Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rock schreef:Ja, het is vaak wel begrijpelijkmaar het is natuurlijk ook zo dat het extra energie kost als die cirkel niet doorbroken wordt.
Merk ik althans nu al
Vandaag is dochterlief heel lief en gezellig bezigZe was een beetje te lang intensief met de kat aan het knuffelen dus is ze er op mijn verzoek naast gaan zitten zodat ze hem zachtjes kon aaien.
Net zelf haar billen afgeveegd... Goede dag tot nu toe!
Hihi ik geef haar net een compliment dat ze zo goed haar eigen billen afveegde en ze grijnsde en zei tegen haar broertje; "En jij was héél netjes uit de wc!" (Hij heeft nogal eens de neiging om te komen buurten).
Nu zit ze lekker tegenover me te tekenen. Ze kan het wel

(ik had bloedingen gehad, echt een hematoom dat groter was dan het kind zelf, en dat was op de vliezen met een soort littekenweefsel te zien) 

.                                                         
 Ik lees sowieso al dat ze graag de discussie met je aan gaat; niet doen! Duidelijk aangeven waar de grens ligt en dat niet alles gaat zoals zij zou willen.
 Ze mag best haar eigen wil hebben maar dat betekent niet dat ze zo haar gang kan gaan!
 Het gezin had er veel baat bij in elk geval! 
 Nu kom ik daar niet meer en inmiddels steekt hij banden van auto's lek 
 Maar da's wat anders!                                                         

Maar voor de nacht verschoon ik hem om die reden op zijn bed... 
 Maar zit ie in de placenta? Vandaar...                                                         

Verheug me wel op mijn stage, met kindjes met autisme ben benieuwd haha, zal ook wel soortgelijk zijn? 

Een afkoel/strafhoekje zou dan effectief kunnen zijn, haar daar neerzetten wanneer het nodig is, wanneer ze eruit gaat en dus 'negatief aandacht gaat trekken' haar er zonder woorden, zonder zichtbare emotie terug zetten en verder gaan met waar je mee bezig was. Dan wordt het vanzelf minder leuk voor haar!

DebGizmo schreef:Het valt me trouwens op hoe makkelijk sommige ouders zijn als hun kind moeilijk handelbaar is en bijna 4 word en dus naar school gaat. Vaak hoor je dan dat ze op school vast wel door de juf of meester bijgeschoold word in gedrag, ongelovelijk.... wie is de opvoeder?