graag wilt maar we delen waarschijnlijk gewoon een heel andere visie daarop.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:41

Bramasole, ik vind dit heel wat anders hoor, een trouwdag draait wel degelijk alleen maar om het bruidspaar! Het is geen "gewoon" feestje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:42

IMO draait een trouw om de twee mensen die trouwen, en de rest heeft zich aan te passen of het af te bollen. Er zijn nog genoeg andere dagen in het leven dat het "princesje" zoals jij haar beschrijft zich kan aanpassen aan anderen en dat zal ze ook wel doen. Maar op de dag van de trouw is het inderdaad "princesjes wil is wet."

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:42

Bramasole schreef:
Urielle schreef:

Kijk, en hier zat ik nou ook aan te denken. Een trouwdag draait toch niet alleen om exclusief het bruidspaar naar de zin te maken? Je deelt een van de mooiste momenten in je leven met anderen. Mensen waar je om geeft en die mensen hebben ook een leven. Vriendschap/familie gaat toch twee kanten op. Ik vind het een klein beetje overkomen als 'wat het prinsesje wilt, moet ook gebeuren'. En wellicht heb ik een heel andere kijk op wat de boodschap is achter het uitnodigen van mensen. Voor mij part komen ze in kleding: paars met groene stippen en 4 koters in een sleurhut achter de auto.

Vind het wel heel goed dat je doet wat jezelf graag wilt maar we delen waarschijnlijk gewoon een heel andere visie daarop.

Maar het is wel dé dag van het bruidspaar. Je kunt je kinderen altijd nog zien, maar trouwen doe je (als het goed is) maar 1 keer. Dan mag je toch ook wel wat wensen hebben voor die ene hele speciale dag?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:44

En die ene speciale dag laten verpesten door jankende kinderen? Nee hoor, bruiloft is geen place to be voor kinderen, tenzij het bruidspaar het graag wil en er mogelijkheid toe is. En in mijn ogen dus niet andersom, op een bruiloft horen kinderen, behalve...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:44

Ik vind dat een bruiloft gaat om de mooiste dag, het bezegelen van de liefde tussen twee mensen, te delen met de mensen waar je van houdt. Het draait dus zeker wel om die anderen. Lekker gezellig als je daar staat met z'n twee. Je deelt toch die dag met anderen niet voor niets?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:45

Bramasole schreef:
Ik vind dat een bruiloft gaat om de mooiste dag, het bezegelen van de liefde tussen twee mensen, te delen met de mensen waar je van houdt. Het draait dus zeker wel om die anderen. Lekker gezellig als je daar staat met z'n twee. Je deelt toch die dag met anderen niet voor niets?

Te delen met mensen van wie je houdt. En niet met hun kinderen, als je daar niet van houdt...